مهاجرت سرمایه گذاری در نروژ

نوآفرینی در نروژ

نوآفرینی در نروژ

نوآفرینی در نروژ مهم ترین ابزار دولت برای نوآوری و توسعه شرکت و صنعت است. نروژ از شرکت ها در توسعه مزیت رقابتی و افزایش نوآوری حمایت می کند. نوآفرینی نروژ با تحریک به توسعه کسب و کار سودآور در سراسر نروژ ارزش ایجاد می کند. برنامه ها و خدمات برای ایجاد کارآفرینان موفق تر، شرکت های بیشتر با ظرفیت رشد و خوشه های تجاری نوآورتر در نظر گرفته شده است.

برای مهاجرت از طریق نوآفرینی به نروژ باید شرایط معینی را داشته باشید تا با موفقیت ویزای مربوطه را اخذ کنید و بتوانید به کسب و کار و انتشار ایده خود را در این کشور دنبال کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با مشاوران و کادر مجرب خود در جهت مهاجرت از طریق نوآفرینی به شما خدمات کامل ارائه می دهند.

جایگاه نوآفرینی در نروژ

دولت نروژ Innovation Norway را در سال 2004 برای حمایت از شرکت ‌های نروژی، از جمله استارت ‌آپ ‌ها، در ارائه محصولات جدید به بازار، و ترویج نوآوری و ایجاد ارزش در نروژ و همچنین در سطح بین‌المللی تأسیس کرد. بدین ترتیب استارت ‌آپ ‌ها به شدت برجسته شدند، به طوری که %26 از تمام خطوط اصلی تأمین مالی نروژ Innovation به شرکت ‌های کمتر از 5 سال اختصاص یافت. نوآوری نروژ از شرکت های نروژی در اکثر بخش هایی که دامنه بین المللی دارند پشتیبانی می کند. به ویژه برای استارت ‌آپ‌ ها، پشتیبانی بر فناوری پیشرفته و علوم و مهندسی پیشرفته متمرکز است. در سال ‌های اخیر، سهم بودجه برای مسائل زیست‌ محیطی، از جمله انرژی ‌های تجدیدپذیر و سیستم ‌های انرژی به طور گسترده ‌تر افزایش یافته است.

یکی از ویژگی های قابل توجه رویکرد نوآوری نروژ این است که استارت آپ ها در یک سیستم مشترک اعمال می شوند و پس از آن Innovation Norway آنها را در صورت لزوم به سمت حمایت مالی مناسب راهنمایی می کند. این فرآیند با ثبت نام آنلاین شروع می شود، جایی که متقاضیان ایده و اطلاعات مرتبط خود را در مورد محدوده پروژه، مدل کسب و کار و نیازهای مالی ارائه می دهند. پس از ثبت نام، Innovation Norway یک مدیر حساب از یک دفتر منطقه ای مناسب به متقاضی اختصاص می دهد تا تناسب بین نیازهای شرکت و خدماتی را که Innovation Norway می تواند ارائه دهد، ارزیابی کند. این ارزیابی در درجه اول بر تناسب محصول با بازار، قدرت تیم و تعهد بلندمدت به ایجاد یک تجارت متمرکز است.

حمایت از نوآفرینی در نروژ

حمایت از نوآفرینی در نروژ

اگر ارزیابی اولیه منجر به این شود که شرکت ممکن است برای تامین مالی مناسب باشد، مدیر حساب به آنها کمک می کند تا یک درخواست رسمی برای ارزیابی توسط Innovation Norway ارسال کنند. نوآوری نروژ همچنین ممکن است به استارت ‌آپ ‌ها برای شناسایی شرکای بالقوه برای کمک‌ های مالی فناوری زیست محیطی یا پروژه ‌های قرارداد نوآوری کمک کند. استارت آپ ها واجد شرایط دریافت کمک های مالی فناوری زیست محیطی و قراردادهای نوآوری هستند که هر دو برای متقاضیان شرکت های بزرگتر باز است. در چارچوب مقررات کمک ‌های دولتی اتحادیه اروپا، پروژه‌ ها مستثنی هستند زیرا به تحقیق و توسعه می‌پردازند یا اگر نیاز به نمایش در شرایط تجاری دارند، به نوآوری فرآیند و سازمانی یا حفاظت از محیط زیست مربوط می‌شوند.

Innovation Norway 3 راه اصلی برای حمایت مالی از استارت آپ ها دارد:

  • کمک های مالی و وام های راه اندازی
  • کمک های مالی فناوری زیست محیطی
  • قراردادهای نوآوری

مزایا نوآفرینی در نروژ

این ابزارهای تامین مالی به استارت آپ ها کمک می کند تا هزینه های ایجاد یک کسب و کار جدید را پوشش دهند. به طور معمول، وام‌ هایی برای ایده ‌های تجاری ارائه می‌شود که انتظار می‌رود به سرعت با ریسک شکست نسبتاً کم به بازار برسد. آنها یک دوره 4 ساله دارند. در مقابل، کمک‌ های بلاعوض معمولاً به شرکت ‌های نوپا با فاز توسعه طولانی ‌تری ارائه می‌شود. در برخی موارد، کمک هزینه ممکن است قبل از وام باشد. اکثر دریافت کنندگان کمک های مالی و وام های راه اندازی کمتر از 3 سال سن دارند. این کمک ‌های بلاعوض، پروژه ‌هایی را تأمین می‌کند که فناوری ‌های زیست‌ محیطی جدید را ایجاد و آزمایش می‌کنند، که در سال 2023 مطابق با دسته‌ های تعریف شده به عنوان فناوری واجد شرایط برای طبقه ‌بندی اتحادیه اروپا برای فعالیت ‌های پایدار تعریف شده‌اند.

Innovation Norway به خوشه ‌هایی مانند مرکز تست انرژی دریایی کمک مالی می‌کند که تخصص و امکانات آزمایشی را در زمینه ‌های خاص ارائه می‌کند. Innovation Norway می تواند به اتصال استارت آپ ها به خدمات تجاری مطابق با نیازهای ارزیابی شده متقاضیان کمک کند. Innovation Norway همچنین به استارت آپ ها در زمینه مالکیت معنوی و تحقیقات بازار کمک می کند. نوآوری نروژ تا حدی راهنمایی های تجاری داخلی را ارائه می دهد، به ویژه در مورد اصلاح مدل های کسب و کار و استراتژی های ورود به بازار. Innovation Norway همچنین دارای کارشناسان داخلی در زمینه های فناوری خاص، از جمله انرژی پاک است. اقامت نروژ از طریق سرمایه گذاری یکی از راه های مناسب نوآفرینی در این کشور است.

در نمودار زیر شاهد نرخ نوآفرینی در کشور نروژ و نرخ اشتغال می باشید:

نرخ نوآفرینی در کشور نروژ

سیستم نوآفرینی در نروژ

Innovation Norway کمک های مالی فن آوری زیست محیطی را از طریق فراخوان های باز برای پروژه های استارت آپ نروژ در دسترس قرار می دهد. علاوه بر این، هر سال یک فراخوان ویژه انرژی پاک و کاهش تغییرات آب و هوایی با همکاری شورای تحقیقات نروژ و انوا درج می شود. این فراخوان بخشی از برنامه Pilot-E است که نروژ از طریق آن قصد دارد پروژه ‌های کنسرسیومی را برای ماموریت ‌های ملی هماهنگ کند. در حالی که استارت ‌آپ ‌ها اغلب بخشی از پروژه ‌های کنسرسیوم نیستند، فراخوان آزاد به استارت ‌آپ ‌ها اجازه می‌دهد تا در هر زمانی وارد سیستم نوآوری نروژ شوند.Innovation Norway  همچنین برای پروژه های توسعه فناوری که به صورت قراردادی بین یک توسعه دهنده نروژی و یک مشتری بالقوه، که می تواند از هر کشوری باشد، کمک های مالی ارائه می دهد.

در جدول زیر شاهد هزینه های نوآفرینی در نروژ هستید:

اجرای ایده به دلاراخذ ویزا به دلاراخذ مجوز به دلاردیگر هزینه ها به دلار
30000$2500$3000$1500$

مشتری بالقوه که مشتری آزمایشی نامیده می شود. باید حداقل 20% از کل هزینه های پروژه را به عنوان سیگنالی مبنی بر اینکه آنها به پروژه اختصاص داده شده اند و به جستجوی راه حلی برای مشکل خاصی که در حال رسیدگی است اختصاص داده اند، پوشش دهد. بعلاوه، این تعهد مالی از سوی مشتری پایلوت تاییدی بر وجود تناسب خوب محصول با بازار است. مطابق با قوانین کمک های دولتی اتحادیه اروپا، کمک های بلاعوض ممکن است تا 45% از هزینه های توسعه متحمل شده توسط یک توسعه دهنده SME را پوشش دهد، و گاهی اوقات ممکن است تا 50% برای یک راه اندازی افزایش یابد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص سرمایه گذاری در نروژ مشاور شماست.

سوالات پر تکرار در باب نوآفرینی در نروژ

در بخش زیر پاسخ سوالات پر تکرار در باب نوآفرینی در نروژ آمده است:

  • مزایای نوآفرینی در نروژ چیست؟ ساختارهای مسطح و سلسله مراتب اندک، اقتصاد سالم و پیشرفته، سهولت تجارت، نیروی کار بسیار ماهر، تعادل کار و زندگی خصوصی از مزایای نوآفرینی در نروژ چیست.
  • بخش های مورد نیاز نوآفرینی در نروژ کدامند؟ فناوری اطلاعات و ارتباطات، الکترونیک، محیط زیست، انرژی پاک و تجدیدپذیر، شیلات و خدمات فناوری از جمله بخش های مورد نیاز نروژ برای نوآفرینی است.
  • آیا امکان اخذ اقامت از طریق کارآفرینی در نروژ وجود دارد؟ بله، ویزای کار کارآفرینی نروژ مسیری برای افراد تجاری و کارآفرینانی است که می‌ خواهند یک کسب‌ و کار جدید ایجاد کنند. دارندگان ویزای کار کارآفرینی بسته به عواملی مانند میزان سرمایه گذاری و تعداد مشاغل اقامت نروژ را بدست می آورند.
  • شرایط کسب ویزای نوآفرینی در نروژ چیست؟ ارئه طرح تجاری، ثبت شرکت، حداقل 2 مدیر که یکی از آنها باید شهروند نروژ یا اروپا باشند، حداقل سرمایه مورد نیاز 100000€ (یورو) از شرایط کسب ویزای نوآفرینی در نروژ است.
4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *