مهاجرت به کشور ژاپن

تولد در ژاپن

تولد در ژاپن

تولد در ژاپن قوانین و هزینه های مهمی دارد که متقاضیانی که خواهان تولد فرزند خود در این کشور می باشند باید آن ها را در نظر بگیرند. متخصصان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت هزینه های تولد در ژاپن و قوانین آن را گردآوری کرده و در این مقاله در اختیار شما عزیزان قرار داده اند. اگرچه الزامات بیشماری وجود دارد و مدارک زیادی نیز وجود دارد، اخذ تابعیت این کشور غیرممکن نیست.

هنگام انتظار برای تولد در این کشور، روش ها و مدارک زیادی در بیمارستان ها و دفاتر شهرداری وجود دارد. اگر با ژاپنی یا آداب و رسوم این کشور آشنا نباشید، این می تواند بسیار استرس زا باشد. در نتیجه، افزایش کارکنان مسلط به زبان های خارجی یا دستگاه های ترجمه موجود در دفاتر شهرداری افزایش یافته است. به عنوان مثال، دفتر بخش شینجووکو یک گوشه مشاوره مقیم خارجی را به زبان های انگلیسی، چینی و کره ای ایجاد کرده است که به بسیاری از ساکنان بین المللی آن به صورت رایگان ارائه می شود. وب سایت والدین کاناگاوا در این کشور به 10 زبان مختلف قابل دسترسی است. توصیه می شود بررسی کنید که آیا دفتر شهرداری منطقه شما دارای مرکز پشتیبانی ساکنان غیر ژاپنی است.

قوانین تولد در ژاپن

ژاپن یک کشور سختگیرانه درباره حق خون در مقابل دولت است. در عمل، تولد می تواند از طریق پدر و مادر و نه با تبار بدست می آید. ماده 2 قانون ملیت 3 وضعیت را ارائه می دهد که در آن فرد می تواند از بدو تولد تبعه این کشور شود:

  • وقتی هر یک از والدین هنگام تولد تبعه این کشور باشد. اگر کودک در خارج از کشور متولد شود و کودک هنگام تولد ملیت خارجی داشته باشد، کودک باید ظرف سه ماه از تولد ثبت شود یا در غیر این صورت مجبور است قبل از 20 سالگی در این کشور زندگی کند و وزارت دادگستری را اطلاع دهد.
  • وقتی هر یک از والدین قبل از تولد می میرد و هنگام مرگ تبعه این کشور است.
  • وقتی فرد در خاک ژاپن متولد می شود و پدر و مادر هر دو ناشناخته هستند.

هزینه قبل از تولد در ژاپن

هزینه قبل از تولد در ژاپن

در این کشور، یک مادر آینده در کل دوران بارداری خود 14 معاینه قبل از تولد در ژاپن انجام می دهد. در هر بار معاینه یک معاینه بدنی انجام می شود و هزینه آن برای هر آزمون حدود 5000¥ تا 8000¥ (ین) است. با این وجود، می توانید در این هزینه ها صرفه جویی کنید. هزینه های حمل و نقل به بیمارستان و خرید اقلام بارداری را اضافه کنید، که می تواند به سرعت اضافه شود.

کوپن های چکاپ قبل از زایمان یکی از انواع حمایت های مالی است که از طرف هر دولت محلی برای مادران باردار ارائه می شود. این کوپن معادل 100000¥ (ین) است و می تواند برای معاینه های قبل از تولد استفاده شود. اگر از این کوپن ها استفاده می کنید می توانید حدود 70،000¥ تا 120،000¥ (ین) برای هزینه های پزشکی پرداخت کنید. میزان پوشش پول و غرامت در هر منطقه متفاوت است. حتما جزئیات را در دفتر شهرداری محلی خود یا در وب سایت رسمی بررسی کنید.

هزینه زایمان در ژاپن

هزینه زایمان هزینه های مختلفی را شامل می شود:

  • هزینه بستری شدن در بیمارستان
  • امتحانات و دارو

گفته می شود میانگین کل حدود 500000¥ (ین) است. انتخاب سزارین یا زایمان بدون درد با اپیدورال بین 100000¥ تا 200000¥ (ین) افزایش می یابد. به هر حال، هزینه های زایمان نیز از نظر منطقه متفاوت است. در نمودار زیر گران ترین و ارزان ترین شهر جهت تولد در ژاپن را مشاهده می کنید:

گران ترین و ارزان ترین شهر جهت تولد در ژاپن

همان طور که در نمودار مشاهده می کنید، توکیو گران ترین مکان برای زایمان در این کشور بوده هزینه ای در حدود 620،000¥ (ین) دارد. از طرف دیگر، استان توتوری ارزان ترین قیمت است و تقریبا 390،000 ین هزینه دارد. در هر صورت زایمان گران است. برای کاهش پرداخت از جیب خود می توانید از یارانه های عمومی استفاده کنید. مقاله هزینه زندگی در ژاپن می تواند کمک شایانی به شما جهت اقامتتان در این کشور نماید.

کمک هزینه زایمان تولد در ژاپن

تحمل کل بار مالی هزینه های زایمان بسیار دشوار است. در این کشور سیستمی وجود دارد که به مادران 420،000¥ (ین) در ازای کمک هزینه یکجا برای زایمان پرداخت می کند. در صورت ثبت نام در بیمه درمانی، کمک هزینه یکجا برای زایمان بدون توجه به ملیت می تواند دریافت شود. سازمان های بهداشتی همچنین می توانند با استفاده از سیستم پرداخت مستقیم هزینه بیمارستان را برای شما بپردازند. این کار راحت است زیرا شما ملزم به پرداخت پیش پرداخت هزینه های پزشکی نخواهید شد. همچنین به شما امکان می دهد هنگام ترخیص از بیمارستان هزینه های اضافی را به تعویق بیندازید.

اگر هزینه زایمان کمتر از مبلغی باشد که از طریق کمک هزینه یکجا برای زایمان داده شده است، تفاوت این مبلغ به شما پس داده می شود. در جاهایی که می توان کمک هزینه را استفاده کرد در زیر آمده است:

  • کمک هزینه زایمان
  • مزایای مرخصی مراقبت از کودکان
  • کمک هزینه تربیت کودک

هزینه های بعد از زایمان در ژاپن

پس از زایمان، شما باید علاوه بر محصولات و غذای کودک، هزینه های مهم پزشکی را برای نوزاد خود از جمله معاینات معمول و واکسیناسیون بپردازید. هزینه های انجام شده پس از تولد برای هر فرد متفاوت خواهد بود. براساس گزارش ها، هزینه تربیت نوزاد تازه متولد شده در سال اول زندگی حدود 500000¥ (ین) است. به همین ترتیب، توصیه می شود قبل از بارداری شروع به تهیه برنامه کنید. در جدول زیر می توانید هزینه ها را به ازای سن کودک مشاهده نمایید:

سن کودکهزینه ماهانه به ین
بین 0 تا 3 سال¥15000
از 3 سالگی تا قبل از فارغ التحصیلی در مقطع دبستان¥10000
دانش آموز دبیرستان¥10000

هر 1$ دلار آمریکا معادل ۱۰۷.۷۸¥ (ین) می باشد. علاوه بر این، پرداخت های مشترک برای هزینه های پزشکی کودک (تازه متولد شده تا 6 سالگی) به طور کلی حدود 20% است. با این حال، بسیاری از مناطق سیستم هایی دارند که در هزینه های پزشکی برای نوزادان کمک می کند. به عنوان مثال، در توکیو، دولت 20% از پرداخت های مشترک را یارانه می دهد، بنابراین هزینه های پزشکی و داروها اساسا رایگان می شوند. اگر شما یک خانوار با درآمد دوگانه هستید، باید از همان مراحل ابتدایی، ثبت نام نوزاد خود را در مهد کودک یا استخدام پرستار کودک انجام دهید و این هزینه ها را نیز برای خود بپردازید. در این مقاله تمام مسائل مربوط به تولد در ژاپن گفته شد، مشاوران مجرب در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده مشاوره دادن به شما جهت مهاجرت به ژاپن می باشند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *