مهاجرت تحصیلی کانادا

شرایط ویزای تحصیلی کانادا

شرایط ویزای تحصیلی کانادا

آگاهی از شرایط ویزای تحصیلی کانادا از سایر مباحثی می باشد که بایستی در خصوص تحصیل در این کشور مدنظر متقاضیان خارجی قرار گیرد. یکی از راه های مهاجرت رایج به کشور کانادا تحصیل در دانشگاه های این کشور می باشد. متقاضیان می توانند اقامت موقت کشور کانادا را با اخذ ویزای تحصیلی کشور کانادا به دست بیاورند. با اخذ ویزای تحصیلی دانشجو می تواند در دانشگاه ها و موسسات آموزشی این کشور مشغول به تحصیل شود. افراد باید پیش از اخذ ویزای تحصیلی پذیرش یکی از دانشگاه های این کشور را به دست بیاورند. برای آگاهی از شرایط ویزای تحصیلی کانادا در سال 2023 پیشنهاد می شود مقاله پیش رو را که توسط کارشناسان موسسه سفیران سروش سعادت به نگارش در آمده است، مطالعه نمایید.

بررسی شرایط ویزای تحصیلی کانادا

متقاضیان پس از دریافت پذیرش از دانشگاه مورد نظر باید برای تحصیل و اقامت در این کشور ویزای تحصیلی دریافت نمایند. شرایط ویزای تحصیلی کانادا در سال 2021 به این صورت می باشد که ابتدا باید فرم مربوط به ویزای تحصیلی به صورت آنلاین به دقت تکمیل شده و ارسال شود. پس از آن از متقاضی ویژگی های بیومتریک مثل عکس چهره و اثر انگشت دریافت می شود. بعد از آن مدارک فرد بررسی می شود تا مشخص شود فرد تمامی مدارک را ارائه کرده باشد.

ممکن است زمانی برای مصاحبه در نظر گرفته شود. اگر افسر مربوطه تشخیص دهد که فرد نیاز به معاینه پزشکی دارد باید فرد موارد ذکر شده را انجام دهد. روند بررسی این موارد ممکن است 90 روز طول بکشد. پس بهتر است حداقل 3 ماه قبل از شروع سال تحصیلی اقدامات لازم را جهت اخذ ویزای تحصیلی انجام دهند.

مراحل ویزای تحصیلی کانادا 2023

متقاضیانی که قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا را دارند، می باید تمامی مراحل و مدارک زیر را داشته باشند:

مراحلمدارک
1انتخاب دانشگاه مورد نظر
2ارسال مدارک و دریافت نامه پذیرش از دانشگاه معتبر
3ارائه تمامی مدارک تحصیلی متقاضی
4ارائه انگیزه نامه
5حضور متقاضی در سفارت و انجام امور مربوط به انگشت نگاری
6اخذ نامه مربوطه به قبولی یا رد شرایط متقاضی

مدارک لازم و شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا

جهت اخذ ویزای تحصیلی متقاضیان باید مدارکی را ارائه نمایند. در ادامه این بخش به آنها اشاره خواهیم کرد.

  • اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه ها یا موسسات آموزشی کشور کانادا
  • ارائه گواهی تمکن مالی جهت اثبات پرداخت مخارج حداقل یک سال تحصیل و زندگی در کشور کانادا، با توجه به قوانین اداره شهروندی و اداره مهاجرت کشور کانادا فرد باید علاوه بر هزینه های تحصیل، هر ساله مبلغ 10000$ (دلار) بابت هزینه های زندگی در این کشور در نظر بگیرد.
  • اگر اعضاء خانواده متقاضی همراه او هستند، فرد باید برای اولین نفر مبلغ 4000$ (دلار) و برای هر یک از نفرات دیگر مبلغ 3000$ (دلار) برای هر سال در نظر بگیرد.
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه
  • ارائه پاسپورت معتبر با داشتن حداقل 6 ماه اعتبار
  • ارائه برنامه ای دقیق و قانع کننده برای تحصیل در کانادا
  • ارائه مدرک زبان معتبر، اگر متقاضی مدرک معتبر زبان ندارد، باید پیش از شروع سال تحصیلی در دوره های در نظر گرفته شده برای تقویت زبان شرکت نماید. پس از پایان دوره وارد دانشگاه شده و سال تحصیلی خود را آغاز نماید.

مدارک لازم و شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا

کار حین تحصیل و شرایط ویزای تحصیلی کانادا

دانشجویانی که به صورت تمام وقت مشغول به تحصیل در دانشگاه های این کشور هستند و ویزای تحصیلی معتبر دریافت کرده اند. می توانند در دانشگاهی که مشغول به تحصیل هستند کار کنند. این دانشجویان برای کار نیازی به اخذ مجوز ندارند. بعد از تاریخ 1 جون 2014 اگر دانشجو تمام وقت بوده و ویزا تحصیلی معتبر داشته باشید، می توانید در هر هفته به مدت 20 ساعت کار کنید. همچنین دانشجویان در طول تعطیلات می توانند به صورت نامحدود مشغول به کار شوند. اگر دانشجویی به همراه همسرش وارد این کشور شده باشد تا زمانی که شرایط تحصیل دارد، همسر متقاضی می تواند با اخذ ویزای کار به صورت نامحدود مشغول به کار شود. برای این کار نیازی به اخذ ویزا یا اعلام به صورت جداگانه نمی باشد. برای مطالعه بیشتر می توانید به مقاله ویزای کاری کانادا مراجعه کرده و اطلاعات بیشتری به دست بیاورید.

دریافت پذیرش از دانشگاه های کانادا

برای تحصیل در دانشگاه های این کشور متقاضی باید مدرک دیپلم خود را ارائه نماید. همچنین فرد باید مدرک زبان IELTS 6 را ارائه نماید. اگر فردی مدرک زبان نداشته باشد باید دوره های مربوطه را بگذراند تا بتواند در دانشگاه های این کشور تحصیل کند. برای مطالعه بیشتر پیشنهاد می شود مقاله مهاجرت به کانادا بدون مدرک زبان را مطالعه نمایید.

دانشجویانی که در دوره دبیرستان حداقل معدل مورد نظر را به دست نیاورده اند، برای اخذ پذیرش از دانشگاه باید در کالج های مربوطه دوره های زبان و تقویت دروس را بگذرانند. با کسب حداقل نمره در نظر گرفته شده وارد دانشگاه مورد نظر شوند. در کشور کانادا پذیرش تحصیلی در رشته های پزشکی بسیار پرطرفدار می باشد. در این کشور دانشگاه های بسیاری وجود دارد که جزء دانشگاه های معتبر در دنیا شناخته می شوند. دانشجویان پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های این کشور می توانند در تمامی کشور های جهان مشغول به کار شوند و مدرک تحصیلی معتبر می باشد.

ریجکتی روادید تحصیلی کانادا 2023

در برخی موارد ممکن است افراد با عدم پذیرش و یا ریجکت ویزای تحصیلی کانادا روبرو شوند. ریجکت ویزا به معنای پایان کار نیست و متقاضیان امکان اعتراض به این ریجکتی را خواهند داشت.

از مهمترین دلایل ریجکت ویزای تحصیلی کانادا در نمودار زیر شرح داده شده است:

هزینه های تحصیل در کانادا

هزینه تحصیل در کانادا رایگان نیست و علاوه بر این هزینه های تحصیل در دانشگاه های این کشور نسبتاً بالاست. متقاضیانی که قصد تحصیل در کانادا را دارند، ابتدا باید از هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور آگاهی کامل پیدا کنند.

جدول زیر برخی از هزینه های تحصیل در رشته های مختلف کانادا را نشان می دهد:

رشته تحصیلیهزینه تحصیل به CAD (دلار کانادا)
رشته های مدیریتی15000
رشته های مهندسی19000
رشته های پزشکی15000
رشته های زبان19000

رشته های علوم نظری گرچه هزینه های تحصیل در کانادا زیاد است، اما تحصیل در این کشور مزایای زیادی را به همراه خواهد داشت. از مهم ترین مزایای تحصیل در کانادا می توان به نمونه هایی در نمودار زیر اشاره داشت:

مهمترین مزایا تحصیل در کانادا

بهترین دانشگاه های کشور کانادا

کشور کانادا یکی از کشور هایی می باشد که در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از متقاضیان برای ادامه تحصیل قرار گرفته است. تفاوتی ندارد که فرد قصد مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل را دارد یا قصد دارد بعد از فارغ التحصیلی به کشور خود بازگردد. در هر دو صورت بهتر است متقاضی بهترین دانشگاه های این کشور را بشناسد.

در ادامه به معرفی دانشگاه های معتبر در این کشور می پردازیم:

  • دانشگاه کوئین
  • دانشگاه کالگاری
  • دانشگاه وسترن
  • دانشگاه واترلو
  • دانشگاه مونترآل
  • دانشگاه مک مستر
  • دانشگاه آلبرتا
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا
  • دانشگاه مک گیل
  • دانشگاه تورنتو

متقاضیانی که قصد تحصیل در دانشگاه های کشور کانادا را دارند بهتر است پیش از اقدام برای اخذ پذیرش از دانشگاه از شرایط پذیرش دانشگاه مورد نظر و شرایط ویزای تحصیلی کانادا در سال 2023 اطلاع داشته باشند. جهت کسب اطلاعات تخصصی و کامل تری در این رابطه این امکان برای شما وجود دارد که، با مشاوران و کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید. همچنین این امکان برای شما وجود دارد که با اخذ وقت قبلی به صورت حضوری در موسسه حاضر شوید و از مشاوره های رایگان بهره مند شده و با آگاهی کامل اقدامات لازم را برای مهاجرت و ادامه تحصیل انجام دهید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *