مهاجرت کاری استرالیا

مهاجرت کاری به استرالیا

مهاجرت کاری به استرالیا

پیشرفت روز افزون اقتصاد توانسته از گذشته تا کنون درخواست مهاجرت کاری به استرالیا را به منظور بهره بری از خدمات برتر این کشور دوچندان کند. امکان اخذ ویزای کار و مهاجرت از طریق حرفه و تخصص به استرالیا برای اتباع ایرانی نیز وجود دارد. شما نیاز به اخذ امتیاز خواهید داشت تا بتوانید با یکی از بهترین راه های مهاجرت برای اقامت استرالیا اقدام نمائید. افراد متقاضی از فاکتورهایی نظیر سن، مدرک تحصیلی، مدرک زبان و سابقه کار مرتبط، امتیازهای لازم را کسب می کنند. راه ایده آل این است که شما دارای یک پیشنهاد کاری از این کشور باشید که موضوع مقاله نیز در این نوع ویزای کاری است. جهت آگاهی از شرایط مهاجرت کاری به استرالیا در ادامه این نوشتار همراه با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت باشید.

بررسی مهاجرت کاری به استرالیا

تعداد زیادی از متقاضیان متمایل هستند تا با کم هزینه ترین راه مهاجرت خود را انجام دهند. این کشور هر سال بر اساس نیاز به تخصص و حرفه های مورد نیاز خود مهاجران زیادی را جذب می کند. شما می توانید در حوزه مورد نیاز کاری این کشور به فعالیت کاری و هم چنین اشتغال به کار بپردازید. به وسیله ویزای کاری استرالیا، این امکان وجود دارد که از ابتدا حتی به اقامت دائم دست یافت. این نوع برنامه مهاجرتی به اشخاص دارای تخصص مجوز ورود به کشور استرلیا را می دهد. همچنین این امکان را برای این اشخاص فراهم می کند که با خانواده خود مهاجرت نماید.

پیش از بررسی شرایط مهاجرت از طریق کار در این کشور ابتدا مزایای شرایط کار در استرالیا را بررسی بفرمائید:

سایر مزایای کاری در استرالیا

مهاجرت کاری به استرالیا با تخصص های مختلف

در این پروسه جهت مهاجرت با تخصص های مختلف شاید شرایط خاصی و مدارک خاصی نیاز باشد. برای نمونه در صورتی که متقاضی مهندس عمران باشد، ملزم به معادل سازی و تایید مدارک این صنف خاص می باشد. اگر متقاضی پزشک عمومی باشد حتما بایستی به عنوان پزشک دولتی این کشور شناخته شود. این شخص نیاز است که ابتدا در آزمون ها شرکت کرده و از پس این مراحل مهاجرتی این کشور برآید. انواع ویزای کاری می تواند چند مسیر متفاوت برای مهاجرت به استرالیا را برای مهاجر ایجاد نماید.

همه این پروسه ها مشمول اخذ امتیاز می باشد چه به عنوان نیروی کار یا کارآفرینی اقدام نمائید. همراه نفر اصلی روی این ویزاها حق کار خواهد داشت و می تواند در صورت پیدا کردن کار استخدام شود. البته طی نمودن این مسیر در اصل بر اساس شرایط و مراحل زیر اتفاق می افتد.

ویزای کاری استرالیا

انواع مختلفی از ویزاهای کاری وجود دارد که در اینجا به یک نوع آن اشاره می شود. این نوع ویزای کاری خارج از اخذ امتیاز بوده و مستلزم داشتن یک پیشنهاد کاری از استرالیا است. کارفرمایان استرالیایی هر ساله نیروی کار مورد نیاز را با تخصص های متفاوت درخواست می کنند. به این دلیل که در میان اتباع این کشور نمی توانند جست و جو نمایند و یا نیروی کار وجود ندارد.

به وسیله دولت استرالیا مجوز این را دارند که که از کارگران حرفه ای و متخصصین خارجی بهره ببرند. البته دولت استرالیا لیست مشاغل مورد نیاز را هر ساله از سوی اداره مهاجرت مشخص می کند. در نوع دیگری از برنامه های مهاجرت کاری به استرالیا می توان به ویزای 189 یا 190 یا 489 اشاره داشت. پروسه اخذ این ویزاها مسلزم اخذ امتیاز از سوی متقاضی خواهد بود که در بخش خود مطالعه نمائید.

در مورد امتیازبندی ویزاهای استرالیا، مولفه های ذیل لحاظ می شود:

  • سن
  • تحصیلات دانشگاهی
  • سابقه کار مرتبط با تحصیلات
  • مدرک بین المللی زبان انگلیسی

شرایط کار در استرالیا به صورت جامع در مقاله مذکور شرح داده شده است.

فرآیند و مراحل مهاجرت کاری به استرالیا

فرآیند و مراحل مهاجرت کاری به استرالیا

فرآیند و مراحل مهاجرت کاری استرالیا شامل چندین مرحله کلی می شود. این مرحله که sponsorship نام دارد بدین صورت می باشد که شخص کارفرما اقدام را شروع می کند. تا وی بتواند زیر نظر دولت مردان این کشور به یک اسپانسر استاندارد تجاری تبدیل شود و واجد شرایط آن باشد. در راستای این موضوع شخص کارفرما ملزم به ارائه مشاغلی می باشد که می باید آگهی نماید که در میان مشاغل مورد نیاز این کشور در یک سال به خصوص باشد. در ادامه این مرحله که به تعیین نمودن و انتخاب کردن شغل می پردازد و nomination نام دارد. این مرحله که آخرین مرحله می باشد و visa application نام دارد. درحقیقت شخصی که در شغلی دارای تخصص باشد که مورد تایید دولت استرالیا قرار گرفته باشد. اگر پذیرفته شود او ملزم به تکمیل نمودن و ارسال فرم درخواستی application می باشد.

مقررات مهاجرت کاری به استرالیا

شخصی که برای گرفتن این نوع ویزا اقدام می کند می تواند همسر و فرزند خود را با خود ببرد. او می تواند فرزندان زیر سن 21 سال و مجرد خود را در این پروسه همراه خود داشته باشد. هر کمپانی و شرکتی که مورد تایید دولت این کشور نباشد قادر به اسپانسر شدن نیست. این را هم بدانید که هر کارفرما یا کمپانی نمی تواند درخواست نیروی کار خارجی را نماید. نا گفته نماند که این اشخاص می توانند در راستای قوانین و سیستم مهاجرتی این کشور قدم بردارند. مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای کاری، یکی از روش های پر طرفدار در میان متقاضیان است.

البته این مسائل در راستای آگاهی شما بوده و در عمل باید از سوی کارفرما انجام شود. همچنین موفقیت شما در این پروسه نیاز به علم و دانش حقوق مهاجرتی شما دارد. از وکلای مهاجرتی در انجام این پروسه ها حتما مشورت بگیرید و یا با وکلای مهاجرتی اخذ ویزا نمائید.

سایر راه های مهاجرت به استرالیا

مهاجرت کاری به استرالیا در ازای وجود داشتن یک موقعیت کاری در استرالیا برای شما اتفاق خواهد افتاد. البته با وجود نیروهای کاری زیادی که در این کشور وجود دارد اولویت با اتباع این کشور خواهد بود. مگر اینکه شما واقعا در تخصصی واقعا خاص بوده و مشابه آن نیروی کار در استرالیا وجود نداشته باشد. و همچنین در آخر خود شما بتوانید با آن کارفرما ارتباط برقرار کنید که بسیار سخت می باشد.

شما می توانید با یک برنامه ریزی برای سایر راه های مهاجرت به این کشور اقدام نمائید. اگر دارای سن کمتر از 25 سال هستید بهترین راه اخذ ویزای تحصیلی استرالیا خواهد بود. همچنین شما می توانید برای تکمیل اطلاعات خود با دفتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

4.9/5 - (21 امتیاز)

13 دیدگاه برای “مهاجرت کاری به استرالیا

  1. سحر گفت:

    سلام
    ممنون از مطالب به روزتون

  2. Erfan گفت:

    ممنون بابت مقاله خوبتون راجب مهاجرت کاری به استرالیا.

  3. leila گفت:

    خرید مسکن در این کشور به چه شکل هست و چه شرایطی داره؟

  4. لیدا بهرامی گفت:

    عالی بود این مقاله مچکرم

  5. طلایی پور گفت:

    مثل همیشه مطالبتون عالیه

  6. ستاره گفت:

    بهترین شرایط رو داشتم موقعی که سی سالم بود الان با این سن که نمیشه رفت استرالیا اونم با قوانین الان

  7. قراری گفت:

    ممنون از مطالب مفیدتون

  8. قاسمی گفت:

    مهاجرت کاری به استرالیا چقدر هزینه در پی خواهد داشت؟

  9. امیر گفت:

    با سلام
    مقاله خوب و مفیدی بود.

  10. مشایخی گفت:

    با سلام و تشکر از سایت خوبتون ، میخواستم بدونم برای مهاجرت کاری به استرالیا، امکان این وجود داره که اقامت خانواده رو هم دریافت کرد؟

  11. ali ram گفت:

    بابت مطلب جالبتون در مورد مهاجرت کاری به استرالیا تشکر می کنم اگه امکانش هست در مورد مهاجرت کاری به کشور نیوزلند هم مطلب بذارید

  12. نظریان گفت:

    سلام بسیار مفید و خوب بود

  13. v!da گفت:

    با سلام
    من مهندسی صنایع خوندم و در این زمینهن تجربه کاری دارم،
    ایا برای مهاجرت کاری به استرالیا میتونم اقدام کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *