مهاجرت به کشور لیختین اشتاین

شرایط پناهندگی در لیختن اشتاین

شرایط پناهندگی در لیختن اشتاین

شرایط پناهندگی در لیختن اشتاین به مهاجرانی که از جنگ زده و سرکوب گر برای فرار راه پناهندگی را انتخاب می کنند حمایت می کند. براساس آخرین آماری که از سایت ها مستقیم برای مهاجرت به این کشور از طریق پناهندگی در سال 2016 از 56 نفری که درخواست پناهندگی دادند به صورت متوسط 39 نفر مورد تصمیم گیری قرار گرفته اند.

در سال 2016 از 39 نفری که درخواست پناهندگی دادند با درخواست 28 نفر از این افراد قبول شد. در سال 2014 مبلغی معادل 25 میلیون $ (دلار) برای همکاری بین المللی کمک و توسعه مهاجرین و کمک های بازسازی هزینه شد. در سال های بعد این مبلغ افزایش پیدا کرد. جهت تکمیل اطلاعات خود در خصوص شرایط پناهندگی در این کشور مقاله پیشرو را که به قلم نویسندگان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می باشد، مطالعه بفرمائید.

قانون دوبلین لیختن اشتاین

این قانون یک موافقت نامه ای در کشورهای لیختن اشتاین، دانمارک، نروژ، سوئیس، ایسلند و کشورهای اتحادیه اروپا منعقد شد. این موافقت این بود که یک کشور، مسئولیت رسیدگی به پرونده شخص درخواست کننده را دارد. اگر شخص درخواست کننده در کشور دیگری تقاضاء پناهندگی داده باشد و آن پرونده جاری باشد. متقاضی این امکان را ندارد در این کشور یا کشورهای عضو اتحادیه اروپا درخواست پناهندگی بدهد.

بررسی شرایط پناهندگی در لیختن اشتاین

در این کشور این امکان را دارید که برای پناهندگی افراد گزینه آخر باشد. شخص درخواست کننده بعد از این که بتواند وارد یکی از مرزهای کشورهای اطراف لیختن اشتاین برسد این امکان را دارد از طریق زمینی به این کشور برود. بعد از 2 هفته که شرایط بررسی و ارزیابی شد جواب نهایی را به شما اعلام کنند. در این مدت به افراد حقوق تعلق می گیرد. هر فردی می تواند CHF80 (فرانک سوئیس) در ماه می باشد.

جهت مهاجرت به این کشور ابتدا با نرخ بیکاری در این کشور آشنا شوید:

نرخ بیکاری در لیختن اشتاین

مدارک لازم جهت پناهندگی در لیختن اشتاین

شرایط پناهندگی در این کشور از شرایطی برخوردار می باشد که در لیست زیر شرح داده شده است:

  • داشتن مدرک زبان آلمانی و آگاهی از قوانین سیاسی لیختن اشتاین
  • شخص باید ملیت سابق خود را از بین برده باشد.
  • ازدواج شخص بیشتر از 5 سال با شهروند لیختن اشتاینی زمان برده باشد.
  • در این کشور بیشتر از 10 سال اقامت داشته باشید.
  • شخص نباید از ازدواج قبلی خود ملیت کشور دیگری را کسب کند.
  • مدارک ازدواج رسمی و قانونی باید نشان داده شود.
  • 2 شاهد برای ازدواج قانونی داشته باشد که غیر از خانواده های 2 طرف باشد.
  • ارائه گواهی طلاق برای هر 2 شخص ضروری می باشد. (در صورت وجود)

جهت زندگی در این کشور مقاله هزینه زندگی در لیختن اشتاین را بررسی بفرمائید.

مهاجرت از طریق پناهندگی در لیختن اشتاین

در سال 2016 از 52 تقاضا پناهندگی به این کشور نزدیک به 39 نفر مورد تصمیم قرار گرفت. از این تعداد 28 نفر تایید قرار گرفتن. کسانی که مورد تایید قرار گرفتن می توانند بعد از دریافت اقامت موقت برای اقامت دائم اقدام کنند. این افراد اجازه کار کردن را دارند. همچنین می توانند برای هزینه های زندگی خود درآمدی داشته باشند و به هزینه های زندگی خود کمک کنند.

افرادی که تحت عنوان پناهندگی به این کشور وارد می شوند این انتظار را نباید داشته باشند که از این افراد استقبال گرمی شود. بر اساس آخرین تصمیمات توسط مراج در کابینه این کشور ترتیب داده می شود. در مرحله اول پناهندگان باید تلفن همراه خود را به مبلغ €840 (یورو) به اداره مهاجرت پرداخت کنند. این مبلع برای هزینه های درخواست پناهندگی می شود. مهاجرت به لیختن اشتاین را به طور کامل از طریق لینک مذکور مطالعه بفرمائید.

رسیدگی به شرایط پناهندگان در لیختن اشتاین

پناهندگان در این کشور نیازمند رسیدگی و مراقبت های ابتدایی می باشد. برنامه رسیدگی ابتدایی شامل بیمه درمانی و خدماتی، غذا، پول، پوشاک و محل سکونت برای تهسیلات مطلوب می باشد. دولت فدرال مسئول رسیدگی ابتدایی در قسمت اول فرایند پناهندگی می باشد. مراجع استانی این کشور در قسمت دوم را بر عهده دارند. نیازهای ویژه، اشخاصی که به معلولیت ذهنی، خشونت و یا اشخاص صغیر مبتلا هستند باید تحت نظر و توجه قرار بگیرند. زمانی که فردی بخواهد برای پناهندگی در اتریش درخواست بدهد، باید این کار را به محض ورود به اتریش انجام دهد. اگر این کار انجام نشود شرایط سخت و منفی برای فرد ایجاد می شود.

رسیدگی به شرایط پناهندگان در لیختن اشتاین

کارت های مورد استفاده مهاجرت به لیختن اشتاین

زمان بررسی وضعیت افرادی که درخواست پناهندگی در اتریش را دادند و به آن ها کارت سبز اعطاء می شود. به این دلیل که بررسی و رسیدگی پرونده آن ها در این کشور نمی باشد. زمانی که اتریش رسیدگی و بررسی پرونده را قبول کند به شخص درخواست کننده کارت سفید داده می شود. شخص امکان دارد به صورت آزاد در این کشور رفت و آمد کند.

با اخذ این کارت با شخص درخواست کننده مثل شرایط و قوانین کشور اتریش برخورد می شود. اگر با درخواست پناهندگی شخص موافقت نشود یک مهلت دیگر دارد که می تواند کارت زرد را دریافت کند. البته به این معنی نمی باشد که کشور اتریش شخص را دیپورت می کند بلکه فرصتی است برای اقامت خود در این کشور به یک اقامت قانونی تبدیل کند.

نکات مهم جهت مهاجرت به لیختن اشتاین

پناهندگان این امکان را دارند که زمان مصاحبه به یک فرد مورد اطمینان را در کنار خود داشته باشند. هر زمانی که از شخص سوالاتی پرسدیه شود باید یک مترجم در کنار خود داشته باشد. بعد از پایان مصاحبه از فرد می خواهند که مقررات و صورت جلسه را تایید و امضاء کند. البته این جلسه به زبان آلمانی می باشد پس باید یک مترجم برای این صورت جلسه داشته باشیم. چنانچه این کشور را برای تحصیل انتخاب نموده اید مقاله تحصیل در لیختن اشتاین را بررسی بفرمائید.

بررسی حق کار پناهندگان در لیختن اشتاین

در زمان فرآیند پناهندگی تنها مدت زمان کمی مجوز کار دارند. در مدت 3 ماه اول به هیچ عنوان مجوز کار را ندارند. آن ها برای کاری که درآمد کافی داشته باشند. نیاز به مجوز کار دارند. می توانند در این مدتی که مجوز کار دارند مشغول به کار شوند. خدماتی که با حقوق پایین باری مراجع فدرالی، انسانی یا اجتماعی انجام دهند. کار قانونی در این کشور در مقاله کار در لیختن اشتاین به طور کامل شرح داده شده است. برای اطلاعات بیشتر در مورد شرایط پناهندگی در لیختن اشتاین می توانید وکلا و کارشناسان ارشد ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به صورت تلفنی و حضوری مشاوره شوید.

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *