مهاجرت کاری لوکزامبورگ

کارآفرینی در لوکزامبورگ

کارآفرینی در لوکزامبورگ

طرق مختلفی برای مهاجرت به کشور لوکزامبورگ در سال 2023 وجود دارد که کارآفرینی در لوکزامبورگ یکی از بارزترین رق سرمایه گذاری است. این روش به عنوان یک روش نوین برای مهاجرت به اروپا به شمار می رود. برای جویا شدن از راه های مختلف مهاجرت به این کشور می توانید به مشاوره از طریق کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت رجوع نمایید. سوالات متداولی که در این خصوص ذهن متقاضیان را به خود مشغول خواهد ساخت بدین شرح می باشد:

  • کارآفرینی در این کشور از چه شرایطی برخوردار می باشد؟
  • مزایای کارآفرینی در این کشور چه مواردی می باشد؟

تعریف واژه کارآفرین در کشورها

کارآفرینی به معنای بهره گیری از ایده های نوین و کارآمد و همچنین استفاده از خلاقیت های ذهنی یک فرد است. شخصی که از این خلاقیت ‌ها برخوردار است، به راحتی می‌ تواند به آنها جامه عمل پوشانده و به واقعیت تبدیل نماید. بنابراین کارآفرینان از مهم ترین و اصلی ترین اهرم های پیشرفت کشورها در بازار تجارت و کسب و کار هستند. مقاله مهاجرت به لوکزامبورگ در خصوص این کشور اطلاعات مفید در اختیار شما قرار خواهد داد.

به همین دلیل این کشور از کارآفرینان استقبال ویژه ای می نماید. در نتیجه شرایط و زمینه های کارآفرینی در این کشور را برای آنها فراهم می آورد. اما نکته اینجاست که یک کارآفرین جهت عملی ساختن نظرات و ایده ‌های خود می‌ باید به قوانین کشور مقصد آگاهی داشته باشد. در این مورد جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد. چرا که موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهترین مشاور شما کارآفرینان عزیز است.

مهاجرت و اقامت از طریق کارآفرینی در لوکزامبورگ

کشور لوکزامبورگ یک مکان تجاری جذاب است. این کشور دارای یک سیاست اقتصادی فعال است که مشاغل بین المللی را ترغیب می کند. موقعیت جغرافیایی خوب، ثبات سیاسی و اجتماعی و مشوق های تجاری فقط برخی از دلایلی است که باعث می شود کار آفرینان و سرمایه گذاران بیشتر و بیشتری برای افتتاح یک تجارت و یا کسب و کار، لوکزامبورگ را انتخاب کنند.

فرآیند ایجاد یک کسب و کار و همچنین ثبت شرکت در لوکزامبورگ ساده است. کارآفرینان متوجه خواهند شد که ایجاد یک تجارت در این کشور آسان است و کل روند حدودا 2 هفته تا 1 ماه طول می کشد. لوکزامبورگ واقع در بین بازارهای بسیار پیشرفته و مرفه اروپا، یک مرکز ایده آل برای ایجاد کسب و کار است. لوکزامبورگ به لطف موقعیت مرکزی و دسترسی سریع به بازارهای همسایه، خود را با موفقیت به عنوان یک مرکز استراتژیک برای تجارت هایی که به دنبال گسترش در اروپا هستند معرفی کرده است.

کارآفرینی در بخش های محبوب در لوکزامبورگ

سیاست های اقتصادی لوکزامبورگ سرمایه گذاری و ایجاد کسب و کار خصوصی را تشویق می کند. دولت لوکزامبورگ برنامه های تشویقی را برای فعالیت هایی در بخش های زیر را ارائه می کند:

  • رسانه ها
  • قطعات خودرو
  • امور مالی
  • فن آوری های زیست محیطی و بهداشتی

حمایت مالی در لوکزامبورگ، می تواند برای پروژه های ویژه و به شرکت های متوسط ​​و کوچک اعطاء شود. دولت لوکزامبورگ همچنین کمک های بلاعوض سرمایه ای را ارائه می دهد و سایر وام های بلند مدت در لوکزامبورگ در دسترس کارآفرینان شایسته است. نیروی کار در لوکزامبورگ بسیار تحصیل کرده و ماهر و همچنین چند زبانه است. بهره وری بالای این کشور تا حد زیادی به دلیل مردم این کشور است.

شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا و EEA، از جمله سوئیس، دسترسی آزاد به بازار کار دارند. میزان مالیات در لوکزامبورگ نیز در مقایسه با مالیات در سایر کشورهای اروپایی رقابتی است. نرخ استاندارد مالیات بر ارزش افزوده 15% است، که درمورد کالاها و خدمات تعیین می شود. نرخ متوسط ​​12% برای برخی کالاها اعمال می شود و نرخ کاهش 6% نیز در دسترس است. مالیات بر درآمد شرکت در لوکزامبورگ برای درآمد بیش از 15000€ (یورو) 21% و در غیر این صورت 20% است.

کارمندان و کارآفرینان در لوکزامبورگ

کارآفرینی در این کشور می تواند در شرایط خاصی نیز انجام گیرد. مثلا در شرایطی که فرد هم کارمند است و هم کارآفرین. به عبارت دیگر فردی که به فعالیت شغلی مشغول است، می تواند به طور همزمان به کارآفرینی هم بپردازد. بنابراین انصراف از شغل فعلی به عنوان کارمند الزامی نیست. این روش نوعی ترکیب مشاغل کارمندی و کارآفرینی است که توسط یک نفر انجام می گیرد. این روش در کارآفرینی این کشور بسیار کارآمد می باشد. همچنین بسیاری از متقاضیان به این روش روی آورده اند. به طور کلی کار در لوکزامبورگ در مقاله مذکور به طور مفصل شرح داده شده است.

مروری بر کارآفرینی در کشور لوکزامبورگ

حمایت های این کشور از کارآفرینان همواره و همیشگی است. هدف اصلی این کشور ورود کمپانی ها و شرکت های بزرگ و بین المللی به خاک این کشور است. از این رو در تصویب قوانین و مقررات جهت کارآفرینی و گسترش تجارت در این کشور، راه را برای این شرکت ‌ها هموار می‌ گرداند. کارآفرینی در این کشور از شرایط و قوانین مشخصی برخوردار می باشد. چنانچه هدف شما موفقیت در این روش مهاجرتی می باشد می باید طبق قوانین حاکم در این کشور پیش روید.

برخی از شرکت های ثبتی جهت کارآفرینی در این کشور عبارتند از:

  • شرکت با مسئولیت محدود (SARL)
  • شرکت با مسئولیت عمومی (SA)
  • همکاری با سهام (سکا یا SCA)

مزایای کارآفرینی در کشور لوکزامبورگ

از نمونه مزایای کارآفرینی در این کشور هموار سازی مسیر آسان مهاجرت و ثبت سرمایه به این کشور می باشد. در بخش زیر نیز می‌ توان به سایر موارد اشاره نمود:

  • مساعد بودن موقعیت این کشور در بین کشورهای اروپایی جهت فعالیت های تجاری
  • قرار گرفتن این کشور در قلب اروپا و جهان
  • موقعیت و شرایط کاری دوستانه موجود در این کشور
  • چند فرهنگه بودن این کشور و در نتیجه گسترش کارآفرینی در سطح بین الملل
  • تشویق و استقبال ویژه دولت این کشور از کارآفرینان و سرمایه گذاران در طرح های کارآفرینی در زمینه های مختلف تجاری
  • میزان مالیات دریافتی از سوی دولت جهت شرکت های ثبتی و کارآفرینی در این کشور بسیار پایین است. به طوری که می توان گفت این کشور با کشورهای بلژیک و فرانسه در یک سطح قرار گرفته است.
  • این کشور در حوزه شنگن قرار دارد. بنابراین فرد با اقامت در این کشور می‌تواند به سایر کشورهای اروپایی سفر کند.
  • فعالیت تجاری و سرمایه گذاری در این کشور بدون پرداخت مالیات

همچنین رشد سرمایه گذاری و کارآفرینی در این کشور در نمودار زیر به تفسیر درآمده است:

میانگین رشد سرمایه گذاری و کارآفرینی در لوکزامبورگ

بررسی کارآفرینی در لوکزامبورگ

امروزه استارت آپ به معنای کارآفرینی در این کشور در عرصه بین المللی مطرح گردیده است. بسیاری کارآفرینان در مدت زمان مشخص و البته کوتاهی، به خاک این کشور ورود پیدا می کنند. بنابراین می توان گفت این روش مهاجرت به این کشور اروپایی، صرف نظر از پر مخاطره بودن آن، بسیار پرطرفدار نشان می‌ دهد. به عبارت دیگر روش کارآفرینی نوع روش ترکیبی از مالکیت و مدیریت است. روشی که بازار اقتصادی و کسب و کار را دگرگون ساخته و فرصت ‌های طلایی در پیشرفت تکنولوژی ایجاد می نماید. پیش‌بینی بازار کسب و کار توسط سرمایه‌ گذاران در کشورها می‌ تواند به حفظ و نگهداری سود و منفعت آن کمک کند.

الزامات مهم در امر کارآفرینی در لوکزامبورگ

فردی که تصمیم به کارآفرینی در این کشور را دارد، می باید همه جوانب را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهد. از موارد مهمی که در این زمینه مورد اهمیت و توجه است، آگاهی از مالیات های حاصله است. مالیات در شهرهای مختلف این کشور متغیر می باشد. طبیعتا در شهر لوکزامبوگ این مبلغ افزایش می یابد. اما به ‌طور کلی درصد مالیات حاصله برای ثبت شرکت و کارآفرینی به‌ طور میانگین بین 22% تا 29% می ‌باشد. از دیگر موارد مهم می توان به ریسک پذیری بازار در زمینه های تجاری اشاره نمود. به عبارت دیگر فرد کارآفرین باید در نظر داشته باشد که در چه صنفی از تجارت می‌ تواند به موفقیت برسد. پس سنجش امور جانبی برای کارآفرینی امری ضروری محسوب می گردد.

اهمیت کارآفرینی در کشور لوکزامبورگ

اهمیت کارآفرینی در کشور لوکزامبورگ

همان طور که اشاره شد این کشور به موضوع کارآفرینی اهمیت و ارزش خاصی قائل است. این میزان اهمیت به قدری است که دانشگاه‌ های این کشور کارآفرینی را به ‌عنوان یک واحد درسی برای دانشجویان ارائه می ‌نمایند. اما نباید فراموش شود که درصد موفقیت در کارآفرینی به موقعیت و مکان مورد نظر بستگی دارد. کشور لوکزامبورگ به راحتی توانسته است در زمینه کارآفرینی با کشورهای اروپایی به رقابت بنشیند. به طوری که طبق آمارهای به دست آمده، این کشور در فهرست 10 کشور اول، در زمینه کارآفرینی جای گرفته است. مقاله اقامت از طریق کارآفرینی در لوکزامبورگ را نیز می توانید از طریق لینک زیر مطالعه بفرمائید.

مراحل کارآفرینی در لوکزامبورگ

برای راه اندازی یک تجارت، کارآفرینی در لوکزامبورگ دو مورد بایستی انجام گیرد که شامل انجام مراحل اداری که باید به اتمام برسند و دسترسی به وام ها و کمک های مالی می باشد. بسته به بخش، ایجاد یک تجارت می تواند به تعداد مشخصی از مراحل اداری نیاز داشته باشد. به عنوان مثال، مشاغل مالی و برخی از شرکت های خدمات حرفه ای نیاز به تایید قبلی دارند. برای برخی از تجارت های تخصصی، کارآفرینان باید بتوانند صلاحیت حرفه ای خود را اثبات کنند. یک شرکت با مسئولیت محدود با سرمایه اولیه بسیار کم می تواند تاسیس شود. با این حال، برای بسیاری از فعالیت های تجاری و اقتصادی، شما فقط باید به اداره ثبت معاملات و شرکتها اطلاع دهید و از شماره ثبت مالیات بر ارزش افزوده استفاده کنید.

در هر حال برای ایجاد کسب و کار در لوکزامبورگ و کارآفرینی در این کشور داشتن موارد زیر می تواند بسیار کمک کننده باشد:

  • کسب مهارت به یک زبان رایج لوکزامبورگ (فرانسوی، لوکزامبورگ، آلمانی یا انگلیسی)
  • شرکت در حداقل یک برنامه آموزشی مربوط به پروژه شما
  • داشتن مدرک معتبر تحصیلی مورد تایید وزارت آموزش لوکزامبورگ
  • طرح یک برنامه تجاری و به اصطلاح بیزینس پلن

ثبت شرکت و اقامت از طریق کارآفرینی در لوکزامبورگ

مطمئنا کارآفرینان برای ایجاد کسب و کار خود در این کشور نیازمند ثبت شرکت در لوکزامبورگ خواهند بود تا کسب و کار خود را به پیش ببرند. نوع شرکت متناسب با اهداف فرد می تواند در لوکزامبورگ افتتاح شود. در اینجا انواع شرکت در لوکزامبورگ را مشاده می کنید.

  • مالکیت شخصی که ساده ترین شکل تجارت در لوکزامبورگ است.
  • شرکت با مسئولیت محدود که به حداقل سرمایه سهم 12000€ (یورو) نیاز دارد.
  • شرکت سهامی عام یا دولتی که به حداقل سرمایه سهم 30000€ (یورو) نیاز دارد.
  • مشارکت محدود شده توسط سهام که به حداقل سرمایه سهم €30000 (یورو) نیاز دارد.
  • شرکت اروپایی که به حداقل سرمایه سهم 12000€ (یورو) نیاز دارد.

همچنین شرکت های خارجی می توانند در این کشور در شرکت های تابع، شعبه و دفاتر نمایندگی را تاسیس کنند. در کشور لوکزامبورگ همانطور که در نمودار زیر می بینید بیشترین شرکت ها در بخش خدمات کار می کنند و نیروی کار استخدام کنند:

مشارکت بخش های مختلف در بازار کار لوکزامبورگ

شرایط مهاجرت از طریق کارآفرینی به لوکزامبورگ

جهت مهاجرت به این کشور از طریق روش مذکور می باید شرایط مناسبی ارائه گردد. این شرایط عبارتند از:

  • ثبت شرکت، سرمایه گذاری و کارآفرینی در این کشور از جمله راه هایی است که می ‌توان اقامت این کشور را گرفت.
  • این کشور در حوزه های اقتصادی، سیاسی و امنیتی دارای شرایط مساعدی است.
  • بنابراین به راحتی می توان از طرق مختلف به این کشور مهاجرت نموده و اقامت دائم دریافت کرد.

ایالت های تشکیل دهنده کشور لوکزامبورگ عبارتند از:

  • ایالت گرونماخر
  • ایالت دیکریخ
  • ایالت لوکزامبورگ

فرد سرمایه گذار یا کارآفرین جهت سرمایه گذاری و کارآفرینی در این کشور می باید بیزینس پلان ارائه نماید. در واقع باید طرح اقتصادی شرکت را جهت مشخص نمودن اهداف شرکت بیان کند. چنانچه فرد تصمیم به دریافت اقامت دائم داشته باشد حداقل به مدت 3 سال اقامت در این کشور را باید بگذراند. پس از گذشت به مدت 5 سال اقامت دائم، موفق به اخذ پاسپورت می گردد. ثبت یک شرکت در این کشور بین 2 الی 4 هفته به طول می انجامد. پیشنهاد ما این است با وکلاء کارآمد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط بگیرید. متخصصان ما در راستای کارآفرینی در لوکزامبورگ بهترین راهنمایی ها را در اختیار شما قرار می دهند.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *