مهاجرت کاری بلغارستان

شرایط اخذ ویزای کاری بلغارستان⭐قوانین 2023

ویزای کاری بلغارستان

شرایط اخذ ویزای کاری بلغارستان⭐قوانین 2023 یکی از ویزاهایی است که افراد زیادی به دنبال کسب آن هستند هر چند این ویزا و این کشور شرایط خاص خود را دارد. کشور بلغارستان در حال حرکت در مسیر توسعه است. اگرچه فراز و نشیب هایی را در مسیر خود داشته است. اما همچنان در این مسیر گام بر می دارد. از همین رو از ویزای کاری به عنوان یک وسیله برای جذب نیروهای متخصص از سایر کشورها استفاده می کند. ویزای کاری در کشور بلغارستان در حقیقت مجوز شروع کار شما خواهد بود. هیچ کدام از شهروندان کشورهای سوم بدون در دست داشتن اجازه و ویزای کار، شرایط کار در بلغارستان را نخواهند داشت.

ویزای کاری بلغارستان از طریق سفارت بلغارستان و با مهر کردن گذرنامه شما بدست می آید. جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله پیشرو توسط کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در اختیار شما قرار داده شده است.

اینفوگرافیک ویزای کاری بلغارستان

مشاغل مورد نیاز بلغارستان

بر اساس داده‌ های یک نظرسنجی سالانه ManpowerGroup بلغارستان، اکنون در بلغارستان به کارگران ماهر بیشتر از مهندسان، پزشکان و متخصصان فناوری اطلاعات نیاز است. کارگران ماهر امسال بیشتر مورد نیاز کارفرمایان و پس از آن مهندسان، رانندگان و کارگران هتل ها و رستوران ها هستند. در مقایسه سال گذشته 3 پست برتر مورد تقاضا مربوط به مهندسان و پس از آن کارگران و مدیران واجد شرایط بودند. متخصصان فناوری اطلاعات نمودار بیشترین نیاز کارگران را برای رسیدن به جایگاه دهم پایین می‌آورند ، در حالی که آخرین شغل این شغل در رتبه پنجم جدول قرار گرفت. %62 از کارفرمایان در بلغارستان می گویند که در سال جاری برای یافتن کارمندان مورد نیاز با مشکلاتی مواجه شده اند.

محبوب ترین مناطقی که خارجی ها می توانند در بازار کار بلغارستان کار پیدا کنند، فناوری اطلاعات، کشاورزی و گردشگری است. کارشناسان محلی تخمین می زنند که در 10 الی 15 سال آینده محبوب ترین حرفه ها در بلغارستان پرستاران، ماماها و معلمان خواهند بود. تقاضا لیست مشاغل مورد نیاز بلغارستان برای کارگران بدون صلاحیت خاص پیشخدمت، بارمن و آشپز به طور قابل توجهی کاهش می یابد. اکثر متقاضیان دارای تحصیلات عالی به دنبال شغل در صوفیه، پلوودیو و وارنا خواهند بود. به هر حال، طبق نظرسنجی های ساکنان محلی، بهترین شهر برای زندگی در بلغارستان بورگاس است. نرخ مالیات بر درآمد در بلغارستان 10% است که پایین ترین نرخ در اتحادیه اروپا است. در رتبه بندی جهانی Doing Business برای سهولت و دسترسی به راه اندازی و راه اندازی یک کسب و کار، این کشور در رتبه 61 قرار دارد.

برای آن که فرد توانایی دریافت اجازه کار بلغارستان را داشته باشد، باید ابتدا اجازه اقامت از طریق کار در بلغارستان را دریافت کند. در صورتی که فرد ویزای اقامت کوتاه مدت داشته باشد. از این رو قادر به دریافت اجازه کار نخواهد بود. برای دریافت اجازه کار در دست داشتن مدارک زیر الزامی است:

  • گذرنامه معتبر که تا 3 ماه پس از پایان مدت اقامت شما دارای اعتبار رسمی و قانونی باشد.
  • کپی قرارداد امضاء شده میان شما و کارفرما
  • گواهی سلامت که نشان دهنده عدم ابتلای شما به بیماری های خاص و واگیر دار باشد.
  • یک قطعه عکس پاسپورتی
  • گواهی اجازه اقامت بلند مدت
  • کلیه مدارکی که به شغل شما در کشور بلغارستان مرتبط است.
  • کلیه مدارکی که به فعالیت های شخصی و تجاری شما در کشور بلغارستان مربوط می شود.

انواع ویزای کاری بلغارستان با اهداف شغلی گوناگون

اتباع کشورهای خارجی که به دنبال دریافت ویزای کاری بلغارستان هستند، می توانند با اهداف گوناگونی که دارند برای ویزای کاری این کشور درخواست دهند. یکی از اصلی ترین دلایلی که مهاجران ویزای کاری بلغارستان را برای کار در این کشور انتخاب می کنند همین موضوع است. به طور مثال، شخصی در شغل تخصصی برای کار در یک شغل تخصصی می تواند برای ویزای کاری بلغارستان درخواست دهد. البته متقاصیان مشاغل تخصصی در بلغارستان باید دارای مدارک تحصیلی عالی یا معادل آن نیز باشند. که شامل مدل های مد با توانایی برجسته یا پروژه های تولید مشترک می شود.

در جدول زیر می توانید انواع ویزای کاری بلغارستان با اهداف شغلی مختلف را مشاهده فرمایید:

انواع ویزای کاری بلغارستان با اهداف شغلی گوناگونتوضیحات
ویزای کاری حرفه ایاین نوع از ویزای کاری برای کار در یک شغل تخصصی می باشد. که نیاز به مدرک فوق متوسطه شامل حداقل 4 سال تحصیل در زمینه تخصصی می شود.
ویزا برای کارگر موقت کشاورزیبرای کارهای کشاورزی موقت یا فصلی اعطا می شود. که محدود به شهروندان اتحادیه اروپای و منطقه اقتصادی اروپا می شود.
ویزای بازدید کننده کارآموزبرای دریافت آموزش در حرفه خاصی در بلغارستان به متقاضیان اعطا می شود.
ویزای رسانه های خارجیاین نوع از ویزای کاری به روزنامه نگاران و افرادی که در بخش اطلاعات یا رسانه کرا می کنند اجازه می دهد تا زمانی که در بلغارستان حضور دارند کار خود را تکمیل کنند.
ویزای ورزشکار حرفه ایبرای اجرای یک مسابقه ورزشی خاص به عنوان یک ورزشکار یا به عنوان عضوی از یک گروه سرگرمی به متقاضیان اعطا می شود.

پیش شرط های درخواست ویزای کاری بلغارستان

برای درخواست ویزای کاری بلغارستان، پیش شرط هایی وجود دارد که متقاضیان کار در این کشور باید به درستی رعایت کنند. این پیش شرط های جهت درخواست ویزای کاری بلغارستان به شرح زیر می باشند:

پیش شرط های درخواست ویزای کاری بلغارستانتوضیحات
دریافت یک پیشنهاد شغلی از بلغارستانبرای واجد شرایط بودن جهت درخواست ویزای کاری بلغارستان، باید از یک موقعیت شغلی در بلغارستان پیشنهاد شغلی دریافت کرده باشید. همچنین باید در آن پذیرفته شده باشید.
درخواست تایید شده توسط خدمات مهاجرت بلغارستاناین شرط به این معنی است که قبل از درخواست برای ویزای کاری بلغارستان، کارفرمای شما باید درخواست بری اداره مهاجرت بلغارستان ارسال کند.
تاییدیه گواهی کار توسط وزارت کار بلغارستاناین تاییدیه به عنوان مدرکی مبنی بر اینکه کارفرمایان بلغارستان به کارگر خارجی نیاز دارند عمل می کند. آنها باید ثابت کنند که این موقعیت کاری را نمی توانند با نیروی کار بلغاری تکمیل کنند.

 اخذ مجوز ویزای کاری بلغارستان

باید صادقانه گفت که توانایی دریافت ویزای کاری و یا حتی سایر کشور ها کار ساده ای نیست. تنها کسانی می توانند از طریق ویزای کاری بلغارستان سفر کنند که تخصص خاصی داشته باشند. از سوی دیگر در صورتی که رزومه تحصیلی قدرتمندی نیز در اختیار دارید. از این رو می توانید برای دریافت ویزای کاری بلغارستان اقدام کنید.

در حقیقت اگر به صورت شخصی اقدام می کنید، باید بدانید که افراد زیر قادر به دریافت ویزای کار خواهند بود:

  • کارمندان
  • خویش فرمایان
  • افرادی که به برای انجام یک ماموریت کاری باید به بلغارستان سفر کنند.

اعتبار مجوز اشتغال در بلغارستان

اجازه کار در کشور بلغارستان دائمی نخواهد بود. نهایتا برای 1 سال صادر خواهد شد. پس از پایان این دوره امکان تمدید اجازه کار برای 3 سال دیگر نیز وجود خواهد داشت. اجازه کار در بلغارستان تنها در شرایط خاص تمدید می شود. قرارداد اجازه کار افراد زیر پس از یک سال قابل تمدید است.

  • مدیران کلیه شرکت های خارجی که به صورت قانونی ثبت شده است.
  • اعضاء هیئت مدیره شرکت های محلی
  • نمایندگان تجاری شرکت های خارجی که در اداره صنعت و تجارت بلغارستان ثبت شده باشد.
  • شهروندان خارجی که اجازه اقامت دائم بلغارستان را دارند.
  • افرادی که برای انجام یک ماموریت تجاری راهی بلغارستان شده اند.

بررسی ویزای کاری بلغارستان

کشور بلغارستان از سال 2007 به جمع کشورهای اتحادیه اروپا پیوسته است. از همان زمان تاکنون، برای دستیابی به استانداردهای تعیین شده توسط اتحادیه اروپا، نحوه اعطاء ویزاهای مختلف در این کشور نیز با تغییر روبرو شده است. همین مسئله سبب شد تا امکان زندگی در کشور بلغارستان نیز برای شهروندان خارجی ساده تر شود. افراد بیش تری قادر بوده اند تا برای کار در بلغارستان مهاجرت کنند.

همه افرادی که از خارج از اروپا قصد کار قانونی در کشور بلغارستان را دارند. از این رو باید برای دریافت ویزای کاری و اجازه کار در این کشور اقدام کنند. پس از اینکه شما موفق به یافتن یک شغل در کشور بلغارستان شدید، می توانید برای ویزای کار اقدام کنید. شرکت حامی شما باید کلیه مراحل مقدماتی برای دریافت اجازه کار شما در بلغارستان را انجام دهد.

بررسی ویزای کاری بلغارستان

مدارک لازم برای دریافت ویزای کاری بلغارستان

تصمیم نهایی در ارتباط با ارائه گواهی اجازه کار را اداره کار این کشور صادر می کند. مدارک لازم جهت دریافت اجازه کار در کشور عبارتند از:

  • فرم تکمیل شده درخواست دریافت اجازه کار
  • ارائه دلایل منطقی جهت ارائه درخواست
  • 3 قطعه عکس از فرد خارجی
  • کپی معتبر از صفحه اول گذر نامه و ارائه کد شناسایی معتبر
  • گواهی نامه های معتبر در خصوص اثبات تخصص، تحصیل، یا تجربه کاری در انجام حرفه مشخص شده برای پذیرش کار.
  • ارائه مستندات کافی از سوی کارفرما در ارتباط با سایر نیروهای کار خارجی که در آن شغل یا موسسه مشغول به کار هستند.
  • گزارش کامل در خصوص کلیه کارمندان استخدام شده در آن ارگان در طی 12 ماه گذشته و میزان دریافتی آن ها
  • قرارداد کاری امضاء شده بین متقاضی و کارفرما
  • گواهی سفرهای خارجی در طی 7 ماه گذشته در صورت وجود

همانطور که پیش تر نیز به آن اشاره کردیم، پروسه دریافت اجازه کار در کشور بلغارستان توسط کارفرما انجام می شود. بنابراین باید کلیه مدارک را در اختیار او قرار دهید تا توانایی انجام امور اداری را داشته باشد. می توان گفت که در مدت زمان کم تر از یک ماه از زمان ثبت درخواست، پاسخ نهایی در ارتباط با پذیرش و یا عدم پذیرش درخواست شما صادر خواهد شد.

مراحل اخذ ویزای کاری بلغارستان

مراحل اخذ ویزای کاری بلغارستان

دریافت ویزا و مجوز کار بلغارستان ممکن است دشوار باشد زیرا این کشور در مورد مهاجرت بسیار سختگیرانه عمل می کند. طبق قوانین بلغارستان، کارفرمایان باید از طرف کارگران خارجی درخواست مجوز کار کنند و آنها باید به آژانس ملی استخدام اثبات کنند که موقعیت توسط هیچ یک از اتباع بلغارستان متقاضی کار نمی تواند پر شود. پس از تهیه تمام اسناد لازم، کارفرما باید درخواست را به اداره خدمات استخدام در آژانس ملی استخدام ارائه دهد. ظرف 3 روز کاری، آژانس اسناد را تأیید کرده و به مدیر اجرایی آژانس ارسال می کند. مدیر 1 ماه فرصت دارد تا در مورد صدور اجازه کار تصمیم نهایی را بگیرد. پس از صدور مجوز، کارفرما باید کارمند خود را در اداره کار محلی بلغارستان ثبت کند.

اجازه کار بلغارستان حداکثر تا 1 سال معتبر است و پس از آن می توان آن را تمدید کرد به شرطی که شرایط کار تغییر نکرده باشد. پس از اخذ مجوز کار، کارمند نیاز به درخواست ویزای نوع D در سفارت یا کنسولگری بلغارستان در کشور خود دارد. متقاضیان علاوه بر مدارک مورد نیاز مندرج در بخش قبلی، هنگام درخواست ویزای نوع D باید در مصاحبه شخصی شرکت کنند. با صدور ویزای طولانی مدت و اجازه کار، کارمند می تواند به بلغارستان سفر کند و کار خود را آغاز کند. به یاد داشته باشید که دولت بلغارستان برای اتباع خارجی مجوز کار آزاد صادر نمی کند. قبل از اخذ مجوز کار، تأمین شغل در 1 شرکت مستقر در بلغارستان برای کارگران ضروری است.

مجوز کار و ویزای کاری بلغارستان

شهروندان غیر اتحادیه اروپا تنها در صورتی می توانند در بلغارستان کار کنند که دارای مجوز کار و ویزای کاری بلغارستان باشند. این مجوز باید توسط کارفرما درخواست شود. درخواست ها باید به شعبه محلی آژانس استخدام محل کار خارجی ها در بلغارستان ارسال شود. مواردی وجود دارد که یک خارجی می تواند بدون مجوز کار در بلغارستان کار کند، یعنی زمانی که با یک شهروند بلغاری ازدواج کرده است.

به عنوان یک قاعده کلی، خارجی ها زمانی می توانند مجوز کار و ویزای کاری بلغارستان دریافت کنند که بتوانند مهارت های خاص یا دانش تخصصی را نشان دهند. طبق قانون، چنین کارمندانی نباید در میان شهروندان بلغارستانی در دسترس باشند.  مجوز کار فقط برای مدت معینی معتبر خواهد بود. معمولاً حداکثر پس از 1 سال منقضی می شود. می توان اعتبار مجوز کار را در بیشتر موارد تمدید کرد. در شرایط خاص، مجوز کار می تواند یکباره برای 3 سال برای پرسنل اجرایی و پست های مدیریتی تمدید شود.

درآمد اشتغال در بلغارستان

اگرچه میانگین درآمد کلی نمی تواند ملاک خوبی برای تشخیص سطح درآمد در کشور بلغارستان باشد. اما به طور کلی، میانگین درآمد ماهیانه در کشور بلغارستان €550 (یورو) است. اگرچه میزان درآمد در این کشور نسبت به کشورهای پیشرفته اروپایی کمتر به نظر می رسد. از این رو باید به این نکته نیز اشاره کرد که هزینه های زندگی در این کشور نیز به طور متناسب کمتر از سایر نقاط اروپا است. جهت مهاجرت تحصیلی و اطلاع از شرایط تحصیل در بلغارستان پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مذکور می باشد.

کشور بلغارستان به عنوان یکی از کشورهای در حال توسعه جهان است. به منظور پیشرفت و توسعه بیش تر به نیروی کار متخصص خارجی نیازمند است. ویزای کاری بلغارستان تنها راه کسب اجازه کار در این کشور است. با کسانی که بدون اجازه کار در این کشور کار کنند، برخورد قانونی خواهد شد. در این مقاله در ارتباط با ویزای کاری بلغارستان توضیحاتی ارائه شده است. اما شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول در باب ویزای کار بلغارستان

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب ویزای کار بلغارستان می باشیم:

  • مدارک لازم برای دریافت ویزای کاری بلغارستان چیست؟ تکمیل فرم درخواست، 3 قطعه عکس، گذرنامه و شناسنامه، گواهی های کاری، مستندات کافی از سوی کارفرما، قرارداد کاری فی مابین و گواهی سفر
  • شرایط ویزای کاری بلفارستان برای خارجیان چیست؟ همه افرادی که از خارج از اروپا قصد کار قانونی در کشور بلغارستان را دارند. از این رو باید برای دریافت ویزای کاری و اجازه کار در این کشور اقدام کنند. پس از اینکه شما موفق به یافتن یک شغل در کشور بلغارستان شدید، می توانید برای ویزای کار اقدام کنید. شرکت حامی شما باید کلیه مراحل مقدماتی برای دریافت اجازه کار شما در بلغارستان را انجام دهد.
5/5 - (4 امتیاز)

2 دیدگاه برای “شرایط اخذ ویزای کاری بلغارستان⭐قوانین 2023

  1. ارمین نجفی گفت:

    سلام. مرسی که در باره ویزای کاری بلغارستان تقریبا کامل توضیح دادید حقوق ماهیانه یکی از دغدغه و سوال هام بود و البته به نظرم اگر مراحل اخذ ویزای کاری بلغارستان رو شفاف می گفتید خیلی بهتر بود. من برای ویزای کار کشور بلغارستان می خوام اقدام کنم و نیاز دارم درباره مراحلش بیشتر بدونم.

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص حقوق ماهیانه کار در بلغارستان با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *