مهاجرت به کشور سنت کیتس

تولد در سنت کیتس

تولد در سنت کیتس

یکی از موارد مطرح شده درباره مهاجرت به کشورهای آمریکایی همانند سنت کیتس بحث تولد در سنت کیتس است که آیا منجر به اخذ تابعیت می شود یا خیر. سنت کیتس یکی از کشورهای کوچک در منطقه کارائیب و قاره آمریکا است که با توجه به انگلیسی زبان بودن آن و همچنین مکان مناسب برای گردشگری هر سال افراد زیادی به این کشور سفر می کنند. لذا ممکن است برخی از افراد در سنت کیتس در حین مسافرت خود فرزند به دنیا بیاورند لذا مهم است تا درباره قوانین تولد در سنت کیتس به خوبی آگاه باشند. بنابرین برای روشن شدن موضوع در رابطه با تولد در سنت کیتس و موضوعات مربوط می توانید به نوشته های مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توجه فرمایید.

نظام تولد در سنت کیتس

نظام تولد در کشور سنت کیتس همانند سایر کشورهای آمریکایی مانند آمریکا، کانادا، آرژانتین و غیره برا اساس اصل و قاعده خاک یا همان just soil می باشد. این قانون در ابتدا در بسیاری از کشورهای جهان دنبال می شده اما امروز فقط در کشورهای آمریکایی اجرا می شود. سایر کشورها بر اساس قاعده و اصل خون قوانین تولد در حاکم کرده اند. در واقع قانون خون می گوید جهت اخذ شهروندی و تابعیت خودکار به یک فرد فقط خون در رگ های فرد اصل می باشد و محل و خاک تولد هیچ اثری بر شهروند بودن آن فرد نخواهد گذاشت و اما بالعکس قانون خون مستقیما به محل تولد کار دارد و می گوید فرد متولد شده در هر خاکی متعلق به همان خاک خواهد بود.

قانون تولد در سنت کیتس بر اساس اصل خاک است و به شرح زیر است:

نظام تولدشرح
افراد متولد شده قبل از 19 سپتامبر 1983به این افراد تابعیت سنت کیتس داده نمی شود چرا که در این زمان این کشور تحت استعمار انگلستان بوده است.
افراد متولد شده بعد از 19 سپتامبر 1983به این افراد تابعیت و شهروندی سنت کیتس داده می شود.

کشور سنت کیتس

سنت کیتس و نویس در اصل دو جزیره در شرق دریای کارائیب هستند که فاصله بسیار کمی از هم دارند و امروز به نام یک کشور و به نام سنت کیتس و نویس شناخته می شوند. این دو جزیره زمانی تخت استعمار فرانسه و سپس تحت سلطه انگلستان بود اما در سال 1980 به عنوان یک کشور واحد و مستقل تبدیل شد. البته به صورت افتخاری رئیس این کشور ملکه بریتانیا می باشد اما به صورت اجرائی دولت این کشور رئیس امور در کشور است. سنت کیتس و نویس جمعیتی بالغ بر 53 هزار نفر دارد و اکثر ساکنان آن از نژاد آفریقایی هستند.

همچنین دین اکثریت آنها مسیحی و زبان رسمی آنها انگلیسی است. این کشور با کشورهایی مانند سنت مارتین، پورتوریکو و آنتیگوا همسایه آبی است و با میامی آمریکا با پرواز 2 ساعته فاصله دارد. این دو جزیره امروز به مکانی برای توریسم و گردشگری تبدیل شده است و محل رفت و آمد بسیاری از خارجی ها می باشد.

اقامت و تولد در سنت کیتس

به صورت کلی افرادی که به سنت کیتس سفر می کنند و اقامت سنت کیتس به صورت موقت را بدست می آورند در صورت تولد فرزند در این کشور می توانند برای فرزند خود تابعیت سنت کیتس را بدست آورند و به دلیل نیاز فرزند به پدر و مادر در آن کشور بمانند. همچنین آنها می توانند در صورت اقامت طولانی مدت در سنت کیتس درخواست تابعیت این کشور را کنند و پاسپورت سنت کیتس را بدست آورند. لازم به ذکر است پس از تولد فرزند والدین باید دارای مداوم معتبر شامل گذرنامه، گواهی ازدواج، قطعه عکس و همچنین توانایی مالی برای فراهم کردن نیازهای فرزند و اسکان خود را داشته باشند.

در غیر اینصورت اجازه اقامت به والدین داده نمی شود. لازم به ذکر است که کشور سنت کیتس تابعیت دوگانه را پذیرفته و در این راستا مشکلی وجود نخواهد داشت. در نمودار زیر می توانید نرخ تولد در سنت کیتس را مشاهده کنید:

نرخ تولد در سنت کیتس

اخذ تابعیت از طریق تولد در سنت کیتس

در هر یک از پنج کشور CIP کارائیب، متقاضیان این فرصت را دارند که با استفاده از روش ius soli هزینه گنجاندن نوزاد تازه وارد در برنامه را کاهش دهند. مادر می تواند چند ماه قبل از موعد مقرر به این جزیره سفر کند، زایمان کند و به طور خودکار فرزند خود را به عنوان تابع سنت کیتس بدست آورد. اما تا زمانی که والدین از اصل خاک استفاده می کنند، گزینه های جذاب تری، مانند اخذ تابعیت از طریق تولد فرزند در کانادا، ایالات متحده آمریکا یا شیلی وجود دارد.

در هر صورت، استفاده از استراتژی تولد در سنت کیتس ممکن است هزینه ای داشته باشد، هزینه ای که هر خانواده با توجه به شرایط خاص خود باید در نظر بگیرد. مادر مجبور است ماه ها در خارج از کشور خود به دور از کانون گرم دوستان و خانواده بماند. ممکن است مجبور شود در محیط پزشکی زایمان کند که مراقبت از نوزاد آن کن تر از حد استاندارد مورد نظر باشد. همچنین مادر ممکن است مجبور شود از درآمد حرفه ای خود چشم پوشی کند.

سیستم بهداشتی در سنت کیتس

یک استاندارد منطقی مناسب برای مراقبت های بهداشتی اولیه در سنت کیتس و نویس وجود دارد که دارای پزشکان کاملاً آموزش دیده و جراحان عمومی باتجربه است. در یک کشور بسیار کوچک با جمعیت کم متخصصان زیادی وجود ندارد اما برخی از آنها شامل متخصصان اطفال، متخصصان داخلی، روانپزشکان، متخصصان زنان و زایمان و متخصصان پوست هستند. متخصصان چشم پزشکی، گوش و حلق و بینی و ارتوپدی به طور منظم از جزایر همسایه به این کشور می آیند. کلینیک های بهداشت عمومی متعددی در سراسر سنت کیتس و نویس به جوامع مختلف خدمات ارائه می دهند و هر یک از دو جزیره دارای یک بیمارستان عمومی با قابلیت های جراحی، بستری، آزمایشگاهی و سایر قابلیت ها هستند.

به عنوان یک سیاست دولت، خدمات بهداشتی محلی به دانش آموزان زیر 18 سال و به شهروندان بالای 62 سال و به همه شهروندان (صرف نظر از سن) که از یک یا چند مورد مانند دیابت، فشار خون بالا، بیماری های روحی، گلوکوم و یا تمام عفونت های منتقله از راه جنسی شامل ایدز رنج می برند خدمات به صورت رایگان ارائه می شود.

از دست دادن تابعیت در سنت کیتس

همانطور که گفته شد تابعیت دوگانه در کشور سنت کیتس به رسمیت شناخته می شود. شخصی که به دنبال تابعیت سنت کیتس و پاسپورت سنت کیتس است لازم نیست از تابعیت قبلی خود چشم پوشی کند مگر آنکه کشور اول خود به داشتن تابعیت دوگانه به وی اجازه ندهد. از دست دادن تابعیت و انصراف داوطلبانه از تابعیت توسط قانون این کشور مجاز است. درخواست انصراف متقاضی بایستی به دادستان کل کشور سنت کیتس ارائه شود. برای اقدامات صحیح در مورد نامه انصراف با سفارت تماس بگیرید. موارد زیر دلایل از دست دادن غیر ارادی تابعیت طبیعی سنت کیتس است:

  • تابعیت طبیعی شخص
  • وکالت نادرست
  • پنهان سازی عمدی اطلاعات
  • شخص علیه دولت مرتکب خیانت شود.

قوانین تولد در سنت کیتس

قوانین تولد در سنت کیتس

قوانین شهروندی براساس قانون اساسی سنت کیتس و نویس است. دسته های تابعیت به تاریخ استقلال یعنی 19 سپتامبر 1983 تقسیم می شوند. تابعیت سنت کیتس از بدو تولد به صورتی است که به فرزند والدین ناشناس تابعیت اعطا می شود. افراد متولد شده قبل از 19 سپتامبر 1983 به طور خودکار تابعیت دریافت نمی کنند اما افراد متولد شده در خاک این کشور بدون توجه به تابعیت والدین تابعیت خودکار را دریافت می کنند. همچنین چنانچه فردی از والدین سنت کیتسی در خارج از کشور به دنیا بیایند در صورت درخواست و از طریق تبار می توانند تابعیت سنت کیتس را بدست آورند. علاوه بر این نیز از طریق تبار افرادی که دارای والدین سنت کیتسی و یا پدر بزرگ و مادر بزرگ سنت کیتسی هستند می توانند بدون تولد در سنت کیتس نیز درخواست تابعیت این کشور را کنند.

اخذ تابعیت دوگانه سنت کیتس از طریق تولد

یکی از موارد قابل توجه درباره اخذ تابعیت سنت کیتس از طریق تولد امکان دریافت تابعیت دوگانه و یا مضاعف است. بدین ترتیب قوانین این کشور هیچ منعی برای دریافت تابعیت دوگانه صادر نکرده است. چنانچه در صورت دریافت تابعیت و پاسپورت سنت کیتس قوانین کشور اول اخذ تابعیت را از شهروند نگیرد فرد می تواند دارای تابعیت دوگانه باشد. این مورد یکی از مزایای دریافت تابعیت سنت کیتس از طریق تولد و یا هر روش دیگری است. البته توجه داشته باشید که ممکن است به دلایلی مانند خطر جانی و مالی برای کشور، تهدید کشور و این چنین موارد تابعیت سنت کیتس از شما سلب گردد. لازم به ذکر است طبق قوانین این کشور دریافت تابعیت سنت کیت از طرق دیگر نیز امکان پذیر است که در زیر معرفی شده اند:

  • از طریق سرمایه گذاری در سنت کیتس
  • از طریق اقامت طولانی مدت در سنت کیتس
  • از طریق نسب و روابط خانوادگی

مزایای تولد در سنت کیتس

به طور کلی تولد در کشور سنت کیتس دارای مزایای بسیار است که در اینجا به آنها اشاره کرده ایم:

  • اخذ تابعیت و پاسپورت سنت کیتس
  • تحصیل با هزینه بسیار کم تر نسبت به دانشجویان بین المللی
  • عدم نیاز به مجوز کار
  • اخذ اقامت سنت کیتس
  • مهاجرت اعضای خانواده به این کشور
  • تابعیت دوگانه
  • زندگی در کشور سنت کیتس
  • حق رای در انتخابات سنت کیتس

امیدواریم در این مقاله اطلاعات کامل درباره تولد در سنت کیتس را بدست آورده باشید. برای بررسی سایر روش های مهاجرتی و اخذ اقامت و پاسپورت کشور مورد نظر خود می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت صحبت کنید و از چند و چون کار آگاه شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *