مهاجرت تحصیلی آمریکا

معرفی دانشگاه آریزونا آمریکا

معرفی دانشگاه آریزونا آمریکا

معرفی دانشگاه آریزونا آمریکا به دلیل شهرت بالا می تواند مورد توجه بسیاری قرار گیرد، از این رو به عنوان یکی از دانشگاه های برتر می باشد. در اواخر قرن 19 میلادی افتتاح شده است، توجه بسیاری را به خود جذب کرده است. این دانشگاه اگرچه در جمع دانشگاه های برتر کشور آمریکا وجود ندارد. اما می توان گفت که به عنوان یکی از 250 دانشگاه برتر جهان شناخته می شود که در ادامه در رابطه با آن توضیحاتی را ارائه خواهیم کرد. این دانشگاه علاوه بر فعالیت های علمی، در زمینه های ورزشی نیز فعالیت های ویژه ای دارد. هدف اصلی ما در این مقاله معرفی دانشگاه آریزونا است. تمام تلاش ما بر این است که مطالب را به صورت کامل در اختیار شما قرار دهیم اما در صورت نیاز می توانید با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

دانشگاه آریزونا آمریکا

دانشگاه آریزونا یک دانشگاه تحقیق محور دولتی در کشور آمریکاست که در سال 1885 در توسکان ایالت آریزونا افتتاح شد. این دانشگاه در حقیقت اولین دانشگاه ایالت آریزونا به حساب می آید. این دانشگاه دارای 19 مدرسه یا کالج آموزشی مجزا است که در حال حاضر بیش از 45000 دانشجو در این مراکز آموزشی مشغول به تحصیل هستند. تیم های ورزشی این کشور نیز بسیار قدرتمند و فعال هستند. تا کنون در رشته های مختلف ورزشی نظیر بستکتبال، بیسبال و سافتبال موفق به کسب عنوان قهرمانی در کشور آمریکا شده است.

جایگاه علمی دانشگاه آریزونا آمریکا

یکی از مهم ترین مسائلی که در معرفی دانشگاه آریزونا باید به آن توجه داشته باشیم، جایگاه علمی این دانشگاه است. برای بررسی دقیق تر این موضوع به پایگاه های علمی مختلف رجوع کرده ایم. جایگاه علمی این دانشگاه ها را براساس آنالیز های انجام شده توسط آن ها، در قالب جداول زیر، در اختیار شما قرار می دهیم.

در جدول زیر جایگاه ملی این دانشگاه مورد بررسی قرار گرفته است.

شانگهایفوربستایمزUSNواشنگتن
482002174476

براساس جداول فوق به خوبی می توان دانست که جایگاه این دانشگاه در چه وضعیتی قرار دارد. اگر دلیل این تفاوت ها را جویا شوید باید اشاره داشت که هر موسسه قواعد خاصی را برای ارزیابی دانشگاه ها در نظر دارد و به همین دلیل جایگاه های مختلفی برای این دانشگاه عنوان شده است. جهت تحصیل در این کشور مقاله تحصیل در آمریکا را مطالعه بفرمائید. جدول زیر نشان دهنده جایگاه دانشگاه آریزونا در سطح جهان است.

میانگین تعداد متقاضیان تحصیلی در این کشور طبق نمودار زیر خواهد بود:

تعداد دانشجویان بین المللی در آمریکا

اخذ پذیرش از دانشگاه آریزونا آمریکا

برای اینکه بتوانید در دانشگاه آریزونا پذیرش بگیرد، باید مدارک مورد نیاز آن ها را در اختیار داشته باشید. اولین مدرک مورد نظر شما برای اخذ پذیرش در دانشگاه آریزونا، مدرک زبان انگلیسی است. شما می توانید در آزمون های مختلفی شرکت کنید. برای مثال نمره آزمون تافل با حداقل 79 و آیلتس 7 به شرط اینکه همه نمره ها بالاتر از 6 باشد. همچنین آزمون های PTE و CEPT نیز مورد پذیرش این دانشگاه است.

شما همچنین باید یک گواهی مالی معتبر را ارائه کنید که نشان می دهد. شما قادر خواهید بود در طول تحصیل خود در کشور آمریکا می توانید هزینه زندگی در آمریکا را پرداخت کنید. شما می توانید در این زمینه از حساب های نزدیکان خود نیز استفاده کنید. اما آن ها باید آن ها به عنوان سرپرست شما معرفی شوند. یکی دیگر از مواردی که به آن نیاز خواهید داشت، بیمه درمانی است که باید گواهی مربوط به آن را به طور کامل ارائه دهید. مدارک تحصیلی شما باید برای ادامه تحصیل مورد تایید دانشگاه آریزونا قرار گیرد.

محدودیت پذیرش دانشجویان ایرانی در آریزونا آمریکا

در معرفی این دانشگاه باید به این نکته نیز اشاره داشت که این دانشگاه محدودیت هایی را برای دانشجویان ایرانی در نظر گرفته است. بر اساس اطلاعیه این دانشگاه، به دلیل تحریم های موجود در رابطه با کشور ایران، دانشجویان ایرانی نمی توانند در رشته های مربوط به انرژی و بخصوص انرژی هسته ای در این دانشگاه تحصیل کنند چرا که ویزای دانشجویی برای آن ها صادر نخواهد شد. جهت اطلاع از شرایط اعزام دانشجو به این کشور مقاله اعزام دانشجو به آمریکا را بررسی بفرمائید.

معرفی شهریه دانشگاه آریزونا آمریکا

در معرفی دانشگاه آریزونا آمریکا باید به شهریه این دانشگاه نیز اشاره داشت. از آنجا که این دانشگاه یکی از دانشگاه های ایالتی در کشور آمریکاست. هزینه های تحصیل در این دانشگاه برای دانشجویان ایالت آریزونا و سایرین متفاوت است. شهریه سالیانه دانشگاه برای دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی در حدود 34000$ الی 36000$ (دلار) در طول 1 سال است. شهریه دانشگاه برای دانشجویان مقطع بالاتر نیز در هر سال حدود 32000$ الی 34000$ (دلار) است. علاوه بر این دانشجویان باید 1 بار در سال اول هزینه ثبت نام خود در دانشگاه را نیز پرداخت کنند. هزینه ثبت نام در این دانشگاه $395 (دلار) است.

در رابطه با هزینه های زندگی در این کشور می توان انتظار یک هزینه $15000 (دلار) در سال اشاره کرد. به طور کلی می توان گفت که شما سالیانه به $53000 (دلار) در سال نیاز خواهید داشت. جهت اطلاع از هزینه‌ تحصیل در این کشور مقاله هزینه تحصیل در آمریکا را مطالعه بفرمائید.

معرفی شهریه دانشگاه آریزونا آمریکا

کمک هزینه های تحصیلی آریزونا آمریکا

از جمله مسائل مهم دیگر در معرفی دانشگاه آریزونا باید به کمک هزینه های تحصیلی در این دانشگاه اشاره کرد. روش های مختلفی برای ارائه این کمک هزینه های تحصیل در دانشگاه آریزونا وجود دارد. سالیانه در حدود $34000 الی 35000$ (دلار) به عنوان جایزه به دانشجویان نخبه ارائه می شود.

دانشگاه آریزونا به عنوان یکی از مشهورترین دانشگاه های کشور آمریکا، از کیفیت آموزشی بسیار خوبی در جهان برخوردار است. اگر چه فرصت های تحصیلی بهتری در کشور آمریکا وجود دارد اما دانشگاه آریزونا با پذیرش بیش از 20000 دانشجو در سال، می تواند شانس خوبی برای اخذ پذیرش در اختیار شما قرار دهید. ما در این مقاله به معرفی دانشگاه آریزونا پرداخته و اطلاعاتی را در این رابطه در اختیار شما قرار داده ایم. اطلاعات بیش تر را می توانید در مقاله بورسیه تحصیل آمریکا، که در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است، یافته و از اطلاعات آن بهرمند شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *