متفرقه, مهاجرت به کشور بلژیک

اخذ مستر کارت بلژیک

اخذ مستر کارت بلژیک

اخذ مستر کارت بلژیک در سال 2023 با توجه به توسعه تکنولوژی و حذف تدریجی پول در میان کشورهای پیشرفته برای مقیمان این کشور بسیار حائز اهمیت است. مستر کارت به همراه ویزا کارت در این کشور بسیار محبوبیت دارند و اکثر فروشگاه ها، رستوران ها و مراکز خرید این 2 کارت را می پذیرند. با دریافت مستر کارت این کشور می توانید تمامی امور از جمله اخذ حقوق، پرداخت شهریه دانشگاهی، مدیریت حساب و نقل و انتقالات را انجام دهید. این کشور یکی از کشورهای مدعی در رابطه با بانکداری و صنعت بانکداری است و بانک های مختلفی در این کشور در حال فعالیت هستند و این بانک ها کارت های اعتباری مختلفی از جمله مستر کارت را ارائه می کنند. در ادامه این مطلب همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درباره اخذ مستر کارت بلژیک توضیحات کاملی ارائه داده اند.

کارت های اعتباری بلژیک

بانک ها در این کشور با انواع مختلف کارت هایی که برای مشتریان خود صادر می کنند، به سمت جامعه بدون پول پیش می روند. کارت های اعتباری و بانکی به شما امکان می دهد از دستگاه های خودپرداز بانک برای سپرده گذاری، برداشت، انتقال وجوه و در بیشتر موارد پرداخت قبض و سایر اشکال استاندارد انتقال بین حساب ها استفاده کنید. همچنین بیشتر کارت های بدهی به شما امکان دسترسی به هر دستگاه خودپرداز را که بخشی از شبکه کارت بدهی مرتبط است می دهد. اگرچه برخی از بانک ها برای استفاده از دستگاه های بانک دیگری هزینه هایی را دریافت می کنند. برای خرید در بسیاری از مغازه ها و پمپ بنزین ها می توانید از کارت های نقدی نیز استفاده کنید.

کارت های بدهی معمولاً به کارت های اعتباری ترجیح داده می شوند، زیرا پول تقریبا بلافاصله به حساب بانکی فروشنده واریز می شود. کارت های بدهی به طور معمول یک تراشه الکترونیکی در آنها تعبیه شده است، که به آنها اجازه می دهد توسط ماشین های خاص خوانده شوند. برای تأیید یک معامله یا استفاده از کارت خود در دستگاه بانکی، به یک کد 4 رقمی احتیاج دارید. د. این کشور، انواع عمده کارت های بدهی شامل:

  • مستر کارت
  • ویزا کارت
  • مائسترو
  • سایروس

مزایای اخذ مستر کارت بلژیک

به لطف همکاری بانک های بلژیک با Mastercard، آخرین نسل کارت پرداخت اسمی برای زندگی روزمره به شما پیشنهاد می شود. بانک ها به شما این امکان را می دهد که هزینه خرید خود را در فروشگاه ها یا آنلاین پرداخت کنید و از تمام دستگاه های خودپرداز در بلژیک و سراسر جهان و همچنین از یک نماینده پول نقد برداشت کنید.

مزایای اخذ مستر کارت بلژیک در زیر شرح داده شده است:

مزایاشرح
بدون هزینه ماهانه بیش از حد:وقتی از کارت نقدی استفاده می‌کنید، پول مستقیما از حساب شما برداشت می‌شود، بنابراین نمی‌توانید بیشتر از آنچه دارید خرج کنید. بدون اضافه برداشت احتمالی، می توانید تا 60€ (یورو) در هزینه های بانکی در سال پس انداز کنید!
مخارج خود را کنترل کنید:با استفاده از کارت نقدی رایگان که به حساب شما پیوند داده می شود، می ‌توانید هزینه ‌های خود را در هر زمان در برنامه تنها با یک کلیک بررسی کنید. خیالتان راحت باشد، هرگز از بودجه برنامه ریزی شده خود عبور نخواهید کرد.

شرایط اخذ مستر کارت بلژیک

مستر کارت ها به 2 صورت فیزیکی و مجازی صادر می شوند. در هر صورت برای اخذ مستر کارت این کشور نیاز به افتتاح حساب در بانک های این کشور دارید. افتتاح حساب به طور کلی یک روند سریع و ساده در این کشور است. بانک ها معمولا فقط به گذرنامه و فرم درخواست بانک شما احتیاج دارند. بعضی از بانک ها ممکن است مدارک اثبات آدرس را نیز درخواست کنند. می توانید قبل از مهاجرت به این کشور، حساب خود را از قبل باز کرده و شماره کد خود را برای مدیریت حساب خود دریافت کنید و هنگامی که به اولین قرار ملاقات با مشاور بانکی خود می روید، کارت های بانکی و اعتباری خود را دریافت کنید.

هنگامی که یک حساب بانکی در این کشور باز می کنید، برخی از بانک ها بسته های ویژه ای را برای مهاجران ارائه می دهند، به عنوان مثال BNP Paribas Fortis یک بسته حق بیمه رایگان در طول سال اول حضور شما در این کشور ارائه می دهد.

در این بخش توجه شما را به نمودار رشد اقتصاد این کشور جلب می داریم:

رشد اقتصاد کشور بلژیک

برای ردیابی فعالیت در حساب خود می توانید از صورت های ماهانه، هفتگی یا حتی روزانه استفاده کنید. ممکن است بابت این سرویس هزینه ای از شما کسر شود و هرچه بیشتر بیانیه بخواهید، گرانتر خواهد بود. اگر روش دیگری تعیین نکنید هر ماه یک یا 2 گزاره دریافت خواهید کرد. با این حال، بسیاری از بانک ها در حال حاضر ارسال صورت حساب کاغذی را از طریق پست متوقف کرده اند، شما می توانید از طریق بانکداری آنلاین، به راحتی اظهارات، مانده حساب و معاملات اخیر را بررسی کنید. جهت اخذ مستر کارت این کشور مدارک زیر مورد نیاز است:

اخذ برترین مستر کارت ها در بلژیک

اخذ برترین مستر کارت ها در بلژیک

هنگام انتخاب کارت اعتباری خود، این بانک است که بیشترین اهمیت را دارد. بانک صادر کننده کارت ویژگی های کارت (نرخ بهره، هزینه نگهداری سالانه، مزایا، هدایا، پاداش ها و سقف ماهانه) را ارائه می کنند و این ویژگی ها است که شما باید انتخاب خود را بر اساس آنها تعیین کنید. بیشتر بانک های این کشور کارت های اعتباری را ارائه می دهند. بنابراین گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. در جدول زیر می توانید از جمله بهترین مستر کارت های ارائه شده در این کشور را مشاهده کنید:

مستر کارتسقف ماهانه به یوروهزینه سالانه به یورو
Cofidis MasterCard Gold10000€5€
Cofidis MasterCard2500€5€
CBC Mastercard Silver2500€22€
CBC Mastercard Globe5000€49€
CBC Mastercard Platinum7500€88€
Beobank MasterCard Student750€5€
Beobank Flying Blue World MasterCard5000€75€
Europabank MasterCard2500€
ING Mastercard Gold5000€48€
KBC MasterCard Gold5000€72€

درباره اخذ مستر کارت بلژیک

معمولاً برای اخذ مستر کارت این کشور و افتتاح حساب جاری استاندارد که شامل کارت های نقدی و اعتباری یا استفاده از دستگاه های خودپرداز و تسهیلات بانکی اینترنتی است، هزینه ای وجود ندارد. برخی از بانک ها ممکن است برای برخی از خدمات شارژ دریافت کنند اگرچه ممکن است با پرداخت نرخ سود (بسیار ناچیز) سود به ازای مانده موجودی حساب شما در هر ماه (به شرطی که اعتبار داشته باشید) جبران شود. اکثر بانک ها انواع برنامه های بسته ای را ارائه می دهند که شامل هزینه سالانه احتمالی برای کارت های بانکی مختلف، دسترسی بانکی آنلاین، تعدادی از معاملات حساب است. می توانید صورتهای بانکی را در فواصل منظم (روزانه، ماهانه، سه ماهه یا سالانه) دریافت کنید و یا آنها را در شعبه خود تحویل بگیرید یا آنها را به سادگی از طریق دستگاه بانکی یا از رایانه منزل خود چاپ کنید.

هزینه های بانکی معمولا مستقیما از حساب شما یا سه ماهه یا در پایان سال کسر می شود. به طور سنتی، 3 بانک عمده د. این کشور در حال حاضر شامل BNP Paribas Fortis ، ING Bank و KBC هستند. شماره حساب بانکی در این کشور استاندارد شده است. چند رقم اول نشان دهنده بانک و شعبه ای است که حساب به آن تعلق دارد. جهت تکمیل اطلاعات خود در خصوص این کشور مقاله هزینه زندگی در بلژیک را مطالعه بفرمائید.

برترین بانک های بلژیک

سیستم بانکی این کشور بسیار پیشرفته است و افتتاح حساب بین المللی کار آسانی است. بانکداری در این کشور یک صنعت بزرگ است و در این کشور هیچ کمبودی برای انتخاب بانک وجود ندارد. این کشور ادعا می کند که بیشترین سرانه شعبه بانکی از هر کشور در جهان را دارد. مدت هاست که بانک های منطقه در زمینه بانکداری الکترونیکی فعالیت می کنند و امکانات زیادی در دسترس است که می توانید از طریق دستگاه خودپرداز یا از طریق رایانه خانگی انجام دهید. بانک ها خدمات گسترده ای از جمله بانکداری شخصی و تجاری، خدمات سرمایه گذاری و بیمه و وام های شخصی، تجاری و رهنی را ارائه می دهند. اکثر بانکهای بزرگتر دارای وب سایت هایی هستند که شامل اطلاعاتی درباره خدمات ارائه شده از جمله بانکداری آنلاین و در برخی موارد فرمهای درخواست می باشند.

با وجود گسترش بانکداری الکترونیکی، داشتن حداقل یک حساب جاری کشور محل اقامت بلژیک خود ضروری است، زیرا تراکنش های بانکی مرزی می تواند گران و پیچیده باشد. امروزه بانکداری آنلاین، با استفاده از نرم افزارهای ارائه شده توسط بانک یا از طریق اینترنت، بسیار رایج است و بسیاری از مردم از بانک های الکترونیکی استفاده می کنند. بیشتر بانک ها در این کشور از ساعت 9 صبح تا 4 یا 4.30 بعد از ظهر دوشنبه تا جمعه و تعدادی از آنها نیز شنبه باز هستند. بسیاری از شاخه های کوچکتر در هنگام ناهار یک ساعت بسته می شوند.

در نمودار زیر می توانید برترین بانک های بلژیک را مشاهده کنید:

برترین بانک های بلژیک

مواردی درباره استفاده کارت های اعتباری در بلژیک

هنگام استفاده از کارت های اعتبار مانند مستر کارت در بلژیک باید ها و نبایدهایی وجود دارد. از جمله بایدها:

  • برای پرداخت قبض کارت اعتباری خود از حساب بانکی این کشور خود استفاده کنید. با این کار شما هیچ بازپرداختی را از دست نخواهید داد.
  • بررسی کنید که هر نرخ بهره اولیه چه زمانی منقضی می شود. بانک ها می توانند برای مدت زمان مشخصی 0٪ نرخ بهره مقدماتی به مشتریان جدید ارائه دهند.
  • همه چیزهایی را که با کارت اعتباری خود خریداری می کنید، تحت نظر داشته باشید تا از هزینه های بیشتر از بازپرداخت جلوگیری کنید.
  • تأیید اعتبار 2 عاملی را روشن کنید. این نوعی شناسایی است که شامل 2 شکل شناسه است، معمولا یک کد پین امنیتی و یک کد یکبار مصرف

از جمله نبایدها:

  • همیشه سعی کنید کل مبلغ را هر ماه پرداخت کنید تا از دریافت سود از شما جلوگیری شود.
  • برای برداشت پول نقد از دستگاه خودپرداز از کارت بانکی خود استفاده کنید.
  • از کارت خود در خارج از کشور بدون بررسی هزینه های معاملات خارجی استفاده نکنید این هزینه ها می تواند استفاده از در خارج از کشور را بسیار گران باشد

جهت بررسی شرایط مهاجرت به بلژیک و سایر موارد مهاجرتی می توانید از مشاورین و متخصصین مجموعه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کمک بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *