مهاجرت تحصیلی نروژ

کار حین تحصیل در نروژ

کار حین تحصیل در نروژ

متقاضیان بین المللی جهت پوشش دهی هزینه تحصیل و زندگی در سایر کشورها از جمله کشور نروژ جویای کار حین تحصیل در نروژ به صورت پاره وقت می باشند، زیرا می توانند از این طریق هم به ادامه تحصیل خود بپردازند و هم از شرایط بازار کار این کشور اطلاع یابند. اولین سوالی که می شود این است که آیا دانشجویان در این کشور اجازه کار دارند یا خیر؟ پاسخ این سوال مثبت است. لازم است بدانید شرایط کار همزمان با تحصیل در این کشور در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بسیار ایده آل است. کار در زمان تحصیل به صورت نیمه وقت بوده و می تواند پاسخگوی هزینه های زندگی باشد.

  • شرایط کار در نروژ در چه حرفه هایی بهتر فراهم است؟
  • دانشجویان بین المللی چه میزان ساعاتی را اجازه کار در نروژ دارند؟

در این مقاله به توضیح این مسائل پرداخته ایم تا با جزئیات این موضوع آشنا شوید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توصیه می نماید، با مطالعه این مقاله نسبت به تحصیل در این کشور تصمیم گیری نمایید.

درباره کار در کشور نروژ

این کشور جزء کشورهای اسکاندیناوی به شمار می رود. این کشور دانستنی های عجیب و غریبی دارد. همین موضوع باعث گردیده توریست های بسیاری از سراسر دنیا روانه این کشور شوند. همچنین جالب و ایده آل بودن این کشور سبب گردیده مردم بسیاری جهت تحصیل، کار، ثبت شرکت و در نهایت گرفتن اقامت در این کشور اقدام نمایند. این کشور در میان کشورهای اسکاندیناوی بسیار محبوب تر است. زیرا همچنان تحصیل در این کشور برای دانشجویان بین المللی نیز رایگان می باشد.

  • غذای سوشی سالمون دردهه 80 میلادی، توسط کشور نروژ به کشور ژاپن معرفی گردید.
  • نروژ رتبه اول جهانی در زمینه شاخص سلامت و ثروت در سال 2014 از آن خود کرد.
  • هر گالن نفت (7/3 لیتر) در نروژ معادل $10 (دلار آمریکا) می باشد. بنابراین گران ترین قیمت نفت به نروژ تعلق دارد.
  • کشور نروژ در سال 2008 میلادی، مقام شوالیه را به یک پنگوئن اعطاء نمود.
  • دسترسی به اینترنت برای زندانیان نروژ در سلول‌

درباره کار حین تحصیل در نروژ

علاقه مندان به کار در نروژ، این برخی از سایت های کاریابی به حضور شما معرفی می گردد:

  1. سایت www.finn.no
  2. سایت www.nav.no
  3. سایت www.deltidsjobb.no
  4. سایت www.manpower.no
  5. سایت www.adecco.no
  6. سایت www.jobzone.no
  7. سایت www.kellyservices.no

جهت اطلاعات دقیق درخصوص اشتغال زایی در این کشور ابتدا نمودار نرخ بیکاری را از طریق تصویر زیر مشاهده بفرمائید:

نرخ بیکاری در نروژ

فرآیند جست و جوی کار در نروژ

ممکن است قصد اقامت نروژ را به مدت بیشتر از 6 ماه داشته باشید. در این صورت با مراجعه به اداره مالیات، یک شماره شناسایی برای شما در نظر گرفته می شود. پس از آن به عنوان فردی که مقیم نروژ است ثبت نام خواهید شد. زمانی که کد شناسایی را دریافت نمودید، مجاز به افتتاح حساب بانکی هستید. ضمن این که می باید تقاضاء شغل مورد نظر خود را ارائه دهید. در این حالت رزومه فردی و تحصیلی خود را تهیه فرمائید و به کارفرمایان انتخابی خود بدهید. همچنین می توانید در روزنامه های محلی و سایت های کاریابی نیز به دنبال کار باشید.

پس از این که شغل مورد نظر را یافتید، اکنون می توانید جهت کارت مالیاتی درخواست نمایید. همچنین ارائه کارت معافیت مالیاتی یا کسر مالیات به کارفرما الزامی می باشد. کارت معافیت مالیاتی را در صورتی می توانید اخذ کنید. نکته قابل توجه این است که امور مربوط به افتتاح حساب بانکی و تقاضاء کارت مالیاتی را به طور همزمان انجام ندهید. چراکه در این صورت دارای 2 شماره شناسایی خواهید شد.

مزایای کار حین تحصیل در نروژ

دانشجویانی که قصد مهاجرت تحصیلی به نروژ در مقاطع مختلف را دارند. این امکان را خواهند داشت که به کار حین تحصیل مشغول شوند. آنان همزمان با تحصیلات خود می توانند به صورت پاره وقت به کار بپردازند. اما باید توجه داشته باشید که تسلط به زبان نروژی می تواند کمک بسیار موثری برای شما باشد. چراکه مشاغل مختلفی در این کشور وجود دارد که به زبان انگلیسی و نروژی است. بنابراین شایسته است به زبان نروژی آشنا باشید تا امکان جستجوی کار برای شما آسان تر باشد. در غیر این صورت می توانید به فعالیت در مشاغل انگلیسی زبان بپردازید. جهت تحصیل در این کشور مقاله تحصیل در نروژ را بررسی بفرمائید.

درخصوص کار حین تحصیل در نروژ روند قانونی می باید از سوی دانشجو طی شود. به طور مثال دانشجویی که اجازه کار نیمه وقت به مدت 20 ساعت در طول هفته را دارا است. همچنین می باید از کارفرمای خود نامه پیشنهادکار گرفته و به دانشگاه ارائه نماید. دانشجو می باید از موسسه گواهی را دریافت کند که اثبات شود فعالیت شغلی او همزمان با تحصیلات، لطمه ای به تحصیلات او نمی زند. دانشجویان در طول ترم تحصیلی اجازه کار به صورت تمام وقت را هم دارند. البته لازم است بدانید کلیه موسسات امکان کار حین تحصیل در نروژ را ندارند. بنابراین رقابت در بازار کسب و کار بین دانشجویان وجود دارد. اگر در مجوز کار شما نوع استخدام نامشخص باشد، این اجازه را دارید که با چند کارفرما کار کنید.

مشاغل مورد نیاز در نروژ

در این کشور مشاغل مختلفی وجود دارد که به زبان های انگلیسی و نروژی است. مسلما اگر علاوه بر زبان انگلیسی، به زبان نروژی هم تسلط داشته باشید، پیدا کردن کار برای شما دانشجویان گرامی راحت تر خواهد بود. بر همین مبنا قصد داریم برخی مشاغل پاره وقت را که نیاز به مهارت زبان نروژی دارند، به شرح ذیل معرفی نماییم:

  • فعالیت شغلی در کافه، هتل، موسسات نظافتی و رستوران ها
  • فعالیت در زمینه تولید، صنعت و انبارها
  • فعالیت در زمینه توزیع تبلیغات
  • فعالیت در زمینه گردشگری و لیدر گردشگران
  • فعالیت در مغازه های فروش سوغات
  • کار در کمپانی های بین المللی که به زبان انگلیسی هستند.

مزایای کار حین تحصیل در نروژ

این کشور نیز همانند سایر کشورها برای دانشجویانی که به تحصیل در دانشگاه های این کشور می پردازند. از این رو مزیت هایی را به دنبال دارد. برخی از این مزایاها عبارتند از:

  1. این کشور در حوزه شنگن قرار دارد، بنابراین سفر به کشورهای اروپایی برای دانشجویان مقدور است.
  2. امکان تحصیلات به صورت رایگان در کلیه مقاطع تحصیلی
  3. امکان آموزش و یادگیری زبان نروژی به صورت 1 ساله و رایگان
  4. امکان کار حین تحصیل در نروژ برای کلیه مقاطع تحصیلی (در مقطع دکترا حقوق و دستمزد هم به دانشجو تعلق می گیرد)
  5. و سایر مزیت ها

فهرست دانشگاه های معتبر کشور نروژ

این کشور دانشگاه های مختلفی را در خود جای داده است. زبان های تحصیل در این دانشگاه متفاوت می باشد. دروس به 2 زبان انگلیسی و نروژی به دانشجویان ارائه می گردد. لیست این دانشگاه ها به قرار ذیل است:

  • دانشگاه اسلو (UiO)
  • دانشگاه صنعتی NTNU
  • نشگاه علوم زیستی نروژ (UMB)
  • دانشگاه برگن (UiB)
  • دانشگاه ترومسو (UiT)
  • دانشگاه استونگر (UiS)
  • دانشگاه آگدر (UiA)

همه تلاش موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این است تا افرادی که قصد ادامه تحصیل در کشور نروژ را دارند، با همه جوانب این کشور آشنا شوند. بنابراین با کارشناسان ارتباط گرفته و مشاوره های تخصصی در زمینه های مهاجرت به این کشور، شرایط ویزای کار آلمان در زمان تحصیل و سایر گزینه های مهاجرتی را کسب نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *