مهاجرت به کشور انگلستان

اخذ تابعیت انگلستان از طریق تولد

اخذ تابعیت انگلستان از طریق تولد

برای اخذ تابعیت انگلستان از طریق تولد باید به قوانین به رسمیت شناخته شده آگاه بود زیرا قوانین مربوط به اخذ تابعیت انگلستان پیچیده است. به همین دلیل در این مقاله به موضوع اخذ تابعیت این کشور از طریق تولد می پردازیم.

قوانین حق تابعیت در 2 مورد قابل بررسی می باشد، این موارد عبارتند از:

  • فرزندان متولد شده در این کشور
  • فرزندان متولد شده خارج از این کشور از والدین انگلیسی

افرادی که به طور کامل در این کشور سکونت دارند، حق سلامت ملی دارند. حق سلامت ملی به معنای امکان استفاده رایگان از خدمات پزشکی برای کودکان از طریق بیمارستان یا پزشک را فراهم می نماید. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این خصوص راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار خواهند داد.

حق شهروندی و تولد در انگلستان

امکان اخذ تابعیت برای فرزندان متولد شده ای که والدین آنها دارای ویزا یا اقامت بریتانیا نمی باشند وجود دارد. این امر تنها در صورتی که والدین بتوانند مقامات را با دلیل خوب قانع نمایند امکان پذیر خواهد بود. در برخی موارد تابعیت به طور اتوماتیک اعطاء می گردد. ولی در بقیه موارد به تصمیم موسسه مرزی کشور انگلیس بستگی خواهد داشت. در شرایط زیر امکان اخذ تابعیت وجود دارد:

  • فرزندان متولد شده در صورتی که والدین آنها قادر به اخذ ویزا و یا اقامت انگلستان می باشند. این فرزندان می توانند برای اخذ تابعیت این کشور اقدام نمایند.
  • افرادی که بعد از تاریخ 1 ژانویه 1983 به دنیا آمده اند، این افراد باید 10 سال ابتدایی عمر خود را در این کشور زندگی نموده باشند. تنها در این صورت می توانند برای اخذ تابعیت این کشور اقدام نمایند.
  • افرادی که پیش از تاریخ 1 ژانویه 2006 متولد شده اند، در شرایطی که پدر تابعیت انگلیسی داشته و مادر تابعیت کشور دیگری و والدین با هم ازدواج نکرده باشند. در این صورت فرد مجاز است برای اخذ تابعیت اقدام نماید.

تولد کودکان در خارج از انگلستان

تابعیت فرزندان متولد شده در خارج از بریتانیا نیز قوانین پیچیده ای دارد. اخذ این تابعیت به زمان تولد و نوع تابعیت والدین وابسته می باشد. در صورتی که تابعیت متقاضی از طریق حق شهروندی والدین باشد امکان دارد که تابعیت متقاضی به کودک منتقل نشود.افرادی که به طور مداوم در این کشور سکونت دارند، می توانند به صورت رایگان در رشته پزشکی تحصیل نمایند. همچنین حق استفاده از پزشک عمومی یا بیمارستان حق سلامت ملی را به صورت رایگان دارا می باشند.

ممکن است بازدید کنندگان اروپا امکان درمان رایگان باتوجه به قوانین اروپا را داشته باشند. افرادی که به طور موقت در این کشور هستند، امکان ثبت نام برای یک پزشک عمومی (GP) را دارا می باشند. در این صورت قادر به دریافت خدمات درمانی رایگان از سوی این پزشک می شوند. عموما این امر وابسته به تایید پزشک عمومی(GP) می باشد. همه افراد در انگلستان حق برخورداری از خدمات اورژانسی را به طور رایگان دارا می باشند. همچنین تمام افراد در این کشور امکان بهره مندی از خدمات برنامه ریزی خانواده به صورت رایگان را دارند. در خصوص مهاجرت به انگلستان و کسب اطلاعات بیشتر مقاله لینک شده را مطالعه بفرمائید.

مدت اخذ تابعیت از طریق تولد در انگلستان

مدت اخذ تابعیت از طریق تولد در انگلستان

در مطالب فوق به بررسی شرایط اخذ تابعیت انگلستان از طریق تولد پرداخته شد. بیشتر کشورهای اروپایی شرایط سختی را برای اعطاء تابعیت خود به افراد در نظر می گیرند. کشور انگلستان نیز شرایط سختی در این زمینه دارد که سعی شد به متداول ترین حالت های آن پرداخته شود. بیش از 30 سال است که کشور انگلیس اعلام نموده، در صورتی که متقاضی از پدر و مادر تبعه انگلیسی و یا از والدینی که از پیش شهروندی انگلستان را داشته اند به دنیا بیاید، قادر خواهند بود تابعیت این کشور را کسب نمایند.

شایان ذکر است که اگر پدر و مادر فرد اهل کشور انگلستان باشند، همواره اخذ شهروندی انگلستان از طریق تولد نیز امکان پذیر می باشد. متقاضیانی شهروند این کشور به حساب می آیند که در صورت تولد فرزند در خاک کشور بریتانیا، در این کشور نیز زندگی مستمر به مدت حداقل 10 سال را داشته، سپس امکان اخذ پاسپورت این کشور را خواهند داشت. جهت اطلاع از شرایط و هزینه زندگی در انگلیس می توانید به لینک مشخص شده مراجعه بفرمائید.

در این بخش آمار تولد در این کشور در 2 سال 2021 و 2022 را در نمودار زیر ترسیم نموده ایم:

آمار تولد در انگلستان

اخذ تابعیت انگلستان از طریق فرزند خواندگی

تابعیت کشور انگلستان به کودکان متولد شده از پدر مادر غیر انگلیسی تعلق نمی گیرد زیرا تابعیت این کشور براساس سیستم خون است. طبق قانون مهاجرت این کشور کودکی که در بریتانیا متولد می‌شود به عنوان تبعه بریتانیا به رسمیت شناخته نمی شود و تنها بر اساس شرایط خاصی فرزندان متولد شده در این کشور می‌تواند به تابعیت برسند. بر اساس قانون فرزندخواندگی کشور بریتانیا که در سال 2002 اصلاح شد، کودکانی که که در تاریخ یک ژانویه 1983 و بعد از آن به فرزند خواندگی پذیرفته می شوند، اگر یکی از پذیرندگان (والدین) تابعیت بریتانیا را داشته باشد به طور خودکار فرزند خوانده نیز تابعیت این کشور را دریافت می کند. اگر فرزند خواندگی یا حتی حکم تابعیت والدین از بین برود تابعیت بریتانیایی که از طریق فرزندخواندگی به دست آمده از بین نمی رود.

لازم به ذکر است که کودکانی که قبل از یک ژوئن 2003 از خارج از کشور انگلستان به فرزند خواندگی پذیرفته شده اند به طور خودکار واجد شرایط دریافت پاسپورت بریتانیا نیستند. انگلستان از جمله کشورهایی است که 2 تابعیتی بودن افراد را پذیرفته، بنابراین کودک متولد شده یا کودکی که به فرزند خواندگی پذیرفته شده می تواند تابعیت قبلی خودرا حفظ کند و تمامی آثار حقوقی مرتبط  بر شهروندی انگلیس بهره مند شود. به طور کلی جهت اطلاع از هزینه زندگی در انگلیس پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مذکور می باشد.

مدارک درخواست پاسپورت بریتانیایی برای فرزندان را در تصویر زیر مشاهده می کنید:

درخواست پاسپورت بریتانیایی برای فرزندان

درخواست تابعیت انگلستان از طریق تولد

اگر فرزند بعد از یک جولای 2006 متولد شده باشد، اگر در زمان تولد یکی از والدینتان شهروند بریتانیا بوده یا در بریتانیا اقامت داشته باشد، به طور خودکار شهروند بریتانیا هستید. اگر در زمان تولد، هیچ یک از والدین وی شهروند بریتانیا نبوده و یا در بریتانیا اقامت نداشته اند، فرزند برای اخذ تابعیت بریتانیا ثبت نام کنید. فرزند در هر یک از 10 سال اول زندگی خود نباید بیش از 90 روز را در خارج از بریتانیا گذرانده باشد. اگر دلایل خاصی وجود دارد که زمان بیشتری را در خارج از بریتانیا سپری کرده اید، در فرم توضیح دهید.

مراحل در خواست تابعیت از طریق تولد به صورت زیر است:

  • فرم را به صورت آنلاین پر کنید.
  • از شما خواسته می شود تا برای ارائه اطلاعات بیومتریک خود (اثر انگشت و یک عکس) در یک مرکز خدمات درخواست ویزای بریتانیا و شهروندی (UKVCAS) وقت بگیرید.

نیازی نیست مدارک خود را جایی ارسال کنید. شما می توانید یکی از موارد زیر را انتخاب کنید:

  • کپی ها را در سرویس آنلاین آپلود کنید.
  • آنها را در قرار ملاقات UKVCAS خود اسکن کنید.

همچنین می توانید از طریق پست اقدام کنید. این بسیار بیشتر از درخواست آنلاین به دلیل ویروس کرونا طول خواهد کشید. از ارسال درخواست از طریق پست خودداری کنید، به خصوص اگر به مدارک خود در تاریخ خاصی نیاز دارید.

قوانین اخذ تابعیت انگلستان از طریق تولد

ذکر این نکته واجب است که با توجه به سیستم خاک در نظام تولد که بیان دارد هر متقاضی بدون توجه به تابعیت پدر و مادر خود از هر کشوری در خاک آن کشور متولد شود، شهروند آن کشور محسوب شده و پاسپورت آن کشور را دریافت می کند. دولت بریتانیا در گذشته از این نظام تبعیت می کرد ولی در حال حاضر این روش منسوخ شده و کشور انگلستان از سیستم خون برای اخذ تابعیت از طریق تولد تبعیت می کند.

اما به صورت کلی به غیر از راه مهاجرت و اخذ تابعیت از طریق تولد به انگلستان راه های آسان تر و کم ریسک تر دیگری نیز برای ورود به خاک انگلستان وجود دارد مانند اخذ ویزای تحصیلی انگلستان، ویزای کاری انگلستان، ویزای سرمایه گذاری انگلستان از روش های مختلف که با مقیم شدن در این کشور و زندگی مستمر به مدت 5 سال اقامت کشور انگلیس و تابعیت این کشور را به دست بیاورید. در این مقاله سعی خود را بر این داشته ایم که به شرایط اخذ تابعیت انگلستان از طریق تولد پرداخته شود. با توجه به پیچیدگی این موضوع نیاز به مشورت و بررسی بیشتر در این زمینه وجود دارد. می توانید با مراجعه به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از راهنمایی های دقیق و بی نظیر این مجموعه استفاده نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *