مهاجرت تحصیلی اوکراین

آزمون ورودی دانشگاه پزشکی اوکراین

آزمون ورودی دانشگاه پزشکی اوکراین

شرکت در آزمون ورودی دانشگاه پزشکی اوکراین برای تحصیل و سنجش سطح علمی و پذیرش دانشجویان بین المللی در دانشگاه های پزشکی الزامی است. اکثر دانشگاه های معتبر پزشکی در کشور اوکراین موقعیت دارد. از همین رو این کشور مورد توجه بسیاری از دانشجویان خارجی از کشورهای مختلف قرار گرفته است. دانشگاه های پزشکی این کشور مجهز به مدرن ترین امکانات پزشکی است که با کیفیت ترین آموزش های پزشکی را به دانشجویان ارائه می­ نماید. جهت آگاهی از چگونگی برگزاری آزمون ورودی دانشگاه پزشکی اوکراین می ­توانید از تجربه های مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره ­مند گردید.

تنها برخی از دانشگاه های معتبر پزشکی در این کشور از دانشجویان آزمون ورودی اخذ می­ نمایند. آزمون ورودی دانشگاه پزشکی اوکراین بگونه ای طراحی گردیده است که دانشجویان ملزم به پاسخگویی 40 سوال به صورت صحیح از 120 سوال می­ باشند. دانشگاه خارکف اوکراین، بوگامولتس، اودسا، دونتسک از جمله دانشگاه هایی هستند که جهت پذیرش دانشجویان آزمون ورودی اخذ می ­نمایند. دانشجویان پس از قبولی در این آزمون می­ توانند به تحصیل پزشکی در رشته های مختلف بپردازند. همچنین دانشجویان می ­توانند از برنامه های تبادل دانشجو با دیگر کشورها نیز بهره ­مند گردند.

شرایط تحصیل پزشکی در اوکراین

در میان دانشگاه های پزشکی جهان، دانشگاه های پزشکی کشور اوکراین از جایگاه ویژه ای برخوردار می­ باشد. پذیرش در دانشگاه های پزشکی این کشور چندان دشوار نیست. شرایط خاصی نیز برای ورود به این دانشگاه ها تعیین نگردیده است. تنها دانشجویان می­ باید در آزمون ورودی دانشگاه پزشکی اوکراین حداقل 50% امتیازات را کسب نموده باشند. دانشجویانی که این میزان امتیاز را کسب ننموده اند، ملزم به گذراندن دوره های پادفک و یا پیش دانشگاهی این دانشگاه ها هستند. دانشجویان در این دوره های علاوه بر مرور و یادگیری مباحث مبتدی و پایه پزشکی می ­توانند مهارت زبان خود را نیز تقویت نمایند. دانشجویان متقاضی تحصیل در دوره های پزشکی می­ باید حداقل دارای 17 سال و حداکثر 25 ساله باشند.

چگونگی آزمون ورودی پزشکی اوکراین

از سال 2018 تمامی دانشگاه های پزشکی در جهان ملزم به اخذ آزمون ورودی جهت پذیرش دانشجو می ­باشند. آزمون وردی دانشگاه پزشکی اوکراین معمولا از دانشجویانی که قصد تحصیل در دوره های MS-MD و MBBS را دارند اخذ می ­گردد. این آزمون شامل سوالات دروس فیزیک- شیمی و زیست شناسی است. دانشجویان حداقل می ­باید 50% امتیاز این آزمون را کسب نمایند تا بتوانند مجاز به تحصیل در دانشگاه های پزشکی اوکراین گردند. تدریس در دانشگاه های پزشکی اوکراین به زبان های انگلیسی، روسی و اوکراینی صورت می­ گیرد.

از همین رو بسیاری از دانشجویان خارجی دانشگاه های این کشور را برمی ­گزینند. از آنجاییکه مدارک پزشکی دانشگاه های اوکراین WHO مورد پذیرش اکثر کشورهای جهان است. دانشجویان با اتمام تحصیلات در این کشور می ­توانند در تمامی نقاط جهان به جستجو و انجام کار بپردازند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در باب تحصیل در اوکراین پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مذکور می باشد.

در نمودار زیر شاهد مقاطع تحصیلی دانشجویان بین المللی در این کشور خواهیم بود:

میانگین تعداد دانشجویان بین المللی در کشور اکراین

پذیرش در آزمون ورودی دانشگاه پزشکی اوکراین

دانشجویان متقاضی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اوکراین ابتدا می­ باید جهت پذیرش در آزمون وردی دانشگاه پزشکی اوکراین اقدام نمایند. بدین منظور ارائه مدارک زیر لازم و ضروری است:

  • مدارک تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی بهمراه ریز نمرات آنها
  • ارائه مدارک تمکن مالی دانشجو
  • گواهی تولد
  • ارائه مدارک تمکن مالی جهت پرداخت هزینه زندگی در اوکراین

این دانشگاه ها مدارک معتبر کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را به دانشجویان ارائه می ­نماید. شرایط تحصیل برای دانشجویان منطقه خارجی اوکراین و کشور سوئیس همانند دانشجویان محلی اوکراین می باشد. این دانشجویان هزینه هایی برابر با دانشجویان اوکراینی پرداخت می­ نمایند.

آزمون ورودی پزشکی و دندانپزشکی در اوکراین

از آنجائیکه تدریس در دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی اوکراین بصورت چند زبانه است. مورد توجه بسیاری از دانشجویان خارجی قرار گرفته است. علاوه بر ارائه دورس به صورت چند زبانه دانشجویان با هزینه های بسیار پائینی می­ توانند به تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی بپردازند. دانشگاه های پزشکی اوکراین از کیفیت بسیار بالای آموزشی برخوردار می­ باشند. دانشجویان با اخذ مدارک تحصیلی از سوی این دانشگاه ها براحتی می­ توانند در سایر کشورهای جهان به تحصیل بپردازند.

نمرات تحصیلی دانشجویان در دوره دبیرستان و پیش دانشگاهی نقش بسیار مهمی در اخذ پذیرش آنان در دانشگاه های پزشکی دارد. زیرا دانشگاه های پزشکی اوکراین اولویت پذیرش را به دانشجویانی که از نمرات بالایی برخوردار هستند، قرار داده است. آزمون ورودی دانشگاه پزشکی اوکراین نیز از دیگر شروط پذیرش در این دانشگاه های محسوب می­ شود. دانشجویانی که بتوانند در این آزمون نمره قابل قبولی را اخذ نمایند. بدون گذراندن دوره های پادفک اجازه ورود و تحصیل پزشکی را خواهند داشت.

آزمون ورودی پزشکی و دندانپزشکی در اوکراین

هزینه های تحصیل پزشکی در اوکراین

بطورکلی دانشجویان هزینه های بسیار پایینی را در میان دانشگاه های جهان در کشور اوکراین پرداخت می ­نمایند. هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی اوکراین کمی بالاتراز دانشگاه های دولتی این کشور است. اما پذیرش در دانشگاه های خصوصی اوکراین ساده تر می ­باشد. در مقابل دانشجویان در دانشگاه های خصوصی شهریه های بالاتری را نسبت به دانشگاه های دولتی پرداخت می ­نمایند. ناگفته نماند امکان دریافت بورسیه تحصیلی اوکراین برای تمامی دانشجویان در این دانشگاه های وجود دارد. کیفیت آموزشی در هر 2 دانشگاه خصوصی و دولتی به صورت یکسان است. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه مفید مفتخر به ارائه خدمات به دانشجویان عزیز می ­باشد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *