مهاجرت به کشور کانادا

قوانین پناهندگی کانادا

قوانین پناهندگی کانادا

طبق قوانین پناهندگی کانادا درخواست پناهندگی افرادی قابل قبول خواهد بود که در کشور مبدأ خود مورد آزار و اذیت قرار می­ گیرند. سازمان پناهندگان در کانادا مسئول رسیدگی به پرونده ها و درخواست های پناهندگان می باشد. با توجه به مهاجر پذیر بودن کشور کانادا، کمیساریای عالی امور پناهندگان در سازمان ملل نیز با بررسی پرونده های پناهندگان با تأمین امکانات مالی در کانادا از آنان حمایت می­ نماید. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با معرفی دیگر راه های مهاجرتی به کانادا علاقمندان به این موضوع را راهنمائی می ­نمایند

طبق قوانین پناهندگی کانادا، پناهندگان به 2 طریق مورد حمایت این کشور قرار می­ گیرند. حمایت پناهندگان از طریق اسپانسر و حمایت از طریق کمک های دولتی صورت می گردد. حمایت از طریق اسپانسر بگونه ای است که هزینه های زندگی از طریق شخصی تأمین می ­گردد. از طریق کمک های دولتی بدین گونه است که پناهندگان پس از ورود به کشور کانادا بایستی درخواست پناهندگی را ظرف 15 روز به اداره مهاجرت این کشور ارائه نمایند. پناهندگان تا زمانی که نتیجه درخواست پناهندگی شان مشخص نگردیده است. اجازه انجام کار در این کشور را نخواهند داشت. اما پس از گذشت حداقل 180 روز از زمان درخواست پناهندگی اجازه انجام کار در کانادا به پناهندگان داده خواهد شد.

بررسی قوانین پناهندگی کانادا

طبق کنوانسیون ژنو و قوانین پناهندگی کانادا، تنها افرادی که در کشور مبدأ خود از لحاظ امنیتی در خطر هستند امکان درخواست پناهندگی به این کشور را خواهند داشت. مامورانی که پرونده های پناهندگان را بررسی می نمایند، تصمیم می گیرند که پرونده چه کسانی را به اداره مهاجرت ارسال نمایند. اداره مهاجرت نیز مطابق قوانین پناهندگی عمل نموده و تنها با درخواست افرادی که به دلایلی همچون امنیت، نژاد و مذهب از کشور خود خارج شده اند، موافقت می ­نماید. این دسته از افراد بایستی با ارائه مدارک بیان نمایند، که در صورت بازگشت به زادگاه خود مورد آزار و اذیت و شکنجه قرار می ­گیرند.

لازم به ذکر است اداره مهاجرت کانادا با درخواست پناهندگی افرادی که دارای شرایط زیر هستند، موافقت نخواهد نمود:

  • افرادی که درخواست پناهندگی را قبلا به دیگر کشورها ارائه داده اند.
  • افرادی که در گذشته مرتکب جرم و جنایاتی بر علیه حقوق بشر شده اند.
  • افرادی که درخواست پناهندگی قبلا بررسی و رد گردیده است.
  • افرادی که از طریق مرز کشور آمریکا به خاک کانادا وارد شده اند. (با توجه به شرایط پذیرش پناهندگان، این افراد بایستی با رسیدن به اولین کشور امن درخواست پناهندگی را به کشور مورد نظر ارائه نمایند.)

شرایط و قوانین پناهندگی کانادا

اداره مهاجرت کانادا پناهندگان را به 3 دسته تقسیم نموده اند. پناهندگان معمولی، پناهندگان کشورهای آواره و پناهندگان کشور منبع. پناهندگان معمولی به آن دسته از افرادی که اطلاق می ­شود که بنا به دلایل نژاد پرستانه، سیاسی و همچنین افرادی که دارای تمایلات جنسی متفاوتی هستند، درخواست پناهندگی به کشور کانادا را دارند. این افراد بایستی درخواست را خارج از کشور کانادا دهند. از طریق کمیساریای عالی سازمان ملل به اداره مهاجرت کانادا اعلام نمایند. پناهندگان معمولی خود بایستی از تمکن مالی لازم برای تامین هزینه های زندگی خود در کانادا برخوردار باشند. پس از آن فرد مورد نظر می تواند درخواست سفر خود به کانادا را به سفارت این کشور ارائه نماید. آفیسر سفارت کاناد خود مسئول ارسال پرونده افراد به سازمان پناهندگان کانادا می­ باشد.

شرایط و قوانین پناهندگی کانادا

قوانین پناهندگی کانادا برای شهروندان کشورهای منبع

طبق قوانین پناهندگی کانادا دسته 3 پناهندگان کشورهای منبع می ­باشند. در سازمان ملل محیط برخی از کشورها به عنوان کشور منبع معرفی شده اند. این کشورها خود درخواست پناهندگی افراد را پذیرش می­ نمایند. اما در برخی موارد شهروندان این کشورها بدلیل جنگ های داخلی و خارجی با وضعیت های بد نظامی روبرو شده است. از این رو دچار آسیب های جدی شده اند. این افراد نیز همانند 2 گروه قبلی می­ توانند درخواست پناهندگی را خارج از کشور کانادا از طریق سازمان ملل متحد به اداره مهاجرت کانادا ارسال نمایند. ناگفته نماند این افراد نیز بایستی از تمکن مالی لازم برای مخارج زندگی خود در کانادا برخوردار باشند.

مزایا و معایب پناهندگی در کانادا

پناهندگی یکی از دشوارترین راه های مهاجرتی از میان دیگر روش های باشد. دیگر روش ها عبارتند از مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری و مهاجرت از طریق ازدواج در کانادا می باشد. اما افراد زیادی با ارائه مدارک معتبر می توانند پناهندگی کانادا را اخذ نمایند. در صورتیکه اداره مهاجرت کانادا موافقت خود را با درخواست پناهندگی افراد اعلام نمود. پس از آن پناهندگان از تمامی مزایای شهروندی این کشور برخوردار اقامت دائم این کشور را اخذ خواهند نمود. در برخی موارد ممکن است افراد با رد درخواست های روبرو گردند. زیرا دولت کانادا تنها با درخواست پناهندگی افرادی موافقت می­ نماید. از شرایط کنوانسیون ژنو در زمینه پناهندگان برخوردار باشند.

در برخی از موارد افراد با اخذ ویزای توریستی کانادا به این کشور سفر نموده و به محض ورود به این کشور درخواست پناهندگی به اداره مهاجرت این کشور می ­نماید. در چنین مواردی اداره مهاجرت وکیلی را جهت آنالیز وی به مدت 6 ماه تا یکسال قرار می­ دهد. در صورتیکه فرد از نظر وکیل مهاجرت به عنوان باری مالی در کانادا معرفی گردد. با درخواست وی موافقت نخواهد شد. حکم دیپورتی فرد صادر خواهد شد.

کاریابی پناهندگان در کانادا

همانطور که بیان شد، پناهندگان در کانادا تا زمان اعلام نتیجه درخواست پناهندگی اجازه انجام کار نخواهند داشت. در طول این مدت این افراد مورد حمایت های مالی دولت کانادا قرار خواهند گرفت. در طول این مدت بهتر است افراد به جستجوی کار در کانادا بپردازند. افرادی که بتوانند تا زمان دریافت نتیجه پناهندگی مهارت زبان انگلیسی و یا فرانسوی را کسب نمایند. براحتی می ­توانند در این کشور به انجام کار بپردازند. متقاضیان مهاجرت به کانادا بهتر است با مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایند و اطلاعات و نظرات آنان را در زمینه مهاجرت قانونی به این کشور جویا شوند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *