مهاجرت به کشور انگلستان

مهاجرت به انگلستان

مهاجرت به انگلستان

مهاجرت به انگلستان در سال 2023 برای ایرانیان مسیر همواری نیست، اما بهتر است از شرایط مهاجرت قانونی مهاجرت اطلاعات کافی کسب نمایید. اگر امروز به دنبال مهاجرت به بریتاینا هستید شما را از آخرین قوانین و راه های موجود آگاه سازیم. بریتانیا یک کشور اروپایی می باشد. از اقتصاد پیشرفته ای بهره می برد. این کشور برنامه های متنوعی برای مهاجرت شهروندان خارجی به این کشور پیش بینی نموده است. جهت مهاجرت به این کشور روش های متفاوتی وجود دارد. تحصیل در انگلستان برترین طرق مهاجرت به این کشور است. هر کدام از این روش ها با توجه به شرایط کنونی شما بررسی شده و مشاورین ما بهترین روش مهاجرتی به انگلستان را در اختیار شما قرار خواهند داد.

  • چه ویزاهایی برای مهاجرت به این کشور وجود داشته و بهترین راه برای یک شهروند ایرانی چیست؟
  • آیا می توان از طریق تحصیل به انگلستان مهاجرت نمود و در این کشور اقامت دائم گرفت؟
  • بعد از چند سال زندگی در انگلستان به صورت قانونی می توان اقامت دائم و پاسپورت این کشور را گرفت؟
  • مهاجرت به انگلستان از طریق پناهندگی چه شرایطی دارد؟
  • آیا می توان مهاجرت به انگلستان از طریق سرمایه گذاری را تجربه کرد؟
  • شرایط مهاجرت به انگلستان از طریق ازدواج چیست؟

این موضوع را در بخش های مختلف این مقاله مطالعه خواهید نمود. زبان رسمی انگلیسی دلیل محکمی است که برای مهاجرت افراد خارجی به این کشور وجود دارد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بخش های مختلفی را در این مقاله قرار داده است که هر یک از آنها حاوی مطالب مفیدی هستند.

اینفوگرافی مهاجرت انگلستان

بهترین شهرهای انگلستان

منچستر به ‌عنوان یکی از سریع ‌ترین شهرهای اروپایی در حال رشد، به مرکزی برای تجارت تبدیل شده است. این شهر با بیش از 12000 لیست شغلی، فرصت های فراوانی همراه با مسکن مقرون به صرفه تر در مقایسه با شهرهایی مانند لندن ارائه می دهد. منچستر با بیش از 40 فضای کاری در سراسر شهر رستوران راهنمای میشلین و 10 پارک با پرچم سبز، چیزهای زیادی برای ارائه دارد که آن را به یک انتخاب عالی برای حرفه ای های جوان تبدیل می کند. لندن به عنوان پایتخت انگلستان، گران ‌ترین شهر است اما فرصت ‌های شغلی بسیار زیادی نیز دارد و 80000 شغل در سراسر شهر فهرست شده است. بیرمنگام به عنوان قطب اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی غرب میدلندز، شهری هیجان انگیز با بیش از 1 میلیون نفر جمعیت است.

بیرمنگام برای کسانی که به دنبال کار در یک فضای کار مشترک هستند، این شهر دارای 26 فضا برای انتخاب است، که آن را به مکانی عالی برای یافتن دفتر کار عالی تبدیل می کند. بریستول واقع در غرب کشور، مکان مناسبی برای هر کسی است که به دنبال زندگی در شهری پر جنب و جوش و بت است. این شهر با ارائه سواحل خیره کننده و خانه های کنار بندر، چیزی برای همه دارد. ادینبورگ اسکاتلند است که مناظر دیدنی و اکتشاف زیادی را ارائه می دهد. این شهر که دارای مناظر تاریخی مانند شهر قدیمی قرون وسطایی، قلعه ادینبورگ، و صندلی آرتور است، مملو از نقاط دیدنی است. برای کسانی که می خواهند از فضاهای سبز زیبا لذت ببرند، این شهر دارای 34 پارک برنده جوایز است، از جمله پارک قلعه کریگ میلار و پارک فیرمایلهد.

فرآیند مهاجرت به انگلستان

بهتر دیدیم قبل از اینکه به توضیح ویزاهای مشخص شده از سوی اداره مهاجرت انگلیس بپردازیم. در مورد فرآیند مهاجرت به این کشور مقدمه ای را برای شما عزیزان مطرح نمائیم. اگر شما امروز قصد کرده اید که به انگلستان مهاجرت نمائید در ابتدا بهتر است این مقدمه را به دقت بخوانید. برای مهاجرت شما بایستی ابتدا از تمامی راه ها و ویزاهایی که اداره مهاجرت این کشور مشخص نموده است آگاه باشید. ما در ادامه این نوشتار تمامی این مسیرها را بررسی نموده ایم. پس به عنوان یک مهاجر موفق اولین قدم آگاهی و انتخاب مسیری است که با شرایطی که شما دارید یکسان باشد.

نیازهای اولیه مهاجرت بنا به ویزاهای مختلف عبارتند از:

  • داشتن شرایط سنی مناسب
  • داشتن سوابق کاری برای اخذ ویزاهای کاری
  • تحصیلات دانشگاهی
  • تمکن مالی مناسب
  • ارائه بیمه نامه
  • ارائه گواهی سلامت
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه
  • دانش و یا مدرک زبان متناسب با ویزای درخواستی
  • داشتن رزومه مسافرتی و پاسپورت معتبر مخصوصا برای ویزای توریستی
  • ارائه رسید پرداخت هزینه های مربوط به اخذ ویزا
  • ارائه نامه اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های معتبر جهت اخذ پذیرش تحصیلی

همانگونه که متوجه شدید مهاجرت به انگلیس می توان گفت برای شهروندان ایرانی آن چنان آسان نیست. البته نوع ویزای انتخابی خیلی در موفقیت شما نقش دارد. در ادامه به بررسی دقیق طرق مهاجرتی به این کشور پرداخته ایم. اگر در میان این مسیرها ویزای مدنظر خود را جستجو نمودید. در مورد این مسیر کامل با یک مشاور مشورت نمائید.

ویزای مهاجرتی انگلستان

همانطور که اشاره شد در راستای مهاجرت به بریتانیا دلایل و اهداف مختلفی وجود دارد. در این میان شهروندان خارجی نسبت به آن اقدام می نمایند. مهاجرت به این کشور همانند بسیاری کشورهای دیگر بر مبنای هدف متقاضیان از طریق گزینه های ذیل صورت می پذیرد:

  • مهاجرت با هدف کار در انگلستان
  • مهاجرت با هدف تحصیل در انگلستان
  • مهاجرت با هدف ازدواج با شهروند انگلیسی
  • مهاجرت با هدف تجارت و سرمایه گذاری در انگلستان
  • مهاجرت از طریق خرید ملک
  • مهاجرت برای اهداف کارآفرینی یا استارت آپ
  • مهاجرت با هدف پناهندگی (توصیه نمی شود.)
  • مهاجرت موقت با هدف ملاقات با اقوام و خویشاوندان

شرح ویزای بلند مدت مهاجرتی کشور انگلیس

سفرهای تفریحی و گردشگری به منظور بازدید از مکان های توریستی و گردشگری در انگلستان به عنوان راهی جهت مهاجرت به انگلستان قلمداد نمی شود. این ویزاها برای افرادی است که به صورت موقت قصد اقامت در این کشور را دارند. افرادی که برای بازدید از اقوام و یا آشنایان، سفر توریستی، گذراندن دوره آموزشی و یا سفرهای کاری کوتاه مدت هدفی دارند. پس اگر هدف شما اخذ اقامت در انگلستان است. از این رو باید با ویزای نوع D به این کشور بروید. ویزاهایی که برای اهداف کوتاه مدت صادر می شود نوع C بوده و امکان تبدیل به اقامت دارند.

یکی از عمده دلایل مهاجرت به این کشور الحاق به خانواده می باشد. در نمودار زیر، عمده دلایل مهاجرت به انگلستان بیان شده است:

دلایل مهاجرت به انگلستان

اقامت دائم انگلستان در سال 2023

بریتانیا همچنان مقصدی مطلوب برای بسیاری از افراد خارج از اتحادیه اروپا در جستجوی زندگی بهتر برای خانواده هایشان است. اخذ اقامت دائم انگلستان (PR UK) معمولاً یک فرآیند طولانی است و به طور متوسط ​​5 سال طول می کشد، بسته به اینکه در کدام مسیر درخواست می دهید. درخواست اقامت دائم انگلستان (PR UK) برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا بسیار ساده است. اگر شما برای چندین سال در بریتانیا زندگی کرده اید، به صورت قانونی یا غیر قانونی، می توانید برای اقامت دائم درخواست دهید.

در زیر لیستی وجود دارد که مدت زمانی را که باید در بریتانیا برای ویزاهای مختلف سپری کنید تا بتوانید برای اقامت نامحدود (ILR) درخواست دهید، نشان می دهد:

نوع اقامتمدت زمان لازم اقامت
ازدواج یا شریک مجرد با شهروند بریتانیا3 سال
اقامت قانونی بر هر مبنایی (اقامت طولانی)10 سال
اقامت غیرقانونی15 سال
مجوز کار Tier1 و ردیف Tier25 سال
سرمایه گذاری، ورزشکار، صاحب کسب و کار، هنر5 سال
مهاجرت از طریق اصل و نسب5 سال

اگر اقامت شما در انگلستان در هر یک از دسته بندی های بالا باشد و مدت زمان ذکر شده را تکمیل کرده باشید، ممکن است واجد شرایط درخواست اقامت بریتانیا و دریافت مجوز اقامت دائم انگلستان باشید.

مزایا مهاجرت به انگلستان

مهاجرت به انگلستان از طریق اصل و نسب

اگر شهروند یک کشور مشترک المنافع هستید و یکی از پدربزرگ و مادربزرگ شما در انگلستان به دنیا آمده است، ممکن است واجد شرایط دریافت ویزای اجدادی بریتانیا 5 ساله باشید. این به شما امکان می دهد در انگلستان زندگی، کار و تحصیل کنید. پس از 5 سال، می توانید برای تمدید درخواست دهید یا برای وضعیت تسویه شده درخواست دهید. قبل از درخواست این ویزا نیازی نیست که شغلی در انگلستان به شما پیشنهاد شده باشد. این یک مسیر بسیار ساده تر را برای کسانی که واجد شرایط هستند می کند. شما نمی توانید در این نوع ویزا مطالبه وجوه عمومی داشته باشید، بنابراین شواهد نگهداری برای دریافت نتیجه خوب حیاتی خواهد بود.

از آنجا که شما به عنوان خویشاوند یک شهروند بریتانیایی درخواست می دهید، باید شواهد دقیقی ارائه دهید که میراث بریتانیایی آنها را ثابت کند. گاهی اوقات تهیه این منابع برای پدربزرگ ها و مادربزرگ هایی که مدت ها پیش بریتانیا را ترک کرده اند دشوار است. از جمله شرایط به رسمیت شناختن  در کشور انگلستان بایستی مواری را در نظر داشته باشید. این موارد عبارتند از:

  • شهروند قانونی بودن
  • آشنا بودن با متقاضی اصلی
  • میزبان اصلی در بریتانیا سکونت داشته باشد.

10 راه تضمینی مهاجرت به انگلستان 2023

دولت بریتانیا اساس هدف فرد خارجی برای مهاجرت به این کشور، ویزاهای مختلفی را معین نموده است. با توجه به شرایط متقاضی صادر می گردد. با توجه به روش هایی که در بالا ذکر گردید، انواع ویزاهای مهاجرتی انگلیس به صورت زیر دسته بندی می شوند:

اسم ویزانوع ویزا
ویزای کارTier 2
ویزای کار موقتTier 5
ویزای تحصیلیTier 4
ویزای نامزدی fiance visa
ویزای ازدواج
ویزای کارآفرینیTier 1
ویزای سرمایه گذاریTier 1
ویزای توریستی
ویزای پناهندگی
ویزای استارت آپجایگزین ویزای Tier 1

کلیه ویزاهایی که از سوی دولت این کشور صادر می گردد. در نهایت منجر به اخذ اقامت دائمی و تابعیت متقاضی پس از گذشت 5 سال می گردد. اقامت دائمی انگلیس تحت عنوان ILR خوانده می شود. مدت اقامت هر فردی در این کشور به نوع ویزای درخواستی متقاضی بستگی خواهد داشت. البته مسیرهایی که به آن اشاره شد به صورت کلی بوده و هر کدام از این ویزاها دسته بندی های متفاوتی نیز دارا هستند. در ادامه به بررسی پر درخواست ترین راه های مهاجرتی به انگلستان از سوی شهروندان ایرانی پرداخته ایم. البته مسیر پناهندگی به عنوان راه تضمینی برای مهاجرت شهروندان ایرانی از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توصیه نمی شود. این مسیر راهی است که دولت انگلستان برای افراد واجد شرایط پیش بینی نموده است.

مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل

در حال حاضر مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل در دانشگاه های این کشور، ایده آل ترین و مناسب ترین روش مهاجرتی محسوب می گردد. انگلستان به عنوان یک کشور اروپایی، بیشتر از هر کشور دیگری دارای دانشگاه های عالی رتبه است. از بالاترین سطح علمی و کیفیت آموزشی برخوردار هستند. دانشگاه هایی مانند آکسفورد و کمبریج زبانزد خاص و عام و در تمام دنیا مشهور هستند. دانشجویانی که از دانشگاه های این کشور فارغ التحصیل می شوند. به آسانی می توانند با کوله باری از تجربه، مهارت و تخصص وارد بازار کار انگلستان و سایر کشورهای اروپایی شده و به فعالیت شغلی بپردازند. دانشجویان ایرانی می توانند برای تحصیل در برنامه های متفاوت تحصیلی در انگلستان اقدام به اخذ ویزای تحصیلی نمایند. مهمترین شهرهای تحصیلی این کشور آکسفورد، کمبریج، لندن، ادینبورگ، منچستر، لیدز و ناتینگهام می باشد.

بسیاری از متقاضیان پس از اخذ ویزای تحصیلی این کشور می توانند پس از اتمام دوره تحصیلی خود، این ویزا را یه ویزای کاری تبدیل نمایند. مهاجرینی که این کشور را برای تحصیل انتخاب نموده اند. همچنین امکان تحصیل در رشته های مختلف در این کشور وجود دارد. از اینرو پس از بررسی شرایط عمومی می توانید رشته مورد نظر را انتخاب کنید و به تحصیل در این کشور بپردازیذ.

در نمودار زیر تعداد دانشجویان در دانشگاه انگلستان بدین شرح می باشد:

تعداد متقاضیان دانشگاه انگلستان

انواع ویزاهای تحصیلی کشور انگلیس

به طور کلی ویزاهای تحصیلی انگلستان Tier4 با اهداف متفاوت درخواست می شود. این دسته بندی ها بدین صورت تقسیم می شوند:

  • ویزای تحصیلی جنرال General student visa
  • ویزاهای کوتاه مدت تحصیلی Short term visa
  • ویزای تحصیلی فرزندان غیر رشید Child

دانش آموزان و دانشجویان ایرانی به منظور تحصیل در انگلستان ملزم به پرداخت شهریه هستید که میانگین آن تقریبا بین 15000£ الی 35000£ (پوند) سالیانه برآورد شده است. کاهش یا افزایش مبلغ شهریه ارتباط مستقیمی با نوع رشته، مقطع و دانشگاه انتخابی دانشجو خواهد داشت. همچنین چنانچه والدین فرزندن زیر 18 سال در بریتانیا یک اقامت بلند مدت داشته باشد. فرزند می تواند در مدارس انگلستان تا 18 سالگی تحصیل رایگان شود.

مهاجرت به انگلستان با مدرک فنی و حرفه ای

در همین خصوص مناسب دیدیم که اگر هدف شما این است که این موضوع رو موشکافی بکنیم. در واقعیت اینکه شما صرفا بخواهید با اخذ مدرک فنی حرفه ای به انگلستان مهاجرت نمائید راهی تعریف نشده است. اما می توان گفت داشتن مدرک فنی حرفه ای به عنوان مدارک تحصیلی در اخذ ویزای کار می تواند موثر باشد. اما این مدرک به تنهایی برای شما حکم اخذ ویزای کار را ندارد. شما باید در ابتدا از انگلستان پیشنهاد کار دارا باشید. در اصل به صورت خلاصه می توان گفت داشتن مدرک فنی حرفه ای به تنهایی کمکی برای مهاجرت شما به انگلستان نمی کند.

برای مهاجرت به این کشور از طریق کاریابی در مشاغل فنی و حرفه ای، می باید به لیست مشاغل مورد نیاز در این بخش توجه فرمائید. این روش برای متقاضیانی که دارای مدرک فنی حرفه ای و دارای تجربه کاری مرتبط با موقعیت شغلی مورد نظر دارند، بسیار مناسب می باشد. در طول هر سال لیست جدید ارائه خواهد شد. متقاضیان با توجه به این لیست می توانند جهت کار در این کشور درخواست دهند.

ویزای استعدادهای درخشان انگلستان

ویزای استعدادهای درخشان انگلستان توسط بسیاری از کاندیداها به عنوان بلیط طلایی مهاجرت به انگلستان در نظر گرفته می شود. این برای افرادی که در فناوری اطلاعات، علوم، مهندسی و هنر واجد شرایط هستند اعمال می شود و این فرصت را برای داوطلبان فراهم می کند تا در 3 یا 5 سال در بریتانیا مستقر شوند. ویزای فردی با پتانسیل بالا (HPI) با هدف جذب فارغ‌ التحصیلان دانشگاه ‌های خارجی با مهارت بالاست که بسته به سطح مدرک تحصیلی اجازه کار و اقامت در انگلستان را به مدت 2 یا 3 سال می دهد. این مسیر تا حد امکان برای افراد خارجی که پتانسیل بالایی برای آمدن به بریتانیا نشان می دهند، ساده می کند. این به کسانی که قبلاً پتانسیل خود را از طریق پیشرفت تحصیلی نشان داده اند قادر می سازد بدون پیشنهاد شغلی قبلی به بریتانیا بیایند.

اولین مرحله واجد شرایط برای ویزای استعدادهای درخشان انگلستان اخذ مدرک از یک دانشگاه معتبر جهانی است. دولت بریتانیا این فهرست را سالی یک بار در وب سایت Gov.uk منتشر خواهد کرد. این شامل مدارسی می شود که در حداقل 2 مورد از 3 رتبه بندی معروف در 50 رتبه برتر قرار دارند:

  • رتبه بندی دانشگاه های جهانی آموزش عالی تایمز
  • رتبه بندی دانشگاه های جهانی (QS)
  • رتبه بندی علمی دانشگاه های جهان

مهاجرت به انگلستان از طریق سرمایه ‌گذاری

سرمایه گذاری در انگلستان نیز از دیگر روش های مهاجرت به انگلستان به شمار می رود. افرادی که دارای پشتوانه مالی بوده و از لحاظ اقتصادی وضعیت مناسبی دارند. از این طریق اقدام به مهاجرت می نمایند. البته فرد باید یک بینش اولیه و شناخت از بازار کاری که به آن می خواهد وارد شود، داشته باشد. سرمایه گذاری در این کشور برای متقاضیان بین المللی با هیچ محدودیتی همراه نخواهد بود.

در این زمینه شرایطی لازم است که شرح آنها در ذیل آمده است:

آیتمهزینه به پوند
حداقل سرمایه£1500000
حداقل سرمایه برای سرمایه گذاری در شرکت خصوصی یا ارگان£780000
سرمایه اولیه£300000

سایر الزامات برای سرمایه گذاری بدین شرح است:

  • فرد سرمایه گذار نباید توسط مقامات و افراد مختلف در کشور انگلستان استخدام و به کار گرفته شود.
  • فرد سرمایه گذار بایستی حداقل نیمی از مدت زندگی خود را در انگلستان سپری کرده باشد.

ضمنا فردی که اقدام به سرمایه گذاری در انگلستان می نماید. همچنین بایستی دانش کافی و لازم در زبان انگلیسی را داشته باشد. این امر با اخذ نمره مورد نظر در آزمون آیلتس به اثبات می رسد. اتباع خارجی که از این طریق موفق به دریافت ویزای سرمایه گذاری انگلستان Tier1 می شوند، می توانند برای مدت 3 سال در این کشور اقامت داشته باشند. پس از گذشت 3 سال، مجاز به تمدید ویزای خود برای 2 سال دیگر خواهند بود. در خصوص تحصیل در سایر کشورها  و کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می شود مقاله فاند و فول فاند در آلمان را مطالعه بفرمائید.

مهاجرت به انگلستان از طریق کار

بریتانیا لیستی از مشاغل مورد نیاز را هر ساله ارائه می دهد. چنانچه قصد کار در انگلستان را دارید بهتر این است که از پیش در مورد نیازهای روز انگلستان به افراد ماهر در مشاغل و رشته های مورد نیاز توجه نمائید. اخذ یک پیشنهاد کاری از انگلیس در اخذ ویزای کاری عمومی انگلیس نیاز است. در نوع دیگری از ویزای کار شما با اشتغال در یک کمپانی بین المللی می توانید به کار در شعبه نمایندگی انگلستان ویزای کار انتقال درون شرکتی بگیرید. همچنین اخذ ویزاهای کاری برای شهروندان برخی کشورها به مراتب آسان است. البته شهروندان ایرانی در این سال ها عموما با اخذ ویزای تحصیلی موفق شده اند که پای خود را به این کشور برسانند و سپس مشغول کار شوند. مدت اقامت مجاز با ویزای کار در این کشور حدود 5 سال می باشد. امکان تمدید نیز وجود خواهد داشت.

جهت آشنایی بیشتر با شرایط کار و نرخ بیکاری در این کشور نمودار زیر را بررسی بفرمائید:

نرخ بیکاری در کشور انگلستان

شرایط گرفتن این روادید عبارتست از :

  • دعوت نامه از رئیس و یا کمپانی مورد نظر برای دعوت به کار
  • مدرک زبان معتبر
  • تکمیل فرم تقاضا
  • 1 قطعه عکس
  • پاسپورت معتبر
  • ارائه رزومه کاری و تحصیلی
  • ارائه گواهی دال بر تمکن مالی
  • پرداخت هزینه های مربوط به ویزای کار این کشور

از سال 2023 کشور انگلیس نوع جدیدی از ویزاهای کاری را ارائه کرده است که مخصوص دانشجویان این کشور است. دانشجویانی که مدرک تحصیلی خود را از بریتانیا دریافت کرده اند، می توانند تا سقف 2 سال برای کاریابی در خاک انگلیس اقامت داشته باشند. در صورتی که شغلی مرتبط با رشته تحصیلی خود را بیابند. از این رو می توانند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند. در نهایت موفق به گرفتن اقامت انگلستان شوند.

مهاجرت به انگلستان از طریق کار

انواع ویزای کاری انگلستان

جذب کارگران دارای تخصص و مهارت در سطح بالا از اهداف دولت انگلستان در صدور انواع ویزاهای تجارت و کسب و کار در این کشور است. البته زمانی که شما در خاک این کشور نیستید بدست آوردن کار دشوار است. زیرا باید با افرادی رقابت نمائید که در این کشور حضور دارند. در اولویت استخدام یک کارفرمای انگلیسی قرار دارند. افرادی که خواسته آنها کار و زندگی در انگلستان است، می توانند از طریق اخذ یکی از ویزاهای ذیل اقدام نمایند:

شهروندان خارجی که مهارت و تخصص بالایی دارند.
ویزای Tier1 (استعداد استثنایی)ویزای Tier1 (سرمایه گذار)
ویزای Tier1 (کارآفرین)ویزای Tier1‌ (دانشجویان فارغ التحصیل به عنوان کارآفرین)
کارگران خارجی ماهری که دارای پیشنهاد کاری در مشاغل کمبود نیرو در انگلستان، هستند. 
ویزای Tier2 (عمومی)ویزای Tier2 (نقل و انتقال درون شرکتی)
ویزای Tier2 (ورزشکاران)ویزای Tier2‌ (کشیش ها)
طرح تحرک جوانان و کارگران خارجی موقت
ویزای Tier5 (کارگران موقتی)
ویزای Tier5 (طرح تحرک جوانان)

آنچه در این جدول ملاحضه فرمودید اشاره شده است به افرادی که قصد کار در انگلستان را دارند. حال یا به عنوان یک نیروی کار ماهر، کارآفرین یا سرمایه گذار که البته در همه این موارد شخص می تواند پس از اخذ اقامت اولیه و تمدید آن پس از 5 سال به اقامت دائم انگلستان نیز دست یابد. آنچه در دسته بندی ها مشخص است افرادی که در لیست مشاغل مورد نیاز دارند شانس به کار رسیدن آنها بالاتر است.

صدور ویزای استارت آپ انگلستان

امروزه نوعی ویزا از سوی دولت انگلستان برای افراد خارجی صادر می گردد. این نوع ویزا با نام ویزای استارت آپ انگلستان شناخته می شود. به نوعی جایگزین ویزای Tier1 شده است. برای گرفتن این نوع ویزا بایستی این شرایط را داشته باشید: اول این که نباید شهروندی کشورهای اتحادیه اروپا یا سوئیس را داشته باشید. دوم این که با هدف راه اندازی کسب و کار جدید در انگلستان، بایستی یک ارگان یا نهاد معتبر و مجاز از فرد کارآفرین حمایت های لازم را به عمل آورد.

شرایط ویزای سرمایه گذاری انگلستان عبارتست از:

  • حداقل 250000£ (پوند) برای سرمایه گذاری
  • ارائه طرح مشخص بازرگانی
  • مدرک زبان معتبر
  • سن مجاز حداقل 18 سال کامل

مدت زمانی که برای صدور این نوع ویزا طول می کشد، تقریبا 3 هفته پس از درخواست و ارائه کامل مدارک خواهد بود. فرد متقاضی بایستی حداقل 18 سال کامل را داشته باشد. ارزیابی و بررسی ایده تجارت متقاضی یا همان بیزینس پلان توسط نهاد یا ارگان مورد تایید و معتبر الزامی است. از الزامات زبانی مورد نظر برخوردار باشید. مدارکی را ارائه نمایید که تمکن مالی شما را در تامین هزینه های زندگی در انگلیس به اثبات برساند. ضمنا یادآور می شویم ارائه هر پیشنهادی از خاک ایران برای ایجاد استارت آپ برای افرادی که پیشینه ای در این زمینه ندارند با واقعیت همراه نیست.

شرایط پناهندگی در انگلستان

یکی دیگر از راه های مهاجرت به کشور انگلستان، اعلام پناهندگی در این کشور است. بحران های اخیر بوجود آمده در کشورهای اروپایی به دلیل موج ورود پناهجویان به این کشورها سبب شده است. بسیاری از پرونده های وارده به این قاره در حالت استندبای قرار گیرد. بنابراین افرادی که قصد پناهندگی در کشورهای اروپایی از جمله انگلیس را دارند، باید در نظر داشته باشند که حداقل 2 سال باید در انتظار دریافت پاسخ خود باشند. حال این امکان نیز وجود دارد که فرد پس از این بازه زمانی، پاسخ منفی در این خصوص دریافت کند. پس بنابراین به هیچ عنوان نمی توان توصیه کرد که فردی از این روش وارد بریتانیا شود.

در سال گذشته 4741 فرد ایرانی در انگلیس اعلام پناهندگی کرده اند که نسبتا به مدت مشابه قبلی 22% افزایش داشته است. با این وجود آماری در خصوص پرونده های به نتیجه رسیده در دسترس نیست. بر اساس گزارش اداره مهاجرت کشور انگلستان، سال های اخیر، درصد قابل توجهی بر تعداد درخواست های پناهندگی در این کشور افزوده شده است. همین مسئله روند پذیرش پرونده ها را به تاخیر انداخته است. در خصوص اگاهی بیشتر از این موضوع می توانید مقاله شرایط پناهندگی در کشور انگلستان را مطالعه نمایید.

ویزای نامزدی و ازدواج در انگلستان

از دیگر ویزاها و روش های مهاجرتی که برای افراد خارجی واجد شرایط وجود دارد، ویزای نامزدی و ازدواج با تبعه انگلیسی است. مدت اعتباری که برای این نوع ویزا در نظر گرفته شده است، 33 ماه می باشد. پس از گذشت این مدت، در صورتی که زوجین شرایط لازم را دارا باشند، می توانند ویزای خود را برای مدت 33 ماه دیگر تمدید نمایند. در نهایت با گذشت 5 سال اقامت و زندگی در این کشور، اقامت دائمی به زوجین تعلق می گیرد.

ویزای نامزدی مختص زوجینی است که در حال گذراندن دوره نامزدی هستند. هنوز به صورت رسمی و قانونی ازدواج نکرده اند. مدت اعتبار برای این نوع ویزا 6 ماهه می باشد. در واقع آنها به مدت 6 ماه فرصت دارند که ازدواج خود را به رسمی و قانونی برگزار و ثبت نمایند. در غیر این صورت فرد خارجی موظف از پس از انقضای این مهلت، به کشور مبدا بازگردد. آنها الزاما باید ثابت نمایند که درآمد سالیانه به میزان 18600£ (پوند) و توانایی مالی در پرداخت هزینه های یک زندگی مشترک را دارند.

مزایای مهاجرت به انگلستان در سال 2023

یکی از مهم ترین نکاتی که باید به آن توجه شود، مزایای مهاجرت به انگلیس است. مهم ترین مزایای آن عبارتند از:

  • امکان اخذ پاسپورت انگلستان
  • امکان اخذ اقامت بلند مدت انگلستان
  • امکان تحصیل در برترین دانشگاه های جهان
  • امکان زندگی در یکی از ده کشور برتر جهان از نظر شاخص کیفیت زندگی
  • امکان دسترسی به یکی از بهترین بازارهای کار از نظر رفاه اجتماعی
  • امکان سرمایه گذاری در یکی از ایمن ترین بازارهای جهانی پول و سرمایه
  • امکان سفر به کشورهای برتر اروپایی بدون نیاز به ویزا
  • امکان استفاده از بهترین خدمات اجتماعی

آگاهی از هزینه زندگی در انگلستان از سایر موارد حائز اهمیت در باب مهاجرت به این کشور محسوب می گردد که نباید به سادگی از آن چشم پوشی در زیر شاهد توزیع هزینه زندگی در این کشور خواهید بود:

بررسی توزیع هزینه های زندگی در انگلستان

راحت ترین مسیر مهاجرت به انگلستان

بر اساس سیستم جدید مهاجرت بریتانیا، راحت ترین مسیر مهاجرت به انگلستان، ویزای Skilled Worker است که برای مهاجرانی اعمال می شود که از یک کارفرمای بریتانیایی پیشنهاد کاری دارند. با وجود نامیده شدن مسیر ویزای کارگر ماهر، شرکت ‌های بریتانیایی در بخش مواد غذایی از این مسیر برای حمایت از مدیران فروشگاه‌ ها یا مغازه ‌داران استفاده می‌کنند. ویزای Skilled Worker برای مهاجرانی که سهامی در شرکت هایی دارند که می خواهند به آنها بپیوندند نیز در دسترس است.

قبل از دسامبر 2020، زمانی که قوانین جدید لازم ‌الاجرا شد، شرکت ‌هایی که به دنبال حمایت مالی از مهاجران از کشورهای غیر اتحادیه اروپا بودند، باید یک آزمون پیچیده بازار کار مقیم (RLMT) را انجام می‌دادند تا مطمئن شوند که شغل پیشنهادی نمی ‌تواند توسط کارگر مقیم انجام شود. این دیگر صدق نمی کند.  علاوه بر این، بسیاری از نقش‌ های شغلی که قبلاً برای حمایت مالی مناسب نبودند، اکنون به لیست تأیید شده نقش ‌های حمایتی اضافه شده ‌اند که به مهاجران امکان دسترسی آسان ‌تر به بازار کار انگلستان را می ‌دهد.

  • مشاغلی که مایل به گسترش در بریتانیا هستند می توانند از ویزاهای نماینده انحصاری استفاده کنند که طبق آن یک کارمند ارشد می تواند برای نمایندگی سازمان و ایجاد دفتر به انگلستان سفر کند.
  • این مسیر برای هر نوع کسب و کاری، از فناوری اطلاعات تا ساختمان، باز است.
  • هنگامی که شعبه یا شرکت تابعه تاسیس شد، می ‌تواند برای مجوز Skilled Worker Sponsor درخواست دهد و شروع به حمایت از کارکنان خارج از کشور کند.

معایب مهاجرت غیر قانونی به انگلستان

یکی از خطرناکترین روش های مهاجرتی روش غیر قانونی قاچاقچیان انسان از طریق راه آبی می باشد. در این روش جان بسیاری از متقاضیان به خطر خواهد افتاد. این روش به هیچ عنوان توسط کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی پیشنهاد داده نخواهد شد. صرفا در این مقاله به شرح جزئیات این مورد خواهیم پرداخت. در نظر داشته باشید در صورت به خاک این کشور، پذیرش شهروندی این دولت در خصوص این افراد بسیار نادر خواهد بود. همچنین این امکان وجود دارد که از خدمات شهروندی برخوردار نشوند و به کشور خود بازگردانده شوند. در نظر داشته باشید بهترین روش های مهاجرت به کشور انگلستان تحصیل، کار، سرمایه گذاری، استارت آپ و کارآفرینی خواهد بود.

برای آگاهی از شرایط انواع ویزاها مانند ویزای تحصیلی انگلستان و همچنین مهاجرت به انگلستان با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات پرتکرار مهاجرت به انگلستان

در انتها مفتخر به پاسخگویی سوالات شما در خصوص مهاجرت به انگلستان 2023 هستیم:

  • انواع ویزاهای مهاجرتی انگلستان کدام اند؟ ویزای کار (Tier2)، ویزای کار موقت (Tier5)، ویزای تحصیلی (Tier4)، ویزای نامزدی و ازدواج، ویزای کارآفرینی، استارت آپ و سرمایه گذاری (Tier1)
  • آیا اخذ ویزاهای اقامتی انگلستان منجر به اقامت و تابعیت می شود؟ به طور کلی می توان گفت که کلیه ویزاهای اقامتی انگلستان تبدیل به اقامت دائم (ILR) و در نهایت پاسپورت ( پس از گذشت مدت 5 سال از اقامت دائم) می شود.
  • ویزاهای تحصیلی انگلستان (TIER4) چند نوع می باشد؟ انواع ویزاهای تحصیلی با در نظر گرفتن شرایط مورد نظر افراد متفاوت است. ویزاهای تحصیلی انگلستان 3 نوع ویزای تحصیلی رشید (General student visa)، ویزای کوتاه مدت تحصیلی (Short term visa) و ویزای تحصیلی فرزندان غیر رشید (Child) است.
  • ویزاهای کاری انگلستان به چه افرادی تعلق می گیرد؟ برای کار در کشور انگلستان هم می توان با اخذ مستقیم پیشنهاد کاری از کارفرما ویزای کار دریافت کرد و هم می توان به صورت کارآفرین و با راه انداری استارت آپ با حداقل سرمایه 200.000£ (پوند)، مدرک زبان معتبر و طرح تجاری ویزای کار دریافت کرد.
5/5 - (3 امتیاز)

11 دیدگاه برای “مهاجرت به انگلستان

  1. عطا گفت:

    سلام ویزای Skilled Worker شرایط سنی هم داره؟

    1. صادقی گفت:

      سلام برای مهاجرت به انگلستان لطفا با شماره 02191003232 تماس بگیرید. در خصوص ویزای کاری انگلستان لینک مدکور را مطالعه کنید.

  2. مصطفی متولیان گفت:

    عرض ادب و ارادت خدمت شما ادمین گرامی
    بنده متولیان هستم و ۴۰ ساله هستم که در حوزه ی آی تی و نرم افزار فعالیت میکنم کما اینکه بنده استارت آپی هم در این زمینه داشتم و در ایران به ارائه خدمات هم ختم شده.با توجه به شرایط استارت و‌سرمایه گذاری کشورهای مختلف در این زمینه طی تحقیقاتی که داشتم به این نتیجه رسیدم که برای استارت آپ در کشورهایی مثل انگلیس سرمایه باید داشته باشیم و اگر هم برای ثبت شرکت بخوایم اقدام کنیم چیزی در حدود ۵۰۰ هزار تا دو‌میلیون‌پوند لازم هست و نیاز به سفر اکتشافی به این کشور و اجاره یا خرید ملک و ایجاد اشتغال برای شهروندان این کشور داریم که این پروسه سختی هست.عرضم این هست که شما مسیر و‌ راه کم خرج تری برای ورود به انگلیس برای بنده سراغ دارید یا خیر؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام و عرض ادب خدمت شما. برای مهاجرت به انگلستان شرایط شما بایستی توسط تیم مشاوره بررسی گردد. در خصوص مشاوره می توانید با شماره 02191003232 تماس بگیرید. همچنین در خصوص مهاجرت به انگلستان پیشنهاد سرمایه گذاری در انگلستان و ثبت شرکت در انگلستان به شما داده می شود. پیشنهاد میشه در خصوص مهاجرت سرمایه گذاری مقاله استارت آپ فنلاد را نیز مطالعه کنید.

  3. سمانه گفت:

    سلام دوره زبان تو انگلیس رو میشه اقدام کرد از ایران؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام در خصوص پذیرش دوره زبان می توانید از ایران برای پذیرش تحصیلی اقدام کنید. پیشنهاد میشه مقاله تحصیل در انگلستان را نیز مطالعه کنید..

  4. سپیده گفت:

    سلام
    ویزای hpi برای ایرانیام هست?
    چگونه می تونیم برای این نوع ویزا اقدام کنیم?

    1. صادقی گفت:

      با سلام در خصوص این مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  5. اکبر گفت:

    خیلی استفاده کردم ممنون

    1. صادقی گفت:

      ممنون از توجه شما

  6. ریحانه گفت:

    عالی بود و پرمحتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *