مهاجرت تحصیلی استرالیا

مهاجرت تحصیلی به استرالیا

مهاجرت تحصیلی به استرالیا

مهاجرت تحصیلی به استرالیا به علت وجود دانشگاه های فراوانی که جزء 100 دانشگاه برتر جهان هستند، علاقمندان زیادی را در بر می گیرد. دانشجویان زیادی این کشور را جهت ادامه تحصیل انتخاب می­ کنند. از طریق ویزای تحصیلی استرالیا می ­توانند به همراه اعضای خانواده خود به این کشور سفر نمایند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آگاهی های لازم در زمینه مهاجرت تحصیلی به استرالیا را در اختیار عزیزان قرار می­ دهد. اعضای خانواده فرد از امتیازات تحصیل و انجام کار به صورت تمام وقت در این کشور برخوردار خواهند بود. همچنان دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود در دانشگاه های استرالیا می ­توانند با بدست آوردن شرایطی جهت کسب تابعیت این کشور اقدام نمایند.

درباره مهاجرت تحصیلی به استرالیا

کشور استرالیا سومین رتبه را در جذب دانشجویان خارجی پس از انگلیس و آمریکا به خود اختصاص داده است. تحصیل در دانشگاه های کشور استرالیا رایگان نیست. دانشجویان ملزم به پرداخت شهریه تحصیلی هستند. اما دولت استرالیا بورسیه های تحصیلی فراوانی را جهت جذب دانشجویان بین المللی ایجاد نموده است. برخی از این بورسیه ها تمامی هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویان را پوشش داده است. به طوری که دانشجویان می­ توانند به صورت رایگان به تحصیل در این کشور بپردازند. دانشگاه های کشور استرالیا کسب 15 جایزه نوبل را در تاریخ خود دارد. همچنین مهمترین اکتشافات جهان در زمینه های زیست، شیمی و ریاضیات مربوط به دانشگاه های این کشور است.

شرایط اعزام دانشجویان جهت تحصیل در این کشور به صورت خلاصه در تصویر زیر مورد بررسی قرار گرفته است:

پروسه اعزام دانشجو به استرالیا

هزینه مهاجرت تحصیلی به استرالیا

تحصیل در کشور استرالیا رایگان نیست. دانشجویان باید قبل از شروع دوره تحصیلی خود در دانشگاه های این کشور شهریه تحصیلی خود را پرداخت نمایند. شهریه تحصیلی دانشجویان با توجه به رشته تحصیلی آنان و مرکز تحصیلی با یکدیگر متفاوت است.

مقاطع تحصیلیهزینه ها به دلار استرالیا
تحصیل در مقاطع ابتدایی 7 تا 16 سالA$7800 الی 30000A$
تحصیل در مراکز فنی و حرفه اییA$4000 الی 22000A$
کارشناسیA$15000 الی 33000A$
کارشناسی ارشدA$20000 الی 37000A$
دکتریA$14000 الی 37000A$

شرایط مهاجرت تحصیلی به استرالیا در دوره ­کارشناسی

افرادی می ­توانند در دوره کارشناسی دانشگاه های استرالیا به تحصیل بپردازند که دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی با نمرات قابل قبول برای دانشگاه های این کشور باشند. همچنین دانشجویان باید دارای مدرک زبان انگلیسی آیلتس با حداقل نمره 6 باشند. ناگفته نماند دانشجویانی که دارای نمره قابل قبول در مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی خود نباشند باید دوره ای بنام Foundation را قبل از ورود به مقطع کارشناسی سپری نمایند.

تدریس در مقطع کارشناسی در تمامی رشته ها از جمله رشته های علوم انسانی، فنی و مهندسی و علوم پایه به زبان انگلیسی ارائه می گردد. امکان تحصیل در تمامی دانشگاه های استرالیا از جمله دانشگاه ملبورن و سیدنی که دارای مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی هستند فراهم است. ناگفته نماند تحصیل در این دوره به مدت 4 سال به طول می­ انجامد. همچنین پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله اعزام دانشجو به استرالیا می باشد.

شرایط مهاجرت تحصیلی به استرالیا در دوره­ کارشناسی ارشد

دانشجویان جهت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد استرالیا باید مدرک کارشناسی خود را اخذ نموده باشند. آن ها باید دارای مدرک زبان انگلیسی آیلتس با حداقل نمره 6.5 یا 7 باشند. دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه های این کشور 2 سال است و دانشجویان رشته مدیریت تنها امکان تغییر رشته خود را به دیگر رشته های نامرتبط دارند.

کشور استرالیا دارای دانشگاه های فراوانی است. به طوری که این دانشگاه ها دارای رتبه های جهانی هستند. از مهمترین دانشگاه های این کشور می توان به ملبورن، کوئیزلند، استرالیای غربی و جیمز کوک اشاره کرد. دانشگاه ملبورن در استرالیا دارای رتبه 42 جهان و دارای 47000 دانشجو می­ باشد. این دانشگاه از بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه های این کشور است. دانشگاه سیدنی نیز یکی از بهترین دانشگاه های استرالیا است که دارای رتبه 46 در جهان است. این دانشگاه از جمله زیباترین دانشگاه های استرالیا نیز محسوب می ­گردد.

شرایط مهاجرت تحصیلی به استرالیا در دوره­ کارشناسی ارشد

شرایط مهاجرت تحصیلی به استرالیا در دوره دکترا

پذیرش در دوره ­دکترای دانشگاه های کشور استرالیا نسبت به دیگر دوره ها کمی دشوارتر است. دانشجویان باید دارای رزومه تحصیلی قوی و همچنین توصیه نامه ای از سوی 2 استاد راهنما در دوره کارشناسی ارشد باشند. از دیگر شرایط پذیرش در دوره­ دکترا در استرالیا برخورداری از معدل بالا و فارغ التحصیلی از دانشگاه های معتبر می ­باشد. تحصیل در دوره دکترا به مدت 3 سال طول خواهد کشید و دانشجویان برای ورود به این دوره بایستی دارای مدرک زبان انگلیسی آیلتس با حداقل نمره 7 باشند. دانشجویان جهت اطلاع از بورسیه های تحصیلی استرالیا می­ توانند با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایند.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی استرالیا

دانشجویانی که قصد تحصیل در کشور استرالیا را دارند، باید ابتدا نامه ای مبنی بر پذیرش دانشجو در دانشگاه های استرالیا را اخذ نمایند. بدین منظور دانشجو باید مدارک زیر را به دانشگاه مورد نظر خود در استرالیا ارسال نمایند:

  • ارائه پاسپورت معتبر دانشجو به همراه ترجمه آن
  • ارائه تمامی مدارک تحصیلی به همراه ریز نمرات آنها که بایستی تمامی مدارک ترجمه گردیده باشند.
  • ارائه رزومه تحصیلی و رزومه کاری دانشجو
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس

همچنین اطلاع از شرایط مهاجرت به استرالیا از طریق مراجعه به لینک مذکور در وبسایت رسمی ما امکان پذیر خواهد بود.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا

پس از این که دانشجویان موفق به اخذ پذیرش تحصیلی دانشگاه های استرالیا شدند، می ­توانند برای دریافت ویزای تحصیلی استرالیا اقدام نمایند.

دانشجویان باید مدارک زیر را به سفارت استرالیا در کشور مبدأ خود تحویل نمایند:

  • ارائه مدارک شناسایی دانشجو به همراه ترجمه آن ها
  • ارائه پاسپورت و 1 نسخه کپی
  • ارائه 4 قطعه عکس پاسپورتی
  • ارائه فیش سفارت استرالیا
  • ارائه نامه پذیرش تحصیلی
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس
  • ارائه مدارکی مبنی بر توانایی مالی دانشجو
  • ارائه رزومه تحصیلی
  • انگیزه نامه
  • تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا

امکان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا برای تمامی دانشجویان بین المللی وجود دارد. به دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود در این رشته مدرک لیسانس داده می ­شود. دانشجویان برای ورود به این دوره آموزشی باید ابتدا در آزمون GAMSAT شرکت نموده و نمره قبولی آزمون را کسب نمایند.

تدریس در این دوره به زبان انگلیسی ارائه می گردد و امکان پذیرش دانشجویان بدون مدرک زبان انگلیسی در این دوره وجود ندارد. دانشجویانی که قصد تحصیل در کشور استرالیا را دارند با سوالات متفاوتی در زمینهمهاجرت تحصیلی به استرالیا روبرو می ­شوند از جمله:

  • بورسیه های تحصیلی استرالیا کدامند؟
  • آیا دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود در استرالیا می­ توانند ویزای کاری این کشور را اخذ نمایند؟
  • آیا امکان استخدام دانشجویان در ادارات دولتی کشور استرالیا وجود دارد؟

کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مفتخر به پاسخگویی تمامی سوالات عزیزان در زمینه مهاجرت تحصیلی به استرالیا می ­باشند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *