مهاجرت به کشور مالزی

اخذ اقامت مالزی

اخذ اقامت مالزی

در سال های اخیر به دلیل شرایط نامناسب در برخی از کشورها افراد زیادی برای بهتر شدن شرایط زندگی و کار تصمیم به مهاجرت به کشورهای توسعه یافته می گیرند. یکی از کشورهایی که متقاضیان برای مهاجرت انتخاب می کنند مالزی می باشد. اخذ اقامت مالزی از طرق مختلف امکان پذیر می باشد.

در سال های 1959 تا 1963 قوانینی در رابطه با مهاجرت به مالزی وضع شده است که با ثبات می باشند، طبق قوانین متقاضیان را در امر مهاجرت و یا استخدام در این کشور مورد حمایت قرار می گیرند. این قوانین مواردی مثل ویزای ورود به مالزی، ورود و خروج به کشور مالزی، انجام فرآیند ها بعد از ورود به کشور، خروج این کشور و غیره را پوشش می دهد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارد اطلاعاتی در باب اخذ اقامت مالزی در اختیار متقاضیان مهاجرت به این کشور در سال 2023 قرار دهد.

اطلاعاتی در رابطه با کشور مالزی

کشور مالزی با نام رسمی فدراسیون مالزی کشوری است با وسعت 329758 کیلومتر مربع که در جنوب شرقی قاره آسیا قرار گرفته است. شهر کوالالامپور یکی از شهر های مهم این کشور می باشد که به عنوان پایتخت این کشور شناخته می شود. پایتخت اداری این کشور شهر پوتراجایا می باشد که بسیاری از وزارت خانه ها و سازمان های دولتی در آن تاسیس شده است.

شهروندان این کشور به زبان مالزیایی یا مالاییایی به مکالمه می پردازند و به عنوان زبان رسمی این کشور شناخته می شود. طبق سرشماری ها حدودا 30448600 نفر در این کشور زندگی می کنند. واحد پول رایج در این کشور رینگیت می باشد. مردم این کشور پیرو دین اسلام می باشند.

قوانین مهاجرت به کشور مالزی

در کشور مالزی تمام قوانین و مقرراتی که در رابطه با مهاجرت وضع شده توسط تعدادی از دپارتمان ها بوده، که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد. وزارت امور بومی کشور مالزی که به اجرای قوانین و مقررات مربوط می شود. یکی دیگر از وضع کننده های قوانین دپارتمان مهاجرت این کشور و یا وزارت امور بومی می باشد. عملکرد های این دپارتمان برای افراد خارجی و بین المللی می باشد که هدف خود را از مهاجرت به کشور مالزی به طور صریح و دقیق مطرح می کنند. علاوه بر این، این دپارتمان سوابق کیفری و کمک های مالی به این متقاضیان را بررسی می نماید.

معیارهایی برای اخذ اقامت مالزی

افرادی که شرایط زیر را داشته باشند به عنوان شهروند این کشور محسوب می شوند.

  • هر فردی که پیش از روز استقلال کشور مالزی در این کشور متولد شده باشد.
  • هر فردی که در کشور مالزی در زمان استقلال این کشور و یا بعد استقلال به دنیا آمده باشند.
  • افرادی که قبل از ماه اکتبر در سال 1962 میلادی متولد شده اند.
  • هر فردی که پدر و مادرش تابعیت کشور های خارجی را داشته باشند و در کشور مالزی متولد شود، بعد از گذشت 6 سال از اقامت در این کشور به عنوان شهروند مالزی محسوب می شود.
  • فردی که بعد از اکتبر سال 1962 از پدر و مادری با تابعیت و شهروندی کشور مالزی متولد شود به عنوان شهروند این کشور محسوب می شود.
  • فردی که بیرون از کشور مالزی در زمان استقلال این کشور و یا بعد از استقلال مالزی متولد شده باشد، ولی پدر طفل در آن زمان تابعیت این کشور را داشته باشد. فرزند نیز جزء شهروندان کشور مالزی می باشد.

معیارهایی برای اخذ اقامت مالزی

اخذ تابعیت کشور مالزی

متقاضیان می توانند از طریق یکی از راه های زیر اقدامات لازم را جهت اخذ اقامت مالزی انجام دهند.

  • اخذ اقامت از طریق ثبت تابعیت: طبق قوانین تابعیت و اقامت که در کشور مالزی وضع شده است. کودکانی که از والدین خارجی متولد می شوند می توانند تقاضای ثبت تابعیت خود را در دولت این کشور ارائه نمایند. افرادی که از این طریق جهت اخذ اقامت مالزی اقدام می کنند باید در رابطه با زبان این کشور اطلاعات مقدماتی داشته باشند.
  • اخذ اقامت مالزی از طریق تقاضا: در مواقعی ممکن است افراد از طریق تقاضا بتوانند تابعیت و اقامت مالزی را دریافت کنند. برای اخذ اقامت مالزی متقاضی باید درخواست خود را به دولت این کشور ارائه دهد. اگر درخواست فرد پذیرفته شود، متقاضی باید پیش از اخذ تابعیت این کشور، تابعیت پیشین خود را لغو نماید.

2 شرط دیگری که برای اخذ تابعیت از این طریق وجود دارد به شرح زیر می باشد:

  • افرادی که قصد دارند از این طریق تابعیت این کشور را به دست آورند باید به زبان این کشور تسلط داشته باشد. برای بررسی سطح تسلط فرد به زبان مالایی مصاحبه و یا آزمون کتبی برگزار می شود.
  • افرادی که برای اخذ اقامت مالزی اقدام می کنند باید به مدت 10 سال در این کشور اقامت داشته باشند.

 

مجوزهای اخذ اقامت در مالزی

طبق قوانین این کشور، تابعیت مضاعف در این کشور مجاز نمی باشد. افرادی که قصد دارند تابعیت این کشور را به دست آورند باید تابعیت پیشین خود را لغو کرده و سپس اقدامات لازم را جهت اخذ تابعیت کشور مالزی انجام دهند.

در این بخش سعی داریم به معرفی انواع مجوزهای اقامت در کشور مالزی بپردازیم. افراد با توجه به درخواست خود یکی از این مجوزها را دریافت می کنند.

  • مجوز جهت استخدام در کشور مالزی: این مجوز برای متقاضیانی صادر خواهد شد که سعی دارند در کشور مالزی به مدت 2 سال مشغول به کار شوند. این مجوز طبق قرار داد وضع شده بین متقاضی و کارفرما صادر خواهد شد. در آمد ماهانه فرد مبلغ 3000 RM و یا بیشتر خواهد بود.
  • گذرنامه گردشگری یا استخدام به صورت موقت: این مجوز به متقاضیانی اعطاء می شود که قصد دارند به مدت 2 ماه در کشور مالزی مشغول به کار شوند.
  • ویزا گردشگری یا مجوز برای افراد متخصص: افرادی که قصد دارند به صورت موقت و یا کوتاه مدت در کشور مالزی کار کنند این مجوز را دریافت می کنند. اعتبار این گذر نامه ها متفاوت می باشد، اما اعتبار آن بیشتر از 1 سال نمی باشد.

برای مطالعه بیشتر در این رابطه پیشنهاد می شود مقاله ویزای مالزی را به دقت مطالعه نمایید.

اخذ ویزای بلند مدت مالزی

یکی از نکاتی که متقاضیان مهاجرت به کشور مالزی باید بدانند این است که فرد می تواند ویزای این کشور را تمدید کند. افرادی که قصد دارند در مدت طولانی در این کشور اقامت داشته باشند و در دانشگاه های این کشور تحصیل کنند می توانند اقدامات لازم را جهت اخذ ویزا برای ورود همسر و فرزندانش به این کشور انجام دهند.

مدت زمان اقامت در این کشور برای مدت 5 سال تا 10 سال می باشد. توجه داشته باشید افرادی که قصد دارند در این کشور مشغول به کار شوند نمی توانند در مدت زمان گفته شده در این کشور اقامت داشته باشند. افراد متخصص و متقاضیان استخدام در این کشور برای اقامت باید درخواست را به نهاد های بومی و قانونی کشور مالزی ارائه دهند که موارد زیر را در بر خواهد گرفت: شرکت های خصوصی با داشتن مسئولیت های محدود، نمایندگی شرکت ها، ادارات هر منطقه

به افرادی که قصد مهاجرت و اخذ اقامت مالزی را دارند، پیشنهاد می شود که پیش از اقدام به مهاجرت با مشاوران مهاجرتی و افراد متخصص در این حوزه مشورت کرده و اطلاعات کامل را به دست آورند و سپس اقدامات لازم را انجام دهند. برای مطالعه بیشتر می توانید به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *