مهاجرت تحصیلی انگلستان

بورسیه تحصیلی در انگلستان

بورسیه تحصیلی در انگلستان

بورسیه تحصیلی در انگلستان هر ساله به خصوص در سال 2023 به دلیل کاهش در هزینه های زندگی و تحصیل مدنظر دانشجویان زیادی قرار گرفته است. امکان استفاده از بورسیه تحصیلی در انگلستان به خصوص برای متقاضیان بین المللی بسیار سودمند خواهد بود. در خصوص تحصیل در انگلستان کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمایی لازم را در اختیار شما قرار خواهد داد.

انواع بورسیه تحصیلی در انگلستان

انواع بورسیه تحصیلی در انگلستان

در بین دانشجویان ممتاز و نخبه برای گرفتن بورسیه های تحصیلی در بریتانیا رقابت تنگاتنگی وجود دارد. انتخاب نمودن نوع بورسیه فرصت گرفتن بورسیه مورد نظر را بیشتر افزایش می دهد. به صورت کلی جهت اطلاع از شرایط تحصیل در انگلستان بایستی بدانید که 2 نوع بورسیه وجود دارد:

  • بورسیه های دولتی
  • بورسیه های دانشگاهی

بورسیه دولتی کشور انگلستان

بورس تحصیلی در انگلستان هم باز به 2 نوع تقسیم می شود:

  • بورسیه Chevening
  • بورسیه Commonweailth

توضیح بورسیه (British Chevening Scholarships for International Students این نوع بورسیه که از جانب دولت بریتانیا FCO صادر می شود. لازم به ذکر است که شرایط این نوع بورسیه نسبت به مقاطع مختلف متغیر می باشد که عبارتند از:

  • متعلق به دانشجویان ممتاز است.
  • این نوع بورس تحصیلی در انگلستان عموما برای مدت 1 سال و برای دوره کارشناسی ارشد پایه ریزی شده است.

بورسیه های دولت توسط نهادهای دولتی ارائه می شود برای تمام دانشگاه های انگلستان معتبر است و می تواند پوشش کاملی برای هزینه های زندگی و تحصیل دانشجو داشته باشد اما بورسیه های دانشگاهی مختص به دانشگاه خاصی است و دانشگاه ارائه دهنده بورسیه شرایط و ملاک های دریافت بورسیه را مشخص می کند. بورسیه های دانشگاهی می تواند به صورت کامل یا بخش هایی از هزینه‌های دانشجو را پوشش دهد. دانشجو باید در نظر بگیرد اخذ بورسیه از کشور انگلستان که دارای یکی از قویترین نظام‌های آموزشی دنیاست بسیار رقابتی و سخت است. اکثر بورسیه های دولتی فول فاند بوده اما بورسیه های دانشگاهی هم فول فاند و هم برای بخشی از هزینه ها تعلق می گیرد و این بورسیه ها عموما بین 5000£ تا 10000£(پوند) است.

شرایط بورسیه تحصیلی در انگلستان

در خصوص استفاده از بورسیه های تحصیلی در انگلستان متقاضی می باید شرایطی را داشته باشد. این شرایط عبارتند از:

  • این افراد از شهروندان یکی از کشورهایی تایید شده باشند.
  • اشخاصی که پس از گذشت 2 سال از آخرین بورسیه تحصیلی موفق به بازگشت به کشور خود شوند.
  • اشخاصی که موفق به گذراندن دوره کارشناسی شوند و همچنین برای دوره کارشناسی ارشد منع نشده باشند.
  • داشتن 2 سال سابقه ی عملی و کار.
  • حداقل برای 3 دانشگاه اقدام کرده باشند و یکی از این دانشگاه ها تا تاریخ 13 جولای پذیرش غیر مشروط داشته باشند.
  • مدرک زبان آیلتس Overal 5 که نمره ای زیر 5.5 نداشته باشند را داشته باشند و همچنین مدرک تافل با نمره 79 که شامل دروس و نمره های Listening: 17، Reading: 18 ،Speaking: 20، Writing: 17 باشند مورد قبول می باشد.

بورسیه تحصیلی انگلستان دکترا

برای دریافت بورسیه تحصیلی انگلستان دکترا متقاضی باید مدرک زبان انگلیسی در سطح عالی، سن مناسب، معدل عالی وهم چنین مقالات پژوهشی بین المللی داشته باشد. این بورسیه به بورسیه استادان نیز معروف است. دلیل نامگذاری به فارسی استادان این است که هر استاد افراد تیم تحقیقاتی خود که همان دانشجویان مقطع دکترا هستند برای انجام تحقیقات و پژوهش ها حقوق می پردازد دانشگاه که در مقطع دکترا بورسیه ارائه می دهند به شرح زیر هستند:

روند دریافت بورسیه تحصیلی مختلف در انگلستان برای مقاطع مختلف تصویر زیر مشاهده می کنید:

روند دریافت بورسیه تحصیلی مختلف در انگلستان

بورسیه تحصیلی متحدالمنافع در انگلستان

با این توضیح که توسط سازمان DFID صادر می شود و مختص به مقطع دکترا می باشد. افراد واجد شرایط این نوع بورسیه عبارتند از:

  • اتباع مورد حمایت شده از جانب بریتانیا، پناهندگان و یا شهروندان که از کشورهایی باشند که با بریتانیا متحد المنافع باشند.
  • اشخاصی که دارای اقامت دائم از یکی از کشورهای متحدالمنافع با بریتانیا و در حال توسعه باشند.
  • اشخاص آمادگی شروع کردن سال تحصیلی در ماه های سپتامبر و یا اکتبر را داشته باشند.
  • اشخاصی که موفق به گذراندن مقاطع کارشناسی و یا کارشناسی ارشد شده باشند.

بورسیه تحصیلی متحدالمنافع در انگلستان

درخواست بورسیه تحصیلی دانشگاهی در انگلستان

سازمان CSC به هیچ عنوان از متقاضیان این برنامه را نمی پذیرد. شخص متقاضی باید درخواست راجع به خود را به وسیله دانشگاه و یا از جانب سازمان های متبوع کشور متقاضی انجام شود. متقاضیان می باید قوانین مربوط به اقدام را از جانب کشور خود دنبال کنند. این نکته حائز اهمیت می باشد که لازم است که برای اقدام باید از طریق سیستم الکترونیکی CSC و EAS انجام شود ونیز می باید فرم های دیگری را که متقاضیان از مسئولین کشور خود دریافت می کنند را تکمیل نمایند. این فرم ها می باید به دست مسئولین مورد تایید و امضاء قرار بگیرند.

این بورسیه ها عبارتند از:

اسامی بورس هاشرح
Gates Cambridge Scholarshipsدانشجویان نخبه در خارج از کشور انگلیس
مقاطع کارشناسی ارشد یا دکتری در دانشگاه کمبریج
Rhodes Scholarships at University of Oxfordشامل تمامی هزینه ها می شود.
ISH-London Met Scholarship Schemeدانشجویان خارجی از جانب کشورهای خاصی
مقطع کارشناسی ارشد
در برگیرنده شهریه دانشگاه و مخارج زندگی برای مدت 1 سال
Edinburgh Global Masters Scholarshipsمقطع کارشناسی
این نوع از بورسیه به ارزش 8500£ (پوند) برای شهریه دانشگاه می باشد.
heffield Hallam University Transform Together Scholarshipsدانشجویان خارجی در تمامی مقاطع
مقطع کارشناسی که شامل نصف هزینه های هر سال تحصیلی می باشد.
Developing Solutions Scholarships at University of Nottinghamدانشجویان خارجی
در این نوع بورسیه در هر سال به تعداد 105 بورسیه صادر می شود با این توضیح که 30 عدد از این بورسیه ها در بر گیرنده تمامی هزینه های شهریه و 75 عدد از آنها 50% از شهریه دانشگاه را تامین می کند.

درخواست بورسیه تحصیلی دانشگاهی در انگلستان

بورسیه تحصیلی دانشگاه لندن غربی در انگلستان

این نوع از بورسیه شباهت بسیاری به دانشگاه وست لندن دارد و هزینه های دانشجو را برای 50 دانشجو و تا مبلغ 5000£ (پوند) را تامین می کند. بورسیه University of West England Global Student Scholarships این دانشگاه که قادر می باشد که در هر سال بورسیه هایی به ارزش 100000£ (پوند) را به دانشجویان خارجی را بدهد می باشد. این نوع از بورسیه که دانشجویان را مجبور به گذراندن دوره آموزشی اینترنشیپ می کند و تمامی مخارج شهریه را در بر می گیرد. ویزای تحصیلی انگلیس را می توانید در مقاله لینک شده مطالعه بفرمائید.

بورسیه تحصیلی دانشگاه ادینبورگ انگلستان

تحصیل در در بریتانیا یک فرصت عالی برای دریافت برخی از بهترین آموزش عالی در جهان است. بنابراین، این نوع کیفیت ارزان نبوده و بسیاری از دانشجویان بین المللی برای پوشش کامل یا جزئی هزینه های تحصیل و زندگی خود د به نوعی کمک مالی نیاز مانند بورسیه تحصیلی نیاز دارند. وقتی نوبت به درخواست برای بورسیه های خوب و سخاوتمندانه بریتانیا می رسد، رقابت واقعا بالا است.

سابقه تحصیلی قبلی شما اغلب یکی از آن هاست. برای اخذ بورسیه تحصیلی در انگلستان، باید بتوانید ثابت کنید که یک دانشجوی برتر با دستاوردهای تحصیلی چشمگیر هستید، در صورت داشتن شرایط می توانید برای بورسیه بین المللی در بریتانیا درخواست دهید. یکی از دانشگاه هایی که در این کشور بورسیه تصحیلی ارائه می دهد، دانشگاه ادینبورگ است. این دانشگاه در سال های بسیاری در سایت QS دارای رتبه جهانی است.

نمودار زیر رتبه این دانشگاه را بین سال های 2018 تا 2022 نشان می دهد:

رتبه جهانی دانشگاه ایدنبورگ

دانشگاه ادینبورگ 30 بورسیه تحصیلی را به دانشجویان برجسته خارج از کشور ارائه می دهد که قصد دارند برنامه تحقیقاتی دکترا را در هر رشته تحصیلی ارائه شده توسط دانشگاه دنبال کنند. هر کمک هزینه تحصیلی تفاوت بین شهریه یک دانشجوی تحصیلات تکمیلی بریتانیا و اتحادیه اروپا و هزینه تحصیل برای یک دانشجوی فارغ التحصیل خارج از کشور را پوشش می دهد. هزینه زندگی در انگلستان به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده است.

شرایط ویزای تحصیلی انگلیس

در خصوص اخذ ویزای تحصیلی این کشور می باید شرایط و مدارک زیر ارائه شود:

  • حداقل سن 16 سال
  • داشتن مدرک نشان دهنده پذیرش از دانشگاه ها یا موسسات آموزشی
  • داشتن قابلیت درک کردن و توانایی گویش و تسلط به زبان انگلیسی
  • داشتن مدارک دال بر تمکن مالی برای پرداخت کردن هزینه های تحصیل و زندگی

مزایای ویزای تحصیلی بریتانیا

از جمله مزایا و و امکانات ویژه ویزای تحصیلی می توان به این موارد اشاره نمود:

گواهی نشان دهنده پذیرشی که مورد تائید قرار گرفته، یا همان کد ارجاع یا reference number متقاضی می باشد. این کد، بدین معنی می باشد که دانشگاه برای متقاضی فضایی در نظر گرفته است. 6 ماه بعد از صدور گواهی نامه فرصت این را دارد که برای گرفتن ویزای تحصیلی انگلستان اقدام کند.

بعد از گرفتن این نامه که نام دیگر آن Confirmation of Acceptance for می باشد. مدارکی که برای پذیرش دانشگاه ارائه می دهید، این مدارک می باید به سفارت نیز ارجاع شود. اگر شما هم با خواندن این مقاله به موضوع بورسیه تحصیلی در انگلستان علاقمند شدید. می توانید با مراجعه به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و مشاوره حضوری و غیر حضوری با وکلا و مشاورین این موسسه از اطلاعات جامعی در این زمینه بهره ببرید.

5/5 - (3 امتیاز)

1 دیدگاه برای “بورسیه تحصیلی در انگلستان

  1. یارا گفت:

    خیلی خوب و عالی بورسیه دولتی و بورسیه دانشگاهی و شرایط بورسیه تحصیلی در انگلستان رو توضیح دادید یعنی اگر یک نفر از کف خیابون های لندن برام توضیح میداد انقدر دقیق متوجه بورسیه و نحوه درخواست بورسیه تحصیلی دانشگاهی در انگلستان نمیشدم ممنونم از کسی که این مقاله رو تهییه و جمع اوری کرده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *