شرایط فرانسه

هزینه اقامت فرانسه

هزینه اقامت فرانسه

هزینه اقامت فرانسه و زندگی در این کشور اروپایی یک فاکتور اساسی است که مهاجران در هر روش مهاجرتی می باید هنگام مهاجرت به کشور فرانسه در نظر بگیرند. زیرا هزینه اقامت در فرانسه می تواند به طور قابل توجهی در بخش های مختلف این کشور متفاوت تاثیر بسزایی بگذارد. با ارائه اطلاعات بسیار مفید درباره هزینه اقامت در فرانسه و زندگی این کشور، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند هموطنان عزیزی را که قصد مهاجرت به کشور فرانسه را دارند در زمینه مدیریت بودجه و امور مالی یاری کنند. افرادی که قصد دارند در فرانسه زندگی کنند می باید هزینه های مختلف مانند هزینه اجاره مسکن، غذا، آموزش و تحصیلات، امکانات و غیره را در نظر بگیرند.

درباره هزینه اقامت فرانسه

هزینه اقامت و زندگی در این کشور اروپایی به سبک زندگی افراد بستگی دارد. هزینه اقامت در شهر پاریس می توانند بسیار بالاتر از اکثر شهرهای این کشور باشد. اما در کنار هزینه های زندگی بالا، افرادی که در شهرهای پیشرفته مانند پاریس ساکن می شوند، می توانند از امکانات بیشتری نیز بهره مند شوند. هزینه زندگی در فرانسه از کشورهای همسایه اروپای غربی آن بیشتر است. اگرچه پاریس یکی از دلایل اصلی این امر است. بقیه شهرهای کشور فرانسه به ویژه حومه شهر و جنوب این کشور هزینه های کمتری برای زندگی دارند. اگر فکر می کنید هزینه های بالای زندگی در فرانسه، به ویژه در شهرهای بزرگ، بیش از حد غیرقابل تحمل است. بخاطر داشته باشید که این کشور همچنین دارای یکی از بالاترین استانداردهای زندگی در دنیا می باشد.

برخی می خواهند در بهترین دانشگاه های پاریس مشغول به تحصیل شوند. در حالی که برخی دیگر به دنبال تنوع بهتر مشاغل در پاریس هستند. جایی که بسیاری از شرکت های بین المللی در آنجا مستقر شده اند. شایان ذکر است که لیون، مارسی و پاریس گرانترین و بهترین شهرهای این کشور برای زندگی هستند. به طور طبیعی، هزینه اقامت فرانسه برای مهاجران بسته به اندازه ملک آنها، منطقه ای که در آن زندگی می کنند. اینکه آیا آنها اقامت در یک شهر یا حومه را انتخاب می کنند، متفاوت خواهد بود. متوسط ​​هزینه زندگی در فرانسه بسیار بالا است. به چند عامل مختلف بستگی دارد. طبق آخرین بررسی واحد اطلاعات اکونومیست که هزینه حمل و نقل، اجاره، خدمات درمانی، امکانات و حتی تحصیل را محاسبه می کند. پاریس یکی از گرانترین شهرهای جهان است.

انواع هزینه اقامت فرانسه

برای مهاجرت هزینه های اقامت و زندگی که متقاضیان و مهاجران باید در نظر بگیرند عبارتند از:

  • هزینه های اقامت و یا اجاره مسکن
  • هزینه های غذا
  • هزینه های مراقبت های بهداشتی
  • هزینه های حمل و نقل
  • هزینه های امکانات و خدمات

این ایده خوبی است که متقاضیان به هزینه های جاری خود در کشور خود نگاهی بیندازند. آنها را با متوسط ​​هزینه های فرانسه مقایسه کنند. از آنجا که هزینه های زندگی و اقامت می تواند در مناطق مختلف بسیار متفاوت باشد. برنامه ریزی در این زمینه می تواند به افراد کمک کند تا مشخص کنند کدام منطقه برای آنها و بودجه در دسترس مقرون به صرفه ترین خواهد بود.

همچنین شاخص هزینه زندگی در شهرهای مختلف این کشور با توجه به نمودار زیر قابل رویت خواهد بود:

شاخص هزینه زندگی در شهرهای مختلف کشور فرانسه

اجاره مسکن و هزینه اقامت فرانسه

در حالی که میانگین قیمت اجاره در کل فرانسه برای یک اتاق خواب در مرکز شهر حدود 650€ (یورو) است.بخاطر داشته باشید که هنگامی که خارج از شهرهای بزرگ به ویژه پاریس هستید اختلافات گسترده ای وجود دارد. به عنوان مثال، در پایتخت، ساکنان باید آماده باشند تا بیش از 1000€ (یورو) در هر ماه برای اجاره مسکن هزینه کنند. در حالی که در نانت، ششمین شهر بزرگ فرانسه، میانگین اجاره مسکن به طور قابل توجهی پایینتر است (تقریبا 500€ (یورو) در هر ماه). اگر قصد اجاره یک آپارتمان در فرانسه را دارید، باید هزینه نگهداری ساختمان و سایر امکانات را بپردازید.

این هزینه شامل مواردی مانند تمیز کردن راه پله، هزینه دربان، تعمیر آسانسور، آب و غیره می شود. هرچه مسکن مجلل تر باشد، افراد باید هزینه بیشتری پرداخت کنند. متوسط ​​هزینه در پاریس برای هزینه های نگهداری ماهانه 25€ (یورو) در هر متر مربع در سال است. جهت اقامت در این کشور ابتدا مقاله اقامت فرانسه را مطالعه بفرمائید تا با شرایط آشنا شوید.

هزینه زندگی در فرانسه و مواد غذایی

افرادی که قصد دارند در این کشور زندگی کنند می باید در نظر داشته باشند که به صورت ماهانه باید 100€ الی 300€ (یورو) صرف مواد غذایی کنند. در جدول زیر به قیمت برخی از اصلی ترین مواد غذایی در کشور فرانسه اشاره شده است:

مواردقیمت به یورو
یک کیلو برنج سفید€2
یک کیلو پنیر محلی€16
یک کیلو مرغ€11
یک کیلو گوشت گاو€18
1.5 لیتر آب€0.7

در فرانسه، هزینه غذا خوردن در یک رستوران میان رده برای 2 نفر تقریباً 50€ (یورو) برای 3 وعده غذایی می باشد. هزینه هفتگی غذای متقاضیان به این بستگی دارد که آیا افراد از یک فروشگاه زنجیره ای سوپر مارکت در خارج از شهر مانند کارفور یا از یک بقالی محلی خریداری می کنند. جهت اطلاع از شرایط کار و درآمد در این کشور مقاله کار در فرانسه را مطالعه بفرمائید.

هزینه اقامت فرانسه و مواد عذایی

هزینه های مراقبت های بهداشتی در فرانسه

یکی از جنبه های مثبت در هزینه زندگی در فرانسه مراقبت های بهداشتی تقریبا رایگان است. به لطف برخی از تغییرات اخیر که توسط دولت فرانسه در این کشور اعمال شد. هر کسی که بیش از 3 ماه در فرانسه زندگی کند، واجد شرایط دریافت بیمه درمانی دولت است. این بیمه توسط سیستم تأمین اجتماعی فرانسه تأمین می شود. دولت فرانسه تقریباً 70% از هزینه های مراقبت های بهداشتی را تحت سیستم ترکیبی خود پوشش می دهد. مابقی آن برای بیشتر افراد از طریق مراقبت های بهداشتی خصوصی تأمین می شود. هزینه های این کار به سابقه پزشکی افراد می تواند متفاوت باشد. برای یک فرد جوان و مجرد، میانگین هزینه بیمه درمانی در فرانسه حدود 70€ (یورو) است.

مخارج حمل و نقل در کشور فرانسه

فرانسه دارای شبکه حمل و نقل عمومی گسترده ای است. اتصالات مناسبی را بین مناطق و از طریق شهرهای متعدد این کشور فراهم می کند. گرچه هزینه زندگی در پاریس بیشتر از سایر شهرها و مناطق روستایی فرانسه است. اما یکی از مزایای زندگی در یک شهر خوب و توسعه یافته، سیستم گسترده حمل و نقل عمومی است. مهاجران ساکن در پاریس و اکثر شهرهای بزرگ فرانسه متوجه خواهند شد که به هیچ وجه به ماشین احتیاج نخواهند داشت. سیستم های مترو و سایر حمل و نقل عمومی در شهرهای فرانسه کاملاً مناسب هستند و به خصوص گران نیستند.

به عنوان مثال، بلیط یک طرفه وسایل حمل و نقل عمومی در پاریس حدود 1.90€ (یورو) است. هزینه ماهانه استفاده از این وسایل حدود 75€ (یورو) است. وسایل حمل و نقل عمومی در فرانسه شامل اتوبوس ها، متروها و قطارها می شوند. جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به این کشور مقاله مهاجرت به فرانسه را مطالعه بفرمائید.

امکانات در کشور فرانسه

هزینه های آب و برق، خدمات و امکانات به اندازه ملک متقاضیان و همچنین آب و هوا نیز بستگی دارد. برای اکثر زوج هایی که در یک خانه روستایی معمولی خارج از سردترین مناطق آلپ زندگی می کنند. هزینه گاز و برق به احتمال زیاد در بهار و تابستان 45€ (یورو) در ماه و در زمستان در حدود 90€ (یورو) در ماه است. علاوه بر این، هزینه های تلفن، اینترنت و تلویزیون معمولا 60€ (یورو) در ماه می باشند. به طور کلی، متقاضیانی که قصد دارند در فرانسه زندگی کنند. اقامت را بدست آورند باید در نظر داشته باشند که هزینه های خدمات و امکانات به صورت ماهانه از 150€ الی 180€ (یورو) است. شما عزیزان اگر قصد دارید درباره فرانسه و شرایط اقامت در این کشور اطلاعات بیشتری کسب کنید می توانید برای مراجعه به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با همکاران ما در ارتباط باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *