مهاجرت کاری اتریش

اخذ اقامت اتریش از طریق کار

اخذ اقامت اتریش از طریق کار

مهاجرت ارزان برای ورود به اروپا می تواند با اخذ اقامت اتریش از طریق کار که در زمره 10 انتخاب برتر مهاجرتی سال های اخیر هست. اخذ اقامت این کشور از راه های دیگری همچون سرمایه گذاری، ازدواج با تبعه اتریشی، تحصیل و غیره امکان پذیر است. اما اقدام از این روش برای متقاضیانی که در جستجو کار هستند به دلیل مزایایی که دارد مناسب تر می باشد.

  • شهروندان ایرانی برای ورود به اتریش جهت کار در این کشور نیاز به شرایطی دارند؟
  • چه مشاغلی در اتریش در لیست مشاغل مورد نیاز این کشور قرار دارند؟
  • آیا جهت اخذ ویزای کار اتریش نیاز به پیشنهاد کاری است؟

اخذ ویزای کاری اتریش راهی برای اخذ اقامت دائم این کشور نیز می باشد. شرایط ویزای کار در این کشور مشابه ویزای کار در آلمان می باشد. از این رو فرصت بی نظیری را به متقاضیان کسب و کار در این کشور می دهد. البته نیاز به نیروی کار در برخی رشته ها در اتریش متفاوت از آلمان است.

اتریش کشوری ثروتمند و باثبات در اقتصاد جهان است. این کشور مقام هفتم را در کشورهای ثروتمند جهان دارا می باشد. نرخ تورم پایین و حداقل بودن هزینه ها در این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپایی از دلایل مهاجرت به این کشور می باشد. قدرتمندی اتریش در زمینه اقتصاد نشان دهنده بازار کار مناسب و خوب در این کشور می باشد. همین امر باعث می گردد اخذ اقامت اتریش از طریق کار مورد استقبال فراوانی قرار گیرد.

شرایط اشتغال در اتریش

طولانی بودن زمان اخذ ویزای کاری کشورهایی چون آمریکا، انگلستان و غیره باعث می شود تقاضا برای کشورهایی مانند اتریش که زمان کوتاهتر و سریعتری دارند افزایش یابد. با توجه به این که بیشتر افرادی که در وین زندگی می نمایند عموما اتریشی نیستند. بنابراین وجود تبعیض نژادی در این کشور بعید و نامحسوس می باشد. همین باعث می شود متقاضیان اخذ اقامت در اتریش از طریق کار دچار مشکل نگردند. داشتن دانش زبان آلمانی فرصت های شغلی بهتری را برای افراد متقاضی فراهم می نماید.

بازارکار اتریش

این کشور به دلیل نیروی کار بسیار ماهر خود مشهور است. به طور کلی، این کشور دارای بخش های قوی کشاورزی، سبز، خدمات و گردشگری است. علاوه بر این، تجارت خارجی یک صنعت رو به رشد است. شرکت های انرژی، خدمات مالی، مخابرات و املاک و مستغلات از جمله شرکت ها و کارفرمایان برتر این کشور هستند. با این حال، مانند بسیاری از کشورهای جهان، همه ‌گیری کرونا بر نرخ بیکاری در این کشور تأثیر گذاشته است.

نرخ بیکاری در این کشور را در نمودار زیر بررسی شده است:

بررسی نرخ بیکاری در کشور اتریش

پیشنهاد کاری و اخذ اقامت اتریش از طریق کار

در این روش برای دریافت ویزا و اخذ اقامت اتریش از طریق کار باید حداقل مدرک کارشناسی و همچنین یک پیشنهاد کاری داشته باشید. داشتن پیشنهاد کاری به تنهایی کافی نبوده و به دعوتنامه از سوی کارفرما احتیاج دارد. کارفرما نیز باید شرکت معتبری در این کشور داشته باشد تا به وسیله این دعوتنامه قادر از به اخذ اقامت کاری اتریش گردید. ویزا از این طریق مجوز اقامت و کار کمتر از 2 سال را به فرد می دهد. در این روش دریافت دعوتنامه از کارفرما مشکل می باشد. بدین ترتیب اخذ اقامت اتریش از طریق کار را دشوار می نماید. علت این دشواری در ادامه بیان می گردد.

در تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا قوانین کار مشابه هم می باشند. همچنین قوانین اعطاء اقامت و تابعیت نیز شباهت زیادی به هم دارند. قانونی در جهت ارائه خدمات بازارکار در کشورهای اتحادیه اروپا وجود دارد که طبق آن باید آگهی های کاری 3 ماه در این کشور و همچنین 3 ماه در کشورهای اتحادیه اروپا شرح داده شود. بدین ترتیب تا ثابت شود هیچ نیروی کار مناسبی برای آن شغل در اتریش و اروپا متقاضی آن شغل نمی باشد. اگر قصد دریافت ویزا و اخذ اقامت اتریش از طریق کار دارید مدت این فرآیند 5 ماه است. متقاضیان بعد از کار به مدت 4 سال و پرداخت مالیات به این کشور می توانند برای اخذ اقامت دائم اقدام نمایند.

ویزای جستجوی کار اتریش

در این روش اقامت کاری اتریش، به افراد 6 ماه فرصت برای جستجوی شغل در این کشور را می دهند. در این شیوه برای اخذ این نوع اقامت باید حداقل 70 امتیاز از 100 امتیاز موجود کسب نمایید. اگر اداره کار اتریش موافقت خود را اعلام نماید، فرد وارد این کشور شده و 6 ماه فرصت برای پیدا کردن کار خواهد داشت. بعد از پیدا کردن کار و عقد قرارداد برای صدور مجوز کار اسناد و مدارک به اداره کار ارسال می گردد. پس از تایید قانونی، کارت اقامت اتریش از طریق کار با عنوان کارت قرمز سفید قرمز برای مدت 12 ماه صادر و به فرد تعلق می گیرد. بعد از دریافت این کارت قادر خواهید بود، برای اخذ ویزای کشور اتریش برای اعضاء خانواده خود اقدام نمایید. در مورد شرایط اخذ ویزای کار اتریش نیز در مقاله فوق می توانید اطلاعات جامع تری کسب نمائید.

مدارک لازم برای اخذ اقامت اتریش از طریق کار

مدارک لازم برای اخذ اقامت اتریش از طریق کار

مدارک لازم برای اخذ اقامت اتریش از طریق کار عبارتند از:

  • تکمیل فرم درخواست کار
  • عکس
  • شناسنامه
  • گذرنامه
  • بیمه نامه
  • سوابق کاری
  • اسناد و مدارک تحصیلی
  • تاییدیه عدم سوپیشینه
  • گواهی کتبی استطاعت مالی
  • ترجمه اسناد و مدارک به زبان آلمانی و یا انگلیسی

جهت تکمیل اطلاعات خود در این خصوص مقاله ویزای کاری اتریش در سال 2023 را مطالعه بفرمائید.

بررسی امتیازات جهت اخذ اقامت اتریش از طریق کار

امتیازاتی که برای سن، تحصیلات و مدرک تحصیلی در نظر گرفته شده است به صورت زیر می باشد:

سنامتیاز
20 الی 3520
35 ال 4012
40 الی 4510
مدرک تحصیلیامتیاز
کارشناسی و کارشناسی ارشد20
دکتری40
فارغ التحصیلان رشته فنی و مهندسی و رشته کامپیوتر30
فارغ التحصیل کارشناسی یا کارشناسی ارشد دانشگاه های اتریش10
کارهای تحقیقاتی وپژوهشی و ثبت اختراع20
زبانامتیاز
مدرک مبتدی یا پیشرفته زبان آلمانی یا انگلیسی5 الی 10
سوابق کاریامتیاز
1 سال2 (حداکثر 20 امتیاز)
حداقل 6 ماه سابقه کار در کشور اتریش10

کارت قرمز سفید قرمز در کشور اتریش

این کارت به 4 گروه از افراد تعلق می گیرد. این 4 گروه عبارتنداز:

  • کارگرانی که بسیار واجد شرایط و متخصص بوده و امتیازات کافی کسب نموده اند.
  • کارگران و متخصصین مشاغل کمیاب که کمبود نیروی کار دارند.
  • نیروی کار در شغل های کلیدی بازار آزاد
  • فارغ التحصیلان دانشکده ها و کالج های بین المللی (جزء اتریش)

همانطور که در این نوشتار مطالعه فرمودید می توان گفت اخذ ویزای کار اتریش بهترین و ارزانترین راه برای اخذ اقامت دائم این کشور نیز قلمداد می شود. افرادی که برای این مسیر در حال تحقیقات هستند می باید در شرایط سنی مناسب در حرفه های مورد نیاز و دانش زبان و سابقه کار امتیاز خوبی دارا باشند. همچنین برخی افراد برای بدست آوردن راحت تر این ویزا از فرصت تحصیل در اتریش استفاده خواهند نمود. بعد از اتمام تحصیل در این کشور از فرصت 6 ماهه جستجوی کار بهره مند هستند. بدین ترتیب می توانند در مشاغل مورد نیاز این کشور با توجه به مدرک دانشگاهی این کشور راحت تر رای اخذ ویزای کار اقدام نمایند. جهت کسب اطلاع از اخذ ویزای تحصیلی اتریش و ویزای کاری این کشور با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت نمائید.

1/5 - (1 امتیاز)

1 دیدگاه برای “اخذ اقامت اتریش از طریق کار

  1. مسعود گفت:

    سلام من مسعود هستم .و دارای مدارک تیپلم هستم ودارای 48سال سن هستم دارای مدارک های – برق خانگی – برق صنعتی – مکانیک متورهای هواپیماهای کوچک – ساخت سازه هواپیما کوچک ملخی از صفر تا صد – طراح بهترین اسلحه برای ساخت – طراح دستگاه cnc و ساخت آن – طراح و ساخت دستگاه و تبدیل آب به آتش – طراحی وساخت بهترین متور پرنده – کاره حرفه ای با چوش -چوشکاری کاربیت – چوش کاری برق – دارای مدارک 7 اختراع وثبت ان – نصب و راهاندازی درب های کنترل و کرکره های برقی -نصب ایفون های تصویری و دوربین های مدار بسته – کاربا کامپیوتر سخت افزاری ونرم افزاری – طراحی وب سایت – وخیلی کارهای دیگر که شما به فکرتون هم خطور نمیکنه انجام میدم حالا من در کدام یک از کشور ها میتوانم بروم به نظره شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *