مهاجرت به کشور ایتالیا

مهاجرت قاچاقی به ایتالیا

مهاجرت قاچاقی به ایتالیا

مهاجرت قاچاقی به ایتالیا مبحثی میباشد که سالانه به دلیل عدم آگاهی مورد توجه قرار گرفته است. شایان ذکر است که این روش مهاجرت از معایب بسیاری برخودار میباشد. بسیاری از متقاضیان برای حضور در کشور های اروپایی از جمله کشور ایتالیا، از طرق زمینی و دریایی به صورت قاچاق سعی دارند خود را به این کشور برسانند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به هیچ عنوان مهاجرت از طریق قاچاق را به متقاضیان پیشنهاد نمی کند.

کشور ایتالیا پر جمعیت ترین کشور در قاره اروپا می باشد و جزء کشورهایی می باشد که عضو شنگن می باشند. پایتخت کشور ایتالیا شهر باستانی و زیبای رم می باشد. زبان رسمی در کشور ایتالیا، زبان ایتالیایی می باشد. به دلیل عضویت در اتحادیه اروپا، واحد پول کشور ایتالیا € یورو می باشد.

بررسی مهاجرت قاچاقی به ایتالیا

کشور ترکیه راه های آبی بسیاری با کشور ایتالیا دارد. و افراد زیادی سعی دارند از این طریق مهاجرت قاچاقی به ایتالیا داشته باشند. بسیاری از افراد که از این طریق وارد خاک ایتالیا می شوند، مهاجرانی از کشور سوریه، افغانستان و عراق می باشند. به دلیل عضویت کشور ایتالیا در محدوده شنگن، افرادی که به صورت قاچاق به این کشور وارد می شوند.

بعد از مهاجرت قاچاقی به ایتالیا به کشور های آلمان و اتریش درخواست پناهندگی خود را ارسال می کنند. بر اساس قانون های جدید وضع شده افرادی که به صورت قاچاق به هر کشور وارد شوند. به کشوری که از آنجا وارد کشور جدید شده اند برگردانده می شوند. در صورت اعلام پناهندگی فردی در کشور ایتالیا، اگر دلایل فرد قانع کننده نباشد. در خواست فرد توسط دولت ایتالیا رد شده و متقاضی به کشور مبدا برگردانده می شود.

سازمان UNHCR در ایتالیا چیست؟

بخشی از سازمان ملل که به امور پناهندگان می پردازد UNHCR نام دارد. وظیفه این سازمان این است که از پناهندگان در سراسر دنیا حفاظت و حمایت کند. این سازمان به حقوق پناهندگان، امنیت آن ها در کشور ها رسیدگی می کند. از وظایف دیگر آن ها می تواند به رسیدگی به پناهندگان بیمار و درمان آن ها شاره کرد. این سازمان با هماهنگی با کشور ها برای پناهندگان مکانی برای اقامت و مواد غذایی و لوازم اولیه زندگی را تهیه می کند.

قانون دوبلین در مهاجرت قاچاقی به ایتالیا

به توافق و قانونی برای پناهندگان در کشور های اتحادیه اروپا قانون دوبلین گفته می شود. شرح قانون دوبلین به این صورت است که اگر متقاضی در کشوری در خواست پناهندگی خود را ارائه دهد. و دولت آن کشور با درخواست پناهندگی فرد موافقت نکند و درخواست فرد رد شود. درخواست پناهندگی فرد در دیگر کشور ها نیز تایید نمی شود. فرد اجازه ندارد در هیچ کشور دیگری درخواست پناهندگی داشته باشد.

زمانی که متقاضی وارد کشور ایتالیا می شود پلیس این کشور از چهره فرد عکس گرفته و از فرد اثر انگشت دریافت می شود. و مشخصات هویتی فرد در بانک اطلاعاتی اروپا ثبت خواهد شد. در صورتی که پناهجو اجازه انگشت نگاری و سایر موارد را ندهد، برای 24 ساعت به منظور احراز هویت بازداشت می شود و در صورت همکاری پناهجو فرد مبلغ 200€ (یورو) جریمه خواهد شد.

اقدامات پس از ورود پناهجو در ایتالیا

به از مهاجرت قاچاقی به ایتالیا فرد در مراکزی که تعیین شده برای مدت 3 روز نگه داری می شود و در طول این مدت مشخصات هویتی فرد ثبت خواهد شد. اگر پناهجویی در طول این مدت بدون اجازه این مراکز را ترک نماید، حق پناهجویی و اقامت را از دست خواهد داد. اگر فردی فرم C3 را تکمیل نکرده باشد می تواند در کشور دیگری اقدام به پناهندگی کند.

پلیس این کشور وظیفه دارد بعد از ثبت مشخصات و عکس برداری و اثر انگشت آن ها را در به فرم C3 ضمیمه کند. کپی این مدارک به پناهجو داده می شود و این گواهی است که پرونده پناهندگی فرد در حال بررسی می باشد. اعتبار این مدرک برای شش ماه در نظر گرفته شده است.

و بعد از گذشت 2 ماه از اعتبار این گواهی فرد می تواند در کاری مشغول به کار شود. مدت رسیدگی به پرونده پناهندگی با توجه به تعداد متقاضیان بین 6 ماه تا 1 سال خواهد بود. اگر پرونده پناهندگی فرد مورد قبول اداره مهاجرت قرار گیرد، فرد می تواند 5 سال در کشور ایتالیا اقامت داشته باشد. و فرد می تواند این اقامت را تمدید کند.

اگر کشور ایتالیا فرد را به رسمیت نشناسد، فرد می تواند به دلایل بشر دوستانه 2 سال در این کشور اقامت داشته باشد. دولت ایتالیا می تواند در خواست پناهندگی فرد را رد کند، در این صورت فرد می تواند با گرفتن وکیل تقاضا تجدید نظر برای پرونده خود را داشته باشد. در صورت پذیرش درخواست فرد، او از امکاناتی مثل مسکن، بهداشت، درمان، کار و … بهره مند می شود.

قوانین اروپا برای مهاجران

طبق قوانین اروپا افرادی که برای پناهندگی وارد کشوری در اتحادیه اروپا می شود. به اولین کشور عضو شنگن که وارد شده بودند، برگردانده شود. با توجه به قانون دوبلین که درباره آن صحبت شد، اگر درخواست پناهندگی فردی در کشور های عضو شنگن رد شود، فرد دیگر نمی تواند در هیچ کشوری در قاره اروپا درخواست پناهندگی ارائه دهد. اگر پناهنده ای از طریق راه های دریایی ترکیه وارد خاک ایتالیا شود، رسیدگی به پرونده پناهندگی اش به عهده UNHCR می باشد. تا وقتی که وضعیت پناهندگی فرد در کشور ایتالیا مشخص نشود، فرد اجازه کار در ایتالیا ندارد.

سرنوشت پناهجویان بعد ورود به ایتالیا

بسیاری از افراد هر ساله بدترین راه برای مهاجرت را انتخاب می کنند و به سخت ترین شکل وارد کشور ایتالیا می شوند. فرد باید مبالغ زیادی را بپردازد، و در این راه ضرر های بیشماری را متحمل می شود. بعد از ورود به کشور پروسه بررسی به پرونده بسیار طولانی می باشد. که این خود مشکلات بسیاری را برای پناهندگان به وجود آورده است. از جمله دوری از خانواده، بدون شغل بودن و …

افرادی که مهاجرت قاچاقی به ایتالیا دارند، بعد از ورود به ایتالیا توسط پلیس شناسایی می شوند. برای پناهجویان با توجه به موقعیت 2 سال یا 5 سال اقامت در نظر گرفته می شود. ممکن است در بعضی از مواقع برای پناهجو، اقامت دائمی در نظر گرفته شود. تا وقتی که پرونده فرد بررسی نشود فرد اجازه کار در کشور ایتالیا را ندارد.

در این مقاله سعی کردیم مشکلات مهاجرت قاچاقی به ایتالیا را بررسی نماییم. این مقاله تلاش دارد شما را از مشکلات مهاجرت قاچاقی به ایتالیا آگاه سازد. برای پرهیز از مواجهه با این مشکلات با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید. این موسسه آماده است در رابطه با مهاجرت به ایتالیا مشاوره رایگان در اختیار شما قرار دهد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *