مهاجرت به کشور کانادا

طرق و شیوه های مهاجرت به کانادا

طرق و شیوه های مهاجرت به کانادا

طرق و شیوه های مهاجرت به کانادا به گونه ای می باشد که افراد با توجه به شرایط خود می توانند یکی از برترین روش ها را انتخاب نمایند. این کشور دارای سیاستی باز برای پذیرش مهاجران می باشد. به دلیل اینکه کشور کانادا در همسایگی کشور آمریکا قرار دارد. همچنین به دلیل امکانات و تسهیلاتی برای زندگی بیشتر ایرانیان برای مهاجرت این کشور را انتخاب می کنند.

اگر قصد مهاجرت به این کشور را دارید باید از طرق و شیوه های مهاجرت به کانادا آگاه باشید. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله سعی دارند اطلاعاتی در باب طرق و شیوه های مهاجرت به کانادا در اختیار متقاضیان قرار دهند تا به آگاهی اقدامات لازم را جهت مهاجرت انجام دهند.

اطلاعات عمومی در رابطه با کانادا

این کشور از نظر وسعت بعد از کشور روسیه به عنوان دومین کشور پهناور دنیا شناخته می شود. این کشور دارای مساحتی بالغ بر 9984670 کیلومتر مربع می باشد. از نظر جمعیتی این کشور یک، پنجم جمعیت کشور روسیه را داراست. طبق بررسی ها بیشتر از 35 میلیون نفر در این کشور زندگی می کنند. پایتخت کشور کانادا شهر مهم و تجاری اتاوا می باشد. این کشور از بخش جنوب و شمال غربی با کشور آمریکا هم مرز و همسایه می باشد. در بخش های زیادی از این کشور به دلیل سرمای هوا خالی از سکنه می باشد. از این رو هیچ فردی در آن جا زندگی نمی کند.

به دلیل نزدیکی این کشور به آمریکا روابط اقتصادی بین این 2 کشور بسیار گسترده می باشد. روابط اقتصادی در این کشور ضررهایی برای کانادا نیز داشته است. به دلیل فعالیت کارخانه های آمریکایی در مرز این کشور آلودگی هوا را در این کشور در پی داشته است.

بررسی طرق و شیوه های مهاجرت به کانادا

باید به این نکته اشاره کنیم که طرق و شیوه های مهاجرت به کانادا متفاوت می باشد. هر فرد با توجه به شرایط خود باید بهترین روش را انتخاب کند. در ادامه سعی داریم به معرفی طرق و شیوه های مهاجرت به کانادا بپردازیم.

  • مهاجرت به واسطه پیوستن به اعضاء خانواده
  • مهاجرت از طریق خرید ملک در کشور کانادا
  • مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج با تبعه این کشور
  • مهاجرت از طریق تولد فرزند در کشور کانادا
  • مهاجرت از طریق تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزشی کانادا
  • مهاجرت به کانادا از طریق کار در موسسات و شرکت

از این رو در نمودار زیر به بررسی میانگین تعداد مهاجرین در این کشور می پردازیم:

حداقل تعداد متقاضیان به کشور کانادا

الحاق خانواده در کانادا

اگر فرد دارای تابعیت و یا اقامت دائمی کشور کانادا باشد این امکان را دارد تا اقدامات لازم را برای مهاجرت همسر، مادر، پدر، فرزند و اعضاء دیگر خانواده انجام دهد. برای مهاجرت هر یک از این افراد شرایط متفاوتی وجود دارد. اما در شرایطی خاص امکان حمایت مالی یا اسپانسر شیپ برای اعضاء خانواده وجود دارد. افرادی که می توانند از طریق اسپانسر شیپ وارد این کشور شوند پدر، مادر، همسر، فرزندان، مادر بزرگ و پسر بزرگ ها می باشند. در برخی از مواقع می توان حمایت های مالی برای افراد دیگری در خانواده نیز در نظر گرفت. در برخی از مواقع استان های این کشور روش های خاصی را برای مهاجرت فامیل های ساکنین خود در نظر می گیرند. جهت زندگی در این کشور مقاله هزینه زندگی در کانادا را بررسی بفرمائید.

ازدواج در کانادا

برای مهاجرت از طریق ازدواج در کشور کانادا متقاضی که می خواهد همسرش را برای مهاجرت به این کشور معرفی کند. از این رو باید دارای شرایطی باشد. در صورت که متقاضی توانایی پرداخت هزینه های مربوط به خود را نداشته باشد فردی که اسپانسر او شده است برای اثبات نماید که توانایی مالی جهت پرداخت هزینه های مربوط به خود و همسرش را دارد.

جهت مهاجرت به این کشور از این طریق متقاضی باید مدارکی را ارائه نماید که در ادامه به آن اشاره می کنیم:

  • ارائه کارت پایان خدمت
  • ارائه فتوکپی از تمامی صفحات پاسپورت با داشتن اعتبار تعیین شده
  • ارائه فتوکپی از کارت PR فرد حمایت کننده
  • ارائه گواهی عدو سوء پیشینه تایید شده و نداشتن سابقه کیفری
  • ارائه گواهی عقد نامه که مشخص شود افراد به صورت قانونی ازدواج کرده اند
  • ارائه کارت ملی و یا مدرک شناسایی

اگر افراد دارای شرایطی مثل اختلاف سنی زیاد بین متقاضیان، تفاوت در زبان ها به صورتی که افراد نتوانند با یکدیگر به مکالمه بپردازند. متقاضیان دارای دین های متفاوتی باشند باشند. اداره مهاجرت را به شک انداخته و تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام می شود. متقاضیانی که قصد دارند از این طریق به کشور کانادا مهاجرت کنند، جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج را مطالعه نمایند.

طرق و شیوه های مهاجرت به کانادا و خرید ملک

متقاضیانی که قصد خرید ملک در کشور کانادا را دارند ولی اقامت این کشور را ندارند باید به بنگاه های در این کشور مهاجرت کنند. مهاجران خارجی و بین المللی برای خرید خانه در کشور کانادا می توانند از وام های مسکن استفاده نمایند. متقاضیان توجه داشته باشند که وام های دریافتی از این کشور با سود و بهره همراه می باشند. متقاضیانی که اقامت کشور کانادا را ندارند باید در ابتدا 35% از مبلغ کل را بپردازند.

به متقاضیان پیشنهاد می شود برای خرید ملک از وکیل مجرب و با تجربه ای بخواهند تا در این امر به فرد کمک کرده و اطلاعات لازم را در اختیار آن ها قرار بدهد. خرید ملک در این کشور راهی برا اخذ اقامت به صورت موقت یا به صورت دائمی نمی باشد. پس اگر قصد دارید اقامت این کشور را به دست بیاورید پیشنهاد می شود سایر طرق و شیوه های مهاجرت به کانادا را امتحان کنید.

طرق مهاجرت به کانادا و خرید ملک

تولد فرزند در کانادا

یکی از دیگر از طرق و شیوه های مهاجرت به کانادا، تولد فرزند در این کشور می باشد. در کانادا تابعیت براساس سیستم خاک به افراد اعطاء می شود. یعنی افرادی که در خاک این کشور متولد شوند در بدو تولد تابعیت و پاسپورت کانادایی اخذ می کنند. حتی افرادی که از طریق ویزای توریستی وارد این کشور شوند بعد از تولد فرزند، شهروند این کشور محسوب می شود.

با اخذ تابعیت این کشور طفل می تواند از خدمات رایگانی مثل درمان و آموزش بهره مند شود. همانند شهروندان این کشور از خدمات استفاده می کند. متقاضیان به این نکته توجه نمایند که با تولد فرزند والدین او تابعیت این کشور را دریافت نمی کنند. فقط بعد از سن 18 سالگی فرزند می توانند اقدامات لازم را جهت اخذ اخذ اقامت دائم کانادا انجام دهند.

تحصیل و طرق و شیوه های مهاجرت به کانادا

متقاضیان می توانند از طریق تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزشی عالی در این کشور به کانادا مهاجرت کنند. دانشجویان خارجی و بین المللی می توانند در تمامی مقاطع تحصیلی ادامه تحصیل دهند. برای تحصیل در هر مقطع متقاضی باید مدرک مقطع تحصیلی پیشین را ارائه نماید. همچنین فرد باید مدرک معتبر زبان را ارائه نماید.

کیفیت آموزش در این کشور بسیار خوب بوده و مطابق با استاندارد های در نظر گرفته شده می باشد همچنین هزینه های تحصیل در این کشور مقرون به صرفه است. دانشگاه های این کشور در سطح جهان شناخته شده و معتبر می باشند. به همین دلیل افراد زیادی برای تحصیل این کشور را انتخاب می کنند. برای تحصیل در این کشور باید پذیرش دانشگاه مورد نظر را اخذ نمایید، پس از آن باید اقدامات لازم را جهت اخذ ویزا انجام داده و مدارک زیر را ارائه نمایید. توجه نمایید که شهریه های تحصیلی با توجه به رشته و نوع دانشگاه متفاوت خواهد بود.

مدارک لازم برای تحصیل در کانادا عبارتند از:

  • ارائه گواهی پذیرش دانشگاه مورد نظر
  • ارائه مدرک تحصیلی مقطع پیشین
  • ارائه مدرک زبان
  • ارائه توصیه نامه اخذ شده از دانشگاه
  • ارائه 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • ارائه رزومه کامل و دقیق
  • ارائه فیش پرداخت هزینه های مربوطه

کار در کشور کانادا

یکی از کم هزینه ترین و پرطرفدار ترین روش های مهاجرت به کشور کانادا کار در موسسات و شرکت های این کشور می باشد. متقاضیان خارجی برای کار در این کشور باید پیشنهاد کاری از کارفرما دریافت کرده و سپس ویزای کار به این کشور را دریافت نمایند. برنامه Express Entry یکی از سیستم های ورود سریع برای افراد متخصص و ماهر می باشد. افرادی که قصد کار در این کشور را دارند باید رزومه قوی و مناسبی را ارائه نمایند. متقاضیان برای اخذ ویزای کار باید بتوانند امتیاز 67 از 100 را اخذ نمایند، این امتیازات بر اساس معیارهایی مثل: سن، تحصیلات، سابقه کاری، انطباق پذیری و سطح زیان به افراد داده می شود.

افرادی که قصد دارند از این طریق وارد کشور کانادا شوند می توانند به مقاله ویزای کار کانادا مراجعه نمایند. همانطور که مطالعه کردید اطلاعات مختصری در رابطه با طرق و شیوه های مهاجرت به کانادا در اختیار متقاضیان قرار داده شد. اگر پس از مطالعه پاسخ سوالات خود را دریافت نکردید. از این رو نیاز به مشاوره های بیشتری برای انتخاب بهترین راه و مهاجرت به این کشور دارید با مشاوران و کارشناسان مجرب و حرفه ای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *