مهاجرت کاری استرالیا

سیستم امتیازبندی مهاجرت کاری به استرالیا

مبحث اقامت کاری NV استرالیا در سال 2019 به یک موضوع داغ و قابل توجه بدل شده است. سیستم امتیازبندی مهاجرت کاری به استرالیا بر این نوع مهاجرت پیاده می شود که تکمیل فرم آن می تواند گاهی پیچیدگی هایی داشته باشد. از همین رو می توانید برای تکمیل فرم مهاجرت کاری و اطمینان از کسب حداکثر نمره با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت کنید.

قوانین سیستم امتیازبندی مهاجرت کاری به استرالیا

قوانینی برای مهاجرت دائم به استرالیا ایجاد شده است. متاسفانه در حدود 190،000 ویزا سالانه رد می شود. از اینها، حدود دو سوم برای مهاجرت کاری کنار گذاشته می شود؛ بقیه برای دیدار و زندگی با افراد خانواده و دوستان درخواست مهاجرت داده اند. در سال 2014 میلادی، 128,550,15 ویزای دائمی کاری صادر شد که از این تعداد، 72،840 مورد ویزا مورد آزمایش قرار گرفتند.

ویزای دائمی کاری می تواند به دو دسته تقسیم شود: دعوت از سوی کارفرمایان و کار مستقل. متقاضیان ویزا بدون حمایت از سوی کارفرمایان مجاز به ارائه حوزه علاقه در وب سایت SkillSelect هستند، که یک سیستم آنلاین است که متقاضیان را براساس اطلاعات ارائه شده مانند سن، تحصیلات و تجربه کاری رتبه بندی می کند. متقاضیان باید اعلام کاندیداتوری شغل در فهرست شغل های تخصصی کرده باشند و مهارت های لازم و تخصص برای آن شغل باید توسط مقام صالح ارزیابی شده باشد.

سیستم SkillSelect که یک سیستم امتیازبندی مهاجرت کاری به استرالیا است برای دعوت از متقاضیانی که دارای رتبه بالا هستند، برای درخواست ویزای دائم کاری استفاده می شود. این سیستم اجازه می دهد تا یک فرد بسیار متخصص برای اخذ ویزای دائم کاری اعتماد به نفس کافی بدست آورد. ویزای کاری مستقل نیز نیازمند آزمون متقاضی به لحاظ تخصصش است.

مهارت در سیستم امتیازبندی مهاجرت کاری به استرالیا

سیستم امتیازبندی مهاجرت کاری به استرالیا بدین گونه عمل می کند که هر جوابی که متقاضی به سوالات فرم آنلاین می دهد از پیش امتیازبندی شده است. مقررات مهاجرت تعداد امتیازاتی را که می تواند به یک متقاضی در طیف وسیعی از عوامل اختصاصی داده شود مشخص می کند. این عوامل شامل موارد زیر می شوند:

  • سن
  • مهارت در زبان انگلیسی
  • سابقه استخدامی حرفه ای
  • مدارک تحصیلی
  • مطالعه منطقه ای
  • مهارت های اجتماعی
  • مهارت های همسر/ شریک و مدارک تحصیلی وی
  • سابقه حرفه ای

نامزدها و حامیان مالی (فقط برای زیر کلاس ها 190 و 489) امتیاز اضافی برای کسانی که درخواست ویزا توسط دولت صادر می شود، اعطا می گردد. به عنوان مثال، سیستم امتیازبندی مهاجرت کاری به استرالیا بدین گونه است که اگر متقاضی برای ویزای زیرمجموعه کار مستقل با تخصص رتبه 189 اقدام کند و فردی باشد که 27 سال دارد، دارای تسلط بر زبان انگلیسی است و یک مدرک لیسانس دارد تنها می تواند 65 امتیاز را برای این عوامل به دست آورد.

در مقابل، فرد 42 ساله ای که تمام شرایط دیگری درست همانند فرد بالا است فقط می تواند 50 امتیاز را به دست می آورد. بدین ترتیب این فرد باید به معیارهای دیگر برای کسب امتیاز بپردازد. اطلاعات تکمیلی در این خصوص را از کارشناسان خبره در موسسه سفیران سروش سعادت طلب کنید.

فلسفه اعطای چنین ویزایی در استرالیا این است که مهاجرانی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند،جذب می کند که در حرفه های کلیدی در استرالیا بتوانند به واسطه تخصص مشغول به کار شوند. متقاضیانی که جوان هستند، بسیار ماهر و دارای توانایی عالی انگلیسی هستند به احتمال زیاد حد نصاب سیستم امتیازبندی مهاجرت کاری به استرالیا را کسب می کنند.

بررسی سیستم امتیازبندی مهاجرت کاری به استرالیا

سیستم امتیازبندی مهاجرت کاری به استرالیا بهترین و باهوش ترین استعدادهای بین المللی را شناسایی می کند و از لحاظ نظری و از لحاظ عملی قابل اعتماد است. این استاندارد استانداردهای روشن و شفاف برای ورود را تعیین می کند و دولت را قادر می سازد تا مهاجرت اقتصادی را به زمینه هایی که برای رشد اقتصادی بلند مدت لازم است، کنترل کند. با این حال، سیستم امتیازبندی مهاجرت کاری به این کشور بدون مشکل هم نیست.

برخی معتقدند این تست یک اندازه گیری خام است که نمی تواند مناسب صفات شخصیتی مورد نظر کارفرمایان مانند مهارت های ارتباطی، توانایی یادگیری در کار و یا انعطاف پذیری محسوب شود. کمیسیون بهره وری استرالیا پیشنهاد کرده است که آنچه که در لیست مشاغل ماهر به عنوان ماهر نامگذاری شده است، خودسرانه است. این مسئله در برگیرنده سوالاتی راجع به توانایی دولت برای سنجش دقت کمبود پروژه در بازار کار است، که منجر به عدم مشاغل یا اشتغال بیش از حد در برخی مشاغل می شود.

 

بررسی سیستم امتیازبندی مهاجرت کاری به استرالیا

شغل کاندیداتوری در استرالیا

پیش از 1 ژوئیه 2011، متقاضیان برای یک شغل خاص باید کاندیداتوری دریافت می کردند. این امر دیگر متداول نیست. با این حال، برای واجد شرایط بودن برای درخواست در برنامه مهاجرت عمومی، متقاضیان هنوز هم باید یک شغل حرفه در لیست مشاغل حرفه ای استرالیا SOL یا فهرست مشاغل مشروط CSOL با توجه به نوع ویزا خود بیابند؛ و همچنین باید مهارت های متقاضی توسط مقام صالح مربوطه برای کسب آن شغل ارزیابی شود.

سن در سیستم امتیازبندی مهاجرت کاری به استرالیا

متقاضیان به ترتیب با توجه به گروه سنی که در زمان تقاضای خود دارند، به شکل زیر طبقه بندی می شود:

سنامتیاز
18 تا 24 سال25
25 تا 32 سال30
33 تا 39 سال25
40 تا 44 سال15
45 سال به بالا0

مهارت در زبان انگلیسی در استرالیا

اکثر متقاضیان Skillselect برای تست به مدرک سیستم آزمون بین المللی زبان انگلیسی IELTS نیاز دارند. کسانی که زبان انگلیسی زبان مادری آنها محسوب می شود و متقاضیانی که دارای مدرک فوق لیسانس (معادل یک مدرک لیسانس استرالیایی یا مدرک لیسانس استرالیایی) از دانشگاه هایی هستند که زبان انگلیسی زبان اصلی آنها است، نیازی به آزمون مهارت زبان انگلیسی ندارند.

زبانامتیاز
نمره IELTS 8 یا بیشتر20
نمره IELTS از 7 یا بیشتر10
نمره IELTS 6 یا کمتر0

تجربه کاری متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می تواند یاری گر شما در زمینه تمام ابهامات موجود در مورد تمامی ابعاد مهاجرت به کشورهای تاپ اروپایی، موارد مرتبط با سیستم امتیازبندی مهاجرت کاری به استرالیا و هزینه ویزای کار در استرالیا باشد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *