مهاجرت تحصیلی صربستان

کار ضمن تحصیل در صربستان

کار ضمن تحصیل در صربستان

یکی از امتیازات تحصیل در صربستان، انجام کار ضمن تحصیل در صربستان می باشد که بر طبق قوانین آموزشی صربستان در اختیار دانشجویان خارجی می باشد. کار ضمن تحصیل در صربستان در قالب کارهای پاره وقت در دانشگاه و خارج از دانشگاه و نیز دوره انترنی در دسترس کلیه دانشجویان خارجی قرار دارد. بر طبق قوانین صربستان، دانشجویان خارجی مجاز به انجام کار دانشجویی تا 30 الی 35 ساعت در هفته می باشند.

تحصیل در صربستان رایگان نیست. دانشجویان خارجی علاوه بر تقبل هزینه های زندگی دانشجویی در صربستان، ملزم به پرداخت شهریه تحصیلی در این کشور نیز می باشند. از مزایای تحصیل در صربستان برخورداری دانشجویان از گزینه های مختلف برای تامین مالی تحصیل در صربستان می باشد. گزینه های کار ضمن تحصیل در صربستان، درخواست بورسیه تحصیلی، درخواست وام دانشجویی از جمله ابزارهای حمایت مالی از دانشجویان خارجی در صربستان می باشد. برای پاسخگویی با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

هزینه های تحصیل و زندگی در صربستان

قبل از پرداختن به موضوع کار ضمن تحصیل در صربستان، اطلاع از هزینه های تحصیلی در صربستان حائز اهمیت فراوان می باشد. به همین منظور، ابتدا به توصیف مختصری در این زمینه پرداخته می شود. به استثنای برخی برنامه های تحصیلی، تحصیل دانشجویان صرب در اغلب برنامه های تحصیلی کشور صربستان رایگان می باشد. شهریه تحصیلی دانشجویان خارجی در صربستان نیز خیلی پایین است. شهریه های تحصیلی در دانشگاه های صربستان معمولا توسط خود دانشگاه ها مشخص می شود. معمولا سالیانه مبلغی بین €500 الی €1500 (یورو) می باشد.

هزینه های زندگی در صربستان از جمله هزینه های دیگری است که بر عهده خود دانشجو می باشد. هزینه زندگی دانشجویی در صربستان شامل هزینه اجاره خانه یا خوابگاه، غذا، لباس و سایر می باشد. هزینه های زندگی در صربستان عمدتا به سبک زندگی و محل تحصیل دانشجویان بستگی دارد. متوسط هزینه های ماهیانه زندگی در جمهوری صربستان تقریبا €134730 (یورو) معادل $1500 (دلار) می باشد.

شرایط کار ضمن تحصیل در صربستان

تفاوت شرایط کار ضمن تحصیل در صربستان با کار ضمن تحصیل در اتریش در این است که دانشجویان در اتریش برای انجام کار دانشجویی علاوه بر ویزای اقامت تحصیلی خود نیازمند ویزای کار می باشند. در حالیکه، دانشجویان خارجی حاضر در صربستان برای کار نیازی به اخذ ویزای کار ندارند. در کل، دانشجویان خارجی حاضر در دانشگاه های صربستان برای انجام کار ضمن تحصیل در صربستان دارای 3 گزینه مشاغل پاره وقت، دوره های انترنی و کار خارج از دانشگاه می باشند. مشاغل پاره وقت یکی از بهترین گزینه های در دسترس دانشجویان برای تامین مالی تحصیلات خود و نیز تجربه اندوزی در بازار کار اروپایی می باشد.

مشاغل و کار ضمن تحصیل در صربستان

مشاغل پاره وقت یکی از فرصت های پشتیبانی مالی در اختیار دانشجویان خارجی در صربستان می باشد. کارهای پاره وقت در صربستان شکلی از استخدام می باشد. در قالب آن مشاغل، دانشجویان می توانند به مدت چند ساعت در روز کار کنند. در مشاغل پاره وقت، ساعات کاری معمولا کمتر از 30 تا 35 ساعت در هفته می باشد. بنابرین با انجام کارهای پاره وقت، دانشجویان زمان زیادی برای تمرکز بر روی تحصیلات خود خواهند داشت.

هدف از انجام کارهای پاره وقت تامین مالی هزینه های زندگی و تحصیلی در صربستان می باشد. اما فراموش نکنین که مزیت انجام کار پاره وقت تنها به تامین مالی هزینه ها ختم نمی شود. دانشجویان از این طریق می توانند به تجربه کاری در یک کشور اروپایی دست یابند.

مشاغل و کار ضمن تحصیل در صربستان

دوره های انترنی در دانشگاه های صربستان

بسیاری از کالج ها و دانشگاه های صربستانی دوره های کارورزی یا انترنی را به عنوان بخشی از برنامه تحصیلی برای دانشجویان خود تهیه می کنند. انترنی Internship دوره ای از تجربه کاری پیشنهادی توسط موسسه آموزش عالی برای یک دوره زمانی محدود می باشد. معمولا، کار به عنوان انترن در اختیار اکثر دانشجویان پزشکی و مهندسی در صربستان قرار دارد. دوره های انترنی در طیف وسیعی از صنایع و سازمان های صربستانی طرف قرارداد با دانشگاه های صربستان وجود دارد.

انترنی دانشجویان به عنوان بخشی از برنامه تحصیلی آنها می باشد. در صربستان به دو صورت پاره وقت و تمام وقت می باشد. دوره انترنی می تواند همراه با حقوق و یا بدون حقوق باشد. همچنین بسته به موسسه آموزش عالی، دوره انترنی می تواند بین 1 و 4 ماه طول بکشد. دانشجویان شرکت کننده در دوره انترنی همراه با پرداخت حقوق، می توانند از این راه برای خود درآمد زایی کنند. بخشی از هزینه های تحصیلی خود را پرداخت نمایند. لازم به یادآوری است که دانشجویان در دوره انترنی، نیازی به اخذ ویزای کار صربستان ندارند.

کار پس از تحصیل در صربستان

نرخ بیکاری در جمهوری صربستان هر سال در حال کاهش است. همچنین با توجه به سیاست اقتصاد آزاد و رقابتی صربستان، زمینه برای توسعه بازار کار این کشور به خوبی فراهم شده است. صربستان در سال های اخیر به عنوان یکی از کانون های جذب کارگران خارجی ماهر عمل می کند. فارغ التحصیلان دانشگاه های صربستان مخصوصا فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد شانس خوبی برای جذب در این بازار دارند.

شرکت هایی که با اتحادیه اروپایی سطح مبادلات تجاری بالایی دارند، می تواند بهترین گزینه کاریابی در صربستان برای فارغ التحصیلان دانشگاهی باشد. در این راستا، اخذ ویزای اقامت موقتی و ویزای کار به منظور کار در صربستان الزامی است. شما با مشاوره از طریق کارشناسان ارشد مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید علاوه بر ارزیابی شرایط مهاجرتی خود، با بهترین روش های مهاجرت به صربستان متناسب با این شرایط آشنا شوید.

4.6/5 - (9 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *