مهاجرت کاری آفریقای جنوبی

کار حین تحصیل و پس از تحصیل در آفریقای جنوبی

کار حین تحصیل و پس از تحصیل در آفریقای جنوبی

تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله قصد دارد به بررسی مبحث کار حین تحصیل و پس از تحصیل در آفریقای جنوبی بپردازد. این مجوز 6 ماهه به متقاضیان اجازه می دهد تا به دنبال شغل مورد نظر خود در کشور آفریقای جنوبی بگردند و مشورت های لازم را در این زمینه از آژانس های کاریابی اخذ نمایند، پیشنهاد می شود از موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این خصوص راهنمایی بگیرید. اگر قادر به انعقاد قرارداد کاری مربوط به رشته تحصیلی خود شدید باید حداقل 150% از SMIC را که سهم دولت در این خصوص می شود، بپردازید، پس از آن شما مجاز به اشتغال در شغلی تمام وقت در این کشور هستید و باید درخواست تغییر وضعیت (از دانشجو به کارمند) را بدهید. تشخیص تغییر چنین ویزایی بر عهده ریاست دفتر امور مهاجرت در کشور آفریقای جنوبی می باشد.

 

اشتغال بعد از فارغ التحصیلی در آفریقای جنوبی

پس از فارغ التحصیلی، شما ممکن است پیشنهاد اشتغال دریافت کنید و این امر را نیز قبول کنید. در حقیقت کار حین تحصیل و پس از تحصیل در آفریقای جنوبی حتی برای متقاضیانی که شهروند اتحادیه اروپا نیستند امکان پذیر است. در این صورت شما باید درخواست برای تغییر موقعیت خود از دانشجو به کارمند را پس از یک طی یک دوران و با پر کردن فرم های خاصی ارسال کنید. در این زمینه می توانید از موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کمک بگیرید. در میان تمام اسناد دیگر، شما باید یک قرارداد کاری یا پیشنهاد اشتغال از یک شرکت آفریقا جنوبی ارائه دهید. در تصمیم گیری در مورد درخواست شما، دولت تعدادی از عوامل، از جمله انگیزه های شرکت استخدام کننده، پس زمینه شغلی و تحصیلی شما و مدت تحصیلات شما در آفریقای جنوبی را ارزیابی خواهد کرد.

 

اعطای مجوز کار حین تحصیل و پس از تحصیل در آفریقای جنوبی

مجوز کار در آفریقای جنوبی حین تحصیل و پس از تحصیل در آفریقای جنوبی با توجه به محتوای رزومه، ماهیت و منافع برنامه های متقاضی اعطاء می شود. دارنده مجوز ممکن است در هر نوع فعالیت حرفه ای شرکت کند که با برنامه های اعلام شده در فرم درخواست سازگار باشد. در هر صورت شما باید از قبل ویزای ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی را دریافت کرده باشید.

برای متقاضیانی که قصد تحصیل در یک موسسه آموزشی آفریقای جنوبی را دارند که در اداره آموزش عالی آفریقای جنوبی ثبت شده اند. توجه این نکته مهم است که باید برای ادامه اقامت در آفریقای جنوبی حتما تمدید اقامت داشته باشند. توجه داشته باشید چنین دوره تحصیلی شامل دوره های زبان انگلیسی نمی شود. این ویزا همچنین اجازه می دهد تا کار نیمه وقت بیش از 20 ساعت در هفته انجام داشته باشید.

اعطای مجوز کار حین تحصیل و پس از تحصیل در آفریقای جنوبی

اشتغال با ویزای دانشجویی آفریقای جنوبی

کار حین تحصیل و پس از تحصیل در آفریقای جنوبی شامل دانشجویانی که ویزای دانشجویی آفریقای جنوبی دارند و در سطح عالی تحصیل می کنند، می شود. شما مجاز به انجام کار نیمه وقت برای مدت بیش از 20 ساعت در هفته و همچنین اشتغال به کار تمام وقت در طول تعطیلات هستید. اگر می خواهید ساعات بیشتری را در طول هفته و به غیر از تعطیلات کار کنید، باید برای ویزای کار در آفریقای جنوبی درخواست بدهید. در این زمینه می توانید به مطالب مربوط به اخذ انواع ویزای کار مراجعه کنید. در هر صورت، اگر بخواهید به عنوان بخشی از زمان تحصیلات خود در آفریقای جنوبی کار کنید یا تجربه کاری کسب کنید، باید با وزارت امور خارجه تماس بگیرید.

چنانچه قصد کار حین تحصیل و پس از تحصیل در آفریقای جنوبی را دارید باید یکسری مدارک را از پیش آماده نمایید: یک نامه حاوی گواهی اشتغال به تحصیل در یکی از دانشگاه های آفریقا که حاکی از موافقت دانشگاه شما با کار حین تحصیل شما است. پیشنهاد آموزشی از سوی کارفرمای شما. در حالی که دارای ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی هستید، ممکن است در برخی از موارد به شما اجازه کسب و کار داده نشود.

تحصیل داشجویان خارجی در آفریقای جنوبی

دانشجویان خارجی برای تحصیل در آفریقای جنوبی به ویزای این کشور نیاز دارند. شرایط اخذ ویزا برای متقاضیان تحصیل در آفریقای جنوبی برای تحصیلات تکمیلی بسیار با سایر انواع تحصیلات متفاوت است. تا سال 2014، فارغ التحصیلان خارجی که در آفریقای جنوبی تحصیل کرده بودند هیچ مزیت دیگری در دسترسی به مجوز اقامت نداشتند. در حال حاضر خارجیانی که دکترای خود را از یک دانشگاه آفریقای جنوبی دریافت می کنند می توانند برای یک ویزای حرفه ای کارشناسی ارشد (یک ویزای اقامت موقت 5 ساله) که شامل یک دوره 12 ماهه برای تأمین شغل است، درخواست دهند.

پس از پایان 5 سال، آنها می توانند برای اقامت دائمی در این کشور درخواست دهند. در تابستان سال 2016، وزیر امور داخلی آفریقای جنوبی اعلام کرد که فارغ التحصیلان بین المللی با مهارت های خاص و حرفه ای که مایل به کار در آفریقای جنوبی هستند، می توانند در آینده نزدیک اجازه اقامت دائم را دریافت کنند.

واجدین شرایط روادید تحصیلی آفریقای جنوبی

برای واجد شرایط بودن به منظور اخذ ویزای تحصیلی در آفریقای جنوبی، ابتدا باید دانشکده یا کالج خود را به عنوان یک موسسه آموزشی یاد کنید. این بدان معنی است که باید در اداره آموزش عمومی یا وزارت آموزش عالی ثبت نام کرده باشید. بنابراین اگر میخواهید در یک دانشکده خصوصی ثبت نام کنید، مدارسی که فقط دوره های فنی کوتاه مدت ارائه می دهند.

 

یک ویزای تحصیلی در آفریقای جنوبی هرگز شما را برای اقامت دائم واجد شرایط نخواهد کرد. بنابراین مهم نیست چه مدت در این کشور با این ویزا زندگی می کنید. در عوض، ابتدا باید وضعیت خود را با نوع ویزایی که اخذ می کنید تغییر دهید یعنی ویزایی را اخذ کنید که اجازه کار در زمان تحصیل را به شما می دهد. در صورت نیاز به اطلاعات تکمیلی در زمینه کار حین تحصیل و پس از تحصیل در آفریقای جنوبی با مشاورین تحصیلی و مهاجرت به آفریقای جنوبی در موسسه سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *