مهاجرت کاری سنگاپور

شرایط اخذ ویزای کار کشور سنگاپور

شرایط اخذ ویزای کار کشور سنگاپور

شرایط اخذ ویزای کار کشور سنگاپور برای افرادی که تمایل به کار در یک کشور مدرن و پیشرفته هستند، دارای جذابیت بینظیری می باشد. اخذ پیشنهاد کاری و درج تجربه کار در سنگاپور در رزومه  می تواند برای بدست آوردن موقعیت های شغلی در دیگر کشورها در عرصه بین المللی کمک کننده باشد. بر اساس گزارش سازمان های جهانی، سنگاپور رتبه سوم در سراسر جهان در زمینه امور کاری از قبیل مرخصی اخراج و قوانین استخدامی را دارد. همچنین این کشور در زمینه فسار کاری یکی از پاک ترین کشورها به شمار می آید. همچنین سنگاپور در زمینه میزان حقوق پرداختی به کارمندان و میزان افزایش حقوق یکی از بهترین ها است به همین دلیل افراد زیادی تمایل دارند برای کار در سنگاپور اقدام نمایند. ممکن است در زمینه کار در سنگاپور سوالات بسیاری وجود داشته باشد.

  • چه فرصت های شغلی در سنگاپور وجود دارد؟
  • میزان حقوق دریافتی برای مشاغل مختلف در سنگاپور چقدر است.؟
  • چگونه می توان ویزای کاری سنگاپور را اقدام کرد؟

این مقاله توسط تیم ترجمه موسسه سفیران سروش سعادت تدوین شده است. تلاش بر این است که بتوانیم پاسخی برای سوالات شما باشیم. در صورت هرگونه سوال با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

اینفوگرافیک ویزای کار سنگاپور

بررسی شرایط اخذ ویزای کار کشور سنگاپور

کشور سنگاپور از نظر مکان جغرافیایی در جنوب شرقی آسیا و شبه جزیره مالایا واقع شده است و پایتخت آن نیز شهر سنگاپور است. کشور سنگاپور کوچکترین کشور واقع شده در جنوب شرقی آسیاست. جالب است بدانید کشورهای مالزی و اندونزی از همسایگان این کشور هستند. سنگاپوری ها به چهار زبان انگلیسی، مالایی، چینی و تامیل صحبت می کنند.اما به طور کلی زبان انگلیسی نیز در این کشور با لهجه مالایی صحبت می شود. در کل در حدود بیست زبان مختلف در این کشور وجود دارد.

علیرغم وسعت کم کشور سنگاپور این مسئله نشان دهنده تنوع و گستردگی زبان و فرهنگ در سنگاپور می باشد. البته همین امر باعث دشواری کار در سنگاپور برای افراد خارجی می شود. چرا افراد باید در هر منطقه با زبان محلی آن منطقه کار کنند. این کشور کمی کوچکتر از شهر تهران و کشور بحرین است. اقتصاد این کشور کوچک اما قدرتمند، مبتنی بر خدمات و صنعت و تکنولوژی استوار است. هرچند این کشور از لحاظ ذخایر معدنی کشوری فقیر است اما در زمینه فراوری مواد خام یکی از کشورهای پیشرو است.  به همین دلیل مشاغل مربوط به صنعت و علوم IT ، برنامه نویسی و کامپیوتر در این کشور از بازار خوبی برخوردار است.

شرایط اخذ ویزای کار و مشاغل مختلف کشور سنگاپور

برای اخذ ویزای کاری سنگاپور متقاضی باید از یک کارفرمای معتبر پیشنهاد کاری داشته باشد. در کشور سنگاپور چند نوع ویزای کاری وجود دارد که هریک از این ویزاهای شرایط خاص خود را دارند. در ادامه به بررسی این ویزاها می پردازیم.

برخی از ویزاهای کاری کشور سنگاپور عبارتند از:

  • ویزاهای کار سنگاپور برای حرفه ای ها
  • ویزاهای کار سنگاپور برای کارگران ماهر و نیمه ماهر
  • ویزاهای کاری سنگاپور برای دانشجویان و کارآموزان
  • پاس های کاری کوتاه مدت

ویزای کار برای حرفه ای ها در سنگاپور

ویزای کار برای حرفه ای ها در سنگاپور به 2 صورت صادر می شود. نمونه های این ویزا در جدول زیر بررسی شده است:

نوع ویزای کار برای حرفه ای هاشرایط صدور ویزا
پاس شخصی کاریدر دسترس کارگران خارجی درآمد بالا
پاس کاریدر اختیار مدیران، روسا و افراد حرفه ای با حداقل حقوق 3600S$ (دلار سنگاپور)

شرایط اخذ ویزای کار کشور سنگاپور برای کارگران ماهر

شرایط اخذ ویزای کار کشور سنگاپور برای کارگران ماهر

ویزای بعدی سنگاپور به چند دسته تقسیم می شود. ویزاهای کار سنگاپور برای کارگران ماهر و نیمه ماهر ویزای دیگری ست که به دسته های اختصاصی از کارگران اختصاص داده شده است. در این گونه ویزا افراد بر اساس توانمندی ها، ویزا دریافت می کنند. این نوع از ویزا نیز انواع گوناگونی دارد که در ادامه بررسی خواهد شد.

انواع ویزای کار سنگاپور برای کارگران ماهر و نیمه ماهر شامل موارد زیر است:

نوع ویزای کار برای کارگران ماهر و نیمه ماهرشرایط لازم برای صدور ویزا
اس پاس (S Pass)مخصوص کارگران نیمه ماهر با حداقل درآمد 2300S$ (دلار سنگاپور)
مجوز کار برای کارگران خارمجوز کار برای کارگران داخلی خارجی (FDW)جیویژه کارگران خارجی در بخش های ساخت و ساز، تولید، بخش خدمات و غیره
ویژه کارگران کشورهای خاص مثل بنگلادش، کامبوج یا هنک کنگ
مجوز کار برای کارگران مالاییویزای کاری خاص
مجوز کار برای هنرمندان نمایشیهنرمندانی که در هتل ها، بارها، مهمانخانه ها و غیره به اجرا می پردازند.

شرایط اخذ ویزای کار کشور سنگاپور برای دانشجویان و کارآموزان

این نوع ویزا برای دانشجویان و دانش آموزانی صادر می شود که برای کار دانشجویی در سنگاپور درخواست دارند. ویزاهای کاری سنگاپور برای دانش آموزان و دانشجویان به عبارت است از:

  • پاس کاری کارآموزان
  • ویزای ورک هالیدی
  • مجوز کارآموزی

پاس کاری کوتاه مدت سنگاپور برای افراد خاصی صادر می گردد که مایلند زمان اندکی را در سنگاپور به کار بپردازند. به طور کلی این نمونه ویزا برای خبرنگاران و ژزورنالیست ها صادر می شوند. تا این قشر بتوانند به راحتی به کشور سنگاپور تردد نمایند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای کاری کشور سنگاپور

برای اخذ اجاره کار در کشور سنگاپور با توجه به نوع ویزای انتخابی متقاضیان ممکن است شرایط متفاوت باشد. در نهایت اگر بخواهیم تعدادی از شرایط مورد نیاز برای اخذ ویزای کار کشور سنگاپور را برشماریم به مدارک زیر می رسیم. گفتنی است داشتن پیشنهاد کاری از کارفرمای معتبر یکی از اصلی ترین شرایط است.

  • مدارک لازم عبارتند از:
  • دارا بودن سن بالای 21 سال
  • تاییدیه اشتغال به کار
  • مدارک شناسایی شامل عکس و پاسپورت
  • گذشت 2 سال از اقامت دائم
  • تکمیل فرم های مربوطه
  • پرداخت هزینه 180 دلار بابت هزینه درخواست ویزا
  • آدرس محل سکونت متقاضی
  • کارت شناسایی
  • شناسنامه یا گواهی تولد
  • سند ازدواج و شناسنامه فرزندان

مقاله زیر توسط تیم ترجمه سفیران سروش سعادت تدوین گردیده است. در صورت هرگونه سوال در مورد انواع ویزای کاری قابل دسترس برای ایرانیان با مشاورین باتجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید. شما می توانید با درخواست مشاوره اختصاصی به صورت ویژه شرایط خود را برای مهاجرت کاری بسنجید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *