مهاجرت تحصیلی در صربستان

رشته چشم پزشکی در صربستان

رشته چشم پزشکی در صربستان

تحصیلات در رشته چشم پزشکی در صربستان به نسبت دیگر کشورها مقرون به صرفه است و در مقایسه با دیگر کشورها امکانات آموزشی خوبی ارائه می دهند. تحصیلات در حوزه پزشکی در صربستان در 5 سال اخیر با حضور کرونا کمی کم رنگ شده است اما همچنان هم متقاضیان زیادی درخواست تحصیل در این کشور را دارند. صربستان فرهنگ و زبان خاص خودش را دارد که در هیچ کجای جهان نمی توان یافت. این موضوع نیز یک جذابیت بالقوه محسوب می شود. وجود چند دانشگاه پزشکی شناخته شده نیز بر افزایش دانشجویان بین المللی تاکید می کند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه با مشاوران عالی خود در زمینه ارائه مشاوره تخصصی و اعزام دانشجو و اخذ ویزای کاری فعالیت دارد.

تحصیل رشته چشم پزشکی در صربستان

در طول دوره چشم پزشکی، دانشجویان پزشکی بسیاری از عناصر اساسی تشخیص و درمان چشمی را یاد می گیرند. دانش آموز قادر خواهد بود بسیاری از جنبه های یک معاینه معمول چشم را انجام دهد. این شامل توانایی ارزیابی حدت بینایی، فشار داخل چشم، معاینه بخش قدامی با استفاده از میکروسکوپ اسلیت لامپ و ارزیابی فوندوس با استفاده از افتالموسکوپی مستقیم و غیرمستقیم است. تاکید بر شرایط رایج چشمی است. علائم و نشانه های چشمی بیماری های چشمی و سیستمیک در یک مجموعه سخنرانی ارائه شده است. مطالعات آکادمیک تلفیقی پزشکی برای کسب عنوان علمی دکتری پزشکی 6 سال یا 12 ترم آموزشی به طول می انجامد که در قالب 1) سخنرانی، 2) تمرین، 3) سایر اشکال تدریس فعال (سمینارها، موردی) انجام می شود.

مطالعات و تدریس عملی بالینی و کار مستقل در راستای آمادگی برای امتحان نهایی است. رابطه برخی از اشکال تدریس مطابق با نتیجه برنامه تحصیلی تعریف می شود. تعداد کل ساعت های برنامه درسی 5680 و تعداد کلاس های فعال 4740 ساعت است که از این تعداد 2235 کلاس به آموزش نظری و 2505 کلاس تمرین و سایر اشکال تدریس فعال اختصاص دارد. تعداد کلاس های فعال بیشتر از تعداد حداقل های قانونی است. مشارکت کل دانشجویان برنامه مطالعاتی مطالعات تلفیقی دانشگاهی-پزشکی از طریق تدریس و یادگیری فعال خارج از برنامه درسی یادگیری فعال به منظور تسلط مستمر بر مواد برنامه، تهیه کولوکویوم، امتحانات و تهیه مقالات دیپلم، با شماره بیان می شود. از 369 ECTS ارزش نمره ECTS به طور متوسط ​​با یک درگیری دانشجویی 27 ساعته مطابقت دارد.

سیستم تحصیل رشته چشم پزشکی در صربستان

اجرای ECTS بر اساس یک سیستم تعدیل نشده انجام شد که در آن هر موضوع می تواند امتیاز متفاوتی داشته باشد به طوری که تعداد کل امتیازات در 1 سال تحصیلی 60 باشد. وظایفی که دانش آموز برای دستیابی به هدف و نتیجه یادگیری باید انجام دهد. در هر موضوع، فعالیت های آموزشی مربوط به دستیابی به هدف و نتایج دوره و زمان مورد نیاز برای هر فعالیت آموزشی تعریف می شود، به طوری که کل درگیری دانش آموز دانشجو با تعداد امتیازهایی که به موضوع تعلق دارد، مطابقت دارد. دانش آموز پس از امتحان نهایی به امتیازهای در نظر گرفته شده برای موضوع می رسد.

در نمودار زیر شاهد بورسیه های تحصیلی در کشور صربستان می باشید:

نوع بورسیهماهیت بورسیهمیزان پوششمدت اعتبار
دولتیتحقیقاتی32%2 سال
خصوصی43%2 سال
دولتیتحصیلی27%1 سال
خصوصی45%

سیستم تحصیل رشته چشم پزشکی در صربستان

دروس رشته پزشکی در صربستان

برنامه درسی در تحصیل پزشکی در صربستان به دانش آموزان اجازه می دهد تا دانش پایه در علوم زیستی و پایه (پیش بالینی) پزشکی را در طول سال اول تحصیل (ژنتیک مولکولی و انسانی، آناتومی، بافت شناسی و جنین شناسی)، آموزش عمومی (آمار پزشکی و انفورماتیک، پزشکی و جامعه) و معرفی اصول رویکرد حرفه ای و اخلاقی به بیماران، همکاران و کارکنان موسسات بهداشتی (مقدمه ای بر عمل بالینی). در طول سال دوم تحصیل، علاوه بر دروس عمومی آموزشی (زبان انگلیسی در پزشکی)، دانش‌آموزان علوم پایه پزشکی (مبانی ایمونولوژی، فیزیولوژی، بیوشیمی، میکروبیولوژی) و دانش و مهارت‌های لازم برای ارائه کمک‌های اولیه پزشکی (اول) را کسب می‌کنند. کمک). برنامه درسی سال سوم تحصیلی شامل موضوعاتی از علوم پایه پزشکی (آسیب شناسی، پاتوفیزیولوژی و فارماکولوژی با سم شناسی) و علوم بالینی (Propedevics داخلی) م باشد.

در طول سال های چهارم، پنجم و ششم مطالعه، دانشجویان در زمینه علوم بالینی (بیماری های عفونی، رادیولوژی، داخلی، روانپزشکی با روانشناسی پزشکی، بیوشیمی بالینی، میکروبیولوژی بالینی، درماتوونرولوژی، نورولوژی، اطفال، آموزش (دانش و مهارت) کسب می کنند. زنان و زایمان, جراحی و فارماکولوژی بالینی, طب فیزیکی و توانبخشی, بیهوشی پزشکی زایمان, چشم پزشکی, جراحی , گوش و حلق و بینی, جراحی فک و صورت ارائه می شود. پس از سال سوم، چهارم و پنجم مطالعه، دانشجویان تمرین حرفه ای تابستانی را در پایه های آموزشی دروس بالینی (داخلی، جراحی، اطفال و زنان با مامایی) در یک ترشح 430 ساعته به پایان رساندند. دروس انتخابی، پیش بینی شده در ترم های II، III، VI، VII، VIII و X به دانشجویان این فرصت را می دهد تا ترجیحات و نگرش خود را نسبت به حوزه های خاص پزشکی تأیید کنند.

اخذ مجوز پزشکی در صربستان

برای اینکه مدرک پزشکی بین المللی معتبر خود را در صربستان پذیرفته باشید، باید آن را برای ارزیابی از طریق یک شبکه تخصصی در جایی که مدرک شما اعطا شده است ارسال کنید. اگر شما یک پزشک آموزش دیده اروپایی یا آسیایی هستید، احراز هویت به لطف سیستم شناسایی سراسری اتحادیه اروپا برای مدارک پزشکی در بلژیک بسیار آسان تر است. هنگامی که مدرک تحصیلی شما به رسمیت شناخته شد، ممکن است نیاز داشته باشید که بر اساس ارزیابی وزارت صحت عامه، قبل از اینکه بتوانید به عنوان یک پزشک کار کنید، آزمایشات اضافی یا دوره آزمایشی را انجام دهید. سپس یک مجوز پزشکی معادل مجوزی که به پزشکانی که تحصیلات خود را در بلژیک به پایان رسانده اند، دریافت خواهید کرد. یکی دیگر از رشته های جالب که می توانید تحصیل کنید رشته شنوایی سنجی در صربستان است.

در جدول زیر شاهد دانشگاه های کشور صربستان برای تحصیل رشته چشم پزشکی می باشید:

نام دانشگاهرتبه در صربستانرتبه در اروپارتبه در جهان
University of Belgrade1235729
University of Novi Sad2258827
University of Kraguyjevac3304995

شما می توانید با تماس با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص اخذ اقامت از طریق تحصیل در صربستان اطلاعات بیشتری کسب کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *