مهاجرت به کشور ایتالیا

اخذ اقامت ایتالیا از طریق تولد فرزند

اخذ اقامت ایتالیا از طریق تولد فرزند

در میان روش های مهاجرتی، اخذ اقامت ایتالیا از طریق تولد فرزند بر اساس قوانین به ثبت رسیده در این کشور و استفاده از اصل خون، امکان پذیر نیست. کشور ایتالیا با توجه به سیستم خون تابعیت می دهد. کسانی که برای دریافت تابعیت از راه تولد اقدام می کنند باید شرایط کشور ایتالیا را رعایت کنید. ایتالیا جزء کشورهای شنگن می باشد. افرادی که اقامت و تابعیت کشور ایتالیا را دریافت کنند برای مسافرت به کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیازی به دریافت ویزا ندارند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مفتخر به راهنمایی شما در این باب می باشد.

اقامت دائم و شهروندی در ایتالیا بدین شرح خواهد بود:

اقامت دائم و شهروندی در ایتالیا

سیستم اخذ اقامت ایتالیا از طریق تولد فرزند

قوانین سیستم اخذ تابعیت در کشور بر پایه و اساس 2 نوع می باشد که عبارتند از:

  • سیستم خون: در این سیستم فرزند در هنگام تولد تابعیت را از پدر و مادر خود دریافت می کنند. کشور متولد شده معیار نیست.
  • .سیستم خاک: در این سیستم با تولد فرزند در خاک یک کشور فرزند به صورت خودکار تابعیت کشور را دریافت می کنند بدون در نظر گرفتن از تابعیت پدر و مادر، کشورهایی که از طریق سیستم خاک تابعیت می دهند شامل : آمریکا، برزیل، کانادا و غیره می باشد.

بنابراین اخذ اقامت ایتالیا از طریق تولد فرزند تنها برای کودکانی ممکن است که پدر یا مادر آنها اهل کشور ایتالیا باشند.

تابعیت و اخذ اقامت ایتالیا از طریق تولد فرزند

در کشور ایتالیا دریافت تابعیت از سیستم خون یکی از راه های مهاجرت به این کشور می باشد. سیستم خون یکی از اصلی ترین نوع تابعیت حساب می شود. تابعیت از سیستم خون، تابعیتی می باشد که با به دنیا آمدن فرزند به دست می آید. فرزند تابعیت پدر و مادر خود را دریافت می کنند.

در کشور ایتالیا باید تابعیت یکی از والدین، پدر یا مادر را داشته باشید. فرزند هم این امکان را پیدا می کند که تابعیت کشور را دریافت کنند. اگر فرزندی در خارج از ایتالیا به دنیا بیاید ولی پدر فرزند تابعیت کشور دیگری را داشته باشد. اما مادر اقامت ایتالیا را داشته باشد فرزند با توجه به مادر تابعیت کشور ایتالیا را دریافت می کنند. جهت مهاجرت به ایتالیا و کسب اطلاعات جامع ابتدا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

تابعیت از طریق فرزندخواندگی در ایتالیا

فرزندی که توسط یک شهروند ایتالیایی به فرزندخواندگی گرفته می شود، به طور خودکار شهروند این کشور می شود. اما فرزندخواندگی باید توسط دادگاه خردسالان این کشور به رسمیت شناخته شود و سپس در دفاتر ثبت نام شهرداری این کشور رونویسی شود. اگر پذیرنده در خارج از کشور زندگی می کند، دفتر صلاحیتدار سفارت این کشور است که شهروند ایتالیایی در منطقه آن با فرزندخوانده خردسال زندگی می کند. اگر فرزندخوانده در این کشوذ زندگی می کند، اداره صلاحیتدار شهرداری این کشور است که شهروند ایتالیایی با فرزندخوانده خردسال در منطقه آن ساکن است.

والدین می توانند از طرف یک فرزند خوانده در موارد زیر برای شهروندی این کشور درخواست دهند:

  • اگر فرزند خارجی توسط یک تبعه ایتالیایی به دستور مقامات مربوطه این کشور به فرزندخواندگی گرفته شود.
  • اگر فرزندخواندگی در خارج از کشور اعلام شود و متعاقبا با حکمی (صادر شده توسط دادگاه اطفال در این کشور) تایید شود که درخواست ثبت آن در تالار شهر این کشور (اداره وضعیت مدنی) مربوطه شود.

بررسی اخذ اقامت ایتالیا از طریق تولد فرزند

اگر فرزند در خارج از کشور ایتالیا به دنیا بیاید اما پدر تابعیت ایتالیایی داشته باشد. مادر تابعیت کشور دیگری را داشته باشد فرزند با توجه به تابعیت کشور پدر تابعیت خود را دریافت می کند. اگر فرزند در کشور ایتالیا به دنیا بیاید و پدر و مادر تابعیت مشخص نداشته باشند. این به دلیل این است که در کشور ایتالیا به صورت سیستم خون تابعیت داده می شود. سیستم خاک به صورت فرعی می باشد که افراد بدون تابعیت این امکان را دارند که تابعیت کشور ایتالیا را دریافت کنند. جهت اخذ اقامت ایتالیا مقاله مذکور را بررسی بفرمائید.

بررسی اخذ اقامت ایتالیا از طریق تولد فرزند

تابعیت کشور ایتالیا

کسانی که بعد از سال 2000 در کشور ایتالیا از والدین خارجی خود به دنیا آمدند این امکان را دارند که اقامت و تابعیت ایتالیایی را دریافت کنند. پدر و مادر فرزند اقامت دائم ایتالیا را دریافت کنید و به مدت 6 تا 8 سال در ایتالیا اقامت دائم را می توانید دریافت کنید. اگر شخصی در ایتالیا به دنیا آمده باشد و تابعیت پدر و مادر شخص مشخص نباشد. اگر فرزندی در ایتالیا از پدر و مادر به دنیا آمده است که بدون تابعیت هستند کودک بعد از تولد این امکان را دارد که اقامت و تابعیت ایتالیا را دریافت می کنید.

گرفتن تابعیت ایتالیا از 2 طریق بر اساس تولد امکان پذیر می باشد که این موارد عبارتند از:

اخذ تابعیت خودکار ایتالیا

اگر پدر و مادر شخصی تابعیت ایتالیا را داشته باشد کودک هم تابعیت ایتالیا را دریافت می کنند. اگر فرزند در ایتالیا به دنیا نیامده باشد ولی نکته مهم اینجا است که اگر پدر و مادر فرزند خود را ترک کرده باشند فرزند تابعیت ایتالیا را دریافت نمی کند. اگر شخص ایتالیایی نباشد ولی به فرزند خواندگی یک خانواده ایتالیایی درآید. این امکان را دارد بعد 5 سال تابعیت کشور ایتالیا را دریافت کند. لازم به ذکر می باشد که اگر محل سکونت کسانی که با دولت ایتالیا اهمیت نمی دهند. این اشخاص در در خارج از کشور ایتالیا به فرزند خواندگی قبول می شوند. باز این امکان را دارند که تابعیت ایتالیا را دریافت کنند. جهت زندگی در این کشور پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله هزینه زندگی در ایتالیا است.

اخذ تابعیت ایتالیا از راه طرح دعوی

کسانی که در خارج از ایتالیا و از پدر و مادر ایتالیایی خود به دنیا آمده اند، کسانی که بی تابعیت هستند این امکان را دارند که با طرح دعوی در ایتالیا تابعیت ایتالیا را دریافت کنید. کشور ایتالیا در بعضی از موارد به کسانی که تابعیت ایتالیا را اعطاء می کنند که شامل :

  1. خدمات در نیروهای مسلح ایتالیا، استخدام کسانی که در شغل های دولتی از سمت دولت ایتالیا، شخص تا سن 18 سالگی باید 2 سال در ایتالیا اقامت داشته باشد.
  2. اهدا تابعیت کشور ایتالیا حتما از راه درخواست تابعیت صورت بگیرید.
  3. از بین بردن تابعیت ایتالیا به معنی از بین بردن همگی حق و حقوق شهروند ایتالیایی می باشد.

فرد متقاضی مهاجرت به ایتالیا دریافت تابعیت از راه تولد در ایتالیا باید شرایط دریافت تابعیت از راه تولد داشته باشید. این امکان را داشته باشید که برای دریافت تابعیت ایتالیا اقدام کنید. شخص متقاضی مهاجرت به ایتالیا از طریق های گوناگونی این امکان را دارید که از راه مهاجرت تحصیلی به ایتالیا یا مهاجرت کاری به ایتالیا استفاده کنید. در نهایت اقامت ایتالیا را دریافت کنید. برای اطلاعات بیشتر این امکان را دارید که با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید. با مشاوران ارشد و حرفه ای ما به صورت تلفنی و حضوری مشاوره شوید. مشاوران ارشد و حرفه ای ما شرایط شما بررسی می کنند. بهترین روش مهاجرت به شما عزیزان پیشنهاد می دهند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *