مهاجرت تحصیلی سوئد

مهاجرت تحصیلی به سوئد

مهاجرت تحصیلی به سوئد در مقطع کارشناسی ارشد

در میان روش های مهاجرتی به کشور سوئد از کارآمدترین روش ها جهت اخذ اقامت و تابعیت، مهاجرت تحصیلی به سوئد می باشد، زیرا امکان تحصیل در رشته ها و مقاطع مختلف اعم از کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در این کشور در بهترین دانشگاه ها امکان پذیر خواهد بود. در این مقاله تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی و بورسیه ها در این دانشگاه را بررسی نماییم. تحصیلی در کشورها یکی از روش های مهاجرت می باشد که مورد علاقه بسیاری از افراد می باشد. مهاجرت تحصیلی به سوئد سیستم رایگان تحصیلی و آموزشی کشور سوئد را از سال 2011 در این کشور حذف شد. همین امر باعث شد در گذشته عده زیادی برای گذراندن تحصیلات تکمیلی خود به سوئد مهاجرت کنند. در قبال این مسئله کشور های معتبر اروپایی، آلمان و اتریش شرایط تحصیلی رایگان برای دانشجویان خارجی فراهم آورده است.

مزایای تحصیل در سوئد

در این بخش از مقاله به مزایای مهاجرت تحصیلی به این کشور پرداخته می گردد:

  • هزینه تحصیل و زندگی مقرون به صرفه
  • برترین سطح آموزش عالی در جهان
  • بورسیه های تحصیلی متعدد
  • اشتغال به کار در حین تحصیل
  • کسب مهارت های تخصصی و ویژه
  • خلاقیت ذهنی، یادگیری، نوآوری و خلق دانش
  • طبیعتی بکر و زیبا و کشوری از آزادی های اجتماعی، اقتصادی و فردی
  • تنوع فرهنگی و مهاجر پذیری
  • انگلیسی بودن زبان تدریس
  • اسکان در مجهزترین خوابگاه های موجود در دنیا
  • اجازه سفر به 32 کشور عضو شنگن

تحصیل در سوئد

مهاجرت تحصیلی به این کشور هر ساله متقاضیان زیادی حدود 10000 دانشجو خارجی در سال را را به خود جذب می کند. سیستم آموزشی عالی دانشگاه های این کشور جزء بهترین پوشش امکانات تحصیلی نسبت به سایر کشورها می باشد. زبان تدریس در کشور سوئد انگلیسی و رابطه دانشجویان و اساتید بسیار آزاد می باشد. کسب مهارت های فردی و دانشی برای دانشجویان و برگزاری امتحانات مکرر با گذراندن دوره های کوتاه مدت فراهم کردن شرایط برای مهارت های تحقیقاتی و تفکر انتقادی و بیان آزاد متقاضیان خواهد بود. از این رو جهت تحصیل در این کشور ابتدا می باید ویزای تحصیلی سوئد را اخذ نمائید.

ساختار درسی متفاوت سوئد

نظام آموزشی در این کشور به گونه ای است که دانش آموزان در طول 1 ترم تحصیلی ابتدا بر روی یک درس تمرکز نمود. پس از اتمام آن امتحان درس مورد نظر را اخذ می ­نمایند. دانش آموزان پس از موفقیت در یک درس شروع به درس جدید می ­نمایند. بطور مثال در طول ترمی که 20 هفته طول می­ کشد. دانش ­آموزان 5 کتاب درسی را می­ آموزند.

مراکز تحصیلات عالی در این کشور به 2 دسته تقسیم می­شوند:

  1. دانشگاه ها
  2. کالج های دانشگاهی

در دانشگاه های کشور سوئد به دانشجویان مدارک اعطاء می ­نمایند. اما تنها در برخی از کالج های دانشگاهی این کشور امکان اعطاء مدرک دکتری وجود دارد. بطور کلی تمامی مقاطع تحصیلی که در دانشگاه ها وجود دارد. در کالج های دانشگاهی این کشور نیز موجود است، به طوری که کالج ها نیز به نام دانشگاه خطاب می ­گردند.

هزینه تحصیل در سوئد

اگر شهروند اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس هستید یا اگر اقامت دائم این کشور به شما داده شده است، نیازی به پرداخت شهریه نخواهید داشت. برای سایر دانشجویان بین المللی، هزینه های سالانه آموزش عالی در این کشور بسته به دانشگاه و برنامه متفاوت است. هزینه تحصیل در این کشور بین 9523SEK تا 35117 (دلار) است. هزینه های زندگی به محل تحصیل بستگی دارد. شایان ذکر است که، شهرهای بزرگتر معمولا گران تر هستند. اما تقریبا 8568SEK (کرون) در ماه با احتساب اجاره بها است. همه دانشجویان در این کشور نیاز به خرید کتاب های درسی خود دارند و به طور متوسط ​​750SEK (کرون) در ماه برای این منظور هزینه می کنند.

دانشجویان معمولا برای عضویت کمی به اتحادیه دانشجویی محلی می پیوندند. این به شما امکان می دهد به فعالیت های دانشجویی مختلف و تخفیف های دانشجویی دسترسی داشته باشید. بسته به اتحادیه، هزینه ها از 50SEK تا 350SEK (کرون) در هر ترم متغیر است. هزینه مراقبت های بهداشتی برای دانشجویان بین المللی بسته به اینکه آیا شما یک شهروند اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس هستید یا نه و همچنین مدت زمان تحصیل شما در این کشور متفاوت است. انواع اقامتگاه های موجود برای دانشجویان بین المللی بسته به دانشگاه و شهر متفاوت است. دانشگاه شما ممکن است مسکن تضمینی برای دانشجویان بین المللی فراهم کند اما برخی ممکن است این گونه نباشند. اکثر دانشگاه ها باید نوعی خدمات اقامتی یا مشاوره ارائه دهند. پس ابتدا با دانشگاه خود مشورت کنید.

بدین ترتیب پیشنهاد می شود نمودار شاخص هزینه زندگی در شهرهای مختلف این کشور را بررسی بفرمائید:

شاخص هزینه زندگی در شهرهای مختلف سوئد

دانشگاه های کشور سوئد

کشور سوئد دارای 53 دانشگاه و کالج است. آموزش برای همه کودکان 7 تا 16 سال اجباری می باشد. بیشتر مدارس در اختیار شهرداری و تعدادی مدرسه دولتی وجود دارد که به اصطلاح به مدارس مستقل معروف می باشد. تعدادی مدرسه شبانه روزی با پرداخت شهریه نیز وجود دارد که به مدارس خصوصی مشخص شده است. در دوره پیش دبستانی کودکان می توانند از سن 1 سالگی شرکت نمایند.

سیستم آموزشی سوئد به  2 دسته آموزش عالی یا آموزش حرفه ای تقسیم شده آموزش عالی دوره تحصیلی اجباری 9 ساله و یک دوره 3 ساله اختیاری با نام Gymnasieskola در آموزش حرفه ای می باشد. پس از تحصیل در مقطع متوسطه دانشجویان برای دریافت مدرک آکادمیک از دانشگاه یا کالج می توانند اقدام کنند. علاوه بر دریافت مدرک آکادمیک عمومی، افراد هنگام شرکت در آمورش عالی مدارک فنی دریافت می نمایند. پس از اتمام دوره تحصیلی در صورت تمایل جهت کار در این کشور مقاله ویزای کار در سوئد را مطالعه بفرمائید.

حقوق، مهندسی و پزشکی که این خود در ادامه تحصیل دانشجو در سایر کشور های عضو اتحادیه اروپا مورد پذیرش می باشد. ترم های دانشگاهی 2 ترم تقسیم شده است، ترم پاییزی که در اواخر ماه آگوست (August) تشکیل می شود. تا اواسط ژانویه (January) ادامه دارد. ترم بهار که از اواسط ماه ژانویه (January) آغاز شده و اوایل ماه ژوئن (June) به پایان می رسد.

شرح مهاجرت تحصیلی به سوئد

مهاجرت تحصیلی به سوئد در مقطع کارشناسی

تعداد متقاضیان برای مهاجرت تحصیلی به این کشور در مقطع کارشناسی نسبت به سایر مقاطع بیشتر می باشد. دانشجو پس از گذراندن تحصیلات در مقطع دبیرستان می تواند برای دریافت سطح پایه اقدام کند. در این سطح دانشجو می باید 120 واحد در مدت 2 سال تحصیل کند. بعد مدرک دیپلم دانشگاهی را اخذ کند. بعد از آن بایستی 180 واحد درسی در 3 سال را تحصیل و در نهایت مدرک کارشناسی خود را دریافت کند.

در تمامی رشته های مورد پذیرش در دانشگاه های سوئد در مقطع کارشناسی به زبان سوئدی تدریس می شود. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی به مدت 4 سال حدود SEK70000 الی 160000SEK (کرون سوئد) می باشد که سالیانه به دانشگاه پرداخت می شود. هزینه زندگی که به همراه خوابگاه، خورد و خوراک می شود، ماهانه حدود SEK3000 الی 4000SEK (کرون سوئد) می باشد. اما دانشجو می تواند با اجازه کار 20 ساعت در هفته مقادیری از این هزینه را جبران کنند. جهت اطلاع از شرایط اقامت در این کشور مقاله اقامت سوئد را مطالعه بفرمائید.

مهاجرت تحصیلی به سوئد در مقطع کارشناسی ارشد

دانشجو پس از اتمام دوره تحصیلی 3 ساله پایه یا کارشناسی خود و اخذ مدرک آن می تواند برای کارشناسی ارشد اقدام کند. مدارک کارشناسی ارائه شده می توانند از دانشگاه های سوئد یا سایر کشور ها باشد. این همراه با ارائه پایان نامه مرتبط می باشد. مدارک اخذ شده از مقطع کارشناسی ارشد به 2 شکل 1 ساله و 2 ساله می باشد.

مدرک ارشد یک ساله با گذراندن 60 واحد تحصیلی و مدرک ارشد 2 ساله، با گذراندن 120 واحد میسر می شود. زبان تدریس در این مقطع، انگلیسی می باشد که دانشجو می باید مدرک زبان ایلتس 6.5 ارائه دهد .هزینه های تحصیل نیز سالیانه حدود SEK70000 الی 160000SEK (کرون سوئد) می باشد که بستگی به رشته تحصیلی، متفاوت است.

مهاجرت تحصیلی به سوئد در مقطع دکتری

برای مهاجرت تحصیلی به این کشور در مقطع دکتری می توان از بورسیه تحصیلی نیز استفاده کرد. دانشجو برای پذیرش در این مقطع بایستی مدارک سطح پیشرفته در این کشور یا مدارکی معادل آن را ارائه دهد. مدارک اخذ شده پس اتمام این دوره، مقطع کارشناسی، 2ساله و 120 واحدی می باشد. اخذ مدرک دکتری که در طول دوره 4 ساله و گذراندن 240 واحد درسی می باشد. در این دوره می توان از بورسیه تحصیلی و رایگان بودن امکانات تحصیلی برخوردار شد. در همه مقاطع تحصیلی کارشناسی به بالا دانشجو می تواند در حین تحصیل اشتغال به کار مرتبط یا غیر مرتبط داشته باشد. دانشگاه های معتبر این کشور عبارتند از:

  1. دانشگاه استکهلم
  2. دانشگاه آپسالا
  3. دانشگاه لوند
  4. دانشگاه استکهلم
  5. دانشگاه گوتنبرگ
  6. دانشگاه تکنولوژی KTH رویال

مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آمادگی دارند تا شما را در رابطه با مهاجرت از طریق تحصیل در سوئد و انتخاب بهترین دانشگاه با توجه به علایق و شرایط راهنمایی کنند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *