مهاجرت تحصیلی اسپانیا

رشته ژنتیک در اسپانیا

رشته ژنتیک در اسپانیا

اگر دوست دارید در فضایی مدرن با فرهنگی غنی تحصیل کنید رشته ژنتیک در اسپانیا فرصتی عالی است تا بتوانید خود را با اروپا هماهنگ و همگام کنید. برای آنکه بتوانید در این کشور تحصیل کنید باید شرایط لازمی را نیز داشته باشید این شرایط برخی مالی هستند و برخی مربوط به تسلط شما به زبان اسپانیایی و یا زبان انگلیسی است. همچنین شما باید سوابق تحصیلی خوبی برای تحصیل در دانشگاه های معتبر کشور اسپانیا داشته باشید. برای مهاجرت تحصیلی و اقامت در دوران دانشجویی خود نیز باید ویزای تحصیلی اسپانیا را داشته باشید. لذا مشورت و اخذ مشاوره تخصصی با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این زمینه به شما اطلاعات کافی و جامع را ارائه می کند.

تحصیل رشته ژنتیک در اسپانیا

رشته ژنتیک زیست شناسی مدرن را متحول می کند. اگر شما علاقه مند به کشف مبانی ژنتیکی زندگی و کاربردهای متعدد آن هستید، مدرک لیسانس ژنتیک در اسپانیا این فرصت را به شما می دهد تا در یک رشته با تقاضای فزاینده در جامعه امروز آموزش ببینید. UAB تنها دانشگاه دولتی در اسپانیا است که این مدرک را ارائه می دهد، که می تواند با تحصیلات ارائه شده در سایر دانشگاه های معتبر اروپا و جهان مقایسه شود. این درجه لیسانس یک آموزش بین رشته ای را شامل می شود از ژنتیک کلاسیک، ژنتیک مولکولی و جمعیتی، ژنومیک و بیوانفورماتیک، تا تشخیص ژنتیک و اخلاق زیستی. همچنین این برنامه دانشگاهی شامل کار در نهادهای دولتی و خصوصی معتبر مشهور است.

در بخش زیر شاهد شاخه ها و گرایش های رشته ژنتیک در اسپانیا هستید:

گرایش های ژنتیک در اسپانیا

برترین دانشگاه های رشته ژنتیک در اسپانیا

دانشگاه بارسلونا یک موسسه عمومی است که در سال 1450 تاسیس شد. این دانشگاه شهری دارای چندین دانشگاه است که در سراسر بارسلونا و مناطق اطراف آن در سواحل شرقی اسپانیا گسترش یافته اند. پردیس علوم انسانی در مرکز شهر محل اصلی دانشگاه است. از دیگر سایت های دانشگاه می توان به پردیس علوم بهداشتی Bellvitge و پردیس غذا و تغذیه Torribera اشاره کرد. هزینه های تحصیل برای دانشجویان متقاضی مدرک بین المللی و داخلی یکسان است. برخی از دانشجویان و دانشجویان وابسته به دانشگاه برای دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دسترس هستند. این دانشگاه دارای بخش های دانشگاهی بسیاری است، از جمله زیست شناسی، اقتصاد و تجارت، حقوق، پزشکی و علوم بهداشتی، فلسفه و روانشناسی. علاوه بر این، دانشگاه بارسلونا از طریق توافق نامه های همکاری به 8 مرکز وابسته است.

در جدول زیر شاهد برترین دانشگاه های کشور اسپانیا و رتبه های آنان در سال اخیر می باشید:

نام دانشگاهرتبه در کشوررتبه در جهان در سال 2024
Pompeu Fabra University1152
Autonomous University of Barcelona2182
University of Barcelona3198
University of Navarra4251

فرصت های شغلی رشته ژنتیک در اسپانیا

این برنامه همچنین برنامه های تبادلاتی را ارائه می دهد که به شما امکان می دهد بخشی از تحصیل خود را در دانشگاه دیگری یا مرکز ژنتیک محلی یا بین المللی سپری کنید. از مزایای تحصیل این رشته در کشور اروپایی اسپانیا این است که شما مهارت های نظری و عملی مورد نیاز برای کار در بخش های دولتی و خصوصی را کسب خواهید کرد و به طور حرفه ای در تحقیقات پایه و کاربردی در هر یک از زمینه های ژنومیک، پزشکی پزشکی، بیوتکنولوژی، داروسازی، ژنتیک Phorensic ، بهبود کشاورزی و دام و همینطور ژنتیک و صنایع غذایی رشد خواهید کرد. این از بهترین مزیت ها است البته تقویت زبان اسپانیایی و یادگیری آن که زبانی پرکاربرد است نیز مزیت مهم و ویژه ای است.

در زمینه کار و شغل دانشجویان بسیار نگران هستند تا از فرصت های شغلی خود با خبر باشند در لیست زیر برخی از فرصت های شغلی رشته ژنتیک را مشاهده می کنید:

  • محقق ژنتیک در حال انجام تحقیقات اساسی، کاربردی و یا بالینی در مراکز عمومی، شرکت ها و یا بیمارستان ها
  • مشاوره عمومی افراد و جمعیت ها در خدمات و شرکت های بهداشت ژنتیکی
  • مدیریت علمی و مشاوره شرکت های ژنومی
  •  تشخیص ژنتیکی قبل و بعد از زایمان
  • بیوتکنولوژی (تراریخته ، نوترکیب و ژنتیک درمانی)
  • داروسازی
  • شرکت های خدمات ژنتیکی (تعیین توالی، ریزآرایه ها، آنالیز ژنومی، بیوانفورماتیک)
  • آموزش و تدریس در دانشگاه ها، مراکز آموزش میانی و موسسات
  • بهبود ژنتیکی حیوانات و محصولات زراعی
  • سیاست علمی، پزشکی قانونی و آزمایش پدر و مادر
  • کنترل کیفیت در صنایع غذایی (قابلیت ردیابی، تشخیص نژاد، انواع، تراریخته)
  • موسسات و شرکت های درگیر در مشاوره محیط زیست، تنوع ژنتیکی، حفاظت (باغ وحش ها، پارک های طبیعی)
  • محبوب سازی علمی تخصصی و ترجمه برای روزنامه ها، مجلات، ناشران

تحصیل در مقطع دکترا رشته ژنتیک در اسپانیا

تحصیل در مقطع دکترا رشته ژنتیک در اسپانیا

برنامه دکترا در ژنتیک با هدف آموزش تا محققان در زمینه ژنتیک، ترویج تفکر انتقادی و ایجاد مهارت های فنی و فکری است که دارندگان مشخص دکترا. در حین آموزش، دانشجویان باید یک پروژه تحقیقاتی تجربی منحصر به فرد انجام دهند که در پایان با ارائه یک پایان نامه به طور عمومی ارائه شود و از آن دفاع شود. این برنامه دکترا برای فارغ التحصیلان ژنتیک یا در یک موضوع مرتبط (زیست شناسی، پزشکی، بیوشیمی، بیوتکنولوژی، میکروبیولوژی، دامپزشکی، زیست محیطی، علوم زیست پزشکی، علوم زیست محیطی، مهندسی کشاورزی و غیره) است که شرایط قانونی برای پیوستن به برنامه دکترا و مایل به کسب شایستگی های پیشرفته در تحقیقات ژنتیک هستند. الزامات خاص این برنامه ایجاد یک پروفایل دانشجوی دکترا است که شانس موفقیت در برنامه را به حداکثر می رساند.

انواع بورسیه های تحصیلی در اسپانیا هستید:

انواع بورسیه های تحصیلی در اسپانیا

 دانشجویان دکترا باید تجربه تحقیق، دانش کامل از مفاهیم اساسی و ابزارهای ژنتیک و ظرفیت جذب دانش جدید را داشته باشند. با تحصیل در مقطع دکتری در اسپانیا برخی از فرصت های شغلی خوبی در زمینه رشته ژنتیک با مدرک دکترا در کشور اسپانیا وجود دارد که در لیست زیر مشاهده می کنید:

  • تحقیق در مراکز تحقیقاتی رسمی و خصوصی
  • صنایع دارویی و صنایع وابسته
  • صنعت بیوتکنولوژی (تولید تراریخته، پروتئین های نوترکیب، وکتورهای ژن درمانی à la carte
  • شرکت هایی که تشخیص ژنتیکی قبل و بعد از زایمان (از جمله قبل از کاشت) را انجام می دهند.
  • شرکت های خدمات ژنتیکی (تعیین توالی، ریزآرایه ها، آنالیز ژنومی، بیوانفورماتیک)
  • شرکت های تجهیزات علمی
  • شرکت هایی که در بهبود ژنتیکی حیوانات یا گیاهان نقش دارند
  • حفاظت و تولید مثل گونه ها: گیاهان و جانوران

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص تحصیل در مقاطع مختلف در اسپانیا به متقاضیان مشاوره تخصصی ارائه می دهد.

سوالات مکرر در خصوص رشته ژنتیک در اسپانیا

در این بخش از مقاله به سوالات مکرر شما در خصوص رشته ژنتیک در اسپانیا پاسخ داده ایم:

  • دانشگاه های مناسب برای تحصیل رشته ژنتیک در اسپانیا کدامند؟ Pompeu Fabra University- Autonomous University of Barcelona- University of Barcelona- University of Navarra-
  • فرصت های کاری در حوزه رشته ژنتیک در اسپانیا چیست؟ محقق ژنتیک در حال انجام تحقیقات اساسی، کاربردی و یا بالینی در مراکز عمومی، شرکت ها و یا بیمارستان ها-مشاوره عمومی افراد و جمعیت ها در خدمات و شرکت های بهداشت ژنتیکی-مدیریت علمی و مشاوره شرکت های ژنومی-تشخیص ژنتیکی قبل و بعد از زایمان-بیوتکنولوژی (تراریخته ، نوترکیب و ژنتیک درمانی)
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *