مهاجرت کاری مالتا

شرایط کار ضمن تحصیل در مالتا

شرایط کار ضمن تحصیل در مالتا

مالتا جزیره ای کوچک در مرکز دریای مدیترانه است. شرایط کار ضمن تحصیل در مالتا در قیاس با کشوری نظیر انگلستان کمی دشوار است. کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دانشجویان عزیز را در زمینه راه های جستجوی کار در مالتا راهنمایی می ­نمایند. این کشور کوچک و بسیار دیدنی باعث شده است که گردشگران زیادی هر ساله با اخذ ویزای توریستی مالتا به این کشور سفر نمایند.

این کشور در بخش صنعت گردشگری و فناوری اطلاعات با کمبود نیرو مواجه است و این فرصتی برای یافتن کار برای دانشجویان متقاضی کار در این کشور می ­باشد. اولویت استخدام در کارهای تمام وقت با کارکنان محلی مالتا است، اما یافتن کار به صورت نیمه وقت برای دانشجویان غیر ممکن نیست. دانشجویان با مراجعه به مراکز کاریابی در مالتا می­ توانند از شرایط بازارهای کار این کشور مطلع شده و به جستجوی شغل مورد نظر خود بپردازند.

دانشجویانی که به زبان مالتا تسلط دارند از شانس بیشتری برای یافتن کار در این کشور بخوردارند. البته همانطور که بیان نمودیم مالتا کشوری توریستی است و بیش از 90% مردم این کشور به زبان انگلیسی مسلط هستند . دانشجویان که از مهارت زبان انگلیسی برخوردار هستند بهتر است برای یافتن کار در مشاغلی که تردد توریستان در آن مکانها بیشتر است همچون؛ هتل ها، رستوران ها، آژانس های مسافرتی و شرکت های بین المللی) مراجعه نمایند.

اینفوگرافیک شرایط کار ضمن تحصیل در مالتا

کار دانشجویی در مالتا

دانشجویان برای اینکه بتوانند به کار ضمن تحصیل در مالتا مشغول شوند باید درخواست مجوز کار ضمن تحصیل در مالتا را نمایند. همچنین یکی دیگر از شرایط کار ضمن تحصیل در مالتا نامه ای است که دانشجو باید از سوی دانشگاه مبنی بر اینکه انجام کار دانشجویی مشکلی برای تحصیل دانشجو ایجاد نمی­نماید، اخذ نماید.

پس از آن دانشجو نامه­ فوق و درخواست انجام کار دانشجویی را به پلیس مالتا ارائه نموده و مجوز انجام کار در مالتا را دریافت خواهد نمود. دانشگاه های کشور مالتا برخلاف دیگر کشورهای اروپایی دانشجویان را در محیط های دانشگاهی دانشجویان را استخدام نمی ­نمایند و دانشجویان برای یافتن کار باید به موسسات و شرکت های سطح شهر مراجعه نمایند. میزان حقوق دریافتی دانشجویان با انجام کارهای دانشجویی در مالتا ساعتی 5€ الی 8€ (یورو) در نظر گرفته شده است که بطور متوسط ماهانه 600€ (یورو) خواهد بود.

نرخ اشتغال در این کشور بدین شرح است:

 

درصد نرخ بیکاری در مالتا

بررسی شرایط کار ضمن تحصیل در مالتا

دانشجویان پس از اخذ ویزای دانشجویی مالتا و ورود به این کشور به جستجوی کار دانشجویی خواهند پرداخت. دانشجویان بایستی بدانند اولویت استخدام بصورت تمام وقت در مالتا ابتدا با کارکنان مالتی و پس از آن با افرادی است که اقامت دائم این کشور را اخذ نمود اند، می­باشد.

دانشجویان باید با مراجعه به مراکز و موسسات کاریابی در مالتا به جستجوی کار نیمه وقت بپردازند. از جمله مهمترین شرایط کار ضمن تحصیل در مالتا اخذ مجوز کار دانشجویی این کشور است. دانشجویان پس از اخذ مجوز انجام کار می­ توانند بطور متوسط 15 الی 30 ساعت در هفته به انجام کار در مالتا مشغول گردند. البته ناگفته نماند دانشجویان در صورت یافتن شغل مورد نظر خود اجازه انجام کار تمام وقت در تعطیلات کشور مالتا را خواهند داشت.

مزایای کار ضمن تحصیل در مالتا

مالت به دلیل اقتصاد، نرخ اشتغال و آب و هوا یکی از بهترین کشورها برای زندگی و کار است. مالت چشم انداز شغلی بسیار خوبی برای کارگران ماهر در صنایع مختلف با دستمزد کمتر از متوسط در سراسر اروپا ارائه می دهد. این دستمزدها به دلیل هزینه پایین زندگی در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی می تواند بسیار بالاتر باشد. %88 از افرادی که در مالتا زندگی می کنند به زبان انگلیسی صحبت می کنند و این یک گزینه عالی برای افرادی است که می خواهند به مالتا نقل مکان کنند و راحت با هم ارتباط برقرار کنند. ساعات کار در مالتا 40 ساعت در هفته پس از یک هفته کاری 5 روزه است، که در آن کارکنان حق دارند 25 روز مرخصی سالانه در سال دریافت کنند.

توانند از 14 هفته مرخصی زایمان با حقوق استفاده کنند و می توانند 4 هفته دیگر از مرخصی بدون حقوق استفاده کنند. آنها می توانند 2 هفته قبل از موعد مقرر از مرخصی زایمان استفاده کنند. کارگران زن و مرد در صورت تولد یا فرزندخواندگی به مدت 4 ماه از مرخصی والدین بدون حقوق برخوردار می شوند. می توانند از این 4 ماه مرخصی استفاده کنند تا بچه 8 ساله شود. قانون تامین اجتماعی مزایای متعددی از جمله مستمری بازنشستگی و از کارافتادگی، مزایای بیماری، آسیب دیدگی و بیکاری، کمک های پزشکی و مزایای مراقبت از کودکان را ارائه می کند

جنبه های کلیدی کار در مالتا هنگام تحصیل عبارت است از:

  • هزاران فرصت شغلی
  • هزینه کم زندگی
  • 40 ساعت کار در هفته
  • 25 مرخصی استحقاقی در سال
  • مزایای مراقبت های بهداشتی
  • کیفیت زندگی
  • ساختار مالیاتی
  • استاندارد بالای آموزش
  • خدمات درمانی

شرایط و مدارک کار ضمن تحصیل در مالتا

دانشجویان برای اینکه بتوانند در کشور مالتا مجوز کار دانشجویی این کشور را اخذ نمایند و به انجام کار دانشجویی در این کشور بپردازند باید از شرایط کار ضمن تحصیل در مالتا که در زیر بیان نموده ایم برخوردار باشند:

  • برخورداری از کارت هویت ملی
  • برخورداری از ویزای تحصیلی در مالتا که نشان دهنده تحصیل تمام وقت دانشجو است.
  • برخوردای از بیمه تأمین اجتماعی مالتا
  • افتتاح حساب بانکی بنام دانشجو
  • اخذ کارت کاهش مالیات در مالتا که پس از عقد قرارداد کاری دانشجوی می­تواند اخذ نماید.
  • تکمیل فرم آی تی سی 35
  • ارائه رزومه تحصیلی که شامل تمامی مشخصات، مهارت های زبان مهارت های حرفه ای و دانش IT دانشجو می­ باشد.

در نهایت دانشجو پس از مصاحبه با کارفرما قرارداد کاری را امضاء خواهد نمود.

جستجوی کار دانشجویی در مالتا

کشور مالتا دارای پورتال های کاریابی فراوانی می ­باشد. البته دانشجویان بایستی به پورتال کارهای دانشجویی و نیمه وقت مراجعه نموده و شغل مورد نظر خود را بیابند. اگرچه دانشجویان با مراجعه به روزنامه های محلی این کشور می­توانند از استخدام برخی مشاغل نیمه وقت در این کشور اطلاع یابند. در پورتال های کاریابی مالتا انواع شغل های فصلی همانند کار در رستوران ها، هتل ها درج می­ گردد. از جمله طرق دیگر جستجوی شغل در این کشور موسسات کاریابی و آژانس های کاریابی در این کشور است که موقعیت های شغلی مختلفی را به کارکنان ارائه می­ نمایند.

پورتال های کاریابی کشور مالتا

از جمله مهمترین پورتال های کاریابی در این کشور عبارتند از:

  • Independent.com.mt
  • Jobs in malta.com

زندگی دانشجویی در مالتا

تحصیل برای دانشجویان محلی کشور مالتا بصورت رایگان است اما دانشجویان بین المللی برای تحصیل در دانشگاه های این کشور باید شهریه پرداخت نمایند. میزان شهریه دریافتی دانشگاه های این کشور بسته به ملیت دانشجویان با یکدیگر متفاوت است. اگرچه میزان شهریه ای که از دانشجویان اخذ می ­گردد در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی بسیار کم است.

دانشجویان بین المللی علاوه بر پرداخت شهریه دانشگاه ملزم به پرداخت هزینه ثبت نام، بیمه، هزینه پارکینگ و سایر می باشند. در ضمن تمامی هزینه ها از جمله شهریه تحصیلی باید در هنگام شروع ترم تحصیلی به حساب دانشگاه های این کشور واریز گردد.

خوابگاه های دانشجویی در مالتا

دانشگاه های کشور مالتا خوابگاه هایی را که از امکاناتی همچون اینترنت، تخت، کمد وسایل و آشپزخانه و سایر برخوردار هستند در اختیار دانشجویان قرار می ­دهد. دانشجویان برای استفاده از این خوابگاه ها نیز بایستی اجاره پرداخت نمایند. این خوابگاه ها بگونه ای هستند که دانشجویان به صورت مشترک، 2 یا 3 نفری در هر اتاق اقامت دارند.

دانشجویان با سوالات زیادی در زمینه شرایط کار ضمن تحصیل در مالتا روبرو می­گردند از جمله:

  • آیا دانشگاه های مالتا به دانشجویان بورسیه های تحصیلی مالتا اعطا، نمی­ نماید؟
  • آیا دانشگاه های مالتا به دانشجویان کمک هزینه تحصیلی پرداخت نمی ­نماید؟
  • آیا دانشجویان با انجام کارهای دانشجویی در این کشور می­توانند اقامت پس از تحصیل در مالتا را اخذ نمایند؟

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مفتخر به پاسخگویی به تمامی سوالات عزیزان در زمینه شرایط کار ضمن تحصیل در مالتا می ­باشد.

سوالات پرتکرار در باب کار ضمن تحصیل در مالتا

سوالات پرتکرار در باب کار ضمن تحصیل در مالتا مطابق قوانین سال 2023 عبارتند از:

  • شرایط کار دانشجویی در مالتا چگونه است؟ کار دانشجویی در مالتا به صورت نیمه وقت و 20 ساعت در هفته برای دانشجویان امکان‌ پذیر است.
  • میزان حقوق کار دانشجویی در مالتا چقدر است؟ میزان حقوق دریافتی دانشجویان با انجام کارهای دانشجویی در مالتا ساعتی 5€ الی 8€ (یورو) در نظر گرفته شده است که بطور متوسط ماهانه 600€ (یورو) خواهد بود.
  • ساعات مجاز کار دانشجویی در مالتا چقدر است؟ دانشجویان پس از اخذ مجوز انجام کار می توانند بطور متوسط 15 الی 30 ساعت در هفته به انجام کار در مالتا مشغول گردند.
5/5 - (3 امتیاز)

2 دیدگاه برای “شرایط کار ضمن تحصیل در مالتا

  1. سرداری گفت:

    سوالی که درباره کار ضمن تحصیل در مالتا دارم اینه که کشور مالتا که کوچیکه و جمعیتش هم کمه برای دانشجوهای بین المللی جای کار و استخدام داره؟ زبان مالتی هم زبان عجیب غریبیه یعنی تا حالا به گوشم نخورده و نمیدونم سخته یا آسونه. ولی با گفته های شما تو این نوشته اکثرشون زبان انگلیسی بلدن پس میشه زبان مالتی رو فعلا بهش فکر نکرد. عیبی که داره گرفتن مجوز واسه کار و اجازه نامه از دانشگاه و بعدشم دادن به پلیسه که اینا کلی وقت میبره. مالتا که کشور بزرگ و معروفی نیست ولی اینجوریه که معلومه واسه قبول کردن دانشجوی بین المللی سخت گیره. ولی اگر درآمد همونی باشه که گفتید شاید این همه دردسر بی ارزه تا بشه هر ماه پول زیادی دراورد. تازه ساعت کاری 30 ساعت میتونه وسوسه انگیز باشه واسه یه دانشجوی خارجی. ولی در کل به نظرم شرایط کاریش خیلی سخته.

    1. صادقی گفت:

      سلام خدمت شما باتوجه به اینکه شرایط توریستی در این کشور خوب است مشاغل زیادی هم در این خصوص وجود دارد. در خصوص کار در مالتا به صورت دانشجویی می توانید به محتوا لینک شده در متن مراجعه کنید. برای مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *