مهاجرت تحصیلی پرتغال

شرایط کار ضمن تحصیل در پرتغال

شرایط کار ضمن تحصیل در پرتغال

در این نگارش به بررسی شرایط کار ضمن تحصیل در پرتغال مطابق با آخرین قوانین سال تحصیلی 2023 برای متقاضیان و علاقه مندان به تحصیل می پردازیم. در چنین حالتی شما باید معلوم نمایید که نیاز به ویزای دانشجویی پرتغال را به عنوان کدامیک از موارد زیر را دارید: یک دانشجو کارشناسی، کارشناسی ارشد یا یک محقق پس از دکترا می باشید.

  • شرایط کار ضمن تحصیل در پرتغال برای دانشجویان به چه صورت است؟
  • آیا به محض ورود به پرتغال می توان وارد پروسه کار دانشجویی شد؟
  • شرایط کار ضمن تحصیل در پرتغال برای فارغ التحصیلان خارجی

لازم به ذکر است برخی از دانشگاه های کشور پرتغال به واجدین شرایط بورسیه تحصیلی نیز تخصیص می دهند. در اینجا کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تلاش خود را بر این داشته اند که توضیح دهند، چه کسی نیاز به ویزا دانشجویی این کشور دارند. همچنین شرایط کار در پرتغال را در حالی که متقاضی یک دانشجو است، مورد بحث قرار خواهد گرفت.

ویزای دانشجویی پرتغال

مقررات مربوط به اخذ ویزای دانشجویی این کشور بسیار به مقررات برخی دیگر از کشورهای اتحادیه اروپا شباهت دارد. اگر قصد تحصیل در یکی از کشورهای دیگر در اتحادیه اروپا را دارید، شما نیازی به اخذ ویزای دانشجویی این کشور ندارید. از سوی دیگر، در صورت تحصیل در این کشور برای مدت بیش از 3 ماه و همچنین اجازه اقامت در این کشور برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا نیاز به اخذ ویزای دانشجویی پرتغالی وجود دارد.

پیش از سفر به این کشور باید از سوی سفارت در کشور خود تقاضا اخذ ویزا نمایید. برای این منظور باید نزدیک ترین سفارت یا کنسولگری این کشور را پیدا کنید. متقاضیان می توانند آزادانه با گذرنامه 6 ماهه معتبر وارد پرتغال شوند. این کشورها شامل بیش از 30 کشور از جمله استرالیا، کانادا، نیوزیلند و ایالات متحده است منتها متاسفانه ایران در این لیست وجود ندارد.

انواع ویزا و مجوز دانشجویی پرتغال

ویزای شنگن و اقامت کوتاه مدت (کمتر از 90 روز) برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا که در دوره کوتاهی در پرتغال حضور دارند و یا تحقیقات علمی کمتر از 3 ماه را انجام می دهند. باید برای ویزای اقامت کوتاه مدت نوع C درخواست دهند. پرتغال یکی از 26 کشور عضو شنگن است و ویزای شنگن اجازه می دهد تا شما به مدت 90 روز به پرتغال و هر کشور دیگر عضو شنگن سفر کنید. چنانچه خواهان اخذ اقامت این کشور پس از اتمام دوره تحصیلی می باشید می توانید به  اطلاعات زیر مراجعه کنید:

درخواست مجوز برای اقامت پرتغال

 

شرایط اجازه اقامت پرتغال

اگر مطالعات شما در این کشور طولانی تر از 90 روز است، به عنوان یک شهروند غیر اتحادیه اروپا، باید برای یک ویزا تحصیلی این کشور و ویزا شنگن نوع D درخواست کنید. اگر مطالعات شما در این کشور طولانی تر از یک سال باشد، می توانید برای دریافت مجوز تحصیلی پرتغالی خود در SEF درخواست دهید. مجوز اقامت پرتغال تا 5 سال قابل تجدید است.

آن دسته از متقاضیان غیر اروپایی که برای فعالیت های پژوهشی پسا دکترا و برای مدت بیش از 3 ماه قصد سفر به این کشور را دارند می توانند برای این منظور یک مجوز اقامت خاص درخواست کنند. چنین درخواستی متقاضی را قادر می سازد تا در کار تحقیقاتی مورد نظر واجد شرایط شناخته شود و در آن دوره خاص شرکت کند.

مزایا کار ضمن تحصیل در پرتغال

در پرتغال، حقوق سالانه به جای 12 استاندارد به 14 پرداخت تقسیم می شود. دو حقوق اضافی به عنوان پاداش کریسمس پرداخت می شود تا 15 دسامبر و پاداش تعطیلات قبل از مرخصی سالانه کارمند (معمولا ژوئن) پرداخت می شود. کارفرمایان باید با هر یک از کارکنان یک توافق نامه کتبی امضا کنند که در آن 50٪ از کمک هزینه کریسمس و تعطیلات در 12 بار به همراه قصاص ماهانه پرداخت می شود. 50% باقی مانده همچنان در تاریخ های ذکر شده پرداخت می شود. درج %100 کمک هزینه در قصاص 12 ماهه امکان پذیر نیست. کارکنانی که در پرتغال به تامین اجتماعی کمک می کنند تحت پوشش بیمه پایه دولت قرار دارند. این شامل مراقبت های بهداشتی، صندوق بازنشستگی، کمک های بیکاری و مرخصی والدین است.

در نمودار زیر شاهد نرخ بیکاری در پرتغال می باشید:

نرخ بیکاری در پرتغال

کارفرمایان موظفند ماهانه 1٪ از درآمد ناخالص یک کارمند را به صندوق جبران خسارت کاری و صندوق ضمانت غرامت کاری کمک کنند. این کار کارکنان را از خطر عدم دریافت حقوق در صورت عدم پرداخت کارفرما محافظت می کند. کلیه کارکنان باید تحت پوشش حوادث ناشی از کار و در مسیر رفت و آمد به محل کار قرار گیرند. پوشش کارمندان دارای ازکارافتادگی موقت، دائم یا جزئی یا خانواده آنها را در صورت فوت شامل کمک هزینه کفن و دفن، همسر یا مستمری یتیم بیمه می کند. ارائه کوپن های غذا یا کارت های ناهار به کارمندان معمول است. کمک هزینه غذا تا سقف €4.77 (یورو) در روز در صورت پرداخت نقدی و €7.63 (یورو) در صورت پرداخت از طریق بلیط ناهار معاف از مالیات است.

در جدول زیر شاهد تعداد افراد شاغل در پرتغال می باشید:

سالتعداد افراد شاغل
2020480000
2021485000
2022490000

درخواست ویزای تحصیلی پرتغال

برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور در سال 2023 با سفارت یا کنسولگری پرتغال در کشور خود، لازم است تماس حاصل نمایید. برای اخذ ویزای تحصیل در پرتغال، باید از پیش در یک دوره دانشگاهی در پرتغال پذیرفته شده باشید. در کنار درخواست ویزای تحصیلی این کشور می باید مدارک معتبری را هم به سفارت و دانشگاه مورد نظر ابلاغ نمایید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی پرتغال عبارتند از:

  1. یک گذرنامه معتبر/ شناسه سفر
  2. اثبات منابع مالی برای حمایت در طول اقامت خود
  3. اثبات محل اقامت (یا حداقل اثبات هزینه های کافی برای پوشش هزینه های اقامت)
  4. 2 عکس در اندازه گذرنامه فعلی
  5. بیمه پزشکی و بیمه مسافرت
  6. بلیط سفر
  7. نامه پذیرش از دانشگاه یا محل تحصیل
  8. رسید بانک برای اثبات پرداخت هزینه
  9. همچنین برخی از سفارتخانه ها / کنسولگری ها ممکن است گواهینامه عدم سوء پیشینه درخواست کنند.

ویزای دانشجویی کوتاه مدت برای پرتغال 60$ (دلار) است. ویزای بلند مدت 99$ (دلار) خواهد بود.

بررسی شرایط کار ضمن تحصیل در پرتغال

دانشجویان اتحادیه اروپا می توانند بدون نیاز به مجوز کار در پرتغال کار کنند. دانشجویانی که از کشورهایی غیر از اتحادیه اروپا به پرتغال سفر می کنند. در خصوص شرایط کار ضمن تحصیل در پرتغال در مورد ویزا و اجازه اقامت این کشور، مجاز به کار در پرتغال تحت مجوز SEF هستند. متقاضیان کار در این کشور همچنین می توانند درخواست اجازه تحقیق، تدریس آکادمیک فعالیت های واجد شرایط را در صورت داشتن مهارت لازم به سفارت بدهند.

همچنین مجوزهای برای کارآموزان و داوطلبان وجود دارد. اگر می خواهید داوطلب شوید یا دوره کارآموزی یا آموزش بدون دستمزد را بگذرانید، جزء شرایط کار ضمن تحصیل در پرتغال این است که کارفرما شما با SEF تماس بگیرد تا در مورد اخذ مجوز لازم اطلاعات به دست آورد.

شرایط کار ضمن تحصیل در پرتغال برای فارغ التحصیلان خارجی

شرایط کار ضمن تحصیل در پرتغال برای فارغ التحصیلان خارجی

متقاضیان غیر اتحادیه اروپا که می خواهند بعد از ویزای دانشجویی در این کشور باقی بمانند، باید پیشنهاد شغلی مناسب برای تمدید اقامت خود داشته باشند. مجوز متقاضیان باید با اجازه اقامت برای کارگران شاغل، کارشناسان تحقیقاتی و متخصصین بسیار حرفه ای متناسب باشد. در غیر این صورت کارفرمایان خود به استخدام کارمند می پردازند. دارا بودن کارت آبی اتحادیه اروپا نیز یکی دیگر از شرایط کار ضمن تحصیل در پرتغال است که در صورت تمایل به کار در اتحادیه اروپا برای کارگران بسیار کارآمد از کشورهای غیر اتحادیه اروپا / EFTA در دسترس است.  جهت اطلاع از شرایط اعزام دانشجو به پرتغال ابتدا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

13 شغل برتر دانشجویی در سال 2023

13 شغل برتر دانشجویی در پرتغال عبارتست از:

  • مدیر تور
  • بازاریابی و فروش
  • کارآموز رسانه های اجتماعی
  • امور مالی
  • کارآموزی عملیات
  • توسعه دهنده جاوا اسکریپت
  • کارآموز جذب مشتری
  • توسعه دهنده وب
  • مدیر ارتباطات
  • کارآموز جذب دانشجو
  • کارآموزی پژوهشی

درخواست ویزای همراه پرتغال

اقوام غیر اتحادیه اروپا که دارای پروانه تحصیلی معتبر این کشور هستند، می توانند به همراه همسر، فرزند کوچک یا وابسته یا همسر یا هر فرزند دیگری که رابطه آنها محرز است به این کشور سفر کنند. شما باید شواهد مربوط به روابط خود را ارائه دهید و آنها باید برای ویزا و مجوزهای لازم درخواست کنند. کادر مجرب و پر تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند به شما در خصوص شرایط کار ضمن تحصیل در پرتغال اطلاع رسانی کرده و همراهی وکلاء بین المللی روند اخذ ویزا و اقامت در این کشور را برای شما تسریع خواهد کرد.

سوالات پرتکرار در باب کار ضمن تحصیل در پرتغال

سوالات پرتکرار در باب کار ضمن تحصیل در پرتغال مطابق قوانین سال 2023 عبارتند از:

  • کار حین تحصیل در پرتغال به چه صورت است؟ کار حین تحصیل در پرتغال به صورت 20 ساعت در هفته و پاره وقت و همچنین تمام وقت در زمان تعطیلات امکان پذیر است.
  • شرایط کسب مجوز برای کار هنگام تحصیل در پرتغال چیست؟ دانشجویان در خصوص شرایط کار ضمن تحصیل در پرتغال در مورد ویزا و اجازه اقامت این کشور، مجاز به کار در پرتغال تحت مجوز SEF هستند.
  • شرایط مجوز کارآموزی در پرتغال حین تحصیل به چه صورت است؟ اگر می خواهید داوطلب شوید یا دوره کارآموزی یا آموزش بدون دستمزد را بگذرانید، جزء شرایط کار ضمن تحصیل در پرتغال این است که کارفرما با SEF تماس بگیرد تا در مورد لزوم اخذ مجوز لازم اطلاعات به دست آورد.
5/5 - (3 امتیاز)

2 دیدگاه برای “شرایط کار ضمن تحصیل در پرتغال

  1. اشکان گفت:

    در مورد کار ضمن تحصیل در پرتغال باید بگم نرخ اشتغال دانشجو و نرخ اشتغال جوانان در پرتغال بسیار بالاست به طوری که معدود دانشجوهایی در پرتغال بیکارن و اکثرا اونها سعی می کنن در طول تحصیل خود حتی شده یکبارو به عنوان دانشجوی شاغل کار کردن. پرتغال کشوریه که بیشتر کشورهای دیگه به شغل و اشتغال اهمیت میده و کارفرماها از هر فرد قانونی و هر فردی که می تواند براساس قانون این کشور کار کنه استفاده می کنن. اگر تو پرتغال به زبان انگلیسی مسلط باشید می تونید تو دوران دانشجویی هم فرصت های خوبی برای کار ضمن تحصیل در پرتغال تجربه کنید. این کشور برای دانشجوای جوان و دانشجوهای مقطع کارشناسی فرصت های کاری زیادی داره.
    البته درباره هزینه های تحصیلی و هزینه های زندگی پرتغال اطلاعات چندانی ندارم اما به نظرم باید کمتر از انگلیس باشه. دانشجوها هم که خیلی خرج زیاد و متفرقه ندارن فقط شهریه و اجاره خونه ممکنه فشار بیاره که اگر کار خوبی پیدا شه میشه اینارو باهم حل کرد. تو این مقاله بیشتر درباره ویزای دانشجویی و اجازه کار صحبت کریدی. درباره پیدا کردن کار ضمن تحصیل در پرتغال اگر ممکنه بگید که بهترین راهش چیه؟ هرچند اکثرا از طریق وب سایت هاست اما موسسه ها کاریابی هم به دانشجوها خدمات ارائه می دن یا نه ؟ و یه سوال دیگه ای که دارم اینجاست که تو پرتغال هم دانشجوها باید فقط همون 20 ساعت رو کار کنن یا اینکه میشه به جز اون هم کار کرد؟

    1. صادقی گفت:

      سلام خدمت شما. در خصوص کار در پرتغال بایستی با موسسات کاریابی در این کشور ارتباط بگیرید. ناگفته نماند که در دانشگاه هم می توانید مشغول به کار دانشجویی شوید. در خصوص مشاوره تحصیل در پرتغال می توانید با شماره 02191003232 تماس و به لینک مذکور در محتوا مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *