مهاجرت تحصیلی آمریکا

نحوه اخذ بورسیه تحصیلی آمریکا

نحوه اخذ بورسیه تحصیلی آمریکا

هزینه تحصیل در کشور آمریکا بسیار بالا می باشد جهت ادامه تحصیل در این کشور باید از نحوه اخذ بورسیه تحصیلی آمریکا مطلع شوید. در صورت نیاز اقدام به کسب بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی کنند.

علاوه بر مهاجرت تحصیلی، متقاضیان می توانند از روش های مختلف وارد خاک این کشور شوند:

  • مهاجرت برای سرمایه گذاری
  • مهاجرت برای کاری
  • مهاجرت برای ازدواج
  • مهاجرت از طریق خویشاوندی
  • کسب کارت سبز از طریق لاتاری
  • مهاجرت از طریق تولد فرزند
  • مهاجرت از طریق پناهندگی

شرایط بورسیه تحصیلی در آمریکا

دانشجویانی که می خواهند جهت تحصیل در کشور آمریکا کشور و زادگاه خود را ترک کنند، حتما باید از شرایط تحصیل در این کشور و بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه های تحصیلی به صورت کامل آگاه باشند. دانشجویان خارجی که به فکر تحصیل در مراکز تحصیلی می باشند، باید در نظر داشته باشند که مدارک آن ها باید توسط برخی از کالج ها، دانشگاه ها و کنسولگری های ایالات متحده تایید شود. تحصیل در این کشور در مراکز تحصیلی خصوصی و دولتی انجام می شود. لازم به ذکر است که هزینه های تحصیل در دانشگاه ها و مراکز تحصیلی خصوصی بسیار بالا می باشد. متقضیانی که قصد دارند در در این مراکز تحصیلی مشغول به تحصیل شوند، باید توان مالی کافی برای پرداخت هزینه های سالانه 25000$ الی 40000$ (دلار) را داشته باشند.

دانشجویان خارجی معمولا به دنبال کسب بورسیه های تحصیلی جهت تحصیل در کشور آمریکا می باشند تا هزینه های تحصیلی خود را به طور چشمگیری کاهش دهند. در این نوشتار کارشناسان و متخصصان ما قصد دارند تا شما را با برخی از رایج ترین کمک هزینه های تحصیلی آشنا سازند. بورسیه های تحصیلی از بهترین روش های کاهش هزینه های تحصیلی می باشند. اگر شما عزیزان قصد تحصیل در کشور آمریکا را دارید، بهتر است تا از شرایط و نحوه اخذ بورسیه تحصیلی آمریکا به صورت کامل مطلع باشید.

نحوه اخذ کمک هزینه دانشجویی آمریکا

کمک هزینه های تحصیلی که در کشور آمریکا به دانشجویان خارجی ارائه می شوند، انواع مختلفی دارند. میزان کمک هزینه های تحصیلی دانشجویان به رشته تحصیلی و دانشگاه مورد نظر و همچنین دوره تحصیلی دارد. بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی در واقع برای کاهش هزینه های دانشجو و آسان شدن مسیر تحصیل دانشجو ارائه می شوند. لازم به ذکر است که کمک هزینه های تحصیلی معمولا به دانشجویانی ارائه می شود که شرایط خاص داشته باشند. نمرات بالایی در زمینه های مختلف تحصیلی کسب کنند.

میانگین تعداد دانشجویان بین المللی در این کشور در نمودار زیر شرح داده شده است:

تعداد دانشجویان بین المللی در آمریکا

کمک هزینه های تحصیلی می توانند از طرف دولت، دانشگاه، کالج، موسسه های خیریه و موارد مشابه ارائه شوند. در اکثر موارد دانشجویانی که موفق به کسب بورسیه تحصیلی می شوند، از پرداخت شهریه معاف می شوند. در کشور آمریکا نیز بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی در دوره های مختلف تحصیلی نظیر کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می شوند. همانطور که گفته شد، مبلغ و میزان کمک هزینه تحصیلی در هر دانشگاه و یا کالج متفاوت می باشد. نحوه اخذ بورسیه تحصیلی آمریکا در دوره های مختلف تحصیلی متفاوت می باشد. جهت کار در این کشور مقاله کار در آمریکا را مطالعه بفرمائید.

بورسیه در مقطع آموزشی کارشناسی آمریکا

کسب بورسیه و کمک هزینه تحصیلی در دوره کارشناسی در دانشگاه های کشور آمریکا سخت تر از کسب بورسیه و کمک هزینه تحصیلی در دوره های تحصیلی بالاتر می باشد. داشتن شرایط و مدارک زیر جهت کسب بورسیه و کمک هزینه تحصیلی در این دوره الزامی و ضروری می باشد:

  • کسب نمرات بالا در دوره متوسطه و پیش دانشگاه (معدل بالای 18)
  • ارائه مدرک زبان تافل (حداقل 79) و آیلتس (6.5 به بالا)
  • SAT 1050

جهت اطلاع از شرایط تحصیل در این کشور مقاله تحصیل در آمریکا را مطالعه بفرمائید.

نحوه اخذ بورسیه تحصیلی آمریکا برای مقطع کارشناسی

بررسی بورسیه در مقطع کارشناسی ارشد آمریکا

کسب بورسیه های تحصیلی در کشور آمریکا شرایط خاصی دارند و زمان بر می باشند. متقاضیان خارجی که قصد دارند از کمک هزینه های تحصیلی و بورسیه های تحصیلی در کشور آمریکا برخوردار شوند. در نخستین گام باید امور مرتبط با روادید کشور آمریکا را انجام دهند. سپس اقدام به کسب بورسیه کنند. به طور کلی کسب بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد در کشور آمریکا راحت تر از دوره کارشناسی می باشد. لازم به ذکر است که داشتن شرایط و مدارک زیر جهت کسب بورسیه و کمک هزینه تحصیلی در این دوره الزامی و ضروری می باشد:

  • ارائه مدرک لیسانس معتبر از دانشگاه شناخته شده (معدل بالای 15)
  • کسب 3 تاییدیه از استاد های دانشگاه (در دوره کارشناسی)
  • ارائه مدرک زبان تافل (حداقل 79) و آیلتس (6.5 به بالا)
  • کسب مدرک GRE و GMAT
  • حضور داشتن در کنفرانس های علمی
  • ارائه مقاله ها پروژه های تحقیقاتی با کیفیت

جهت اطلاع از شرایط اخذ ویزای تحصیلی این کشور مقاله ویزای تحصیلی آمریکا از اطلاعات جامعی برخوردار می باشد.

چگونگی بورس تحصیلی دکتری در آمریکا

دوره تحصیلی دکترا در دانشگاه های کشور آمریکا 6 سال به طول می انجامد. اما این موضوع بستگی به دانشگاه و رشته تحصیلی دارد. دانشجویان این دوره جهت کسب بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیل حتما باید در امتحانات نمرات بالا کسب کنند. در کنفرانس ها حضور داشته باشند، پروژه و مقاله با کیفیت ارائه دهند و از پایان نامه خود دفاع کنند. همچنین کسب تاییدیه از اساتید نیز بسیار مهم می باشد. داشتن شرایط و مدارک زیر جهت کسب بورسیه و کمک هزینه تحصیلی در این دوره الزامی می باشد:

  • ارائه مدارک معتبر دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد (معدل بالای 15)
  • ارائه مدرک زبان تافل (حداقل 79) و آیلتس (6.5 به بالا)
  • کسب مدرک GRE و GMAT
  • ارائه مقاله ها پروژه های تحقیقاتی با کیفیت
  • تاییدیه از اساتید
  • انگیزه نامه (متن رسمی)

هموطنان عزیز قبل از ورود به خاک کشور آمریکا، حتما باید از هزینه زندگی در آمریکا به صورت کامل مطلع باشند. به طور کلی درباره آمریکا کسب اطلاع کنند. لازم به ذکر است که شما عزیزان می توانید برای مطلع شدن از شرایط و نحوه اخذ بورسیه تحصیلی آمریکا و تحصیل در رشته های مختلف در آمریکا با هماهنگی های قبلی به دفتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *