مهاجرت سرمایه گذاری در آرژانتین

ویزای بازنشستگی آرژانتین

ویزای بازنشستگی آرژانتین

اخذ ویزای بازنشستگی آرژانتین یکی از طرق سریع و مطمئن مهاجرت به این کشور است. افراد با درآمد حداقل 2000$ (دلار) در ماه می توانند اقدام کنند. آرژانتین یکی از کشورهای پیشرفته و زیبا در منطقه آمریکای لاتین است و امکان تابعیت مضاعف را به شهروندان خود می دهد. با استفاده از ویزای بازنشستگی می توانید همراه با خانواده خود به این کشور مهاجرت کنید و در عرض 2 سال برای تابعیت آرژانتین نیز درخواست کنید. البته روش های دیگری برای اخذ اقامت این کشور وجود دارد که شامل تمکن مالی، تحصیل و کار است. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله ویزای بازنشستگی آرژانتین را بررسی کرده اند.

مهاجرت از طریق ویزای بازنشستگی آرژانتین

آرژانتین بسیار محبوب بین مهاجران است. برخی برای ملاقات سریع، برخی برای شروع کار و بسیاری برای بازنشستگی می آیند. کشور چیزی برای همه دارد. پایتخت آن بوینس آیرس، یک شهر 3 میلیون نفری است، اما فراتر از پایتخت، تنوع زیادی از زیبایی های طبیعی در آن وجود دارد. برای زندگی و کار در اینجا بیشتر مهاجران برای تأمین شرایط ورود به ویزای آرژانتین یا اجازه اقامت نیاز دارند. سیاست آرژانتین از مهاجران استقبال می کند. فقط پس از 2 سال زندگی قانونی در آرژانتین می توانید درخواست تابعیت آرژانتین را بدهید. و همه ویزاها و مجوزهای طولانی مدت واجد شرایط هستند. این یک قانون عجیب و غریب در مورد قانون ملیت آرژانتین است که شما در 2 سال واجد شرایط تابعیت و در 3 سال اقامت دائم را دریافت می کنید.

سیاست ویزای آرژانتین به 2 گروه اصلی تقسیم می شود:

  • کوتاه مدت (تا 90 روز)
  • و طولانی مدت.

چنانچه خواهان اقامت کوتاه مدت هستید می توانید با ویزای توریستی از این کشور دیدن کنید و چنانچه خواهان اخذ اقامت بلند مدت هستید یکی از گزینه های مناسب اخذ ویزای بازنشستگی آرژانتین است. از جمله ویژگی های ویزای بازنشستگی آرژانتین:

ویژگی های ویزای بازنشستگی آرژانتین

معرفی ویزای بازنشستگی آرژانتین

ویزاهای بازنشستگی در سرتاسر آمریکای لاتین رایج است و برنامه های شیلی و کلمبیا نیز نظیر برنامه های بازنشستگی در آرژانتین با کمی تفاوت است. در اصل، این برنامه ها برای افرادی با درآمد مستقل از اموال، سرمایه گذاری ها و موارد دیگر است. در آرژانتین، برای اینکه بتوانید ویزای بازنشستگی را بدست آورید، باید حداقل $2000 (دلار) درآمد منفعل در هر ماه داشته باشید که باید به حساب بانکی آرژانتین به نام شما منتقل شود. اگر می خواهید همسر و فرزندان شما نیز به عنوان افراد واجد شرایط ویزای همراه آرژانتین ساکن شوند، درآمد ماهانه باید بیش از 2000$ (دلار) در ماه باشد. درآمد زیر برای کسب ویزای بازنشستگی آرژانتین مناسب است:

  • درآمد حاصل از سرمایه گذاری های مالی: سود سهام، سنوات، دریافت از صندوق، پرداخت سود از گواهی سپرده و غیره
  • توزیع های منظم از مشاغلی که در خارج از آرژانتین دارید.
  • درآمد اجاره از خارج از آرژانتین.

ویزای بازنشستگی آرژانتین یک ویزای 1 ساله موقت است. می توان آن را به صورت 1 ساله تمدید کرد. پس از 2 سال از اقامت موقت، می توانید درخواست تابعیت دهید. حقیقت باید مراحل اقامت را در حالی که در آرژانتین هستید و نه در کنسولگری خارج از کشور، آغاز کنید، زیرا انجام این کار فقط امور را پیچیده می کند. در مرحله اول، هزینه درخواست $250 (دلار) است که باید پرداخت کنید. ثانیا، هزینه مهاجرت که بسته به کشور مبدا شما متفاوت است. اگر اهل کشوری در منطقه MERCOSUR هستید، $300 (دلار) و از کشورهای دیگر 600$ (دلار) باید پرداخت کنید.

ویزای بازنشستگی و تمکن مالی در آرژانتین

دریافت ویزا برای بازنشستگی در آرژانتین نسبتاً ساده است. شما به طور کلی دو گزینه دارید. می توانید برای ویزای بازنشستگی اقدام کنید یا می توانید ویزای با درآمد ثابت را انتخاب کنید. برای هر دو نوع ویزا به گذرنامه معتبر نیاز دارید. در جدول زیر تفاوت این 2 نوع ویزا ذکر شده است:

نوع ویزاشرایط
ویزای بازنشستگیبرای واجد شرایط شدن برای ویزای بازنشستگی، شما نیاز به اثبات وضعیت خود به عنوان یک بازنشسته، فیش حقوقی بازنشستگی و یک مستمری دریافتی ماهانه در منطقه $2000 (دلار) دارید.
ویزای تمکن مالیاگر می خواهید زودتر بازنشسته شوید، باید ویزای درآمد ثابت را در نظر بگیرید. برای احراز شرایط لازم به بیانیه ای از یک حسابدار رسمی که گواهی داشتن درآمد شما در منطقه $2500 (دلار) در هر ماه است، نیاز دارید.

برای هر دو نوع ویزا شما باید حداقل $5000 (دلار) در حساب بانکی، 3 عکس گذرنامه، مدارک ازدواج و تولد، مدارک طلاق، در صورت لزوم و گواهی پلیس داشته باشید.

مدارک اخذ ویزای Retirement در آرژانتین

طبق قوانین آرژانتین یک تبعه خارجی که حداقل ARS30000 (پزو آرژانتین) مستمری داشته باشد، ممکن است واجد شرایط درخواست ویزای اقامت موقت باشد. اعتبار ویزا 1 سال، قابل تمدید تا 3 سال است. پس از آن، مقیم می تواند درخواست اقامت دائم کند. پس از 2 سال اقامت دائم، متقاضی واجد شرایط تابعیت خواهد شد. شما ملزم به اثبات دریافت حقوق بازنشستگی از یک دولت یا یک سازمان بین المللی حداقل ARS30000 (پزو آرژانتین) خواهید بود البته در عمل این مبلغ بسیار بیشتر است و 2000$ (دلار) است. ممکن است افراد تحت تکفل خود را نیز شامل شوید، اما ممکن است مبالغ اضافی مورد نیاز باشد. دارندگان ویزای بازنشستگی ممکن است به تنهایی شغلی ایجاد یا کار کنند، اما نمی توانند به عنوان کارمند کار نکنند.

از جمله الزامات و مدارک لازم:

  • پاک بودن سوابق کیفری. گواهی پلیس از کشورهایی که در طی 3 سال گذشته بیش از یک سال در آنها اقامت داشته اید.
  • مهر ویزای ورودی
  • گواهی صادر شده توسط یک دولت یا سازمان بین المللی که تأیید می کند مستمری یا بازنشستگی دریافت می کنید، به طور منظم و دائمی و همچنین مقدار و مدت زمان مزایای ذکر شده.
  • 3 رسید پرداخت حقوق بازنشستگی دولت.
  • مدارک هویتی خود و همراهین

شایان ذکر است کلیه اسناد باید به طور مناسب به اسپانیایی ترجمه شوند.

مدارک اخذ ویزای Retirement در آرژانتین

مالیات در آرژانتین

یک خارجی که در آرژانتین زندگی می کند و کارمند نیست، پس از اقامت 12 ماه در آنجا باید مالیات دهد، حتی اگر برای یک دوره موقت غایب باشد. ساکنان در آرژانتین از درآمد جهانی خود مالیات بر درآمد شخصی می دهند، در حالی که افراد غیر مقیم از درآمد در آرژانتین مالیات می دهند. نرخ مالیات بر درآمد شخصی از 9٪ تا 35٪ بسته به میزان درآمد متغیر است. مشاغل آزاد همچنین بر درآمد ناخالص خود مشمول مالیات استانی می شوند که به طور متوسط ​​4% است. سود سهام دریافتی از نهادهای داخلی و خارجی با نرخ های استاندارد مشمول مالیات بر درآمد می شوند. درآمد بهره، اعم از منبع محلی یا خارجی، مشمول مالیات بر درآمد می شود. درآمد بهره از منابع آرژانتینی یا خارجی مشمول PIT است.

با این حال، سود حساب های پس انداز بانک، سپرده های مدت دار در بانک های آرژانتین و سود حاصل از اوراق قرضه دولتی از پرداخت مالیات معاف است. درآمد اجاره با نرخ های استاندارد مشمول مالیات است. سود سرمایه حاصل از انتقال اموال منقول مشمول نرخ مالیات 15٪ است. با این حال، ممکن است کسانی که از انتقال اوراق بهادار ذکر شده در کمیسیون تبادل امنیت آرژانتین هستند معاف شوند. با توجه به مالیات شرکت ها، نهادهای مقیم از درآمد جهانی خود مالیات می گیرند ، اما اعتبار مالیات پرداخت شده برای مالیات خارجی معمولاً در دسترس است. نرخ استاندارد مالیات بر درآمد شرکت 35٪ است. سود سرمایه به عنوان درآمد عادی تلقی می شود و بنابراین با نرخ استاندارد مشمول مالیات شرکت می شود.

مقاصد Retirement در آرژانتین

آرژانتین به سرعت به مکانی برای بازنشستگی تبدیل شده است. این کشور تنوع فرهنگی، غذاهای خوشمزه و مناظر زیبا را ارائه می دهد. برخی حتی بوینس آیرس را با یک شهر اروپایی مقایسه می کنند. و می توانید از همه اینها با بودجه ای معادل حدود $1500 (دلار) در ماه لذت ببرید. همچنین می توانید در آرژانتین مراقبت های بهداشتی خوب و مالیات پایین را داشته باشید. جهت مقاصد بازنشستگی در آرژانتین می توانید بهترین شهرهای آرژانتین را انتخاب کنید. علاوه بر این، مالیات بر درآمد بازنشستگی وجود ندارد. گرفتن ویزا بسیار ساده است، اگرچه اگر قصد کار در آرژانتین را داشته باشید ممکن است شرایط کمی پیچیده شود. اگر شما علاقه مند به بازنشستگی در خارج از کشور هستید، آرژانتین کشوری جذاب است که باید در نظر بگیرید.

علاوه بر هزینه های پایین زندگی، تعدادی از فرهنگ های متنوع را به نمایش می گذارد و مناظر متنوعی از جمله کوه های آند، دریاچه های یخبندان و پامپا علاوه بر بوینس آیرس را دارد. اما قبل از هرگونه اقدام، بهتر است با یک مشاور مالی صحبت کنید یک متخصص که می تواند به شما کمک کند بهترین راه برای مدیریت پس انداز بازنشستگی خود را انجام دهید. لذا می توانید از تخصص و تجربه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *