مهاجرت کاری رومانی

مدارک و شرایط لازم جهت اخذ ویزای کار رومانی

مدارک و شرایط لازم جهت اخذ ویزای کار رومانی

تنوع شرایط افراد متقاضی باعث گردیده غالب متقاضیان مهاجرت با راه های مهاجرت آشنا می باشند. یکی از این راه ها مهاجرت کاری می باشد. متقاضیان بایستی از مدارک و شرایط لازم جهت اخذ ویزای کار رومانی آگاه باشند، زیرا تغییرات قوانین اخذ ویزا، باعث تغییر مدارک و شرایط می گردد. این متن به بررسی آخرین مدارک و شرایط لازم جهت اخذ ویزای کار این کشور می پردازد.

در این مقاله با عنوان مدارک و شرایط لازم جهت اخذ ویزای کار رومانی پاسخ سوالات زیر داده شده است:

  • قوانین مربوط به ویزای کار رومانی چه می باشد؟
  • دریافت مجوز کار در رومانی چگونه می باشد؟
  • مدارک و شرایط لازم جهت اخذ ویزای کار در این کشور چه می باشد؟
  • برای تمدید این ویزا و اقامت چه مدارکی لازم می باشد؟

برای مهاجرت خانوادگی به کشور رومانی از طریق کار برای هر عضو باید مجزا ویزای کاری اخذ گردد. در غیر این صورت اعضاء خانواده در رومانی نمی توانند مشغول به کار شوند. تنها در شرایطی که مجوز کار داشته باشند بدون ویزای کار می توانند در این کشور شاغل شوند. افرادی که دارای مجوز اقامت موقت این کشور می باشند برای کار در این کشور باید تقاضای مجوز کار نمایند. قوانین ویزا در زمان کوتاه در معرض تغییر قرار دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر امکان ارتباط به صورت مستقیم با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت وجود خواهد داشت.

دریافت مجوز کار در رومانی

متقاضی باید در بیشتر موارد تقاضاء مجوز کار خود را به شرکتی در رومانی ارائه نماید. در این بین کارفرما وظیفه دارد که اثبات نماید برای این کار فردی در رومانی مناسب نبوده است. همچنین کافرما باید اثبات نماید که فرد مناسبی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز قابل جایگزین نمی باشد. علاوه بر این 2 باید ثابت نماید که فرد انتخابی مهارت، تخصص و تجربه لازم را دارد. این اثبات به کمک اسنادی حمایتی که با رزومه ارسال می گردد امکان پذیر خواهد بود. این اسناد حمایتی عبارتند از:

  • توصیه نامه
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی سلامت پزشکی

فرآیند اخذ مجوز کار در رومانی حدود 45 روز به طول می انجامد. پس از اخذ مجوز کار از کارفرما متقاضی باید برای اخذ اقامت بلند مدت به سفارت مراجعه نماید. فرد با مراجعه به سفارت رومانی در کشور خود می تواند برای تقاضاء ویزای بلند مدت کار اقدام نماید. در خصوص کسب اطلاعات بیشتر مقاله مهاجرت به رومانی را مطالعه بفرمائید.

قوانین مدارک و شرایط لازم جهت اخذ ویزای کار رومانی

مهاجرت کاری به کشور رومانی قوانین مشابه به سایر کشورهای اتحادیه اروپا دارد. افرادی که شهروند کشورهای عضو اتحادیه اروپا نمی باشند با شرایط خاصی قادر به اشتغال در رومانی می باشند. این افراد برای اشتغال باید اقامت بلند مدت و مجوز کار اخذ نمایند. برای اخذ ویزای کاری فرد باید پیشنهاد کاری داشته باشد. در رومانی برای تعداد مجوزها سهمیه وجود دارد. به عبارت دیگر سالیانه به تعداد خاصی نیروی کار خارجی مجوز کار اعطاء می گردد. مجوز کار انواع مختلفی داشته و به افراد خارجی گوناگون تعلق می گیرد.

مجوز کار به شهروندان خارجی از جمله موارد زیر اعطاء می گردد:

  • کارگران دائمی
  • کارگران فصلی
  • کارآموزان
  • ورزشکاران
  • کارگران مرزی

قوانین مدارک و شرایط لازم جهت اخذ ویزای کار رومانی

ویزای اقامت و شرایط اشتغال رومانی

مهاجرینی که مجوز اقامت را از نزدیک ترین بازرسی عمومی اخذ نمودند. ملزم به اخذCIF و اقامت بلند مدت می باشند. حداقل 30 روز پیش از پایان اعتبار ویزای بلند مدت این اقدام باید انجام گردد.

  • مدارک اقامت
  • مدارک حقوق و دستمزد
  • مدارک شناسایی
  • تایید پزشکی
  • ارائه گذرنامه و مدارک شناسایی معتبر

مجوز اقامت افراد به مجوز کار متقاضی وابسته می باشد. این مجوز اقامت برای یک سال اعتبار دارد. با این شرط که فرد همچنان برای همان شرکت کار نماید. این صورت تنها لازم است 30 روز قبل برای تمدید مجوز اقامت خود اقدام نماید. شرایط اخذ اقامت قانونی این کشور در مقاله اقامت رومانی به طور کامل شرح داده شده است.

بررسی مدارک و شرایط لازم جهت اخذ ویزای کار رومانی

در مقاله فوق تلاش شد مدارک مربوط به اخذ ویزای کار در رومانی معرفی شود. همچنین مدارک مربوط به تمدید این ویزا نیز ذکر گردید. با توجه به مشابه بودن قوانین ویزای کار در اتحادیه اروپا شرایط کار در رومانی اندکی دشوار می باشد. بیشتر این دشواری مربوط به اخذ مجوز کار، از سوی کارفرما می باشد. برای آگاهی از شرایط کار در این کشور به مقاله کار در رومانی مراجعه نمایید. برای آگاهی از سایر شرایط برای اخذ ویزای کار رومانی می توانید از مشاورین مهاجرتی کمک بگیرید. با تماس به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قادر خواهید بود از ماهرترین مشاورین مهاجرتی مشاوره اخذ نمایید. موسسه سفیران سروش سعادت ضمن ارائه خدمات مشاوره ای شما را در این مسیر همراهی می نمایند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *