مهاجرت به کشور استرالیا

مهاجرت به استرالیا از طریق پناهندگی

مهاجرت به استرالیا از طریق پناهندگی

یکی از روش های مهاجرت به استرالیا که در سال های اخیر مورد توجه برخی از افراد قرار گرفته، مهاجرت به استرالیا از طریق پناهندگی می باشد. مهاجرت به کشور استرالیا از طرق متفاوتی امکان پذیر است. متقاضیان می توانند از طریق تحصیل، ازدواج، تولد فرزند، کار، سرمایه گذاری و ثبت شرکت به این کشور مهاجرت کنند. مهاجرت به استرالیا از طریق پناهندگی، غیر قانونی و غیر مجاز است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این زمینه فعالیتی انجام نمی دهد و این مقاله صرفا در جهت آگاهی افراد از مشکلات مهاجرت به صورت غیر قانونی به این کشور در سال 2023 تهیه شده است.

آشنایی با مهاجرت به استرالیا از طریق پناهندگی

برای هر یک از روش های مهاجرت ویزای مختلفی وجود دارد و برای پناهندگی نیز چند نوع ویزا در نظر گرفته شده است. در سال های اخیر درخواست پناهندگی 13000 نفر در این کشور پذیرفته شده است. با توجه به جنگ های داخلی در کشور سوریه و عراق بسیاری از متقاضیان از این کشورها وارد مرزهای استرالیا می شوند.

این کشور امکاناتی را برای حمایت از پناه جویان در نظر گرفته است:

  • اقدام برای همراه همزمان و خانواده
  • امکان دریافت اقامت دائم در صورت حضور مستمر پناهجو در این کشور

متقاضیان به این نکته توجه داشته باشند که در سال های اخیر قوانین بسیار سختی برای پناهندگی در کشور ها وضع شده است. طبق قوانین کشور استرالیا نیز مهاجرت به استرالیا از طریق پناهندگی کار بسیار سختی است. ممکن است درخواست افراد برای پناهندگی لغو شده و افراد به کشور خود بازگردانده شوند.

انواع ویزا برای مهاجرت به استرالیا از طریق پناهندگی

در کشور استرالیا 4 نوع ویزا برای پناهندگان در نظر گرفته شده است. طبق این ویزا کشور استرالیا به افراد کمک هایی ارائه میدهد. که در ادامه به بررسی این نوع از ویزاها می پردازیم.

انواع ویزا پناهندگیکد ویزا فرعی
ویزا پناهندگی200
ویزا پناهندگی201
ویزا حمایت بشر دوستانه202
ویزا نجات203
ویزا زنان درمعرض خطر204

شایان ذکر است که در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت خدماتی در باب پناهندگی وجود ندارد.

شرح انواع مهاجرت به استرالیا از طریق پناهندگی

بر اساس این طرح سازمان های بشر دوستانه سازمان ملل 500 مکان برای اسکان افراد در کشور استرالیا تاسیس کرده اند. هزینه های خدمات پزشکی، رفت و آمد در شهر و خوراک توسط این سازمان تامین می شود. باید به این نکته اشاره کرد که این حمایت ها به مدت 12 ماه به افراد تعلق می گیرد.

شرح انواع ویزاهای پناهندگی به شکل زیر است:

نوع ویزاتوضیحات
ویزا پناهندگی (فرعی 200)افرادی که مورد اذیت و آزار در کشور خود قرارگرفته و قصد اقامت دائم در استرالیا را دارند، پس از شناسایی و ارزیابی توسط سازمان پناهندگان سازمان ملل، به همراه مدارک خود را به منظور اسکان به کشور استرالیا فرستاده می شوند.
ویزا پناهندگی (فرعی 201)افرادی که مورد آزار در کشور خود قرار گرفته و بعضا امکان رفتن به کشور دیگر و ارائه درخواست پناهندگی را ندارند.
ویزای حمایت های بشر دوستانه (فرعی 202)اشخاصی که مورد آزار و اذیت قرارگرفته اند اما درخواست پناهندگی ارسال نکرده اند، از سوی سازمان های بشر دوستانه حمایت می شوند.
ویزای نجات (فرعی 203)افرادی که خود و خانواده در معرض خطر هستند، درخواست اقامت در این کشور را از طریق یک ویزای فوری که در کوتاه ترین زمان بررسی می شود، ارائه می دهند.
ویزای زنان در معرض خطر (فرعی 204)پرونده زنانی که در خارج از کشور مبدا خود هستند و در معرض انواع آزار و تهدیدات قرار گرفته اند توسط کمیسیون پناهندگان در سازمان ملل بررسی و سپس به دولت استرالیا معرفی می شوند.

حقوق پناهندگان در مهاجرت به استرالیا از طریق پناهندگی

حقوق پناهندگان در مهاجرت به استرالیا از طریق پناهندگی

پناهندگان در هر کشوری مورد حمایت دولت آن کشور قرار می گیرند که انواع حمایت ها در هر کشوری متفاوت است. هر امری که به رفاه حال پناه جویان کمک کند، در لیست حمایت ها قرار می گیرد.

طبق قوانین مهاجرت به استرالیا از طریق پناهندگی، پناهجویان از آزادی و حقوق هایی برخوردار هستند:

حق انتخاب منطقه برای سکونتحق عبور و مرور به صورت آزادانه
اجازه اشتغالممنوع بودن هر گونه آزار و اذیت و رفتارهای خلاف حقوق انسانی
یکسان بودن قوانین برای همه پناهجویاناجازه تحصیل پناهجویان در مدارس و دانشگاه های این کشور

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با پناهندگی در این کشور به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه و مقاله مهاجرت قاچاقی به استرالیا را مطالعه نمایید.

قوانین پناهندگی در استرالیا

قوانینی که در مورد پناهندگان توسط سازمان ملل وضع شده است، مورد قبول کشور استرالیا نیز می باشد. در سال های اخیر مهاجرت از طریق پناهندگی به استرالیا زیاد شده و در سال های گذشته این کشور میزبان پناهجویان بسیاری بوده است. اما امروزه افرادی که به صورت غیر قانونی وارد این کشور می شوند، در جزیره ماناس حبس می شوند و یا به اندونزی فرستاده می شوند.

پناهجویان در کمپ ها وضعیت خوبی نخواهند داشت. به همین دلیل مهاجرت از طریق پناهندگی اصلا به افراد توصیه نمی شود. برخی از افراد با دریافت ویزای توریستی وارد کشور استرالیا می شوند و بعد از آن اعلام پناهندگی می کنند و درخواست خود را به ادارات مربوطه ارائه می دهند. افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا از طریق پناهندگی را دارند، باید در 6 ماهه اول ورود به این کشور درخواست خود را ارائه نمایند. در غیر این صورت درخواست فرد برای پناهندگی در این کشور رد شده و فرد باید به کشورش بازگردد.

کیس مهاجرت به استرالیا از طریق پناهندگی

در هر کشور برای متقاضی پناهندگی پرونده ای تشکیل می شود. در این پرونده علل درخواست پناهندگی و مدارک فرد در آن ثبت می شود. به این پرونده در اصطلاح کیس پناهندگی گفته می شود. یکی از روش های قدیمی فروش کیس پناهندگی است که این روش منفعت طلبی است و مورد قبول نیست.

برخی مسلمانانی جرم تغییر دین که امری ممنوع نیز هست را مرتکب می شوند. در این صورت امکان اعدام فرد وجود دارد. متقاضی از این طریق اعلام می کند که جانش در خطر است. متقاضی از این طریق درخواست پناهندگی اش را ارائه می دهد. اگر قصد مهاجرت به این کشور را دارید می توانید برای کسب اطلاعات در مورد روش های صحیح مهاجرتی با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید. همین طور می توانید با مراجعه به سایت موسسه مقالاتی را در ارتباط با مهاجرت به استرالیا و شرایط مهاجرت به استرالیا را مطالعه نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *