مهاجرت کاری ترکیه

اخذ اقامت در ترکیه از طریق کار

اخذ اقامت در ترکیه از طریق کار

افراد جهت مهاجرت و دریافت اقامت به کشور ترکیه از روش های متعددی استفاده می ­کنند. اخذ اقامت در ترکیه از طریق کار یکی از بهترین روش ها است.این طرق متقاضیان خارجی نه تنها با دریافت اقامت خود در این کشور دارای کسب و کار و درآمد نیز می باشد. کشور ترکیه از جمله 20 کشور اقتصاد جهانی بشمار می ­رود. همچنان اقتصاد در حال رشد دارد.

قطعا افراد پس از ورود و مهاجرت به این کشور درصدد یافتن شغل برای کسب درآمد و ادامه زندگی می­ باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله پیشرو را از طریق مقاله پیشرو که توسط کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به نشر درآمده است، مطالعه بفرمائید.

فرصت های شغلی در ترکیه

در کشور ترکیه فرصت های شغلی زیادی وجود دارد. افراد برای یافتن شغل مورد نظر خود باید منطقه و محل انجام کار را نیز مد نظر قرار دهند. زیرا فرصت های شغلی و سطح درآمد مشاغل در شهرهای مختلف با یکدیگر متفاوت است. فرد پس از یافتن شغل مورد نظر خود در شهری مناسب و پس از گذراندن چند سال در این کشور می تواند در جهت اخذ اقامت از طریق کار اقدام نماید.

از آنجاییکه کشور ترکیه یک کشور توریستی است، این کشور میزبان افراد با فرهنگ ها و رسوم های متنوع است. از این رو فرصت شغلی در صنعت توریسم بسیار زیاد است. افراد می توانند براحتی در باشگاه ها، رستوران ها و هتل ها براحتی کار پیدا کنند. یافتن کار در این مکان ها در امن و پشتیبانی برای دریافت ویزا نمی­ تواند باشد. زیرا کارفرمایان در صورت آگاهی از اقامت غیرقانونی افراد از پرداخت حقوق خودداری می­ کنند.

اخذ اقامت در ترکیه از طریق کار با ویزای توریستی

کشور ترکیه با مشاهده اقامت های غیرقانونی، قوانین جدیدی برای دریافت ویزا و صدور ویزای توریستی ترکیه اقدام نمود. ویزای توریستی به اینگونه است که افراد پس از دریافت این ویزا می­ تواند به مدت 90 روز در کشور ترکیه اقامت گزیند. در 2 مرحله اجازه تمدید این ویزا برای افراد امکانپذیر است. افرادی که قصد اقامت در ترکیه از طریق کار را دارند بایستی با دریافت ویزای کار به مدت 2 ماه بطور پیوسته در این کشور اقامت گزیند. در صورتیکه قوانین این کشور را در رابطه با اقامت را رعایت ننماید دولت ترکیه اقدام به اخراج این افراد از ترکیه می­ نماید. در صورتیکه افراد بنا به دلایلی باید از کشور ترکیه خارج شود بایستی دلایل خود را طی نامه ایی با دلایل مستحکم به دولت ترکیه ارائه دهد.

جهت اطلاع از شرایط و هزینه های مرتبط با اقامت در در این کشور نمودار هزینه زندگی در این کشور را بررسی بفرمائید:

شرح هزینه زندگی در کشور ترکیه

بررسی اخذ اقامت در ترکیه از طریق کار

هنگامیکه افراد برای دریافت ویزای کار در ترکیه اقدام می­ کنند بهتر آنست که نامه پیشنهادکار از سوی کارفرمایان در ترکیه نیز همراه داشته باشند. زیرا در این صورت نه تنها ویزای کاری خود را براحتی دریافت می­ کند. بلکه فرد می ­تواند برای اقامت خود در کشور ترکیه نیز اقدام نماید. همه افراد خارجی در ترکیه برای انجام کار احتیاج به مجوز کاری دارند که این مجوز از سوی وزارت کار ترکیه صادر می ­شود.

اکثر افراد هنگام اخذ ویزای کاری برای دریافت مجوز کاری نیز اقدام می­ نمایند. به این صورت که هنگامی که فرد مدارک برای درخواست ویزای مورد نظر خود را به سفارت ترکیه تحویل می داد. کارفرما مدارک فرد را به وزارت کار ترکیه جهت دریافت مجوز کار ارائه می ­دهد.

شرایط و مجوز کار در ترکیه

گردشگری در ترکیه از جمله مشاغلی است که فرصت شغلی زیادی را برای افراد به وجود آورده است. اقتصاد کشور ترکیه بر 3 بخش تولید، کشاورزی و گردشگری می ­باشد. همچنین کشور ترکیه از جمله کشورهایی است که بیشترین میزان استخدام را دارد. این کشور در جذب نیروی کار در مقایسه با کشورهای انگلیس، فرانسه و کانادا نیز بیشترین آمار را دارد. افراد برای دریافت اقامت در ترکیه نیاز به اجازه کار در این کشور را دارند. به همین دلیل افراد جهت اخذ اقامت در ترکیه از طریق کار اقدام می­ کنند.

افراد برای دریافت مجوز کار در ترکیه از 2 روش می­ توانند اقدام نمایند. روش اول به اینگونه است که کارفرما فرد مورد نظر را در وزارت کار تایید می­ کند. در روش دوم اقدام فرد از طریق سفارت یا کنسولگری کشور ترکیه است، که معمول 30 روز زمان بر است. پس از دریافت مجوز کار فرد به مدت 1 سال با کارفرمای معرفی شده به دولت ترکیه در حرفه ایی مشخص مشغول بکار خواهد شد. پس از پایان 1 سال در صورت توافق طرفین مجوز کار به مدت 3 سال دوباره تمدید خواهد شد. به این نکته توجه داشته باشید که افراد 15 روز قبل از به اتمام رسیدن مجوز کار جهت تمدید بایستی اقدام نماید.

شرایط عمومی کار در ترکیه

افراد برای یافتن کار در ترکیه می­ توانند به سایت های کاریابی سر زده و لیست کارهای موجود در آن را بررسی می­ کنند. یکی دیگر از راه های جستجو برای یافتن کار مراجعه به روزنامه ها و مجلات هفتگی و ماهانه می­ باشد. اکثر کارفرمایان از کارکنان می خواهند که به زبان ترکی تسلط داشته باشند. هزینه زندگی در ترکیه نسبتا پایین و مناسب است. حداقل دستمزد در این کشور 1134TL (لیر ترکیه)) و دستمزد متوسط 1671TL (لیر ترکیه) در ماه می ­باشد. همچنین هزینه های زندگی برای یک فرد مجرد 500$ الی 600$ (دلار) در ماه تخمین زده شده است.

درخواست اخذ اقامت در ترکیه از طریق کار

درخواست اخذ اقامت در ترکیه از طریق کار

همه افراد برای دریافت مجوز کار چه در داخل ترکیه و چه در خارج از ترکیه نیاز به یک قراردادکاری و یا پیشنهادکاری از سوی یک کارفرما دارند. پس از ارائه مدارک فوق ذکر به سفارت ترکیه این مدارک به وزارت کار ترکیه جهت بررسی فرستاده می­ شود. این پروسه به مدت 90 روز به طول می­ انجامد. در صورت تایید شما به کشور ترکیه سفر نموده است. مجوز کار و گذرنامه خود را مهر خواهید نمود.

در صورتیکه فرد از داخل کشور ترکیه اقدام به دریافت مجوز کار نموده باشد. از این رو بایستی به دفاتر وزارت کار در آنکارا مراجعه نماید که پس از بررسی و تایید می­ تواند مدارک خود را دریافت نماید. این پروسه ممکن است 30 روز طول بکشد. جهت تحصیل در ترکیه مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

کار مستقل در ترکیه

در صورتیکه افراد به مدت 5 سال بطور مستمر و بدون وقفه کار نموده باشد اجازه کار مستقل و خود اشتغالی در ترکیه را دارد. برای این منظور فرد بایستی مدارک خود را به وزارت کار و امور اجتماعی در آنکارا جهت بررسی و تایید تسلیم نماید. پس از آن فرد می­تواند نسبت به اخذ اقامت در ترکیه از طریق کار مستقل اقدام نماید.

سایت های کاریابی در ترکیه

سایت های کاریابی متعددی در ترکیه وجود دارد که از بین آنها می­ توان به سایت های زیر اشاره نمود:

  • سایت کاریابی www.kariyer.com
  • سایت کاریابی eleman.net
  • سایت کاریابی www.cvyolla.com
  • سایت کاریابی sahebindan.com

مدارک اخذ اقامت در ترکیه از طریق کار

مدارک لازم برای اخذ اقامت در این کشور از طریق کار عبارتست از:

  • دفترچه اقامت در این کشور
  • برگه اقامت و گذرنامه
  • 1 قطعه عکس
  • کد ملی که کشور ترکیه از سوی اداره امنیت ترکیه به تبعه خارجی می ­دهد.
  • برگه پیشنهاد کاری کارفرما به همراه برگه درخواست کار
  • مدارک آزمایشگاهی مبنی بر سلامت فرد
  • ایمیل کارفرما
  • کد رمز دولتی کارفرما

همه افراد هنگام مهاجرت به این کشور با هدف اخذ اقامت در این کشور از طریق کار ممکن است با سوالاتی همچون:

  • آیا با اقامت از طریق کار می ­توان اقامت برای خانواده ام را نیز درخواست دهم؟
  • با دریافت ویزای کاری از چه حقوقی برخوردار خواهم شد؟
  • هزینه ویزای کاری در ترکیه چقدر است؟

شما می­ توانید پاسخ همه سوالات خود را از کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بیابید. جهت اطلاع از شرایط تحصیل و اخذ ویزای تحصیلی ترکیه مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *