مهاجرت به کشور هلند

اخذ تابعیت هلند

اخذ تابعیت هلند

شمار زیادی از متقاضیان به دلیل کیفیت خوب زندگی در تلاش اخذ تابعیت هلند هستند، اخذ تابعیت برای هر مهاجری آخرین هدفی است که وی دنبال می کند. اخذ تابعیت به مهاجران اجازه می دهد تا برای همیشه در این کشور اقامت داشته و از حقوق تمام و کمال شهروندی در این کشور بهره مند گردند. به دست آوردن تابعیت روش ها و قوانین مختلفی دارد که باید نسبت به آن آگاهی داشته باشید.

  • آیا می توان بدون زندگی کردن در این کشور اقامت و تابعیت این کشور را بدست آورد؟
  • چه راه هایی جهت اخذ اقامت و تابعیت این کشور وجود دارد؟
  • شهروندان خارجی بعد از چه مدتی از اقامت در این کشور اروپایی می توانند تابعیت هلند را کسب کنند؟

شهروندان باید بدانند اخذ تابعیت در هر کشوری نیازمند رعایت شرط حضور و کسب دانایی زبان رسمی آن کشور است.

بررسی اخذ تابعیت هلند

به طور کلی قبل از اخذ تابعیت در این کشور می باید به اقامت در این کشور دست یافت. دستیابی به اقامت در این کشور مستلزم دارا بودن شرایطی است که فرد خارجی باید دارا باشد. افراد خارجی که به هلند مهاجرت کرده اند. بدین ترتيب پس از گذشت 3 الی 5 سال اقامت مستمر در این کشور و رعایت اصول مهاجرتی موفق به اخذ اقامت دائم و در نتیجه تابعیت هلند می شوند. مشروط بر این که شرایط لازم را داشته یا حداقل یک عضو از خانواده وی از جزء شهروندان هلندی باشد. ممکن است فرد خارجی شرایط و الزامات شهروندی هلند را نداشته باشد. در این صورت می تواند صرفا اقامت دائم این کشور را داشته باشد. البته در این حالت حق و حقوق کمتری نسبت به شهروندان هلندی خواهد داشت. اما به طور کلی می تواند حتی بدون دریافت مجوز کار در این کشور سکونت داشته باشد.

به صورت کلی 2 راه برای گرفتن تابعیت هلند برای افراد وجود دارد که عبارتند از:

  • روش اختیاری
  • روش پذیرش تابعیت

اقامت دائم و تابعیت مضاعف در هلند

لازم است بدانید اخذ تابعیت و اقامت این کشور اروپایی در هر 2 روش فرد متقاضی مجاز است در این کشور سکونت داشته باشد. اما برای اقامت در این کشور می باید هر 5 سال یک بار نسبت به تمدید مجوز اقامت خود اقدام نماید. فردی که دارای اقامت کشور هلند است دقیقا همانند فردی که تابعیت هلند را دارد، بدون نیاز به مجوز کار، حق فعالیت شغلی به صورت آزادانه در این کشور را خواهد داشت. اما تفاوت اینجا است که شهروندان هلندی دارای برخی حقوق مدنی هستند که شامل افراد با اقامت دائم در این کشور نمی گردد.

فردی که از اتباع خارجی است، برای اخذ تابعیت این کشور می باید از تابعیت قبلی خود انصراف دهد. چرا که این کشور دو ملیتی و تابعیت مضاعف را پذیرا نیست. اما موارد استثناعی نیز وجود دارد که فرد با دارا بودن دوملیت یا دوتابعیت می تواند در این کشور زندگی کند.

شرایط اخذ تابعیت هلند

افراد خارجی در صورتی می توانند نسبت به اخذ تابعیت هلند اقدام نمایند که:

  • فردی از اعضاء خانواده در این کشور سکونت داشته باشد.
  • شخص متقاضی در این کشور متولد شده باشد.
  • والدین متقاضی از شهروندان هلندی باشند. (این موضوع شامل فرزند خواندگی و تولد کودک در خارج از کشور می گردد.)
  • واجد شرایط بودن IND

در این بخش توجه شما را به مقاله اقامت هلند جلب می داریم.

اخذ تابعیت با روش اختیاری در هلند

به دست آوردن تابعیت این کشور از طریق اختیاری آسان ترین راه محسوب می گردد.

افرادی که از روش اختیاری برای اخذ تابعیت این کشور اقدام می نمایند، مزایای بیشتری را نسبت به روش دوم (پذیرش تابعیت) دارا خواهند بود. این مزایا به قرار زیر است:

  • باید و نباید و در کل الزامات کمتری برای متقاضی در این نوع روش وجود دارد.
  • فرآیند روش اختیاری به جای 3 ماه، در مدت زمان 1 ماهه انجام می پذیرد.
  • هزینه های مقرون به صرفه تر و ارزان تر از اقدام از روش پذیرش تابعیت

بررسی اخذ تابعیت هلند به روش اختیاری

بررسی اخذ تابعیت هلند به روش اختیاری

برای اخذ تابعیت این کشور از طریق روش اختیاری می باید سندی معتبر از اقامت این کشور تسلیم گردد. همچنین می باید از مطالعه مقاله  هزینه زندگی در هلند نیز اطلاعات مفیدی کسب نمایید. ضمنا دارا بودن شرایط به شرح ذیل برای فرد الزامی است:

  • در صورتی که زمان بیشتری از عمر خود را در این کشور گذرانده و سکونت داشته است.
  • در صورتی که با یکی از اتباع هلندی ازدواج نموده یا با او زندگی کرده باشد. (نه به صورت ازدواج)
  • همچنین به مدت 15 سال متوالی در این کشور سکونت داشته باشد.
  • با داشتن 65 سال یا بیشتر، حداقل به میزان 15 سال عمر خود را در هلند ساکن باشد.
  • در صورتی که یکی از والدین (پدر یا مادر) یا قیم شخص متقاضی هلندی تبار باشد. به مدت حداقل 3 سال قبل از این که درخواست تابعیت دهد، همراه آن ها زندگی کرده باشد. اقدام به اخذ تابعیت از روش اختیاری به مدت 3 ماه طول خواهد کشید.

درخواست از روش پذیرش تابعیت‌ هلند

روش دوم اخذ تابعیت هلند از طریق پذیرش تابعیت می باشد. در این روش نیز می باید مدرک اقامت معتبر در این کشور را داشته باشید. همچنین دارا بودن شرایط زیر الزامی است:

آیتمشرح
سن18 سال به بالا
اقامتحداقل 3 الی 5 سال زندگی مستمر در این کشور یا ازدواج با تبعه این کشور
زبان هلندیتسلط کامل با ارائه مدرک A2

* این زمان می تواند در خارج از کشور سپری شده باشد و یا این که به مدت 10 سال با در دست داشتن مجوز اقامت دارای اعتبار در این کشور زندگی کرده باشد، مشروط بر این که حداقل 2 سال آخر اقامت به صورت مستمر باشد.

** در صورت دارا بودن مدرک دیگری از زبان هلندی، مجاز به معافیت از این شرط هستید. در 4 سال اخیر سکونت در هلند، هیچ گونه سابقه کیفری، پیگرد قانونی، بازداشت نداشته و یا جریمه بیشتر از 810€ (یورو) پرداخت ننموده باشید.

دو تابعیتی در هلند

فردی که تقاضاء اخذ تابعیت کشور هلند را دارد، می باید از تابعیت خود انصراف دهد. در غیر این صورت تابعیت هلندی را از دست خواهد رفت. اگرچه در این مورد استثناعاتی وجود دارد که منجر به زندگی فرد در این کشور به صورت دوتابعیتی می گردد. فرآیند اخذ تابعیت در حدود 1 سال طول می کشد. افراد برای ارائه درخواست تابعیت می باید به شهرداری محلی مراجعه نمایند. سپس با پرداخت هزینه های مربوط به شهرداری، اطلاعات فرد مورد بررسی قرار می گیرد. سپس درخواست فرد از طریق صدور معرفی نامه توسط شهردار، به IND ارسال گردیده و از سوی IND ارزیابی و بررسی می شود که آیا فرد صلاحیت اخذ تابعیت این کشور را دارد یا خیر. کسب مشاوره از سوی کارشناسان کارآمد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از طریق مراجعه به صورت حضوری یا تماس تلفنی به صورت رایگان برای متقاضیان امکان پذیر خواهد بود.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *