مهاجرت به کشور استرالیا

مشکلات زندگی در استرالیا

افرادی که تمایل به مهاجرت به استرالیا دارند، بایستی علاوه بر مزایا و امتیازات مثبت این کشور با مشکلات زندگی در استرالیا نیز آشنا شوند. یکی از کشورهایی که در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از افراد برای مهاجرت بوده است کشور استرالیا است. پیشنهاد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این است که متقاضیان با آگاهی نسبت به مهاجرت اقدام کنند. افرادی که در این کشور زندگی می کنند یکی از مشکلات زندگی در استرالیا را گرانی می دانند. در سال های اول مهاجرت معمولا افراد با مشکلاتی روبرو می شوند. در ادامه به بررسی این مشکلات می پردازیم.

آشنایی با کشور استرالیا

کشور استرالیا کشوری پهناور با مساحت 7692024 کیلومتر مربع است. این کشور در نیم کره جنوبی قرار گرفته است. استرالیا در بین کشور های پهناور در سراسر دنیا در جایگاه 6 قرار گرفته است. 2 شهر مهم و بزرگ در این کشور شهر ملبورن و سیدنی است. اطراف این کشور را آب فرا گرفته و هیچ کشوری با استرالیا مرکز خاکی ندارد. واحد پول این کشور (A$) دلار استرالیا بوده و مردم این کشور به زبان انگلیسی به مکالمه با یکدیگر می پردازند.

بیشتر شهروندان این کشور پیرو ادیان زیر هستند:

  • دین مسیحیت
  • اسلام
  • یهودی
  • بودایی

کاهش مشکلات زندگی در استرالیا با مهاجرت قانونی

برای مهاجرت به کشور استرالیا، روش های قانونی در نظر گرفته شده که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد:

  • مهاجرت از طریق تحصیل
  • مهاجرت از طریق کار در کشور استرالیا
  • مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت
  • مهاجرت به استرالیا از طریق ازدواج
  • مهاجرت به استرالیا و اخذ اقامت از طریق تولد فرزند

تمامی روش هایی که به آن اشاره شد، روش های قانونی برای مهاجرت به کشور استرالیا هستند. در سال های اخیر بسیاری از افراد به روش غیرقانونی و قاچاق به این کشور مهاجرت می کنند. این روش خطرات مالی و جانی بسیاری برای فرد به همراه دارد. برای مطالعه بیشتر در رابطه با ورود غیر قانونی به کشور استرالیا مقاله مهاجرت قاچاقی به استرالیا را مطالعه نمایید.

بررسی مشکلات زندگی در استرالیا

در اوایل سال 2018 این کشور به عنوان یکی از گرانترین کشورها در جهان شناخته شد. در بحث هزینه تحصیل و زندگی در استرالیا می توان گفت که گرانترین کشور جهان، کشور استرالیا است که در جایگاه چهارم قرار دارد. هزینه های زندگی نسبت به کشور های سوئیس، برمودا و نروژ ارزان تر می باشد. گران ترین شهر های کشور استرالیا شهر سیدنی و ملبورن است. این 2 شهر در رتبه سوم و چهارم در لیست گرانترین شهرها در جهان قرار گرفته اند.

یکی از مشکلات جدی زندگی در استرالیا هزینه نیازهای اساسی افراد است که به عنوان نمونه ذیلاذکر می شود:

  • خرید مسکن
  • هزینه حمل و نقل
  • قیمت آب و برق
  • هزینه غذا و خورد و خوراک

استرالیا کشور بزرگی است و بیشتر جمعیت در این کشور در مناطق ساحلی زندگی می کنند. حمل و نقل بین ایالت ها در این کشور گران است. بسیاری از شهروندان این کشور برای سفر در ایالت های مختلف راه های هوایی را انتخاب می کنند. در این کشور پروازهای منظمی بین شهر های این کشور صورت می گیرد. در برخی از شهرهای این کشور که جمعیت کمتری زندگی می کنند. تعداد اتوبوس و قطار در آن منطقه نیز کم است. اگر فردی بخواهد از طریق راه های دیگری به جز راه های هوایی به ایالت ها سفر کند، باید هزینه بیشتر بپردازد و همچنین مدت سفر طولانی می باشد.

در این کشور جمعیت زیادی از افراد ساکن، از سراسر کشور های دنیا به این کشور مهاجرت کرده اند. در شهر های کوچک ممکن است یک سینما وجود داشته باشد. در روستاهای این کشور تفریح افراد در آخر هفته تماشا مسابقه فوتبال است. می توان گفت فعالیت ها در شهر های کوچک این کشور بسیار کم است.

بررسی مشکلات زندگی در استرالیا

بهداشت و درمان در کشور استرالیا

شخص متقاضی مهاجرت به کشور استرالیا باید از مشکلات زندگی در استرالیا آگاه شوند. در کشور استرالیا خدمات درمانی با هزینه به صرفه از سوی دولت در اختیار شهروندان قرار می گیرد. در کشور استرالیا مراقبت های بهداشتی شامل موارد زیر می باشد:

  • مراقبت های دولتی
  • بیمه درمانی خصوصی

به افرادی که امکان دسترسی به Medicare ندارند یا برای درمان های غیر ضروری می توانند از بیمه های خصوصی در نظر گرفته شده استفاده نمایند. بیمه های خصوصی در این کشور گران قیمت هستند. مهاجران در استرالیا پس از مدت 2 سال از گذشت اقامت ائمشان و پرداخت حداکثری حق بیمه تامین اجتماعی، حق برخورداری از مزایای آن را دارند.

خرید ملک در کشور استرالیا

متقاضیانی که قصد خرید ملک در این کشور را دارند باید سرمایه اولیه برای خرید خانه در نظر گرفته باشند، در قوانین وضع شده در سال های اخیر در این کشور متقاضی با خرید ملک نمی تواند در این کشور اقامت دائم داشته باشد. این کشور محل مناسبی برای خرید ملک و سرمایه گذاری می باشد. به همین دلیل افراد زیادی سالانه به این کشور مهاجرت می کنند، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آمادگی دارد تا افراد را در زمینه سرمایه گذاری در کشور استرالیا و خرید ملک راهنمایی نماید، تا متقاضی به درستی اقدامات لازم را انجام دهد.

مشکلات زندگی در استرالیا در زمینه کار

از دیگر مشکلات زندگی در استرالیا می توان به مشکل کار در این کشور اشاره کرد. اشخاصی که شرایط زیر را نداشته باشند به سختی در این کشور به کار می رسند:

  • تسلط به زبان انگلیسی
  • نداشتن کارفرمای ایرانی
  • تحصیلات آکادمیک سطح بالا
  • سابقه کار مرتبط با رشته تحصیلی
  • داشتن مدرک تحصیلی و رزومه کاری در مشاغلی به غیر از کامپیوتر، نرم افزار و برنامه نویسی

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله سعی داشت در رابطه با مشکلات زندگی در استرالیا نکاتی را در اختیار متقاضیان قرار دهد. متقاضیان مهاجرت به استرالیا و سایر کشورهای برتر جهان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران و کارشناسان ارشد ما به صورت تلفنی یا حضوری در ارتباط باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *