مهاجرت تحصیلی دانمارک

ویزای تحصیلی دانمارک

ویزای تحصیلی دانمارک

شرایط تحصیلی دانمارک به قدری ایده آل است که هر ساله افراد از نقاط مختلف جهان جهت اخذ ویزای تحصیلی دانمارک اقدام نموده می نمایند. حقوق شهروندی به مساوات در این کشور رعایت می گردد. محیط امن در اجتماع و دانشگاه ها، شرایط تحصیلی مبتنی بر کسب تجربه و خلاقیت، اجازه کار همزمان با تحصیل از مزیت هایی تحصیل دانمارک محسوب می شوند که خود دلیل مهمی بر جذب دانشجویان به سمت این کشور می باشد.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه این مقاله به تجزیه و تحلیل و بررسی زوایای مختلف ویزای دانشجویی این کشور پرداخته است و در این خصوص آمادگی ارائه هر گونه مشاوره و خدمات حقوقی و مهاجرتی را نیز دارد.

اینفوگرافیک ویزای تحصیلی دانمارک

 مدارک ویزای تحصیلی دانمارک در سال 2023

برای مهاجرت از طریق تحصیلی، باید اجازه ورود به این کشور را داشته باشید. این مجوز به صورت ویزای تحصیلی و از سوی سفارت این کشور برای فرد متقاضی صادر می گردد. از الزامات و مدارک مهمی که در راستای ویزای تحصیلی باید به سفارت ارائه گردد. نامه پذیرش تحصیلی از یکی از مراکز آموزشی می باشد. در صورت عدم ارائه نامه مذکور، با تقاضاء ویزای تحصیلی موافقت نمی گردد.

  • نامه پذیرش تحصیلی که از دانشگاه انتخابی متقاضی صادر گردیده و ممهور به مهر آن دانشگاه می باشد.
  • داشتن بیمه مسافرتی منطقه شنگن که حداکثر به مبلغ 30000€ (یورو) را پشتیبانی نماید. این بیمه نامه باید توسط یکی از شرکت هایی که از نظر سفارت مورد تایید هستند، صادر گردیده باشد.
  • ارائه مدارک شناسایی مانند کارت ملی، شناسنامه و غیره با ترجمه رسمی
  • پر نمودن و ارائه درخواست ویزا که بایستی تایپ گردد و تسلیم سفارت شود.
  • اسناد و مدارک مالی که دال بر قدرت تامین مخارج تحصیل و زندگی در این کشور باشد.
  • 1 قطعه عکس به صورت رنگی و در سایز 5.3 در 5.4
  • ارائه کلیه گواهینامه های تحصیلی متقاضی

دلایل تحصیل در دانمارک

هر شاخه ای از تحصیل که به شما علاقه مند باشد، خواهید دید که استانداردهای یادگیری واقعاً محکمی در دانمارک وجود دارد. از آنجایی که آموزش در کشور بسیار جدی گرفته می شود، دانش آموزان در یک محیط تعالی محور که شناخته شده است و می تواند با بسیاری از موسسات رتبه بندی برتر در جهان امروز رقابت کند، یاد می گیرند. در بین 8 دانشگاه دولتی دانمارک، 5 دانشگاه در بین 500 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته اند و دانشگاه کپنهاگ در سطح بالای آموزش و پژوهش در کل اروپا قرار دارد. روش‌های آموزش دانشگاهی دانمارک مستلزم یادگیری کلاسی متعارف با تفکر انتقادی و کاربرد در راه‌ حل‌یابی است.دانش ‌آموزان تشویق می ‌شوند و قادر می ‌شوند تا مرزها را پشت سر بگذارند و راه ‌های جدیدی برای توسعه رشته‌ های خود بیابند.

کار گروهی، تفکر مستقل، و دانش عملی نمونه هایی از زیان های فراوان یادگیری هستند که آموزش داده و بیان می شود. مربیان و هیات علمی میراث آکادمیک غنی حول بسیاری از نقاط عطف در دانش بشری استوار است و مؤسسات آموزش عالی امروز دانمارک از این میراث ماندگار بهره می برند. دانشجویان بین ‌المللی از ترکیب فوق‌ العاده سنت و مدرنیته، سرزندگی و عملکرد، همراه با پردیس‌های سنتی و جدید با هزینه کم بهره می ‌برند و آن را به مقصدی عالی برای دانشجویان بین ‌المللی تبدیل می ‌کنند. بسیاری از فارغ التحصیلان موفق در سراسر جهان امروز موقعیت خود را مدیون شروع بسیار مهم و بسیاری از مهارت های مهمی هستند که در حین تحصیل در دانمارک کسب کردند. در دانمارک فرصتی برای رشد نمایه سطوح بین المللی و یادگیری بسیاری از مهارت ها و ویژگی های مشترک و برون سپاری وجود دارد.

مزایا زندگی و تحصیل در دانمارک

ساختارهای مدیریت مسطح، کار تیمی و تعادل بین کار و زندگی از ویژگی های محیط کار دانمارک است. به عنوان مثال، این بدان معناست که همه کارمندان و مدیران یکدیگر را با نام کوچک خطاب می کنند و اکثر تصمیمات در انجمن هایی مورد بحث قرار می گیرند که در آن همه کارمندان حق حرف یکسانی دارند. علاوه بر این، بر اساس گزارش سرمایه گذاری بانک سرمایه گذاری اروپا، دانمارکی ها جزو مولدترین و پرتلاش ترین نیروهای کار در اروپا هستند. این بسیار با ذهنیت شغلی و فرهنگ کاری دانمارکی مرتبط است که در آن کارکنان میزان بالایی از خودمختاری و توانمندی را در محل کار تجربه می ‌کنند که در نتیجه کارکنان بسیار مسئولیت ‌پذیر و وظیفه‌ شناسی با سطح بالایی از رضایت شغلی ایجاد می ‌شود.

و این مساله را دانمارک را به یکی از خانواده دوستانه ترین مکان های جهان برای زندگی تبدیل می کند. همه کارگران طبق قانون حق دارند هر سال 5 هفته مرخصی داشته باشند، که سازماندهی زمان اختصاصی خانواده و فرصت های ملاقات با بستگان در خارج از کشور را آسان می کند. تقاضای کارکنان برای ساعات کاری انعطاف پذیر به این دلیل است که اکثریت مردان و زنان کار می کنند. دانمارک به طور مداوم رتبه های برتر را در مطالعات بین المللی کیفیت زندگی حفظ می کند، مانند شاخص حاکمیت قانون پروژه عدالت جهانی ، شاخص حکومت داری بانک جهانی و شاخص پیشرفت اجتماعی. در مقیاس 0 تا 10، دانمارکی ها به طور متوسط ​​به رضایت از زندگی خود نمره 7.5 می دهند که بالاتر از میانگین OECD 6.7 است.

مراحل اخذ ویزای تحصیلی دانمارک

قبل از آمدن به دانمارک باید درخواست دهید و اجازه اقامت دانمارک را دریافت کنید. پس از پذیرش، DTU فرآیند اجازه اقامت را آغاز می کند. شما یک شماره مرجع دریافت خواهید کرد. و یک کد دسترسی که به شما امکان می دهد روند درخواست مجوز اقامت را شروع کنید. با این کار به فرم درخواست اصلی ST1 برای اجازه اقامت دسترسی خواهید داشت. شما باید وارد شوید و قسمت 2 فرم را تکمیل کنید، هزینه ها را پرداخت کنید، اسناد مورد نیاز را پیوست کنید و شناسه سفارش موردی خود را اعلام کنید. لطفا آگاه باشید که می شود هزینه های مورد نیاز به یک برنامه کاربردی باید به آژانس دانمارکی برای استخدام بین المللی و یکپارچه سازی پرداخت می شود قبل از شما برای اجازه اقامت اقدام می کنید.

مهم است که مطمئن شوید هر گونه کارمزد بانکی را در تراکنش لحاظ کنید. اگر مبلغ دریافتی توسط آژانس بین المللی استخدام و ادغام دانمارک کمتر از مقدار مورد نیاز باشد، این درخواست شما را به تاخیر می اندازد. علاوه بر این هزینه، ممکن است هنگام تحویل درخواست خود در نمایندگی دیپلماتیک دانمارک (سفارت یا سرکنسولگری) در کشور خود، از شما خواسته شود که هزینه ارسال نیز بپردازید. زمان عادی  پردازش  با آژانس بین المللی استخدام و ادغام دانمارک 60 روز برای درخواست کامل است. با این حال، اگر درخواست کامل نباشد، زمان پردازش می تواند بیشتر باشد.

دانشگاه های معتبر دانمارک

این کشور با بهره گیری از نظام آموزشی سطح بالا و دانشگاه های معتبر جایگاه قابل قبولی در رتبه بندی های بین المللی دارد. دانشگاه کپنهاگن، معتبرترین دانشگاه در سطح دنیا است. ذیلا به معرفی برخی از دانشگاه های این کشور بر اساس رتبه بندی های 2023 می پردازیم:

رنکینگ سال 2023دانشگاهسال تاسیس
82دانشگاه کپنهاگن1479
161دانشگاه آرهوس1928
104دانشگاه فنی مهندسی دانمارک1829
330دانشگاه آلبورگ1974

شرایط سنی ویزای تحصیلی دانمارک

دولت این کشور هیچ گونه محدودیتی در راستای ادامه تحصیل در این کشور قرار نداده است. متقاضیان در هر سنی می توانند در رشته دلخواه خود به تحصیل بپردازند. اما شرایط صدور ویزای تحصیلی به گونه ای است که سن افراد در آن دخیل بوده و وضعیت را تغییر می دهد. برای مثال داوطلبانی که قصد تحصیل پزشکی در دانمارک را دارند، باید امتیازات لازم را برای هر یک از مدارکی که ارائه می دهند، به دست آورند. چنانچه سن متقاضی در این خصوص از 34 سال کمتر باشد، 15 امتیاز برای وی منظور می گردد. اما اگر سن وی در بازه سنی 35 الی 40 قرار داشته باشد، تنها 10 امتیاز برای وی در نظر گرفته می شود.

شرایط ویزای تحصیلی دانمارک برای تحصیل در مدارس

سیستم تحصیلی در این کشور به این صورت پایه گذاری شده است که گذراندن مقطع مهد کودک در این کشور اجباری نمی باشد. مدت زمان پایان پذیرفتن مقطع ابتدایی 10 سال می باشد. آغاز دوره دبیرستان، پس از پایان یافتن مقطع ابتدایی است که 3 سال به طول می انجامد. در نهایت، جهت ورود به دانشگاه نیز باید متقاضی 13 سال تحصیلی را گذرانده باشد و مدرک دیپلم خود را گرفته باشد. طبق علاقه خود و همچنین استعدادش به رشته مورد نظر به مقاطع دانشگاهی ورود . کند. تحصیل در مدارس ایرانی دانمارک به دانشجویان امکانات بینظیری ارائه می دهد. سیستم آموزش عالی، یادگیری زبان دانمارکی و سیستم تحصیلی عالی از سایر مزایا تحصیل در مدارس ایرانی دانمارک می باشد.

ویزای تحصیلی دانمارک برای مقطع کارشناسی

تحصیل مقطع کارشناسی برای مدت زمان 3 سال طول خواهد کشید. زبان تحصیلی این مقطع، دانمارکی بوده و به دلیل این که آموزش و یادگیری این زبان در کشور ایران امکان پذیر نیست، لذا ضروری است دانشجویان پیش از ثبت نام، دوره یادگیری زبان دانمارکی را بگذرانند. شرط معدل برای ثبت نام حداقل 14 در مقطع دیپلم و پیش دانشگاهی در نظر گرفته شده است. در صورتی که دانشجویان در پایان تحصیلات پروژه مرتبط با رشته تحصیلی خود را ارائه نموده و نسبت به آن دفاعیه داشته باشند، موفق به دریافت دانشنامه خواهند شد. ویزای همراه در این مقطع صادر نمی گردد. درخصوص اعزام دانشجو به دانمارک نیز می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

شهریه تحصیلی برای دانشجویان غیر اروپایی به مبلغ DKK45000 الی 120000DKK (کرون دانمارک) می باشد. متقاضیانی که والدین آنها در کشور دانمارک مشغول کار می باشند، معاف از پرداخت شهریه خواهند بود. کسب 180 ECTS (امتیاز) برای اخذ مدرک کارشناسی الزامی است. برای این مقطع بایستی ویزای تحصیلی را اخذ نمایید و سپس وارد دانشگاه شوید.

در این کشور در مقطع کارشناسی این رشته ها ارائه می شوند:

  • علوم کاربردی و حرفه ها
  • هنر، طراحی و معماری
  • بازرگانی و مدیریت
  • علوم کامپیوتر و IT
  • آموزش و پرورش
  • مهندسی و فناوری
  • مطالعات محیطی و علوم زمین
  • مهمانپذیری
  • علوم انسانی
  • ژورنالیسم و رسانه
  • علوم طبیعی و ریاضیات
  • علوم اجتماعی

ویزای تحصیلی دانمارک برای مقطع کارشناسی

تحصیل کارشناسی ارشد در دانمارک

در بررسی موضوع ویزای تحصیلی، به جهت این که بتوانید وارد مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های این کشور شوید، علاوه بر این که نیاز به ویزای تحصیلی خواهید داشت. همچنین باید مقطع کارشناسی را با موفقیت و کسب نمرات قابل قبول پشت سر گذاشته باشید. در این مقطع نیازی به شرکت در آزمون ورودی نیست. زبان تحصیلی در اکثر رشته ها، انگلیسی است. بنابراین لازم است متقاضی دانش کافی در زبان انگلیسی داشته باشد. مدرک آیلتس 6 یا 6.5 را نیز ارائه دهد. نیم سال آخر تحصیل دانشجویان این مقطع به انجام امور پژوهشی اختصاص دارد.

تحصیل دکتری در دانمارک

اعزام دانشجو در مقطع دکترا، از دیدگاه دولت دانمارک دارای جایگاه ویژه ای است. ادامه تحصیل در این مقطع در حالت معمولی و عادی به مدت 3 سال طول خواهد کشید. مقطع دکترا، دوره تحصیلی است که دانشجویان حق انتخاب دارند که این دوره را با دریافت بورسیه تحصیلی به پایان برسانند یا بدون دریافت بورسیه. بورسیه تحصیلی این مقطع به صورت ماهیانه برای دانشجویان واریز می گردد که در هر ماه به مبلغ 2000$ (دلار) می باشد. بنابراین رقابت فشرده و تنگاتنگی میان متقاضیان تحصیل در این مقطع وجود دارد.

هزینه زندگی در دانمارک

این که دانشجو در کدام شهر از این کشور اقامت داشته باشد، موضوع مهمی است که در مخارج زندگی وی تاثیر بسزایی دارد. اگر تمایل به زندگی در شهرهای بزرگی مانند کپنهاگن یا آرهوس داشته باشد. همچنین باید در هر ماه مبلغ 7000DKK (کرون دانمارک) برای خود و مبلغ 3500DKK (کرون دانمارک) به ازای هر نفر همراه بپردازد. اما اگر تصمیم بگیرد که در شهرهای کوچک تری زندگی کند، هزینه های متقاضی کاهش یافته و به 5000DKK (کرون دانمارک) می رسد و برای هر نفر همراه 2500DKK (کرون دانمارک) تخمین زده می شود.

از آنجا که کار ضمن تحصیل برای دانشجویان در کلیه مقاطع آزاد و بلامانع است. لذا دانشجویان می توانند جهت تامین هزینه زندگی در دانمارک، ابتدا در شهرهای کوچک اقامت داشته باشند. پس از گذشت ترم اول، اقدام به مهاجرت به شهرهای بزرگتر نماید تا شانس خود را برای یافتن شغل ایده آل و مناسب در شهرهای بزرگ افزایش دهند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اعلام آمادگی می نماید که ضمن ارائه خدمات مشاوره ای در زمینه مهاجرت افراد به کشورهای مختلف از جمله دانمارک، در پذیرفتن و انجام پرونده مهاجرتی آنان را نیز موفق عمل نماید.

سوالات مهم در خصوص ویزای تحصیلی دانمارک

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات مهم در باب ویزای تحصیلی دانمارک می باشیم:

  • مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی دانمارک چیست؟ نامه پذیرش تحصیلی-داشتن بیمه مسافرتی-ارائه مدارک شناسایی- اسناد و مدارک مالی- قطعه عکس- گواهینامه های تحصیلی.
  • مراحل اخذ ویزای تحصیلی دانمارک چیست؟ پس از پذیرش، شماره مرجع دریافت خواهید کرد. و کد دسترسی که روند درخواست مجوز اقامت را شروع می کنید. تکمیل فرم و پرداخت هزینه و ضمیمه کردن اسناد مراحل بعدی هستند.
  • کدام دانشگاه ها در دانمارک معتبر هستند؟ دانشگاه آرهوس-دانشگاه کپنهاگن-دانشگاه فنی مهندسی دانمارک-دانشگاه آلبورگ.
  • شرایط سنی ویزای دانمارک چگونه است؟ اگر سن شما از 34 سال کمتر باشد، 15 امتیاز برای وی منظور می گردد. اما اگر سن شما در بازه سنی 35 الی 40 قرار داشته باشد، تنها 10 امتیاز برای وی در نظر گرفته می شود.
  • آیا می توان برای تحصیلات دبیرستان و راهنمایی نیز مهاجرت کرد؟ بله در این خصوص با مشاوران متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.
  • زبان تحصیلی در دانمارک چیست؟ دانمارکی و انگلیسی در مقطع تکمیلی.
  • هزینه تحصیل در دانمارک چقدر است؟ شهریه تحصیلی برای دانشجویان غیر اروپایی به مبلغ DKK45000 الی 120000 DKK (کرون دانمارک) می باشد.
  • هزینه های دانشجویی در دانمارک چقدر است؟ هزینه های زندگی در هر ماه به مبلغ 7000 DKK  کرون دانمارک است.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *