مهاجرت تحصیلی آمریکا

معرفی دانشگاه جانز هاپکینز بالتیمور آمریکا

معرفی دانشگاه جانز هاپکینز بالتیمور آمریکا

در این مقاله مفتخر به راهنمایی شما در باب معرفی دانشگاه جانز هاپکینز بالتیمور آمریکا برای متقاضیان علاقه مند می باشیم. این دانشگاه در شهر بالتیمور در ایالت مریلند می باشد، نام این دانشگاه برگرفته از سرمایه گذاری به اسم جانز هاپکینز می باشد، 22 ژانویه 1876 به طور رسمی کار این دانشگاه شروع شد. جانز هاپکینز در آن زمان دست به بزرگترین کمک نوع دوستانه زد. این شخص با پرداخت 7 میلیون $ (دلار) به این دانشگاه خرج ساخت بیمارستان دانشگاه را تامین کرد. دانشگاه جانز هاپکینز دانشگاه تحقیقی و پژوهشی کشور آمریکا است. الگوی مدیریتی این دانشگاه از دانشگاه پژوهش بنیاد آلمان برگرفته شده است. بودجه این دانشگاه به مبلغ 2 میلیارد $ (دلار) از نهادهای دولتی تامین می شود. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در ارتباط با این دانشگاه به دست آورید می توانید با کارشناسان و مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

معرفی رشته های دانشگاه جانز هاپکینز بالتیمور آمریکا

دانشگاه جانز هاپکینز بیشتر از 21000 دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دارد. باستان شناسی، پزشکی، موسیقی، مطالعات بین الملل، شیمی، مهندسی عمران، علوم کامپیوتر، اقتصاد، مهندسی مکانیک، ارتباطات و بازاریابی و مهدسی پزشکی. اگر بخواهیم به معرفی دانشگاه جانز هاپکینز بالتیمور بپردازیم می توانیم بگوییم 36 نفر از این دانشگاه جایزه نوبل را از آن خود کرده اند. دانشکده پزشکی و بیمارستانی که به آن وابسته است. بخش بسیار زیادی از شهرت جهانی دانشگاه جانز هاپکینز را شامل می شود.

دانشسرای مطالعات جهانی، دانشسرای علوم و هنر کریگر، دانشسرای علوم تربیتی، دانشسرای پرستاری، دانشسرای بهداشت بلومبرگ، دانشسرای بازرگانی، دانشسرای مهندسی وایتینگ، دانشسرای مهندسی زیست پزشکی که قسمتی از آن در دانشسرای پزشکی قراردارد. تا کنون بطور متوالی مقام اول دانشگاه های مهندسی زیست پزشکی در کشور آمریکا را دارد. از آنجایی که این دانشگاه در رتبه الف قرار دارد. تعداد دانشجویان در مقطع کارشناسی در بیشتر کلاس ها کمتر از 30 نفر می باشد. از آنجاییکه این دانشگاه آموزش و پژوهش را در کنار هم دارد. بزرگترین دانشگاه تحقیقاتی در آمریکا می باشد.

 معرفی دانشگاه جانز هاپکینز بالتیمور آمریکا و شهریه ها

فرد متقاضی جدا از بحث بورسیه و کمک هزینه تحصیلی برای تحصیل در دانشگاه جانز هاپکینز باید از تمکن مالی بسیار عالی برخوردار باشد. زیرا که تحصیل در این دانشگاه هزینه دارد. در ادامه می خواهیم میزان حدودی شهریه تحصیل در این دانشگاه را بیان کنیم. با این حال دانشگاه جانز هاپکینز برای تشویق دانشجویان خود که از لحاظ مهارت های علمی برتری دارد. مبلغی بین $350 الی 5000$ (دلار) به عنوان بورسیه اعطاء می کند.

میزان شهریه ها بدین صورت است:

مقطعشهریه به دلار
کارشناسی$40000 الی 50000$
کارشناسی ارشد$30000 الی 100000$
دکتری$40000 الی 100000$

دانشجویان جان هاپکینز در 2 سال ابتدایی تحصیل خود در خوابگاه های 2 نفره بسیار مجهز ساکن می شوند. جهت تحصیل در این کشور مقاله تحصیل در آمریکا را مطالعه بفرمائید.

مدارک ثبت نام دانشگاه جانز هاپکینز بالتیمور آمریکا

این درخواست را باید به صورت اینترنتی و آنلاین به مبلغ 80$ (دلار) به دانشگاه جانز هاپکینز پرداخت کنید. در صورتی که شما شرایط لازم ثبت نام را نداشتید این مبلغ به شما باز نخواهد گشت. ارسال کردن مدارک و تجربه علمی و پژوهشی، این سوابق و پژوهش های علمی در دفاتر مربوطه مورد ارزشیابی قرار می گیرد. جهت کسب اطلاعات لازم در باب اعزام دانشجو، مقاله اعزام دانشجو به آمریکا را مطالعه بفرمائید.

رنکینگ این دانشگاه نیز طبق نمودار زیر خواهد بود:

مدارک زیر جهت ثبت نام و اخذ پذیرش در این دانشگاه لازم می باشد:

  • توصیه نامه
  • سوابق و یا تجربه کوتاهی از زندگی متقاضی
  • انگیزه فرد متقاضی و هدف از ادامه تحصیل داوطلب
  • داشتن مدرک زبان تافل یا داشتن مدرک زبان آیلتس با نمره 7
  • ارسال مدارکی که ثابت کند فرد متقاضی دارای شرایط و تمکن مالی خوبی دارد.
  • پرداخت هزینه درخواست حدود 70$ (دلار)

مدارک ثبت نام و معرفی دانشگاه جانز هاپکینز بالتیمور

ویزاهای تحصیلی در آمریکا

زمانی که فرد متقاضی پذیرش خود را در دانشگاه های آمریکا ثبت کرد باید به دنبال دریافت ویزا برود. از ویزا هایی که در صورت داشتن شرایط به 3 نوع ویزا زیر می توان اشاره کرد. می توانید مقاله ویزا تحصیلی آمریکا را مطالعه کنید. بر اطلاعات خود بیفزایید.

  • ویزای F-1 این ویزا تحصیلی برای دانشجویانی که تمایل به تحصیل در کانادا و علاقه به یادگیری زبان دارند می باشد.
  • ویزای J-1 ویزای فرصت مطالعاتی می باشد این ویزا برای دانشجویانی که می خواهند درس های دوره دبیرستان و دانشگاه را در یک دوره شرکت کنند. این ویزا کوتاه مدت می باشد که توسط سفارت آمریکا ارائه می شود.
  • ویزای M-1 این نوع ویزا برای تحصیلات فنی حرفه ای در کشور کانادا می باشد.

شهرت جهانی دانشگاه Johns Hopkins Baltimore ایالات متحده آمریکا

از آنجاییکه این دانشگاه دانشسراهای بسیاری دارد. از جمله این دانشسراها می توان به دانشکده بهداشت عمومی بلومبرگ، دانشکده بازرگانی Carey ، دانشکده هنر و علوم Kriger، دانشکده عالی مطالعات بین المللی دانشسرای پزشکی، دانشکده علوم تربیتی، دانشکده پرستاری، دانشکده مهندسی وایتینگ و در آخر دانشکده پزشکی که شهرت این دانشگاه را شامل می شود. بیمارستان وابسته به دانشسرای پزشکی یکی از 3 بیمارستان برتر کشور آمریکا است. تاکنون 18 نفر از استادان و پژوهش سرایان و دانش آموختگان این دانشگاه جایزه نوبل را کسب کرده اند

دانشکده مهندسی زیست پزشکی در این دانشگاه در سال 1962 پایه گذاری شد. بعد از 2 سال یعنی در سال 1964 دوره دکتری در پردیس دانشسرای پزشکی این دانشگاه پایه گذاری شد. دانشکده مهندسی زیست پزشکی تنها دانشکده در دانشگاه های آمریکاست. به همین سبب همواره بین مهندسان، پزشکان، زیست شناسان ارتباط برقرار است. از مزایای این ارتباط این است که از سال 1983 که رتبه بندی دانشگاه ها شروع شد. تاکنون به طور متوالی رتبه نخست را از آن خود کرده است.

با نوشتن این مقاله سعی در معرفی دانشگاه جانزهاپکینز داشتیم امید است به همه سوالات شما پاسخ داده باشیم. اگر چنانچه هنوز هم سوالاتی در باب کار در آمریکا در ذهن خود داشتید می توانید آن سوالات را با کارشناسان و مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *