مهاجرت سرمایه گذاری در آذربایجان

نوآفرینی در آذربایجان

زمینه های نوآفرینی در آذربایجان

نوآفرینی در آذربایجان یک مسیر نه چندان آسان است که باید در این خصوص اطلاعات به روز و تقریبا کاملی داشته باشید. آذربایجان، مانند 5 کشور دیگر در اروپای شرقی و قفقاز جنوبی ارمنستان، بلاروس، گرجستان، جمهوری مولداوی و اوکراین به دنبال یک گذار دشوار و دشوار از یک اقتصاد برنامه ریزی شده متمرکز به یک اقتصاد بازار به سرعت رشد کرده است. دهه های گذشته با این حال، این حرکت در سرتاسر منطقه فرعی در حال کاهش است، زیرا محرک‌ های رشد فعلی کاهش می‌یابد و کشورها باید اصلاحات حاکمیتی و بازار را حفظ کرده و تقویت کنند. برای نوآفرینی در آذربایجان باید از شرایط و مدارک لازم و مزایا آن مطلع شوید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این کشور مشاور و راهنمای شما در خصوص نوآفرینی در آذربایجان می باشد.

جایگاه نوآفرینی در آذربایجان

صادرات نفت خام و گاز که بیش از 80% صادرات در سال های اخیر را شامل می شود، نشانه ای از اتکای بیش از حد آذربایجان به بخش نفت، این کشور را به طور قابل توجهی در معرض شوک های خارجی قرار می دهد. این بیماری همه گیر به تنهایی باعث کاهش تخمینی تولید ناخالص داخلی تا %4 در آذربایجان در سال 2020 شد. چشم انداز سیاست نوآوری جدید کمیسیون اقتصادی سازمان ملل متحد برای اروپا عملکرد و حاکمیت نوآوری را در سراسر منطقه فرعی EESC بررسی و مقایسه می کند. IPO با تکمیل شاخص های ترکیبی کمی، اکوسیستم های نوآوری را در 6 کشور با ویژگی ها، چالش ها و فرصت های اقتصادی، ساختاری، میراثی و نهادی مشابه مقایسه می کند. این بخش اساسی از حمایت UNECE از همکاری تجاری و اقتصادی بین کشورهای عضو آن است.

در جدول زیر شاهد هزینه های لازم برای نوآفرینی در شرایط مختلف در آذربایجان هستید:

زمینه نوآفرینیهزینه به منات آذربایجان
سرمایه گذاری در اقتصاد500000₼
سرمایه گذاری در املاک100000₼
سرمایه گذاری در بانک ها100000₼

زمینه های نوآفرینی در آذربایجان

زمینه های نوآفرینی در آذربایجان

اتکای بیش از حد به صادرات سوخت، اقتصاد آذربایجان را متنوع و در برابر نوسانات قیمت جهانی کالاها آسیب پذیر کرده است، مانند کاهش شدید قیمت نفت در سال 2020 ناشی از کووید19. این خطر با بهره وری پایین در بخش های غیرنفتی و افزایش نگرانی های زیست محیطی ترکیب شده است. آزمودن ایده ها یا نوآوری های جدید به طور سیستماتیک برای ایجاد یک پایه محکم، متنوع و یکپارچه برای توسعه پایدار بلندمدت در آذربایجان حیاتی خواهد بود. همانطور که IPO نشان می دهد، این کشور تعهد سیاسی و سرمایه گذاری قوی در زیرساخت های نوآوری مانند پارک های با فناوری بالا نشان می دهد. به عنوان مثال، آذربایجان اخیراً رویدادهای سطح بالا مانند هفته InnoWeek را برای تقویت هم افزایی در سیاست های نوآوری و متحد کردن سهامداران از دولت، بخش تجاری، دانشگاه ها و سازمان های بین المللی راه اندازی کرده است.

این کشور در زمینه هیدروکربن ‌ها پیشگام جهانی است و صادرات آن از ذخایر عظیم دریای خزر به عنوان محرک اصلی اقتصاد باقی مانده است و به یک صندوق ثروت مستقل کمک می‌کند. برای حفظ رشد، آذربایجان با درک این نیاز به نوآوری، طی سال های گذشته چندین گام مهم برای اصلاح حاکمیت نوآوری برداشته است. دولت با تهیه استراتژی ملی نوآوری و ایجاد نهادهای دولتی مسئول سیاست نوآوری، مانند آژانس نوآوری، تعهد بالایی به نوآوری نشان می دهد. آذربایجان در توسعه پلتفرم های دولتی دیجیتال و نوآوری بخش عمومی پیشرفت کرده است. مشارکت‌ های دولتی و خصوصی موجود در راستای همسویی اقدامات حمایتی با نیازهای فعلی بازار و ایجاد هم ‌افزایی برای ایجاد اقتصاد مبتنی بر دانش کار می‌کنند. گسترش مقررات عمومی برای استارت آپ های نوآور شامل اطلاعات و خدمات دلالی و همچنین دسترسی به بازارهای بین المللی است.

مزایای نوآفرینی در آذربایجان

دیجیتالی شدن یک اولویت برای سیاست گذاران است، از جمله ابتکارات برای بهبود دولت الکترونیک، دسترسی و استفاده از داده ها، و دریافت خدمات دولت به تجارت آکادمی ملی علوم آذربایجان شبکه گسترده ای از آزمایشگاه های علمی را برای حمایت از فعالیت های تحقیقاتی ایجاد کرد. تلاش ‌های اخیر برای بهبود کیفیت آموزش علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات مکمل اقدامات پشتیبانی موجود برای بهبود آموزش است. یک چارچوب قانونی با الزامات برای تهیه خط مشی وجود دارد. قانون مشارکت عمومی مبنای قانونی برای شوراهای عمومی، جلسات استماع و مشاوره، مشاوره کتبی در اینترنت، و مشاوره عمومی در مورد پیش نویس قوانین، که توسط پارلمان سازماندهی شده است، فراهم می کند. سیاست گذاران شروع به اعمال تمرین های آینده نگری در تهیه خط مشی ها کرده اند.

خرید ملک در آذربایجان می تواند به شما در این مسیر کمک کند. در نمودار زیر شاهد میزان رشد نو آفرینی بخش های شغلی مختلف در آذربایجان هستید:

میزان رشد نو آفرینی بخش های شغلی مختلف در آذربایجان

مشاغل مناسب نوآفرینی در آذربایجان

طرح کمک هزینه مورد بررسی با اهداف استراتژی ملی توسعه جامعه اطلاعاتی منسجم بود و توسط یک کتابچه راهنمای پروژه و یک فرآیند انتخاب ساختاریافته پشتیبانی می ‌شد. توانمندسازی و ترویج نوآوری همچنین شامل مقابله با طیفی از محدودیت ‌های سیستمی در اقتصاد است. علیرغم ساخت پارک ‌های با فناوری پیشرفته، تلاش‌های تجاری ‌سازی در مؤسسات آموزش عالی بی‌اثر مانده و مانع بهره‌ وری در بازار کار می‌شود. آذربایجان برای بهره برداری کامل از پتانسیل نوآوری خود، باید اقتصاد خود را از طریق افزایش حمایت از شرکت های کوچک و متوسط در بخش غیرنفتی و تقویت فعالیت های نوآورانه با حمایت از سرمایه گذاری در فعالیت های تحقیق و توسعه در بخش خصوصی و با بهبود SME ها متنوع کند.

درلیست زیر شاهد 10 پردرآمد در آذربایجان که می توانید در آن ها نوآوری کنید را مشاهده می کنید:

  • خدمات پزشکی از راه دور
  • خدمات آموزشی از راه دور
  • خدمات مالی
  • خدمات مشاوره
  • خدمات حقوقی

اقامت از طریق نوآفرینی در آذربایجان

اتباع خارجی و افراد بدون تابعیت که قصد اقامت موقت در خاک جمهوری آذربایجان را دارند باید مجوز مربوطه را برای آن دریافت کنند. مجوز اقامت موقت در خاک جمهوری آذربایجان برای اتباع خارجی و افراد بدون تابعیت توسط اداره مهاجرت دولتی جمهوری آذربایجان صادر می شود. درخواست اتباع خارجی و افراد بدون تابعیت برای صدور مجوز برای اقامت موقت در قلمرو جمهوری آذربایجان در مدت مقرر در قانون جمهوری آذربایجان “درباره هزینه دولتی” مطابق با میزان هزینه دولتی پرداخت شده به شرح زیر بررسی می شود. در صورتی که مجوز اقامت موقت در خاک جمهوری آذربایجان برای خارجی ها و افراد بدون تابعیت صادر شود، به این افراد کارت اجازه اقامت موقت در خاک جمهوری آذربایجان توسط اداره مهاجرت دولتی جمهوری آذربایجان ارائه می شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه سرمایه گذاری در آذربایجان مشاور و راهنمای شما می باشد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *