مهاجرت به کشور نیوزلند

مهاجرت به نیوزلند

مهاجرت به نیوزلند

مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان به صورت عام و مهاجرت به نیوزلند در 2023 به صورت خاص به طرق مختلف از جمله تحصیل و کار افزایش یافته است. نیوزلند در گذشته یکی از مستعمره های انگلستان بود که در سال های اخیر استقلال خود را به دست آورده و در لیست 10 کشور پیشرفته اقتصادی قرار دارد. زبان رسمی مردم این کشور انگلیسی است. ایرانیان تمایل زیادی برای مهاجرت به کشور نیوزلند دارند لذا موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در نظر دارد تا در مقاله زیر به زوایای مهاجرتی طبق قانون سال 2023 نگاهی داشته باشد.

در این مطلب میخوانید پنهان

مطالعه این مطلب برای متقاضیان خالی از لطف نیست.

  • چه راه هایی برای مهاجرت به نیوزلند وجود دارد؟
  • جهت اخذ ویزای کاری نیوزلند باید تحصیلات دانشگاهی و مدرک زبان داشت؟
  • آیا از هزینه های کارآفرینی در نیوزلند آگاه هستید؟

اینفوگرافی مهاجرت به نیوزلند

معرفی کشور نیوزلند

برای متقاضیان مهاجرت به کشور نیوزلند در ابتدا لازم است که اطلاعاتی عمومی از این کشور به دست آورند. کشور نیوزلند (زلاندنو) درجنوب غربی اقیانوس آرام قرار دارد. این کشور دارای 2 جزیره بزرگ و چندین جزیره کوچک است. نزدیک ترین همسایه کشور نیوزلند، استرالیا است و با دیگر خشکی های جهان، بسیار فاصله دارد. این کشور دارای اقتصادی مطلوب و روابط خوبی با دیگر کشور ها می باشد. کشور نیوزلند دارای استاندارد مطلوبی به لحاظ امنیت ملی بوده و توانسته دانشگاه های معتبری را در خود جای دهد. همچنین بازار کار این کشور نیز وضعیت مطلوبی دارد.

ویژگی های دیگر این کشور زیبا به شرح زیر است:

  • کشور نیوزلند تقریبا 4 میلیون نفر جمعیت دارد که 78% آن ها اروپایی تبار هستند.
  • 49% مردم این کشور از دین مسحیت پیروی می کنند.
  • پایتخت کشور نیوزلند، شهر ولینگتون است که سومین شهر پرجمعیت آن محسوب می گردد.
  • در این کشور مجموعه منحصر به فردی از انواع گیاهی و جانوری وجود دارد.
  • مردم این کشور انگلیسی زبان هستند.
  • کشور نیوزلند از نظر شاخص توسعه یافتگی رتبه هفتم را در سطح جهان به خود اختصاص داده است.
  • اقتصاد این کشور بر پایه کشاورزی و دامپروری استوار است.
  • کشور نیوزلند منطقه ای کوهستانی است و آب و هوایی معتدل و مایل به سرد دارد.

میزان جمعیت مهاجر در این کشور بدین قرار است:

 

جمعیت مهاجر در این زلاندنو

شهرهای مهم نیوزلند

اوکلند با جمعیتی کمتر از 1.6 میلیون نفر به راحتی بزرگترین شهر نیوزلند است. وقتی نوبت به خرید، مکان‌های غذاخوری و کارهایی که باید انجام دهید، دقیقاً در آنجا قرار دارد و بهترین شهرهای جهان را در خود جای داده است. از رستوران ‌های درجه یک و ستاره‌ دار میشلین گرفته تا برخی از بهترین ماهی ‌ها و چیپس ‌های جهان، زندگی ‌های شبانه و رستوران ‌های شلوغ اوکلند برای خیلی‌ها جذابیت زیادی دارد، اما برای بسیاری، این مکان شگفت ‌انگیز در کنار آب و دسترسی به سواحل شنی طلایی یا سفر است. پایتخت نیوزلند در فهرست بزرگترین شهرها رتبه دوم را دارد و اغلب به عنوان یکی از “باحال ترین” شهرهای جهان شناخته می شود در حالی که در ولینگتون کمی باد می ‌وزد، این شهر زیبا برای بازدید و یکی دیگر از شهرهای ساحلی شگفت‌انگیز است. ولینگتون همچنین خانه برخی از بهترین موزه‌های نیوزلند است.

کرایست چرچ به باغ شهر معروف است و سومین شهر بزرگ نیوزلند است. همانطور که از نامش پیداست، کرایست چرچ شهری پر از پارک و باغ است و این شهر را به مکانی ویژه برای بازدید در هر زمانی از سال تبدیل می کند، به ویژه در فصل های پاییز و بهار که رنگ های شهر می تواند بسیار دیدنی باشد. کرایست چرچ تا حدودی بزرگترین شهر جزیره جنوبی است و مکانی عالی برای کاوش در تمام لذت های جزیره جنوبی است. همیلتون یا همان ترون که با محبت شناخته می شود، در رتبه چهارم لیست بزرگترین شهرهای نیوزلند قرار دارد. همیلتون که در سواحل رودخانه عظیم وایکاتو واقع شده است، شهر اصلی منطقه وایکاتو است. این یک مکان عالی برای توقف در سفر به Raglan، Waitomo یا بیشتر در جنوب به Taupo یا Rotorua است.

بررسی شهرهای نیوزلند

ولینگتون که بین جنگل ‌های سرسبز و موج ‌های درهم ‌پیچ در انتهای جنوبی جزیره شمالی قرار دارد، هنوز هم حس شهر کوچکی را حفظ کرده است، حتی با وجود اینکه خانه پارلمان این کشور است، ساختمانی منحصربه ‌فرد به شکل کندوی عسل که درهای خود را برای بازدید با راهنما باز می‌کند. قدم زدن در امتداد اسکله ولینگتون، یک مسیر ساحلی وسیع که بندر را در آغوش گرفته است، به عنوان نقطه شروع عالی عمل می کند. در مرکز شهر Dunedin قدم بزنید ، و اگر فکر می کنید به اسکاتلند منتقل شده اید، بخشیده می شوید – اما نه، شما هنوز حدود 11000 مایل با شما فاصله دارید. با این حال، دومین شهر بزرگ در جزیره جنوبی، میراث اسکاتلندی زیادی را حفظ کرده است، که در معماری ویکتوریایی ساختمان ‌های سنگی قابل مشاهده است.

کوئین ‌تاون که در میان کوه‌ های پرتگاه و قله‌ های پوشیده از برف قرار گرفته است، تقریباً به اندازه شهرها ارزش کارت پستالی دارد. با موقعیت برتر در دریاچه واکاتیپو، طبیعت به شما دیکته می کند که چگونه روزهای خود را بگذرانید. به عنوان یکی از برترین شهرهای نیوزلند برای عاشقان ماجراجویی معروف است، مجموعه ای از تجربیات آدرنالین را برای انتخاب پیدا خواهید کرد. با پاراگلایدر، برای چشم انداز چشم پرنده، یا بر فراز سایه بان جنگل در زیپ لاین پرواز کنید. اوکلند به ‌عنوان پرجمعیت ‌ترین کلان شهر کشور، غرق در همه چیزهایی است که نیوزلند را خیره می‌کند. در واقع، اغلب به عنوان یکی از بهترین شهرهای قابل زندگی در کل جهان انتخاب می شود.

طرق مهاجرت به نیوزلند

لازم به ذکر است زبان رسمی کشور نیوزلند انگلیسی است. افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند، می­ بایست از مهارت زبان انگلیسی برخوردار باشند. از آنجایی که اخذ ویزای نیوزلند از یک سیستم امتیاز دهی پیروی می­ نماید، برخورداری از مهارت زبان انگلیسی موجب کسب امتیاز برای افراد می ­گردد. راه های مختلفی برای مهاجرت به نیوزلند طبق قانون سال 2023 وجود دارد. برخی از این روش ها منجر به اخذ اقامت دائم و سپس تابعیت و پاسپورت این کشور می­ گردد.

روش های مهاجرتی به کشور نیوزلند عبارتند از:

  • مهاجرت تحصیلی
  • مهاجرت کاری
  • مهاجرت از طریق ازدواج
  • مهاجرت از طریق پناهندگی
  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری
  • مهاجرت از طریق تولد

نیوزلند کشوری مهاجر پذیر بوده است و در سال های گذشته، جمعیت ورودی به این کشور بیشتر از جمعیت خروجی در این کشور بوده است.

جمعیت ورودی و خروجی نیوزلند

مزایا کار در نیوزلند

نیوزلند مکانی آرام است. از نحوه صحبت افراد گرفته تا نحوه لباس پوشیدن آنها. مانند هر جامعه ای، افراط و تفریط وجود دارد، اما به طور کلی فرهنگ در اینجا بسیار برابر است. در مورد سوابق خود، جایی که به مدرسه یا دانشگاه رفته اید، چندان نگران نباشید. تجربه من از محل کار داستان مشابهی است. شرکت ‌های بزرگ فقط کمی سردتر از آن چیزی است که مثلاً در شهرهای بزرگ انگلستان پیدا کنید. کل معادله تعادل کار/زندگی در جهت زندگی، اینجا در NZ، منحنی مطلوبی دارد. این پذیرفته شده است که شما زندگی خارج از محل کار دارید، و می خواهید به موقع برای پیاده روی / ورزش / ملاقات با دوستان خود بروید. تعطیلات آخر هفته برای دوستان و خانواده است. بیشتر محیط‌ های اداری معمولاً تعطیل می ‌شوند یا در تعطیلات بزرگ تابستانی ساعات کاری کمتری کار می ‌کنند.

طبق اکثر معیارها، نیوزلند بسیار دور است و منزوی است. سفر به استرالیا “نزدیک” حداقل 3 ساعت پرواز است. اگر کشور مبدأ شما جایی در اروپا است، احتمالاً سفر به خانه برای یک بازدید سریع وجود ندارد، با کمترین مسافت پرواز حداقل 24 ساعت، و هزینه آن احتمالاً قابل توجه است. نزدیکترین مقصد آمریکا در سرزمین اصلی 13 ساعت است. اساساً، شما به معنای واقعی کلمه در آن سوی دنیا هستید و سفر به هر جای دیگری تلاش بزرگی است. نیوزلند کمتر از پنج میلیون نفر جمعیت دارد و این به این معنی است که مکان نسبتاً آرامی است. حتی در بزرگترین شهرها مانند اوکلند و ولینگتون، افراد زیادی در اطراف وجود ندارند. البته، کافه ‌ها، کلوپ ‌های شبانه، رستوران ‌ها و غیره زیادی وجود دارد) اما گزینه ‌های زیادی که در یک شهر بزرگ ‌تر پیدا می‌ کنید وجود ندارد.

همچنین با توجه به تصویر زیر عوامل موثر بر شرایط کار و درآمد در نیوزلند بدین شرح می باشد:

عوامل موثر بر شرایط کار و درآمد در نیوزلند

نمره ایلتس برای مهاجرت به نیوزلند

یکی از مواردی که همواره برای مهاجرت به نیوزلند پرسیده می شود بحث مدرک زبان و نمره آیلتس است. به صورت کلی با توجه به نوع مهاجرت و روش مهاجرتی مدرک زبان ایلتس درخواست می شود. برای مثال چنانچه بخواهید از طریق تحصیل اقدام کنید با توجه به مقطع تحصیلی مدرک زبان خاصی نیاز است. به صورت کلی:

  • برای مقطع کارشناسی آیلتس حداقل 6.5
  • برای مقطع کارشناسی ارشد آیلتس حداقل 7
  • برای مقطع دکترا آیلتس حداقل 7.5

اما چنانچه بخواهید از طریق کار به این کشور مهاجرت کنید نمره آیلتس حداقل 7.5 مورد نیاز است. البته نمره آیلتس برای مهاجرت به نیوزلند هر چه بیشتر باشد شانس شما را افزایش می دهد. جهت سرمایه گذاری در این کشور نیازی به ارائه مدرک زبان نیست اما در هر صورت توانایی ارتباط برقرار کردن و صحبت به زبان انگلیسی مورد نیاز شما خواهد بود. در هر صورت تسلط به زبان انگلیسی کار شما را در مسیر مهاجرت آسان می کند. درباره اطلاع از شرایط کار و اشتغال زایی در سایر کشورها مقاله کار در گرجستان را مطالعه بفرمائید.

در نمودار زیر نرخ بیکاری در نیوزلند آورده شده است:

نرخ بیکاری در نیوزلند

مهاجرت به نیوزلند از طریق کار

دولت نیوزلند با صدور ویزای کاری به تأمین کمبود نیروی حرفه ای در بازارهای کاری خود نموده است. اخذ این ویزا با شرایطی همچون سابقه کار، مهارت زبان انگلیسی و تحصیلات دانشگاهی همراه است. نکته قابل توجه برای دریافت ویزای کاری نیوزلند این است که متقاضیان با اخذ این ویزا می ­توانند به همراه اعضای خانواده خود به این کشور مهاجرت نمایند. پس از 2 الی 3 سال انجام کار در این کشور و پرداخت مالیات، امکان اخذ اقامت دائم نیوزلند را خواهند داشت. در خصوص اطلاع از شرایط مهاجرت به سایر کشورها نیز می توانید مقاله بهترین شهرهای نروژ را نیز مطالعه بفرمائید.

شرایط اختصاصی برای کار در نیوزلند

برای واجد شرایط بودن برای مهاجرت به نیوزیلند در دسته مهاجرت ماهر، شما باید:

  • سن زیر 56 سال
  • شرایط لازم بهداشتی، شخصی و زبان انگلیسی
  • همچنین باید بتوانید حداقل در 100 امتیاز در سیستم امتیاز کسب کنید.
  • امتیازات بر اساس مهارت های شما، تجربه کار مربوطه، مدارک تحصیلی، سن
  • در صورت ارائه پیشنهاد شغلی در نیوزیلند اختصاص می یابد.

امتیاز لازم برای دریافت ویزای کاری این کشور 100 است که شامل موارد زیر می ­گردد:

شاخص سنامتیاز
20 الی 2930
30 الی 3925
40 الی 4420
45 الی 4910
50 الی 555
تجربه کاریامتیاز
2 سال10
4 سال15
6 سال20
8 سال25
10 سال30
تحصیلاتامتیاز
دیپلم (مدارک فنی و حرفه ای)40
کارشناسی50
کارشناسی ارشد60
پیشنهاد کاری یا سابقه کارامتیاز
پیشنهاد کاری از کارفرمایان در نیوزلند50
برخورداری از یکسال سابقه کار در مشاغل تخصصی50

مهاجرت به نیوزلند از طریق تحصیل

سیستم آموزشی در این کشور برگرفته از سیستم آموزشی انگلستان که یکی از با کیفیت ترین سیستم های آموزشی در جهان می ­باشد. دانشگاه های نیوزلند یکی از مقاصد تحصیلی دانشجویان بین المللی است که با اخذ ویزای تحصیلی این کشور به نیوزلند مراجعت می ­نمایند. اکثر دانشجویان پس از پایان تحصیلات خود با تبدیل اقامت تحصیلی به اقامت کاری این کشور سعی در اخذ دریافت تابیعت نیوزلند را دارند. زیرا تحصیل به تنهایی در این کشور موجب اخذ تابعیت نیوزلند نمی ­گردد.

با توجه به دانشگاه های معتبر کشور نیوزلند، هر ساله دانشجویان زیادی با دریافت ویزای تحصیلی به این کشور مهاجرت می نمایند. همان طور که پیشتر ذکر نمودیم، مهاجرت به نیوزلند از طریق تحصیل خود به تنهایی موجب اخذ اقامت دائم این کشور نمی­ گردد. اما راه هایی وجود دارد که دانشجویان پس از اتمام تحصیلات در این کشور امکان اخذ اقامت دائم و تابعیت این کشور را خواهند داشت. کار، سرمایه گذاری، کارآفرینی در نیوزلند از جمله روش هایی هستند که پس از اتمام تحصیل در منجر به دریافت اقامت دائم این کشور می­ گردد. زبان تحصیل در نیوزلند انگلیسی است و دانشجویان برای ورود به رشته مورد نظر خود می­ بایست از مهارت زبان انگلیسی برخوردار باشند.

8 دانشگاه برتر نیوزلند

دانشگاه های برتر کشور نیوزلند که دارای رتبه عالی در سطح جهانی هستند به شرح زیر است:

برترین دانشگاه های نیوزلندرتبه جهانی QS
دانشگاه اوکلند83
دانشگاه اوتاگو176
دانشگاه ویکتوریا ولینگتون215
دانشگاه کانتربری227
دانشگاه وایکاتو266
دانشگاه Massey LogoMassey287
دانشگاه لینکلن356
دانشگاه صنعتی اوکلند442

بررسی هزینه تحصیل در کشور نیوزلند

هزینه تحصیل در دانشگاه های نیوزلند نسبتاً گرانتر از هزینه های تحصیل در دانشگاه های کانادا می ­باشد. البته دانشجویان بین المللی امکان اخذ بورسیه و کمک هزینه تحصیلی در این کشور را دارند. علاوه بر این دولت نیوزلند اجازه انجام کار ضمن تحصیل با ویزای تحصیلی را به دانشجویان داده است. دانشجویان حین تحصیل خود می ­توانند به انجام کارهای دانشجویی به مدت 20 ساعت در هفته بپردازند و از این طریق بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی خود در این کشور را پوشش دهند.

به طور متوسط هزینه تحصیل در نیوزلند در جدول زیر به صورت سالیانه تخمین زده شده است:

برنامه تحصیلیمدت دورهشهریه به دلار نیوزلند
کارشناسی 3 الی 6 ساله برای دندانپزشکی، دامپزشکی و رشته های شاخه پزشکی و در اکثر رشته های علوم پایه، مهندسی، معماری 3 الی 4 ساله استNZD20500 الی NZD25000
دیپلم و کارشناسی ارشدبین 3 تا 5 سال (بسته به رشته متفاوت است.)NZD19000 الی NZD29000
MBAمدت زمان دوره های کارشناسی ارشد با توجه به دوره های کارشناسی بدین صورت است که 2 سال پس از سپری کردن دوره 3 ساله کارشناسی و 1 سال تحصیل پس از دوره 4 ساله است.NZD31000 الی NZD50000
دکتریبه مدت 3 الی 6 سال طول می کشد.NZD6500 الی NZD9000

مهاجرت به نیوزلند از طریق ثبت شرکت

مهاجرت به نیوزلند از طریق ثبت شرکت

اقتصاد قوی و بازارهای باز نیوزیلند به همراه یک محیط نظارتی انعطاف ‌پذیر منجر به نظرسنجی انجام کسب و کار بانک جهانی شد که آن را به عنوان ساده‌ ترین کشورها برای انجام تجارت در کل جهان اعلام کرد. دولت نیوزلند محدودیت های زیادی را برای سرمایه گذاران و مشاغلی که به دنبال ایجاد، مالکیت و راه اندازی کسب و کار در این کشور هستند، اعمال نمی کند. در واقع، این کشور پورتال ‌های آنلاین آسان برای استفاده را فراهم می ‌کند که مواردی مانند رزرو نام شرکت شما و گنجاندن آن را به یک کار ساده تبدیل می‌ کند که می ‌تواند ظرف چند ساعت تکمیل شود. جهت تکمیل اطلاعات خود درباره شرایط ثبت شرکت در نیوزلند می توانید مقاله لینک شده را مطالعه بفرمائید.

قبل از شروع کسب و کار در نیوزلند، اولین قدم این است که گزینه های مختلف را از نظر ساختار تجاری که ممکن است بخواهید برای شرکت خود اتخاذ کنید بررسی کنید. در اینجا انتخاب های معمولی شما هستند:

  • شرکت انحصاری
  • شرکت همکاری
  • شرکت با مسئولیت محدود

جهت اطلاع از شرایط کاری در سایر کشورها به عنوان مثال می توانید مقاله حقوق ماهیانه کار در نروژ را مطالعه بفرمائید.

کارآفرینی و سرمایه گذاری در نیوزلند

یکی دیگر از راه های مهاجرتی کارآفرینی و سرمایه گذاری در نیوزلند می ­باشد که شرایط آن به شرح زیر است:

  • میزان سرمایه اولیه برای سرمایه گذاری در این کشور NZD100000 (دلار نیوزلند) است.
  • سرمایه گذران علاوه بر سرمایه اولیه بایستی دارای بیزینس پلنی باشند که موجب سودآوری برای کشور نیوزلند باشد
  • سرمایه گذران خارجی برای اخذ ویزای سرمایه گذاری نیوزلند ابتدا باید طرح تجاری خود را به اداره بازگانی این کشور ارائه نماید.
  • این اداره به بررسی و ارزیابی طرح های تجاری متقاضیان می پردازد.
  • در صورت تأیید، موافقت خود را برای صدور ویزای نیوزلند اعلام خواهد نمود.

در صورتی که سرمایه گذاری افراد در طی چند سال موجب سودآوری در این کشور گردیده باشد و وی در طول سرمایه گذاری در این کشور مالیات های دولت نیوزلند را پرداخت نموده باشد امکان دریافت اقامت دائم این کشور را خواهند داشت.

مزایای سرمایه گذاری در نیوزلند

سرمایهخ گذاری در نیوزلند می تواند سود مطلوبی را برای متقاضیان به ارمغان آورد. اما در کنار سود و رشد سرمایه در این کشور، متقاضیان می توانند از مزایای جانبی سرمایه گذاری نیز بهره مند شوند. این مزایا به متقاضیان امکان دسترسی آسان به سرمایه خود را می دهد. برخی از مزایای سرمایه گذاری در این کشور عبارتند از:

  • امکان رشد سرمایه
  • روش های متعدد
  • اقامت نیوزلند
  • بهره مندی از رفاه اجتماعی
  • جایگاه اجتماعی مطلوب

مهاجرت به نیوزلند از طریق خرید ملک

مهاجرت به نیوزلند از طریق خرید ملک فقط در صورت شرایط خاص امکان پذیر است. به صورت کلی صرفا خرید ملک در نیوزلند برای مهاجرت کافی نیست و مانند کشورهای پرتغال و اسپانیا، نیوزلند گزینه ارائه اقامت دائم از طریق خرید ملک را ندارد. البته افرادی که خواهان سرمایه گذاری در نیوزلند هستند به صورت تشویقی اقامت نیوزلند را نیز بدست می آورند. به صورت کلی اقامت نیوزلند از طریق سرمایه گذاری به 2 صورت قابل انجام است:

بررسی اقامت نیوزلند از طریق سرمایه گذاری

اگر درخواست شما برای ویزای سرمایه گذاری تایید شود شما 12 ماه فرصت دارید تا وجوه خود را به نیوزلند منتقل کنید و در یک سرمایه گذاری قابل قبول سرمایه گذاری کنید. سرمایه گذاری های قابل قبول باید:

  • بتواند بازده تجاری داشته باشد.
  • در نیوزلند سرمایه گذاری شود.
  • به دلار نیوزلند سرمایه گذاری شود.
  • در شرکت های قانونی یا صندوق های مدیریت شده سرمایه گذاری شود.
  • موجب کمک به اقتصاد نیوزلند شود.
  • برای استفاده شخصی شما، به عنوان مثال، خانه یا ماشین شما نباشد.
  • سرمایه گذاری باید در اوراق قرضه، سهام، دارایی یا سایر سرمایه گذاری ها باشد.
  • سرمایه گذاری می تواند برای توسعه املاک مسکونی یا ملک تجاری نیز باشد.

شرایط ملک برای سرمایه گذاری در نیوزلند

شرایط ملک برای سرمایه گذاری در نیوزلند برای اقامت این کشور متفاوت است. توسعه ملک مسکونی یک سرمایه گذاری قابل قبول در نظر گرفته می شود اگر:

  • این یک توسعه جدید است و نه بازسازی یا توسعه یک ملک مسکونی موجود.
  • توسعه دارای تاییدیه ها و موافقت های لازم است.
  • هدف از توسعه، ایجاد یک بازگشت تجاری در بازار آزاد است – نباید برای شما، خانواده یا دوستانتان باشد که در آن زندگی کنید.

شما باید همچنین موارد زیر را ارائه دهید:

  • طرح تجاری برای پروژه توسعه مسکونی
  • قراردادی از سازندگان و سایر پیمانکاران فرعی
  • کلیه رضایت های مربوطه از مقامات محلی
  • برنامه پرداخت ها، اگر قرار است وجوه در یک دوره زمانی پرداخت شود
  • جدول زمانی تکمیل شامل هرگونه برنامه بازاریابی.

خرید ملک مسکونی موجود برای مقاصد اجاره برای سرمایه گذاری قابل قبول نیست. در کنار خرید ملک در این کشور می توانید از طریق روش ثبت شرکت در نیوزلند به این کشور مهاجرت کنید.

مهاجرت به نیوزلند از طریق ازدواج و تولد

ازدواج در نیوزلند با یک شهروند نیوزلندی سبب اقامت شهروند خارجی در کشور نیوزلند می شود اما طبق قانون شرایطی برای آن تعیین گردیده است که ذیلا به آن می پردازیم:

  • طرفین باید بالای 18 سال سن داشته باشند.
  • باید واقعی بودن ازدواج خود را اثبات کنند.
  • باید قبل از ازدواج حداقل 1 بار همدیگر را ملاقات کرده باشند.
  • باید با هم، در یک خانه زندگی کنند و دیدار آن ها فقط مربوط به زمان تعطیلات و تفریحات نباشد.
  • باید شهروند نیوزلندی مدارکی دال بر اثبات حمایت مالی از همسرش را ارائه دهد.
  • ارائه عکس های مشترک زوجین و غیره

در مورد اعطای تابعیت به فرزندان متولد شده در خاک نیوزلند نیز باید گفت که، ابتدا سیستم اعطای تابعیت این کشور بر اصل خاک بود. اما پس از افزایش مهاجرت به این کشور سیستم اعطای تابعیت این کشور به اصل خون تغییر کرد. بدین معنا که تابعیت نیوزلند تنها به نوزادانی که یکی از والدین آنها دارای تابعیت نیوزلندی باشند و در خاک نیوزلند نیز به دنیا آمده باشند، اعطاء می ­گردد.

مهاجرت به نیوزلند از طریق ازدواج و تولد

مهاجرت به نیوزلند از طریق پناهندگی

پناهندگی یکی از دشوارترین راه های مهاجرت به نیوزلند می­ باشد. اگر چه کشور نیوزلند یکی از اعضای کنوانسیون ژنو است، اما طبق این کنوانسیون تنها با درخواست پناهندگی افرادی که بنا به دلایلی همچون ترس از جان، مسائل امنیتی سیاسی، مذهبی و نژادی به این کشور مراجعت نموده اند، موافقت می­ نماید. به محض ورود پناهندگان به نیوزلند، ابتدا آن ها به محل اسکان پناهندگان منتقل شده و تا 6 هفته نگه داری می شوند. از لحاظ آموزش زبانی، بهداشت و ایمنی برای آن ها کلاس هایی برگزار می گردد.

همچنین سازمان های مردم نهاد برای انطباق پذیری هرچه بیشتر با محیط و سبک زندگی در نیوزلند به کمک آنان می آیند. ئر نهایت پرونده پناه جویان توسط مقام ذی ربط بررسی گردیده و در صورت مورد تایید بودن، به محل اقامت خود منتقل می شون و تحت حمایت صلیب سرخ قرار می گیرند. از سوی وکلا و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به هیچ عنوان این روش پر ریسک، پیشنهاد نمی گردد. بهتر است از طرق قانونی ذکر شده با توجه به شرایط و ویژگی های خود، به این کشور مهاجرت نمایند.

بهترین روش مهاجرت به نیوزلند

مهاجرت به نیوزلند از روش های متعددی امکان پذیر می باشد. اما مهم تر آن است که کدام روش بهترین می باشد. متقاضیان مهاجرت به این کشور می توانند از طریق بررسی ویژگی های هر کدام از طرق مهاجرت به نیوزلند، بهترین را شناسایی کنند. ملاک بهترین بودن روش مهاجرت، خود متقاضی می باشد. به عبارتی متقاضیان بایستی بسته به هدف مهاجرت، روش را انتخاب نمایند. از این رو هر کدام از طرق مهاجرت برای متقاضیان خاصی بهترین روش می باشد. به عنوان مثال، ملاک های انتخاب مهاجرت کاری عبارتند از:

ملاک های مهاجرت کاری به نیوزلند

مزایا مهاجرت به نیوزلند

با توجه به افزایش مهاجرت به کشور نیوزلند ما در این بخش مزایا و معایب مهاجرت به این کشور را بیان خواهیم نمود.

از مهمترین مزایای مهاجرت به این کشور عبارتند از:

  • برخورداری از سیستم بهداشتی و درمانی رایگان و با کیفیت
  • نرخ بیکاری پایین
  • برخورداری از حقوق و دستمزدهای مناسب
  • تحصیل در دانشگاه های بسیار معتبر
  • مدارک صادره از این دانشگاه ها در تمامی کشورهای جهان به رسمیت شناخته شده اند.
  • یادگیری مهارت زبان انگلیسی
  • زندگی در کشوری با آب و هوای متعادل و بسیار مناسب

لازم به ذکر است پروسه اخذ ویزای نیوزلند نسبت به فرآیند اخذ ویزاهای دیگر کشورها بسیار ساده و آسان است. متقاضیان زمان زیادی برای انجام کارهای اداری صرف نخواهند نمود.

معایب مهاجرت به نیوزلند

در مقابل تمامی مزایای فوق می ­توان گفت مهاجرت به این کشور دارای معایبی همچون موارد زیر است:

  • زیاد بودن ساعات کاری است که برای برخی از افراد غیر قابل تحمل است.
  • از آنجایی که مردم این کشور با لهجه به خصوصی به زبان انگلیسی صحبت می ­نمایند.
  • ممکن است برای برخی از افراد درک کردن و تکلم به این زبان دشوار باشد.

نرخ مهاجرت به نیوزیلند

مهاجرت در 1 سال گذشته توانسته جمعیت نیوزیلند را به ازای هر 1000 نفر که در این کشور زندگی می کنند، حدود 11 نفر افزایش دهد. کشورهای نیوزیلند و ایرلند تمایل دارند که در نرخ مهاجرت خالص نوسان بیشتری داشته باشند زیرا جمعیت کمی دارند. در نمودار زیر به نرخ مهاجرت به این کشور به ازای هر نفر در سال های متوالی اشاره می شود:

 

نرخ مهاجرت به نیوزلند به ازای هر نفر

افتتاح حساب بانکی پس از مهاجرت به نیوزلند

برای اغلب افرادی که مهاجرت به نیوزلند را برای آینده زندگی خود انتخاب می کنند، افتتاح حساب بانکی به یکی از معضلات بزرگ آنها تبدیل می شود. اما نگران نباشید، زیرا افتتاح حساب بانکی برای افراد غیر مقیم در نیوزلند کار بسیار ساده ای است. حتی برخی از بانک های نیوزلند به متقاضیان اجازه می دهند تا زمانی که همچنان در خارج از کشور هستند حساب بانکی باز کنند. با این حال پس از مهاجرت به نیوزلند معمولا از متقاضیان خواسته می شود برای اثبات هویت خود به شعبه مراجعه کنند. البته لازم به ذکر است که برای دسترسی به اکثر گزینه های بانکی در نیوزلند، باید ویزای طولانی مدت این کشور را داشته باشید. به طور کلی هرچه زودتر در مورد سیستم بانکی و نحوه افتتاح حساب بانکی در نیوزلند بدانید در هنگام مهاجرت به نیوزلند راحت تر خواهید بود.

به طور کلی بانک های نیوزلند گزینه های افتتاح حساب زیادی را در اختیار مهاجران قرار می دهند. نحوه اقتتاح حساب بانکی در پش از مهاجرت به نیوزلند فرآیند بسیار ساده ای محسوب می شود. البته لازم به ذکر است که برای افتتاح حساب بانکی در نیوزلند باید الزاماتی را رعایت فرمایید که عبارت اند از:

  • ارائه مدرک شناسایی معتبر: این مدارک شامل شناسه نیوزلند یا پاسپورت ملی شما می شود.
  • اثبات آدرس: این مورد می تواند آدرس فعلی شما در خارج از کشور باشد. اما متقاضیان باید یک آدرس دائمی در نیوزلند ارائه دهند.
  • شماره ای در نیوزلند: اگر هنوز شماره ای ندارید، می توانید از شماره مالیات یا اظهارنامه مالیاتی کشور مبدا خود استفاده کنید.
  • ارائه ویزای معتبر

در تصویر زیر می توانید بهترین بانک های نیوزلند را برای افتتاح حساب بانکی مشاهده فرمایید:

بهترین بانک های نیوزلند را برای افتتاح حساب بانکی

یافتن اقامتگاه پس از مهاجرت به نیوزلند

فرآیند یافتن اقامتگاه پس از مهارجت به نیوزلند، یکی از اصلی ترین مراحل مهاجرت به این کشور می باشد. به طور کلی مهاجرانی که به دنبال اقامتگاهی در نیوزلند هستند به دو دسته خریداران ملک و اجاره کنندگان ملک در  نیوزلند تقسیم می شوند. به طور مثال برای افرادی که به دنبال اجاره ملک در نیوزلند هستند، باید به این نکته توجه فرمایند. که اجاره ملک در نیوزلند بر خلاف اغلب کشورهای جهان به صورت هفتگی محاسبه می شود. بنابراین هنگام در نظر گرفتن ارزش اجاره آگهی شده این مورد مهم را در نظر بگیرید. همچنین اجاره یک خانه کوچک در نیوزلند حدود 215NZD (دلار نیوزلند) برای یک هفته می باشد. اما متقاضیان خرید ملک، پس از مهاجرت به نیوزلند به این نکته توجه فرمایند که خرید اقامتگاه در نیوزلند به خوبی سازماندهی شده است. به طور مثال قیمت هر متر مربع خانه در نیوزلند جهت خرید، بین 18000NZD تا 39000NZD (دلار نیوزلند) می باشد.

کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت معتقدند بهترین راه های مهاجرت به نیوزلند از طریق راه های قانونی به این کشور است. پناهندگی دارای پروسه ای زمان بر و در برخی از موارد متقاضیان سال ها منتظر و سر در گم خواهند ماند. برای انتخاب بهترین راه های ورود به نیوزلند و برترین کشورهای جهان می توانید با مشاوران ما در ارتباط باشید.

سوالات پرتکرار در باب مهاجرت به نیوزلند

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات حائز اهمیت در باب مهاجرت به نیوزلند می باشیم:

  • چه راه هایی برای مهاجرت به نیوزلند وجود دارد؟ نیوزلند کشوری با حدود 4 میلیون نفر جمعیت است. پایتخت این کشور شهر ولینگتون است و اقتصاد این کشور بر پایه دامپروری و کشاورزی استوار است. راه های مهاجرتی زیادی اعم از کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری و ثبت شرکت، ازدواج و تولد برای ورود به این کشور وجود دارد.
  • مهاجرت به نیوزلند از طریق کار با چه شرایطی امکان پذیر است؟ برای مهاجرت کاری به کشور نیوزلند به دست آوردن حداقل امتیازات در سیستم امتیابندی این کشور که بر پایه سن، مدرک تحصیلی، سابقه کار، پیشنهاد کاری و سابقه زندگی و کار در نیوزلند و یا سایر کشورهای خارجی قرار دارد، الزامی است. در صورت اخذ ویزای کار نیوزلند و 2 تا 3 سال کار در این کشور و پرداخت مالیات می توان به اقامت دائم دست یافت.
  • مهاجرت به نیوزلند از طریق تحصیل چگونه ممکن است؟ کشور نیوزلند از برترین نظام آموزشی جهان پیروی می کند و به زبان انگلیسی نیز تحصیل در تمامی مقاطع امکان پذیر است، لذا دانشجویان بین المللی از سراسر جهان برای برترین دانشگاه ها، اخذ پذیرش و ویزا اقدام می کنند. از برترین دانشگاه های این کشور که با داشتن شرایط عالی به دانشجویان پذیرش می دهد می توان به اوتاگو، اوکلند، ولینگتون، کانتربری و وایکاتو اشاره کرد.
  • مهاجرت به نیوزلند از طریق کارآفرینی و سرمایه گذاری چه شرایطی دارد؟ سرمایه گذاران باید حداقل سرمایه ایی معادل NZD100000 (دلار نیوزلند) ارائه دهند و علاوه بر آن باید طرح تجاری ارزشمندی نیز که برای دولت و اقتصاد نیوزلند کارآمد باشد باید به اداره بازرگانی این کشور ارائه شود. در طول چند سال اگر این فعالیت اقتصادی سودآور باشد و مالیات مربوطه پرداخت شود موجب اخذ اقامت دائم خواهد شد.
5/5 - (4 امتیاز)

6 دیدگاه برای “مهاجرت به نیوزلند

  1. ماریا گفت:

    سلام هم من خسته نباشم هم شما. خیلی زیاد بود ولی خب کامل بود دیگه. چیز برای گفتن نزاشته بود. باید یه کم وقت گذاشت مطالعه کرد. خوبیش اینه که به جای چندتا مقاله مختلف یه مقاله رو از یه سایت میخونی دیگه کفایت میکنه.

  2. بهستانی گفت:

    چه مقاله پر و عالی بود. واقعا توقع نداشتم یه مطلب به این طولانی ولی کامل و خوب رو در مورد مهاجرت نیوزلند بخونم. برای مهاجرت به نیوزلند همه چیزایی که نیاز داشتم رو گفتید حرفی برای گفتن نموند دیگه. همه ابهاماتم برطرف شد.

  3. سوگل گفت:

    سلام من 18 سالمه و میخوام برای مهاجرت به نیوزلند اقدام کنم میخواستم بدونم برای مهاجرت به نیوزلند میشه همزمان با همراه رفت یا نه؟ ممنون میشم راهنماییم کنین

    1. صادقی گفت:

      سلام اخذ ویزای همراه نیوزلند به صورت همزمان وجود ندارد. در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  4. محمد کیانی گفت:

    سلام من همسرم بارداره میخواستم مهاجرت به نیوزلند داشته باشم اما اول میخواستم بچمو ببرم اونجا بدنیا بیارم مثلا توریستی برم اونجا. فکر میکردم چون ۲ ماهه بارداره همسرم بشه ببرمش نیوزلند اما الان یک ماهه دارم تحقیق میکنم حتی نمیتونم توریستی برم اونجا میگن تا کاراتو بکنی و اقدام کنی دو سه ماه طول میکشه بعد دیکه به همسرم اجازه پرواز نمیدن و از نظر پزشکی ممنوع میشه براش پرواز چون میخواستم بچمو اونجا به دنیا بیارم بعد خودم و همسرم از طریق بچم اقدام کنیم مهاجرت به نیوزلند داشته باشیم تورو خدا یه راهنماییم کنید چیکار کنم بتونم برم اونجا؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام. نیوزلند جز کشورهای پرتقاضا در خصوص مهاجرت است. برای مهاجرت به این یا باید از طریق تحصیل در نیوزلند یا کار در نیوزلند یا سرمایه گذاری اقدام کنید. در خصوص مشاوره مهاجرتی به این کشور می توانید با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *