مهاجرت سرمایه گذاری در ایتالیا

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ایتالیا

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ایتالیا

یکی از راه های ساده اما پر هزینه مهاجرت، سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ایتالیا به عنوان یکی از کشورهای قدرتمند اقتصادی در جهان است. اگرچه مردم ایتالیا از نظر اقتصادی در وضعیت ضعیف تری نسبت به سایر کشورهای تراز اول این قاره قرار دارند، اما باید به این نکته اشاره داشت که اقتصاد ایتالیا، یکی از 10 اقتصاد پویا در بین کشورهای جهان است. بنابراین می توان گفت که سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ایتالیا می تواند روشی امن برای شروع فعالیت اقتصادی در اروپا و اخذ اقامت این قاره باشد. در ایتالیا 3 نوع شرکت اصلی برای امر سرمایه گذاری که ویژه اخاص خارجی می باشد وجود دارد. عبارت اند از:

  • شرکت سرمایه گذاری که دارای تعهدات محدود (SrL) باشد
  • شرکت سرمایه گذاری سهامی (SpA)
  • شعبه های مربوط به شرکت های سرمایه گذاری

جهت کسب اطلاعات بیشتر تا پایان مقاله پیشرو که توسط کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به نگارش درآمده است، همراه ما باشید.

مزایا و ویژگی های ثبت نمودن شرکت در ایتالیا

مزایای ثبت شرکت در این کشور عبارتست از:

  1. شخص متقاضی با ثبت نمودن شرکت در این کشور به عنوان یک شخصیت حقوقی اروپایی محسوب می شود. قادر به این می باشد که به بازارهای جهانی دسترسی آزادانه داشته باشد.
  2. بعد از ثبت نمودن شرکت در این کشور شخص متقاضی می تواند در بانک های این کشور و حتی سایر کشورهای اروپایی دیگر حساب بانکی داشته باشد.
  3. مالیات ثبت نمودن شرکت در این مشهور 23% می باشد که کمترین مقدار مالیات در بین سایر کشورهای اروپایی می باشد.
  4. با اقدام به ثبت نمودن شرکت دراین کشور این امکان برای شخص متقاضی وجود دارد. متقاضی می تواند اقامت این کشور را به دست آورد.

توضیح مدارک مورد نیاز که برای ثبت شرکت درایتالیا لازم می باشد. به همراه داشتن مدارکی که نشان دهنده تشخیص هویت شخصی مانند پاسپورت و شناسنامه و ترجمه قبض تلفن باشد

روش های ثبت شرکت و سرمایه گذاری در ایتالیا

این کشور که ازنظر تمامی اشخاص و شرکت های خارجی جذاب به نظر می آید. شرط لازم برای سرمایه گذاری در ایتالیا و شرکت های این کشور این می باشد که قبل از پرداخت سرمایه اولیه، درصورتی که لازم باشد یک شرکت باید تصمیم بگیرد که قرار است که چه نوع شرکتی را می خواهد تاسیس کند. برای تاسیس این شرکت در این کشور دست کم 10000€ (یورو) لازم می باشد. سهامداران این نوع از شرکت برطبق میزان سهمی که از سرمایه دارند دارای مسولیت می باشند. سرمایه ها این شرکت تقسیم به میزان آورده می شود. قابلیت این را ندارد که در بازار بورس لیست شوند. این نوع از شرکت که اصولا ویژه تجارت های بزرگ می باشند. این نوع شرکت ها حداقل به 2 سهام دار نیاز دارند. همچنین ملزم می باشند که به مبلغ 121000€ (یورو) سرمایه اولیه را فراهم کنند.

شرکت ظرفیت و مشارکت کلی در برگیرنده 4 نفر می باشند که از این 4 نفر بایستی 2 شخص حقیقی به انضمام 2 شخص حقوقی با مشارکت هم دیگر و تنظیم یک قرارداد برای انجام فعالیت تحت نام یک شرکت امضاء کنند. در این نوع شرکت حتی هیچ سرمایه اندکی هم مورد نیاز نمی باشد. در این نوع از شرکت همه اعضاء تشکیل دهنده شرکت به یک اندازه دارای مسئولیت می باشند. در این نوع از شرکت مشارکت محدود به واسطه سهام بایستی 2 نفر یا بیشتر برای تاسیس این نوع از شرکت اقدام نمایند. این نوع شراکت هم از لحاظ بسیاری از موارد شباهت بسیاری به شرکت مشارکت محدود دارد. در این نوع از شرکت یک طرف بایستی دارای مسولیت محدود و شریک دیگر بایستی از عضوهای کلی باشد.

روش های ثبت شرکت و سرمایه گذاری در ایتالیا

روش های ثبت شرکت به وسیله دفتر ثبت تجارت ایتالیا

روش های ثبت شرکت در این کشور عبارتند از:

  • انتخاب نمودن نام شرکت و موضوع فعالیتی که شرکت قرار است در این زمینه فعالیت کند
  • انتخاب نمودن محلی که قرار است شرکت در آن به فعالیت بپردازد
  • افتتاح نمودن حساب بانکی و همچنین واریز نمودن سرمایه اولیه شرکت به آن حساب
  • حضور شخص مدیرعامل برای افتتاح حساب در این کشور

به صورت کلی در این کشور ثبت هر نوع شرکت می تواند به 2 روش الکترونیکی و رجوع مستقیم به تشکیلات ثبت این کشور و صدور اسناد دارای ضرورت انجام می شود. اسنادی که وجودشان مورد نیازمی باشد. در بر گیرنده فرم در خواست ثبت، برگه نشان دهنده شرکت نامه، برگه اساسنامه شرکت و همچنین فهرستی از نام ها و آدرس های کلیه اعضاء و همه سهامداران، مقدار مالیات بر ارزش افزوده، میزان معین شده مالیات و برگه های نشان دهنده داشتن بیمه لازم می باشد. در باب مهاجرت به ایتالیا مطالعه مقاله مذکور خالی از لطف نخواهد بود.

سرمایه گذاری و ثبت شرکت سهامی در ایتالیا

پیش بینی می شود این کشور هشتمین اقتصاد بزرگ جهان در سال 2016 تا 2022 و چهارمین اقتصاد بزرگ اروپا از نظر تولید ناخالص داخلی اسمی باشد. این کشور اخیرا گام‌ های جدیدی برداشته است تا خود را به عنوان یک کشور خوش ‌آمد برای ساکنان غیر اتحادیه اروپا و اتحادیه اروپا جهت سرمایه‌ گذاری خارجی قرار دهد. در واقع، بازه زمانی تاسیس یک شرکت ایتالیایی (شامل اخذ مالیات بر ارزش افزوده و افتتاح حساب بانکی) حدود 15 روز کاری از روزی است که در آن مراحل ثبت شرکت را شروع می شود. شماره مالیات بر ارزش افزوده قبل از ثبت شرکت حتی به دست می آید و باز کردن حساب بانکی فقط چند روز طول می کشد. به عنوان مثال، در انگلستان، یک شرکت در یک روز تأسیس می شود، اما دریافت شماره مالیات بر ارزش افزوده ممکن است چندین هفته طول بکشد. از این رو افتتاح حساب بانکی برای یک خارجی می تواند بسیار دشوار باشد.

برای ثبت شرکت سهامی (SpA) در این کشور باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • حداقل یک مدیر
  • ایده آل برای شرکت های متوسط تا بزرگ
  • حداقل سرمایه 120000€ (یورو) است.
  • بدون محدودیت سرمایه گذاران خارجی
  • حساب ها که باید سالانه نزد اداره ثبت شرکت ها بایگانی شود.

 نحوه ثبت نمودن شرکت با مسئولیت محدود در ایتالیا

آیا شما هم با شرکت با مسئولیت محدود در کشور ایتالیا آشنایی دارید؟ در حقوق تجارت شرکت با مسئولیت محدود را می توان به عنوان یک شرکت با شخصیت حقوقی معرفی نمود. دراین نوع شرکت مقرارت و قوانین اجتماعی از اهمیت بالایی برخوردارند. این نوع از شرکت تنها براساس سرمایه ای که توسط سهامداران سرمایه گذاری شده پاسخگو می باشد . توجه داشته باشید که شرکتی که به عنوان شرکت با مسئولیت محدود ثبت می شود. همچنین بایستی آگاه باشد که دلیل وجود این تشکیلات ، برای انواع تجارت کوچک و خرد طراحی شده است. به علت آسانگیری و نبود الزامات در هنگام تاسیس و همچنین نحوه اداره این نوع از شرکت در میان سرمایه گذاران خارجی محبوبیت ویژه ای پیدا نموده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص روش مهاجرت از طریق تحصیل در ایتالیا می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

میزان سرمایه برای ثبت شرکت با مسولیت محدود در ایتالیا

حداقل میزان سهام سرمایه برای ثبت نمودن این نوع از شرکت تقریبا به مبلغ 10000€ (یورو) می باشد. هر چند که 25% از سرمایه بایستی در هنگام ثبت نمودن در بانکی که برای همین هدف گشایش یافته باشد. برای مابقی موارد باقی مانده شرکت بایستی یک اعتبار در برابر اولین سهام داران سهامداران اولیه برای پرداخت نمودن ایجاد کند. این نکته قابل توجه است که در صورتی که اگر فقط یک نفر این نوع از شرکت را تاسیس نماید بایستی تمامی سرمایه اولیه را تامین نماید.

شخص متقاضی درانتخاب نوع شرکت دارای اختیار کامل می باشد. همچنین می تواند از میان یکی شرکت با مسئولیت محدود و یا شرکت مشترک را یکی را به دلخواه انتخاب نماید .از جمله از مهمترین مزیت های خرید شرکت آماده، می توان به انتقال سهام اشاره نمود. این اتفاق در دفتر اسناد رسمی انجام خواهد شد. از این رو منجر به اثبات تغیرات در ثبت نمودن شرکت های ایتالیا خواهد بود. از دیگر مزیت های مهم خرید شرکت آماده می توان به این مورد اشاره نمود که سرمایه گذاران خارجی که یک شرکت آماده را خریداری می کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در بخش مشاوره در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *