مهاجرت تحصیلی اسلوونی

تحصیل در اسلوونی

تحصیل در اسلوونی

چرا تحصیل در اسلوونی؟ امکان تحصیل به زبان انگلیسی در مقاطع مختلف در طیف گسترده ای از رشته توانسته این کشور را به یک مقصد ایده آل برای دانشجویان خارجی تبدیل کند. تحصیل در اسلوونی در کشوری که در مرکز اروپا است و با کشورهای برتر جهان محاصره شده است تصمیم عاقلانه ای است. زیرا اسلوونی دارای استانداردهای آموزشی بالاست که می تواند مدارک معتبر بین المللی را به فارغ التحصیلان ارائه دهد. اسلوونی چندین دانشگاه بین المللی و معروف دارد که اکثر دانشجوین خارجی برای تحصیل به آنها مراجعه می کنند.

  • شرایط تحصیل در اسلوونی برای ایرانیان چیست؟
  • آیا تحصیل در دانشگاه اسلوونی امکان پذیر است؟

همچنین دانشگاه های اسلوونی تحصیلات را از مقطع ابتدایی تا راهنمایی و دبیرستان و کارشناسی و ارشد دکترا در دسترس افراد خارجی قرار داده است. لذا شما برای تحصیل در این کشور می توانید به رشته های مورد علاقه خود مانند پزشکی و مهندسی هم فکر کنید. در این مقاله در خصوص تحصیل در اسلوونی بیشتر صحبت می کنیم. شما می توانید برای اخذ اطلاعات تخصصی در مورد مهاجرت به اسلوونی با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

اینفوگرافیک تحصیل در اسلوونی

درباره اسلوونی

اسلوونی به طور رسمی جمهوری اسلوونی نامیده می شود که در اروپای مرکزی قرار دارد و با اتریش، مجارستان، کرواسی و ایتالیا همسایه است که همگی تاریخ و فرهنگ امروز خود را شکل داده اند. این کشور با مساحت 7828 مایل مربع به عنوان صد و پنجاهمین کشور از نظر وسعت می باشد. لیوبلیانا پایتخت است و همچنین به عنوان بزرگترین شهر در کل کشور 2 برابر می شود. زبان رسمی آنها اسلوونیایی است و این کشور پس از سقوط اتحاد جماهیر شوروی در 25 ژوئن 1991 استقلال خود را به دست آورد. اسلوونی به عنوان یک کشور بسیار زیبا ایستاده است، در انتها کوه های زرق و برق دار وجود دارد که به سوئیس و اتریش می رسد، این کوه ها همان کوه هایی هستند که در اسلوونی قرار دارند، از این رو، این کشور دارای قله های کوه های برفی زیبا است.

از طرف دیگر، دریای آدریاتیک وجود دارد زیرا این کشور در ساحل دریا قرار دارد که به ایتالیا و کرواسی نیز می رسد. خط ساحلی اسلوونی اگرچه کوچک است، بسیار بکر و باشکوه است، چشم انداز این کشور الهی است و برخی از بهترین جنگل های اروپا را دارند. اسلوونی از تپه های خروشان، مناظر زیبا، شهرهای کوچک سازمان یافته، آب و هوای شگفت انگیز، و برخی از بهترین غارها، قلعه ها و آب، همه نشانه های یک ملت پویا و منحصر به فرد را دارد. اسلوونی به عنوان یک کشور مستقل تحت یک شکل حکومت مرکزی طبقه بندی می شود. این دولت بیشتر به عنوان یک جمهوری قانون اساسی پارلمانی واحد طبقه بندی می شود که به این معنی است که یک رئیس جمهور منتخب و یک نخست وزیر وجود دارد.

کلیات کشور اسلوونی در تصویر زیر بدین شرح می باشد:

کلیات کشور اسلوونی

مهاجرت تحصیلی به اسلوونی

اسلوونی، یک کشور زیبای کوچک و زیبا که در اروپای مرکزی واقع شده است، اگرچه افراد زیادی در مورد این کشور اطلاعات زیادی ندارند، چیزهای زیادی برای ارائه وجود دارد. زیبایی ‌ها و شگفتی‌ های بسیاری که اسلوونی را احاطه کرده ‌اند، به دلایل زیادی این کشور را به یک مقصد شگفت ‌انگیز تبدیل کرده است. اکنون این کشور زیبای اسلوونی فقط زیبایی منظره ای ندارد، این کشور در زمینه آموزش عملکرد بسیار خوبی دارد. اسلوونی دارای یکی از بهترین سیستم های آموزشی در جهان است که از نظر کیفیت آموزش و استانداردهای آموزشی در رتبه چهارم قرار دارد. این کشور با سایر کشورهای پیشرو آموزشی در جهان مانند فنلاند و ایالات متحده آمریکا برابری می کند. جالب اینجاست که تعداد زیادی از دانشجویان این کشورهای توسعه یافته برای ادامه تحصیلات عالی به اسلوونی می آیند.

یکی از دلایل اصلی تبدیل شدن اسلوونی به یک مقصد تحصیلی در خارج از کشور برای بسیاری از افراد این است که اسلوونی یک آموزش بسیار ارزان، موثر و در عین حال با استاندارد و کیفیت بالا ارائه می دهد که در چندین کشور دیگر مانند بریتانیا، ایالات متحده آمریکا، استرالیا و کانادا در دسترس نیست. با اشاره به این واقعیت، دانشگاه لیوبلیانا که دانشگاه مرکزی اسلوونی است، بیش از صد سال قدمت دارد و در رتبه 3 از بهترین دانشگاه های جهان قرار دارد. مؤسسات پیشرو اسلوونی دارای برخی از بهترین زیرساخت ها در اروپا از نظر تحقیق و آموزش هستند. مزیتی که این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپایی دارد این است که بیش از 150 دوره به زبان انگلیسی تدریس می شود، دانشجویان از سراسر جهان برای دریافت مدرک خود به دلیل استانداردهای بالا، رسانه آموزشی که انگلیسی است می آیند.

در نمودار زیر شاهد نرخ پذیرش دانشگاه های اسلوونی می باشید:

نرخ پذیرش در دانشگاه های اسلوونی

مزایای تحصیل در اسلوونی

هزینه کم شهریه دانش آموزان یادگیری با کیفیتی را دریافت می کنند که در بسیاری از کشورهای سطح بالا با هزینه های بسیار مقرون به صرفه قابل دستیابی است. این کشور همچنین استانداردهای بسیار بالایی از زندگی را با هزینه بسیار کم ارائه می دهد، دانش آموزان از بهترین وضعیت غیرعادی اروپا لذت می برند بدون اینکه لزوماً از بانک خارج شوند. در سرتاسر اسلوونی، دانش‌آموزان در هر کجا که می‌روند بهترین درمان را دریافت می‌کنند. این کشور از خارجی ها بسیار استقبال می کند و تعداد فزاینده ای از دانشجویان بین المللی وجود دارد که تحصیلات خود را در اسلوونی دنبال می کنند. اسلوونی دارای یکی از بهترین استانداردهای آموزشی در جهان است. بر اساس بسیاری از گزارش ها، سیستم آموزشی این کشور در رتبه دوازدهم جهان و رتبه چهارم بهترین در کل اتحادیه اروپا قرار گرفته است.

اسلوونی همچنین دارای درصد بسیار بالایی در سواد است و %83 از جمعیت آن مدرک دبیرستان یا معادل آن را به پایان رسانده اند در حالی که بیش از %20 به آموزش عالی رفته اند. خود اسلوونی بیش از حد کافی کوه، تپه، دریاچه، مناظر، جنگل، حیات وحش و طبیعتی دارد که ارزش کاوش را دارند. اسلوونی یکی از بهترین سیستم های آموزشی در جهان را دارد و با کشورهای پیشرو مانند ایالات متحده آمریکا، فنلاند و کانادا برابری می کند. دانش ‌آموزان در مقاطع بالاتر با استانداردهای بین‌المللی آموزش داده می ‌شوند به طوری که حتی دانشجویان از سراسر جهان برای ادامه تحصیلات عالی به اینجا می ‌آیند. دولت اسلوونی به دانشجویان بین ‌المللی که تحصیلات خود را در این کشور به پایان رسانده ‌اند، این فرصت را می‌دهد که در هر نقطه از اروپا بمانند و به دنبال شغل بگردند.

مقطع کارشناسی در اسلوونی

الزامات واجد شرایط خاصی وجود دارد که دانشجویان بین المللی برای اطمینان از پذیرش در هر دانشگاه در اسلوونی باید رعایت کنند. دانشگاه های مختلف نیازمندی های متفاوتی نسبت به تاسیس خود دارند. همه برنامه ‌های کاربردی برای دانشجویان بین‌المللی که مایل به تحصیل در اسلوونی هستند مبتنی بر آنلاین هستند. شرایط عمومی برای پذیرش در دانشگاه های اسلوونی در مقطع برنامه های کارشناسی شامل موارد زیر هستند:

  • گواهینامه دبیرستان دبیرستان
  • فرم درخواست آنلاین امضا شده
  • گذرنامه بین المللی یا سند مسافرتی
  • گزارش سلامت
  • نتایج دبیرستان

مقطع کارشناسی ارشد در اسلوونی

برای برنامه های کارشناسی ارشد مدرک لیسانس و ریز نمرات دانشگاهی از یک برنامه کارشناسی و گذرنامه بین المللی یا سند مسافرتی و گزارش سلامت لازم است. برای دکتری مدرک کارشناسی ارشد و گواهی لیسانس و ریز نمرات از یک برنامه کارشناسی ارشد سند مسافرتی و رزومه و ارزیابی مصاحبه بیشتر توسط کمیته پذیرش و بخش دانشگاه الزامی است.

شرایط تحصیل در دانشگاه های اسلوونی

مدرسه مطالعات اجتماعی پیشرفته یک مدرسه خصوصی است که در سال 2006 تاسیس شده است. مدرسه در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا آموزش ارائه می دهد. SASS مستقل است و دارای استقلال کامل در امور مالی و مدیریت منابع انسانی و همچنین برای پروفایل های آموزشی و پژوهشی خود است. برنامه های تحصیلی دانشکده مطالعات اجتماعی پیشرفته دانش و شایستگی های مورد نیاز برای انجام موفقیت آمیز کار حرفه ای را در اختیار شما قرار می دهد که به طور مداوم چالش های جدیدی را به همراه دارد. مدرسه مدیریت IEDC–Bled که در سال 1986 به عنوان اولین مدرسه تجاری در نوع خود در اروپای مرکزی و شرقی تأسیس شد، یکی از مؤسسات پیشرو بین المللی توسعه مدیریت در اروپا است.

مدرسه مدیریت IEDC-Bled در ارائه یک رویکرد نوآورانه در توسعه رهبری پیشگام است، رویکردی نوآورانه که رهبران کسب و کار را تشویق می کند تا راه های جدید و خلاقانه تری را در مواجهه با چالش های خود اتخاذ کنند. دانشگاه لیوبلیانا قدیمی ترین و بزرگترین موسسه آموزش عالی و تحقیقات علمی در اسلوونی است. دانشگاه با سنت غنی خود در سال 1919 تأسیس شد. تقریباً 41000 دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دارد و تقریباً 6000 معلم آموزش عالی، محقق، دستیار و کارمند اداری در 23 دانشکده و سه آکادمی هنر استخدام می کند.Alma Mater Europaea یک موسسه آموزش عالی مستقل است که در ارائه آموزش های حرفه ای در زمینه های تحصیلی دارای کمبود شغل تخصص دارد. Alma Mater Europaea متعهد به تولید فارغ التحصیلانی است که مدارک آنها در سطح ملی و بین المللی شناخته شده و پذیرفته شده است.

در نمودار زیر شاهد نرخ فارغ التحصیلی در اسلوونی می باشید:

نرخ فارغ التحصیلی در اسلوونی

اخذ ویزای دانشجویی اسلوونی

اگر قصد تحصیل در خارج از کشور در اسلوونی را دارید، باید برای اقامت موقت و/یا ویزای ورود دانشجویی در اسلوونی درخواست دهید. دولت اسلوونی درخواست کرده است که دانشجویان متقاضی تحصیل در هر یک از موسسات معتبر آن باید مدارک درخواست مربوطه را قبل از ورود (برای بسیاری از کشورهای دیگر) یا پس از ورود (برای چند کشور) به کشور ارسال کنند. دانشجویان کشورهای اتحادیه اروپا/EFTA برای ورود به اسلوونی نیازی به ویزا ندارند و با یک بار بازدید می توانند تا 3 ماه در این کشور باشند.

با این حال، دوره های تحصیلی بیش از 3 ماه مستلزم آن است که آنها باید برای اقامت موقت که به مدت 1 سال در ایستگاه پلیس مجاور در محل فعلی خود در عرض چند روز پس از ورود خود ثبت نام کنند. ویزای 1 ساله پس از تحصیل: دولت اسلوونی به دانشجویان بین المللی که تحصیلات خود را در این کشور به پایان رسانده اند این شانس را می دهد که در هر نقطه از اروپا بمانند و به دنبال شغل بگردند. این یک فرصت درخشان برای دانشجویان خارجی است که می خواهند پس از تحصیل در اروپا اقامت کنند.

در جدول زیر شاهد مراحل اخذ ویزای دانشجویی اسلوونی می باشید:

مراحلاقدامات
اولآماده سازی مدارک
دوممراجعه به سفارت
سوممصاحبه
چهارمپرداخت هزینه رفع نواقص

کار حین تحصیل در اسلوونی

سطح بالای تحصیلات همراه با هزینه زندگی مقرون به صرفه در مقایسه با سایر کشورهای اروپای غربی، جمهوری اسلوونی را به یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیل در خارج از کشور در سال های اخیر تبدیل کرده است. این کشور آموزش رایگان برای شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا و شهریه عمومی یارانه ای برای همه دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. همچنین، دانشجویان می توانند برای 1 یا 2 سال وارد کشور شوند و زبان اسلوونیایی را بیاموزند، سپس به طور کاملا رایگان به تحصیل خود ادامه دهند. این مشوق هایی که دولت ارائه می کند بار مالی شهریه و حتی هزینه های زندگی را از بین می برد. دانشجویانی که مایل به اشتغال برای حمایت از تحصیل یا تجربه عمومی هستند، می توانند در کنار تحصیل، شغل پاره وقت پیدا کنند.

این کشور در مقایسه با جمعیت خود در اروپا یکی از بالاترین نرخ ‌های سواد را دارد و آنها از بسیاری از کارگران ماهر خارجی استقبال می‌کنند تا در بخش ‌های گردشگری و خدماتی که به سرعت در حال رشد هستند، فضا را اشغال کنند. دانشجویان می توانند در طول سال تحصیلی تا 20 ساعت در هفته و در تعطیلات و تابستان تا 40 ساعت در هفته کار کنند. دانشجویان خارجی از اتحادیه اروپا و سایر ملیت ‌ها که در یک برنامه تحصیلی ثبت نام کرده ‌اند، می ‌توانند بدون نیاز به مجوز کار یا «کارت کار» در صورت تمایل به کار مشغول شوند، همانطور که در مورد سایر خارجی‌هایی که وضعیت متفاوتی دارند، وجود دارد. شما به عنوان یک دانشجو از حقوق بسیار مطلوب و برنامه کاری بسیار منعطف برخوردار هستید که به شما امکان می دهد زمان و مطالعه خود را به خوبی مدیریت کنید.

همچنین شما می توانید بعد از اتمام تحصیل با گرفتن ویزای کار اسلوونی در این کشور مشغول به کار شوید در جدول زیر شاهد نرخ اشتغال دانشجویان در اسلوونی هستید:

نرخ اشتغالسال
71%2021
69%2022
73%2023

کار حین تحصیل در اسلوونی

مشاغل دانشجویی در اسلوونی

به طور مشابه، بسیاری از برنامه ها دارای دوره کارآموزی به عنوان شرط فارغ التحصیلی هستند که به شما این امکان را می دهد که دانش عملی به دست آورید و همچنین مقداری درآمد داشته باشید. دستمزدهای خوب یکی از مزایای کار در اسلوونی با میانگین حقوق €1500 (یورو) در ماه یا حداقل دستمزد €12000 (یورو) برای 1 سال است، دانشجویان برای تامین هزینه های زندگی و حتی پرداخت شهریه خود به اندازه کافی درآمد کسب می کنند.

کار ضمن تحصیل در اسلوونی و یافتن شغل بسیار آسان است، پیشنهاد می کنیم قبل از ورود به کشور رزومه خود را تهیه کنید و به محض ورود شروع به جستجو کنید. از تمام ابزارهای آنلاین در اختیار خود استفاده کنید و از مزایای مرکز شغلی مدرسه خود استفاده کنید. دانشگاه ها به بسیاری از دانشجویان فوق لیسانس به عنوان دستیار آموزشی یا پژوهشی در طول برنامه خود شغل ارائه می دهند.

می توانید برای اقامت پس از تحصیل در اسلوونی هم از راه کار وارد شوید. برخی از مشاغلی که بسیاری از دانشجویان بین المللی می توانند در اسلوونی تضمین کنند عبارتند از:

  • متصدی بار
  • معلم/مدرس زبان انگلیسی
  • مدرس زبان خارجی
  • افسر میز جلو
  • پیشخدمت، آشپز و سرور هتل و رستوران
  • تحلیلگر تجارت فناوری اطلاعات
  • متخصص آی تی
  • معلم موسیقی/رقص
  • کارشناس ارائه خدمات
  • مهارت های خاص مانند عکاسی، طراحی گرافیک و ورزش

هزینه تحصیل در اسلوونی

بسته به کشوری که از آن آمده اید، ممکن است بتوانید به صورت رایگان در اسلوونی تحصیل کنید. دانشجویان بین المللی از کشورهای اتحادیه اروپا یا برخی از کشورهای دیگر که با اسلوونی قرارداد دوجانبه دارند می توانند بدون هیچ هزینه ای در دانشگاه های دولتی اسلوونی به صورت رایگان تحصیل کنند. سایر دانشجویان خارجی از ملیت های دیگر متوجه خواهند شد که اگرچه انتظار می رود شهریه پرداخت کنند، هزینه تحصیل در اسلوونی به طور قابل توجهی پایین تر است و چندین طرح بورسیه برای آنها در نظر گرفته شده است. دانشجویان خارجی بین $2000 تا $9000 (دلار) در هر سال تحصیلی بسته به برنامه انتخابی خود پرداخت می کنند. می توانید در مقاله مدارک و شرایط اخذ پذیرش تحصیلی در اسلوونی در این خصوص بیشتر بخوانید.

در بخش زیر شاهد هزینه های تحصیلی در اسلوونی می باشید:

هزینه های تحصیلی در اسلوونی

بورسیه تحصیلی در اسلوونی

بورسیه تحصیلی در اسلوونی برای دانشجویان بین المللی شامل است. بورسیه ها و کمک های مالی وزارت آموزش، علوم، فرهنگ و ورزش یکی از آن هاست. بورسیه های تحصیلی دوجانبه برای دانشجویان هندی: وزارت آموزش، علوم، فرهنگ و ورزش بورسیه های تحصیلی 2 ساله را به دانشجویان هندی برای تحصیل/تحقیق در هر دانشگاه اسلوونی ارائه می دهد. این بورسیه برای دوره های تحصیلی کوتاه مدت است و هر ماه حدود €300 (یورو) به عنوان بورسیه پاداش می دهد. همچنین این بورسیه اقامت رایگان و تخفیف غذا را در طول مدت تحصیل آنها در اسلوونی فراهم می کند. کمک های مالی اتحادیه اروپا برای دانشجویان محروم: این طرح کمک هزینه به دانشجویان دانشگاه لیوبلیانا اعطا می شود و توسط نهاد حاکم برای توسعه و انسجام اروپا ارائه می شود. دانش ‌آموزان با پیشینه ‌های کمتر ممتاز می ‌توانند برای این بورس تحصیلی برای تحصیل خود در اسلوونی درخواست دهند.

برای اخذ پذیرش تحصیلی در اسلوونی بسته به کشوری که از آن آمده اید، ممکن است بتوانید به صورت رایگان در اسلوونی تحصیل کنید. دانشجویان بین المللی از کشورهای اتحادیه اروپا یا برخی از کشورهای دیگر که با اسلوونی قرارداد دوجانبه دارند می توانند بدون هیچ هزینه ای در دانشگاه های دولتی اسلوونی به صورت رایگان تحصیل کنند. سایر دانشجویان خارجی از ملیت های دیگر متوجه خواهند شد که اگرچه انتظار می رود شهریه پرداخت کنند، هزینه تحصیل در اسلوونی به طور قابل توجهی پایین تر است و چندین طرح بورسیه برای آنها در نظر گرفته شده است. دانشجویان خارجی بین $2000 تا 9000$ (دلار) در هر سال تحصیلی بسته به برنامه انتخابی خود پرداخت می کنند.

انواع بورسیه های تحصیلی در اسلوونی

این کمک هزینه تحصیلی، هزینه های اقامت و هزینه های سفر در طول دوره برنامه های آنها در اسلوونی را پوشش می دهد. صندوق توسعه و بورسیه منابع انسانی اسلوونی: این سازمان مقدار بسیار قابل توجهی از بورسیه ها و کمک های مالی را برای دانشجویان خارجی در اسلوونی فراهم می کند. این نهاد همچنین اطلاعات مربوط به سایر بورسیه های خصوصی موجود در کشور را تنظیم و توزیع می کند. در حال حاضر بیش از 30 کمک هزینه و بورس تحصیلی توسط صندوق توسعه منابع انسانی اسلوونی در سطوح مختلف آموزش عالی در دانشگاه های اسلوونی پشتیبانی می شود. برنامه های آموزشی و تحقیقاتی تحرک اتحادیه اروپا؛ صندوق ‌های انسجام CMEPIUS، ERDF و ESF به منظور تقویت موافقت ‌نامه‌های دوجانبه اسلوونی با چندین کشور از طریق ارائه بورس ‌های تحصیلی و کمک هزینه‌ های تحقیقاتی تحرک به دانشجویان کوتاه ‌مدت از کشورهای مختلف اتحادیه اروپا و قاره، هدایت شدند.

بورسیه تحصیلی در اسلوونی شامل موارد زیر هستند:

  • بورسیه های تحصیلی Ad Futura برای آموزش
  • بورسیه تحصیلی برای شهروندان کشورهایی مانند فلسطین، غنا، اوکراین، مصر، تونس و غیره
  • بورسیه تحصیلی برای شهروندان کشورهای منطقه بالکان غربی
  • بورسیه های ZOIS
  • کمک های مالی شرکتی

می توانید برای اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت تحصیلی به اسلوونی با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت نمایید تا شما را در زمینه مهاجرت و تحصیلات در اسلوونی راهنمایی کنند تا بهترین تصمیم را برای آینده خود اتخاد نمایید و از خدمات کامل ای مجموعه بهره مند شوید.

سوالات رایج در خصوص تحصیل در اسلوونی

در این بخش از مقاله سوالات رایج شما در خصوص تحصیلی در اسلوونی را پاسخ داده ایم:

  • هزینه تحصیل در اسلوونی چقدر است؟ دانشجویان خارجی بین $2000 تا 9000$ (دلار) در هر سال تحصیلی بسته به برنامه انتخابی خود پرداخت می کنند.
  • بهترین دانشگاه های اسلوونی کدام اند؟ دانشگاه لیوبلیانا-دانشگاه ماریبور-دانشگاه نوا گریتسا-دانشگاه بلد
  • مدارک لازم برای تحصیل در اسلوونی چیست؟ برای تحصیل در اسلوونی به نامه پذیرش و ویزای تحصیلی اسلوونی و اثبات تمکن مالی و ارائه مدارک شناسایی و پاسپورت و بیمه و گواهی عدم سوپیشینه و مدارکی که محل اقامت شما را اثبات کند نیاز دارید.
  • آیا تحصیل در اسلوونی تصمیم خوبی است؟ با توجه به اینکه کشور اسلوونی یکی از کشورهای خوب اروپای مرکزی است و همسایه های مهمی دارد تحصیل در این کشور موجب پیشرفت تحصیلی برای کار و زندگی شما خواهد شد و وجهه بین المللی شما را تقویت می کند.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *