مهاجرت به کشور کانادا

اخذ اقامت و تابعیت کانادا با ازدواج

اخذ اقامت و تابعیت کانادا با ازدواج

اخذ اقامت و تابعیت کانادا با ازدواج از جمله اصلی ترین روش های مهاجرت به این کشور زیبا و پیشرفته می باشد که مورد توجه افراد قرار گرفته است. با مطالعه این مقاله و هم چنین مراجعه به سایر مقالات موجود در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید به اطلاعات جامعی دست یابید. تصمیم گیری برای ازدواج از مهم ترین تصمیمات ممکن برای یک زوج می باشد. زمانی که متقاضیان ازدواج هدف ازدواج با یک شخص که تابعیت خارجی را داشته باشد می تواند تا حدودی پیچیده شود. اگر این اشخاص و همسر تصمیم بگیرند که در کانادا زندگی کنند. در این صورت همسر شخص با در یافت حق شهروندی کانادا یا اقامت دائم این کشور می تواند مورد حمایت قرار بگیرد.

مزایای مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

مهمترین مزیت اخذ اقامت و تابعیت کانادا با ازدواج این است که متقاضیان می توانند برای مهاجرت به کانادا به ویزا اقامت دائم این کشور بدون نیاز به نشان دادن منابع مالی کافی دسترسی پیدا کنند. زیرا پردازش انجام شده توسط همسر یا حامی مالی، در وزارت مهاجرت و شهروندی این کشور، هر گونه مسئولیت مشتری خود را می پذیرد. شخص متقاضی اخذ اقامت و تابعیت کانادا با ازدواج به علت کیفیت حرفه ای خود رد نخواهد شد. در این مورد، قصد دولت حفظ سازمان خانواده در کشور کانادا می باشد.

اقامت و تابعیت کشور کانادا با ازدواج

گرفتن حق شهروندی کانادا یا حق سکونت دائمی در این کشور زمانی اتفاق می افتد که متقاضیان با یک شهروند کانادایی ازدواج کنند. این اشخاص باید از طریق فرآیند درخواست ازدواج خود را پیش ببرند.

  • شهروند یا ساکنین دائمی این کشور باید در طول سالیان سال به عنوان حامی مالی در این کشور اقامت داشته باشند. از این رو بتوانند ثبات مالی خود را ثابت کنند. حامی اول باید تایید شود. پس از آن همسر می تواند برای اقامت دائم درخواست کند. هدف از این کار حمايت از ازدواج نمودن در این کشور می باشد.
  • متقاضیان اخذ اقامت و تابعیت کانادا با ازدواج به عنوان یک حامی مالی، باید برای مدت 3 سال از زمان تبدیل شدن به یک مهاجر دائمی، امکان حمایت مالی از شریک زندگی خود را داشته باشند. موضوع حمایت مالی برای یک کودک تحت حمایت برای 10 سال، یا تا زمانی که کودک به 25 سال برسد، در اولویت می باشد
  • همسر مهاجر پس از در یافت نمودن یک ویزای مهاجرتی کانادا می تواند از طریق یکی از کنسولگری های خارجی یا با CIC در صورت موجود در کانادا درخواست خود را ارائه دهد.

لازم به ذکر در طول چند سال اخیر چندین مورد تقلب در مهاجرت از طریق ازدواج به وجود آمده که این موضوع باعث شده که دولت کانادا اقدام به تصویب نمودن قوانین سختگیرانه را برای ازدواج در این کشور نماید حتی اگر ازدواج آنها قانونی باشد. بنابراین، مهم است که اطمینان حاصل شود تمام الزامات اسنادی مورد نیاز را به دست آورند.

در خصوص کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این کشور نمودار رشد اقتصادی را بررسی بفرمائید:

رشد اقتصاد در کانادا

حمایت همسران در اخذ اقامت و تابعیت کانادا با ازدواج

اگر متقاضیان اخذ اقامت و تابعیت کانادا با ازدواج موفق شوند که با یک شهروند کانادایی ازدواج کنند. در این صورت 2 روش اصلی برای درخواست حمایت از همسر خود در کشور کانادا وجود دارد.

  • دراین روش متقاضی باید درکانادا متاهل باشد. از طریق داشتن مجوز کار یا تحصیل در کانادا زندگی کرده باشد. به نوعی این روش به معنای مورد حمایت قرار گرفتن از اسپانسر داخلی می باشد.
  • در این روش متقاضی ملزم به زندگی کردن در این کشور نمی باشد. همچنین می تواند بعد از اخذ ویزای اقامت دائم این کشور به کانادا مهاجرت نماید. در این مورد متقاضیان از حمایت از همسران خود در خارج از این کشور مورد حمایت قرار می گیرند.

لازم به ذکر می باشد در رابطه با موضوع حمایت از همسران، زوج باید برای طولانی مدت قادر به اثبات مشروعیت ازدواج در این کشور باشد. فرآیند اثبات این کار می تواند بسیار دشوار باشد. همچنین نیاز به مستندات زیادی دارد. جهت مهاجرت به کانادا مقاله مذکور را بررسی بفرمائید.

شهروندی با اخذ اقامت و تابعیت کانادا با ازدواج

پس از این که یکی از زوجین موفق به دریافت نمودن اقامت دائم این کشور شد. برای واجد شرایط این ویزا شرایط زسر الزامی است:

  • یکی از زوجین نمی تواند تنها وضعیت اقامت دائم کانادا را در نظر بگیرد. نمی توان فقط وضعیت یکی از زوجین را برای تقلب یا صوری بودن ازدواج در نظر گرفت.
  • زوجین ملزم می باشند که در ظرف 4 سال به مدت 3 سال در داخل کانادا زندگی کنند. این کار در مجموع به مدت 1095 روز می باشد.
  • زوجین باید به طور کامل به زبان انگلیسی یا فرانسوی (زبان رسمی کانادا) تسلط داشته باشند.

لازم به ذکر می باشد مشکل واقعی ثابت کردن مشروعیت رابطه است که لازم است که اثبات نمایند. رابطه بین آن ها برای مدت زمان طولانی در این کشور حفظ شود. جهت زندگی در این کشور مقاله هزینه زندگی در کانادا را بررسی بفرمائید.

شهروندی با اخذ اقامت و تابعیت کانادا با ازدواج

طرق اثبات ازدواج قانونی در کانادا

به طور کلی، ازدواج درکانادا از چندین راه متفاوت به رسمیت شناخته می شود. هنگامی که یک زن و شوهر ازدواج می کنند، آنها ملزم به دریافت یک گواهی می باشند. مشکل اصلی فرآیند اخذ اقامت و تابعیت این کشور با ازدواج در موضوع اثبات قانونی بودن و مشروعیت ازدواج است. متقاضیان این فرآیند برای نشان دادن اینکه ازدواج آن ها قانونی است، ملزم به انجام کارهای زیر می باشند:

  • ارائه یک گواهی معتبر و مجوز مهاجرت به کانادا
  • ارائه مدارک و شواهدی که زندگی مشترک متقاضیان را اثبات نماید.
  • داشتن فرزندان مشترک می تواند دلیل خوبی برای اثبات این روش باشد.

 برای کسب اطلاعات بیشتری در مورد سایر روش های مهاجرتی به این کشور شدید این فرصت را دارید تا با مراجعه نمودن به سایر مقالات موجود در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نظیر ویزای کاری کانادا و یا ویزای تحصیلی کانادا به اطاعات جامعی دست یابید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *