شرایط سریلانکا

هزینه اقامت سریلانکا

هزینه اقامت سریلانکا

یکی از نکات در رابطه با مهاجرت به سریلانکا، هزینه اقامت سریلانکا است که با توجه به توریستی بودن هزینه اقامت دارای اختلاف با سایر نقاط است. این کشور اخیرا با توجه به رشد و توسعه اقتصادی خب و داشتن جذابیت های فراوان مورد توجه گردشگران و مهاجرین قرار گرفته است. مسلما بررسی هزینه اقامت سریلانکا یکی از نکاتی است که هر فرد برای زندگی به این کشور باید آن را در نظر بگیرد. سریلانکا دارای شهرهای مختلفی است و زندگی در آن می تواند تجربه ای جالب برای خارجی ها باشد.

آب و هوای سریلانکا به دلیل موقعیت جغرافیایی در اقیانوس آرام گرمسیری، به عبارتی گرم و مرطوب است و داشتن امکانات تهویه در فصول گرم در این کشور بسیار حیاتی است. در ادامه مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت هزینه اقامت در سریلانکا را بررسی کرده اند.

اقامت در سریلانکا

سریلانکا که به مروارید اقیانوس هند معروف است مانند قطره ای در نوک سواحل جنوبی هند قرار دارد. ، در اثر حادثه ای جالب صدها سال پیش افرادی به این جزیره برخوردند و سریلانکا را جزیره سرندیپیتی نامیدند. سریلانکا به دلیل سواحل ماسه سفید و دریای فیروزه ای، فراوانی حیوانات وحشی نادر و شاخ و برگهای غنی، معادن گرانبهای سنگهای قیمتی، تپه های سبز که با بهترین چای جهان فرش شده و تاریخ و میراث فرهنگی غنی شناخته شده است. این جزیره قطره ای شکل بیشتر از دشت های ساحلی هموار تشکیل شده است و کوه هایی دارد که فقط در قسمت جنوب مرکزی قرار دارند. از مهمترین کوههای جزیره می توان سری پادا و پیدوروتالاگالا را نام برد که با نام کوه پدرو بلندترین نقطه سریلانکا با 2524 متر (8،281 فوت) نیز شناخته می شود.

منطقه مرطوب که عمدتا از کوه ها و قسمت جنوب غربی کشور تشکیل شده است باران فراوانی (به طور متوسط ​​سالانه 250 سانتی متر) دارد. بیشتر مناطق جنوب شرقی، شرقی و شمالی کشور منطقه خشک را تشکیل می دهند که سالانه بین 1200 تا 1900 میلی متر باران می بارد. دامنه میانگین دما از کمترین دما 16 درجه سانتیگراد در نووارا الیا در ارتفاعات مرکزی تا بیش از 32 درجه سانتی گراد در ترینکومالی در سواحل شمال شرقی است. متوسط ​​دمای سالانه کل کشور از 28 تا 30 درجه سانتی گراد است.

انواع اقامت در سریلانکا

قبل از بحث در رابطه با تبدیل اقامت به تابعیت در سریلانکا در ابتدا باید راه های مهاجرت به این کشور و اخذ اقامت سریلانکا را بدانید. سریلانکا کشوری در جنوب کشور هندوستان واقع در جزیره ای در اقیانوس هند است و دارای 21 میلیون نفر جمعیت با قومیت تامیلی و سینهالی است. این کشور از نظر اقتصادی جزو کشورهای در حال توسعه حساب شده و پس از پایان جنگ داخلی پیشرفت خود را آغاز کرده و به خصوص در شهر کلمبو تغییراتی مشاهده شده است.

امروز سریلانکا به عنوان یکی از کشورهای ارزان برای اقامت و مهاجرت شناخته شده و علاقه مندان به زندگی در جنوب آسیا می توانند با استفاده از یکی از روش های زیر اقامت سریلانکا را بدست آورند.

نوع اقامتشرح
اقامت سریلانکا از طریق تحصیلپذیرش از دانشگاه های سریلانکا و ثبت نام در آن
اقامت سریلانکا از طریق کارکسب ویزای کاری سریلانکا و امضای قرارداد کاری
اقامت سریلانکا از طریق سرمایه گذاریانجام سرمایه گذاری در کشور سریلانکا
مهاجرت از طریق ازدواجازدواج با تبعه سریلانکایی و زندگی با وی

مقایسه هزینه اقامت سریلانکا

قیمت ها در سریلانکا با سایر نقاط جنوب و جنوب شرقی آسیا قابل مقایسه هستند. مبلغی که هزینه می کنید کاملا به خود شما بستگی دارد. می توانید در یک کابانای ارزان در ساحل بمانید و در کافه های ارزان قیمت وعده های غذایی بخورید و احتمالا می توانید روزانه 3000LKR (روپیه سریلانکا) برای هر نفر خرج داشته باشید. همچنین می توانید وارد یکی از برترین هتل ها یا ویلا های جزیره شوید و به راحتی در روز 100000LKR (روپیه سریلانکا) یا بیشتر هزینه کنید. اگر بودجه کافی دارید، سریلانکا هنوز هم می تواند نسبتا ارزان باشد، تا زمانی که شما به استفاده از حمل و نقل محلی و اقامت در محله های ارزان قیمت پایبند باشید. همچنان می توانید با پرداخت حدود 900LKR (روپیه سریلانکا) با اتوبوس از انتهای جزیره به سر دیگر بروید.

اجاره وسیله نقلیه مسلما هزینه های قابل توجهی را متحمل خواهد شد. هزینه های ورودی سایت های باستانی و پارک های ملی نیز می تواند بودجه های زیادی را متحمل شود. توجه داشته باشید که برخی از هتل ها و رستوران ها ده درصد هزینه خدمات دریافت می کنند، در حالی که مالیات های مختلف دولتی نیز اعمال می شود، اگرچه به نظر نمی رسد که دو مکان آنها را به یک شکل محاسبه کند. بعضی از مکان ها شامل تمام مالیات ها با قیمت نقل شده (اصطلاحا نرخ خالص) است. در نمودار زیر می توانید مقایسه هزینه اقامت در سریلانکا و اجاره یک خانه سه خوابه در مرکز شهر را با سایر کشورها مشاهده کنید.

مقایسه هزینه اقامت سریلانکا

هزینه اقامت سریلانکا در سال 2023

هزینه اقامت سریلانکا کاملا بستگی به محل و منطقه مورد نظر شما و همچنین امکانات ملک بستگی دارد. شما می توانید در حاشیه شهر ملکی بسیار ارزان پیدا کنید و یا در مناطق ساحلی و گردشگری این کشور هزینه های گزافی برای اقامت بپردازید. قیمت اجاره این بستگی زیادی به اندازه ملک و محل دارد. به طور معمول می توانید به راحتی و با قیمت مناسب و موقعیت مکانی مناسب محل اقامت خود را پیدا کنید. دانشجویانی که برای تحصیل در سریلانکا به این کشور مهاجرت می کنند می توانند از طریق دانشگاههای محلی خود خوابگاه های دانشجویی و یا اقامت گاه های مشترک دانشجویی را برای اقامت پیدا کنند.

در جدول زیر به صورت میانگین هزینه اقامت در سریلانکا را مشاهده می کنید:

نوع اقامت در سریلانکاهزینه میانگین (روپیه سریلانکا) LKR
اجاره ماهانه آپارتمان 85 متری در منطقه گران شهر150000
اجاره ماهانه آپارتمان 85 متری در منطقه معمولی شهر75000
اجاره ماهانه آپارتمان 45 متری در منطقه گران شهر110000
اجاره ماهانه آپارتمان 45 متری در منطقه معمولی شهر55000
هزینه ماهیانه جانبی آپارتمان 85 متری8500
هزینه ماهیانه جانبی آپارتمان 45 متری6000

درباره هزینه اقامت سریلانکا

سریلانکا دارای اقامتگاه بسیار خوبی از کلبه های اصلی کنار ساحل گرفته تا خانه ها و آپارتمان های زیبا و اقامتگاه های مجلل پنج ستاره است. در واقع اقامت در یکی از هتل های لوکس و ویلا در این کشور می تواند یکی از اصلی ترین لذت های این کشور باشد. مسافران با بودجه خود اوقات خود را در مهمانخانه ها می گذرانند، معمولا در مکان های خانوادگی یا در منزل صاحبان خانه که به آن متصل می شوند.

برخی از مهمانپذیرهای دلپذیر می توانند خانه های واقعی از خانه، با غذای خوب و میزبانانی مناسب باشند. خانه ها در اشکال، اندازه ها و قیمت های مختلف وجود دارد. برخی از بهترین خانه ها در ساختمان های استعماری قدیمی واقع شده اند، که طعم فوق العاده ای از سبک زندگی و فضای گذشته را ارائه می دهند، در حالی که این جزیره همچنین دارای تعدادی از خانه ها مدرن و خیره کننده است.

مناطق ساحلی همچنین میزبان اقامت گاه های بیشمار استراحتگاهی ست و هزینه های چند برابری دارد. سریلانکا در حال افزایش ظرفیت های عظیم گردشگری است و هم اکنون از هتل ها و اقامتگاه های خوبی برخوردار است. پارک های ملی تنها مکان هایی در سریلانکا هستند که دارای اردوگاه های رسمی هستند و در سایر مکان ها کمپینگ فعالیت شناخته شده ای نیست. چادر زدن غیر رسمی در مناطق روستایی یا ساحل احتمالاً منجر به مشکلاتی در زمین داران محلی و روستاییان خواهد شد.

هزینه اقامت در شهر کلمبو سریلانکا

هزینه اقامت در شهر کلمبو سریلانکا

منطقه تجاری سریلانکا گران ترین شهر این کشور، شامل مرکز تجارت جهانی، اقامتگاه رئیس جمهور و چندین ساختار استعماری است که می توانید تأثیر امپراتوری انگلیس را بر معماری این کشور مشاهده کنید. اگر شما می خواهید در مورد میراث فرهنگی این جزیره بیشتر بدانید، چندین موزه و گالری هنری محلی در کلمبو وجود دارد که داستان های سریلانکا را بسیار بهتر از هر کس می گوید. تنوع مذهبی سریلانکا را می توان بلافاصله هنگام عبور از کلمبو، با مساجد رنگارنگ و معابد هندو، معابد بودایی پر زرق و برق و کلیساهای بزرگ مشاهده کرد. بسیاری از این اماکن مذهبی از گردشگرانی که علاقه مند به گشت و گذار در عبادتگاه های خود هستند استقبال می کنند. هزینه اقامت در کلمبو از گران ترین شهرهای سریلانکا است و همچنین آموزش و تحصیل در سریلانکا در این شهر نیز از کیفیت بالایی برخوردار است.

در زیر جزئیات هزینه اقامت در شهر کلمبو سریلانکا آورده شده است.

  • هزینه اجاره ماهیانه یک آپارتمان به مساحت 85 متر مربع در منطقه گران شهر کلمبو: 153.358LKR (روپیه)
  • هزینه کرایه ماهیانه یک آپارتمان به مساحت 85 متر مربع در منطقه معمولی شهر کلمبو: 58.958LKR (روپیه)
  • هزینه جانبی اقامت در یک آپارتمان 85 متری برای 2 نفر در شهر کلمبو: 7.528LKR (روپیه)
  • هزینه اقامت ماهیانه یک آپارتمان به مساحت 45 متر مربع در منطقه عالی شهر کلمبو: 101.229LKR (روپیه)
  • هزینه اقامت ماهیانه یک آپارتمان به مساحت 45 متر مربع در منطقه معمولی شهر کلمبو: 47.646LKR (روپیه)
  • هزینه جانبی اقامت در یک آپارتمان 45 متری برای 1 نفر در کلمبو: 4.483LKR (روپیه)
  • هزینه اینترنت ماهیانه در شهر کلمبو: 2.132LKR (روپیه)

قرارداد اجاره در سریلانکا

قرارداد اجاره در سریلانکا یک قرارداد حقوقی است که توسط قانون محلی (قانون هلند روم) به رسمیت شناخته شده است. این امن ترین راه برای تملک و استفاده از ملکی است که متعلق به نهاد دیگری است. قرارداد اجاره یک قرارداد با زمان ثابت است و مدت اجاره باید به طور واضح در قرارداد کتبی بیان شود. قرارداد را می توان با اجاره همزمان زمین و ملک تعریف کرد، اما این گزینه به روش های بیشتری احتیاج دارد و شامل چندین کار اداری است. اگر این قانون تحت قانون اجاره اداره نشود، موجر و مستاجر می توانند آزادانه در مورد کلیه نکات قرارداد اجاره توافق کنند. این موضوع هنوز فضای زیادی برای مذاکره در مورد قیمت و شرایط فراهم می کند. اگر اینگونه نیست و املاک تحت قانون اجاره اداره می شوند، پرداخت سپرده ای بیشتر از ارزش اجاره 3 ماهه یا کارمزد ممنوع است.

قرارداد اجاره باید توسط هر دو طرف در حضور دو شاهد و یک دفاتر اسناد رسمی امضا شود. برای محافظت قانونی از مستاجر، اجاره نامه باید در اداره ثبت زمین ثبت شود. هنگام اجاره یک ملک، باید از صاحبخانه ای که با آن در ارتباط هستید بخواهید تا گواهی انطباق (سندی را که به طور قانونی بیان می کند که مکان می تواند به طور قانونی اشغال کند) ارائه دهد. برای جلوگیری از هرگونه منفعت طلبی به عنوان مهاجر، توصیه می شود یک وکیل استخدام کنید، که می تواند قابلیت اطمینان پیشنهاد و اسناد قانونی را به عنوان گواهی انطباق ملک بررسی کند. برای بررسی بیشتر هزینه زندگی در سریلانکا نیز می توانید به توصیه مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به مقاله ارائه شده را مطالعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *