مهاجرت سرمایه گذاری در نیوزلند

خرید ملک در نیوزلند

خرید ملک در نیوزلند

متقاضیان مهاجرت به نیوزلند از طریق سرمایه گذاری، قادر به خرید ملک در نیوزلند خواهند بود. سرمایه گذاری یکی از روش های پرطرفدار برای مهاجرت البته از سوی سرمایه داران است. البته لازم به ذکراست که طبق قوانین سال 2023 خرید ملک در این کشور منجر به اقامت نمی گردد. منتها افراد متقاضی مهاجرت از طریق خرید ملک می بایست توجه داشته باشند که اقامت دائم یا تابعیت از طریق خرید ملک در نیوزلند انجام نمی گیرد. بلکه صرفا می توانند به اقامت موقت در این کشور دست یابند. برای درک بهتر موضوع، این مقاله زیر را که توسط محققین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به رشته تحریر در آمده است را مطالعه بفرمایید. مقاله پیش رو می تواند اطلاعاتی جامع و کامل در این زمینه در اختیار متقاضیان قرار دهد.

خرید ملک در نیوزلند و انواع آن

افراد خارجی مجاز به خرید ملک در کشور نیوزلند هستند. اما در این میان قوانینی وجود دارد که می باید رعایت گردد. پروسه خرید ملک در کشور نیوزلند به مدت 3 الی 4 هفته طول خواهد کشید تا فرد بتواند مالکیت در نیوزلند را به دست آورد. هنگامی که ملک مورد نظر و مورد علاقه خود را یافتید، قادر خواهید بود تقاضای خرید ملک را دهید که البته مورد پذیرش قرار می گیرد. اما به تقاضاهای لحظه آخر ترتیب اثر داده نخواهد شد. بنابراین در زمان مناسب و مقرر نسبت به تقاضای خرید ملک در نیوزلند اقدام نمایید.

در امر خرید ملک در نیوزلند لازم است بدانید خرید ملک در این کشور محدود به مسکن و ملک مسکونی نیست. بنابراین این موضوع را مد نظر داشته باشید که قصد خرید کدام یک از موارد مذکور را دارید تا هزینه های اختصاص یافته به ملک مورد نظر را داشته باشید. چرا که قیمت هر یک از آنها با توجه به موقعیت منطقه و شرایط جغرافیایی مختلف و متغیر است.

بلکه خرید ملک می تواند شامل موارد زیر را شامل شود:

  • آپارتمان
  • خانه
  • مستغلات
  • زمین
  • ملک تجاری

فرآیند خرید ملک در نیوزلند

خرید ملک در نیوزلند و خرید ملک در این کشور پروسه ای دارد که مدت زمان مشخصی را در بر می گیرد. اکثریت معامله ها و خرید املاک در این کشور از طریق آژانس های املاک صورت می گیرد. البته اقدام از طریق آژانس املاک پیشنهاد می گردد. زیرا از اعتبار قانونی برخوردار بوده و طرفین با خیالی آسوده به انجام معامله می پردازند. از آن جا که این آژانس ها به صورت خصوصی مشغول فعالیت و خرید و فروش املاک هستند، لذا برای اطمینان خاطر از طریق موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرد. چرا که خرید و فروش ملک یک امر کاملا حقوقی بوده و الزامی است که از حضور یک وکیل مجرب و کارآمد بهره بگیرید. به عبارتی این فرایند صورت ذیل خواهد بود:

پروسه خرید ملک در نیوزلند

دلایل افزایش تقاضا برای خرید ملک در نیوزلند

طبق آمارهای به دست آمده مشخص گردید قیمت ملک در نیوزلند در سال 2004 به میزان 2 برابر افزایش یافت. دلایل گوناگونی برای این موضوع وجود دارد. یکی از این دلایلی مربوط به بالا بودن میزان حقوق و دستمزد دریافتی برای ساکنین این کشور است. از این تقاضای خرید ملک رو به افزایش می رود. از طرفی از آن جایی که کشور نیوزلند دارای جغرافیای بسیار خوش آب و هوا است، بنابراین شمار زیادی از مردم علاقه مند به مهاجرت و خرید ملک در این کشور می شوند. شهرهای مانند اوکلند و ولینگتون از جمله شهرهایی هستند که قیمت ملک در آنها نسبتا بالا بوده ولی بهترین منطقه و شهر برای خرید ملک محسوب می شوند. در صورت جست و جوی اطلاعات دقیق تر از طریق موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اقدام کنید.

بررسی خرید ملک در نیوزلند

برای کسانی که قصد مهاجرت به نیوزلند را دارند، خرید ملک در این کشور در صورت واجد شرایط بودن، قابل دستیابی است. در این مقوله لازم به یادآوری است که اگر تصمیم داشته باشید که ملکی را که قبلا خریداری نموده اید، به فروش برسانید، اقامت نیوزلند برای شما ابطال می گردد. به عبارت دیگر در صورتی حق اقامت در این کشور را خواهید داشت که همچنان مالکیت ملک خریداری شده را داشته باشید.

سرمایه گذاری در نیوزلند از این طریق، این حق را از شما می گیرد که اجازه کار در نیوزلند را نداشته باشید. اقامت اعطایی از طریق خرید ملک به مدت 1 ساله بوده و قابلیت تمدید در هر سال را خواهد داشت. مشروط بر این که همچنان ملک مورد نظر را در اختیار داشته باشید.

هزینه های خرید و اجاره ملک در نیوزلند

مبالغ خرید و اجاره ملک در نیوزلند به متراژ و منطقه ای که ملک در آن واقع گردیده، بستگی دارد. میزان هزینه ها به شرح زیر می باشد:

آیتمهزینه ها به NZD (دلار نیوزلند)
قیمت ملک80.000 الی 160.000
مالیات بر ملک که شامل هزینه های آب، برق و…1000 الی 2000
اجاره بهای آپارتمان در ماه450 الی 750
هزینه زندگی در ماه1000 الی 1500
میزان حقوق ماهانه3000

"اقامت‌

اقامت‌ دائم و تابعیت از طریق خرید ملک در نیوزلند

قوانین و مقررات حاکم بر کشور نیوزلند برای اعطای تابعیت به افرادی که در این کشور ملک خریداری نموده اند، می گوید اعطای تابعیت در کشور نیوزلند از طریق خرید ملک وجود ندارد. به عبارت دیگر فرد با خریداری ملک در نیوزلند تنها می تواند در صورت واجد شرایطی، اقامت موقت در کشور نیوزلند را اخذ کند و تابعیت نیوزلند به او ارائه نمی گردد. اما نکته مهم اینجاست که اگرچه اقامت دائم و تابعیت به فرد داده نمی شود اما با خرید ملک در این کشور سرمایه گذاری نموده است که می تواند درآمد زایی و سود دهی خوبی برای او داشته باشد.

مزایای خرید ملک در نیوزلند:

  • برخورداری از تسهیلات و وام های بانکی
  • درآمدزایی برای فرد و میزان سود و منفعتی

مراحل خرید و فروش ملک در نیوزلند

فرد مالک که قصد فروش ملک خود را دارد می تواند آگهی فروش ملک خود را را از طریق روزنامه ها، جراید، سایت های معتبر فروش ملک و یا بنگاه هایی به نام Agent منتشر سازد. فردی که قصد خرید ملک دارد، نیاز به solicitor یا وکیل نیوزلندی دارد تا قوانین مربوط به خرید اجرایی گردیده و اجازه خرید ملک را بگیرد. نماینده مذکور پس از انتخاب ملک، وظیفه سند زدن و انجام امور اداری را بر عهده دارد. این پروسه به مدت 3 الی 4 هفته طول خواهد کشید. در کل افراد باید هزینه های زندگی در نیوزیلند را نیز در نظر داشته باشند.

فرد متقاضی خرید ملک می باید به نکاتی از جمله قانونی بودن ساختمان، اطلاعات دقیق و مشخصات ملک، پرداخت مالیات های مربوطه و… توجه نموده و کلیه موارد را مورد بررسی دقیق قرار دهد. دولت نیوزلند به مبلغ 20% از کل ارزش ملک را به عنوان کمک هزینه به فرد خریدار اعطا می نماید. کلیه بانک های کشور نیوزلند قابلیت پرداخت تسهیلات مسکن را خواهند داشت. دستیابی به اطلاعات گسترده تر و جامع تر در این خصوص از طریق مراجعه حضوری به دفتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و یا تماس تلفنی به صورت رایگان برای متقاضیان گرامی امکان پذیر خواهد بود.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *