مهاجرت تحصیلی ترکیه

رشته فیزیک در ترکیه

رشته فیزیک در ترکیه

رشته فیزیک در ترکیه با توجه به اهمیت این رشته در صنایع مختلف از رشته های مهم می باشد. علم فیزیک یکی از مهم ترین علوم شناخته شده در جهان است. با استفاده از علم فیزیک امروز بشر توانسته در سطح نانو تا ابعاد وسیع مانند اخترشناسی پیشرفت زیادی کند. ترکیه یکی از کشورهای فعال اقتصادی در منطقه است. این کشور همواره به علم از جمله رشته فیزیک اهمیت داده و در دانشگاه های این کشور زیر شاخه های مختلف از این رشته در سطوح مختلف ارائه می شود. کشور ترکیه به دلیل نزدیکی به ایران یکی از گزینه های احتمالی تحصیل برای دانشجویان ایرانی می باشد. علاقه مندان به تحصیل یا کار در رشته فیزیک می توانند این مقاله را مطالعه کنند. جهت اقدام به مهاجرت به کشورهای مختلف در جهان می توانید از خدمات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

تحصیل در ترکیه

تحصیلات عالی از جمله تحصیل، کسب فرهنگ یادگیری عالی، دوست یابی، رویای آینده، برنامه ریزی شغل و برنامه ریزی برای زندگی آینده اهمیت زیادی دارد. در موسسات آموزش عالی دانشجویان با مشکلات زیادی روبرو هستند و انتظار راه حل این مشکلات را دارند. مشکلات تحصیلی، فرهنگی، روانی، اجتماعی و اقتصادی رایج ترین مشکلات جوانان تحصیلات عالی در جهان است. اکثر کشورها برای رفع مشکلات در حوزه آموزش عالی و تسهیل تطبیق دانشجویان با محیط آموزش عالی و در نتیجه موفقیت، سیاست های مختلفی را تولید و اجرا می کنند. ترکیه یکی از کشورهای منطقه اوراسیاست که میزبان دانشجویان خارجی زیادی است. مهمترین مشکلاتی که دانشجویان بین المللی در ترکیه تجربه کرده اند 46.9% آکادمیک و 44.1% مشکلات اقتصادی، علاوه بر 42% فشار و تبعیض است.

درآمد مشاغل رشته فیزیک در ترکیه

فیزیک اساس تلاش انسان برای درک طبیعت را تشکیل می دهد. قوانین فیزیک ایجاد شده در نتیجه مشاهده و آزمایش دقیق دامنه وسیعی از ذرات زیر اتمی تا تشکیلات نجومی مانند ستارگان و کهکشان ها را در بر می گیرد. هدف اصلی فیزیک غنی سازی دانش ما در مورد جهان در چارچوب این قوانین و تأکید بر فرم گرایی ریاضی است. همچنین فیزیک از طریق مطالعه سیستم های پیچیده ای مانند مولکول ها، اجسام جامد و مایع و حتی خود زندگی به جامعه کمک می کند. مناطقی مانند طراحی مواد پیشرفته، تولید دستگاه های نیمه هادی و توسعه سیستم های ارتباطی نوری، همه موارد کاربرد فیزیک است. لذا مشاغل زیادی در این رشته وجود دارد و میزان درآمد آنها متفاوت است.

در حال حاضر یک فیزیکدان در کشور ترکیه به صورت متوسط 16800TRY (لیر ترکیه) در ماه می باشد. این در حالی است که کم ترین میزان آن 8070TRY (لیر ترکیه) و بیشترین آن 26400TRY (لیر ترکیه) است.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق برخی از مشاغل رشته فیزیک در ترکیه را مشاهده کنید:

حقوق ماهیانه مشاغل رشته فیزیک در ترکیه (لیر)

تحصیل رشته فیزیک در ترکیه

فیزیک همیشه مرکز علم و فناوری محسوب می شده است و این تفکر امروزه نیز صادق است. قوانین فیزیک، که از طریق مشاهدات و آزمایشات دقیق بدست آمده است، از ذرات زیر اتمی تا تشکیلات نجومی مانند ستارگان و کهکشان ها کاربرد دارد. از طرف دیگر، طراحی مواد پیشرفته، تولید دستگاه های نیمه هادی، توسعه سیستم های ارتباطی نوری از کاربردهای فیزیک حاصل شده است. امروز دانشگاه های ترکیه تحصیل در رشته فیزیک را در مقاطع مختلف از جمله مقطع کارشناسی ارشد در و تحصیل دکترا در ترکیه ارائه می کند. زبان تحصیل یا به زبان انگلیسی و یا به زبان ترکی می باشد.

در جدول زیر دانشگاه ها و موسسات معتبر جهت تحصیل رشته فیزیک در ترکیه معرفی شده اند:

ردیفنام موسسه
1Koc University
2Hacettepe University
3Bogazici University
4Yildiz Technical University
5Beykent University
6Istanbul Aydin University

تحصیل رشته فیزیک در دانشگاه هاکتپه در ترکیه

دانشگاه هاکتپه یکی از دانشگاه های معتبر در کشور ترکیه است. برنامه های ارائه شده رشته فیزیک در این دانشگاه شامل:

  • کارشناسی معلمی فیزیک
  • کارشناسی مهندسی فیزیک
  • کارشناسی ارشد فیزیک و ریاضیات

برنامه درسی بخش آموزش فیزیک عمدتا حوزه تحقیق آموزش فیزیک را پوشش می دهد. ما بر اساس توسعه مطالب آموزشی، آزمایش و ارزیابی با در نظر گرفتن نیازها و انتظارات دانشجویان، به ویژه در موضوعاتی مانند دانش و مهارت هایی که مربوط به برنامه آموزش معلم فیزیک است، تمرکز می کنیم.

هدف اصلی بخش آموزش فیزیک آموزش معلمان واجد شرایط فیزیک برای مدارس متوسطه کشور است. بنابراین، دانشجویان برای بهبود دانش نظری و مهارت های خود در دوره های دوره کارشناسی دانشگاه، دوره آموزشی را در دوره آخر دوره آموزش معلمان انجام می دهند. فارغ التحصیلان این فرصت را دارند که به عنوان معلم فیزیک در مدارس متوسطه و در موسسات آموزشی مختلف کار کنند. بخش آموزش فیزیک همچنین کارشناسی ارشد را و برنامه های دکترا تحت مقررات دانشکده تحصیلات تکمیلی علوم تربیتی ارائه می دهد. هدف این برنامه ها آموزش مربیان واجد شرایط است. دوره تحصیلات در این بخش 4 سال است و هر ساله تقریباً 150 دانشجو در این بخش پذیرفته می شوند.

برنامه های محبوب فیزیک در ترکیه

در کشور ترکیه برنامه های مختلفی در رشته فیزیک ارائه می شوند که در جدول زیر معرفی شده اند:

برنامهشرحدانشگاه
برنامه آموزش فیزیکآموزش دانشجویانی است که می خواهند در دوره متوسطه معلم فیزیک شوند.دانشگاه هاکتپه
مهندسی فیزیکتاریخچه گروه مهندسی فیزیک به تأسیس دانشگاه هاکتپه باز می گردد. از ابتدا، گروه مهندسی فیزیک در پیشرفت های فنی و علمی فعال بوده است. دپارتمان دانشگاه با آزمایشگاه های در حال پیشرفت نقش مهمی در انتقال تجربیات خود به دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد داشته است.دانشگاه هاکتپه
فیزیکبرنامه فیزیک در دانشگاه Koç توسط دانشکده مشهور آن ارائه می شود که عمدتا در تئوری کوانتوم و اپتیک تخصص دارند. همه آزمایشگاه های تحقیقاتی پیشرفته هستند.دانشگاه کوچ
مهندسی مکانیکمهندسی مکانیک از دانشگاه بیکنت یک شاخه مهندسی جامع است که در آن تجزیه و تحلیل، طراحی، ساخت، بهره برداری و نگهداری انواع سیستم های تحول مکانیکی و انرژی انجام می شود.دانشگاه بیلکنت
مهندسی الکترونیکی و فوتونیکتحصیلات تکمیلی در مهندسی Optoelectronic و Photonics در دانشگاه Koc از طریق یک برنامه میان رشته ای با هدف ارائه دانش بنیادی علمی و علمی مهندسی کاربردی مورد نیاز دانشجویان برای طراحی، شبیه سازی، تحقق و توصیف مواد، دستگاه ها، سیستم های OEPE ارائه می شود.دانشگاه کوچ
مهندسی زیستیمهندسی زیستی یک رشته مهندسی در دانشگاه فنی یلدیز است که راه حل هایی برای مشکلات پزشکی ارائه می دهد.دانشگاه فنی یلدیز

 تحصیل کارشناسی ارشد رشته فیزیک در دانشگاه کوچ ترکیه

 تحصیل کارشناسی ارشد رشته فیزیک در دانشگاه کوچ ترکیه

هر دو فعالیت تحقیقاتی نظری و تجربی در این دانشگاه انجام می شود. نظریه اطلاعات کوانتومی، گرانش و فیزیک ماده چگال از جمله زمینه های تحقیق نظری این دانشگاه هستند. از جنبه تحقیق تجربی، این دانشگاه 3 آزمایشگاه پیشرفته دارد که در آنها بر روی لیزرهای حالت جامد، الکترونیکی و مواد و دستگاه های نانو فوتونیک تمرکز می کند. برنامه کارشناسی ارشد آموزش پیشرفته فیزیک پایه را ارائه می دهد و این دانش را با یک آزمایش تحقیقاتی در فیزیک نظری یا کاربردی، بسته به علاقه دانشجویان، ترکیب می کند.

برنامه کارشناسی ارشد فیزیک با پایان نامه شامل:

  • حداقل 21 واحد البته
  • پایان نامه
  • یک دوره سمینار است.

دانشجویان موظفند حداقل 10 دوره انتخابی را گذرانده و حداقل 30 واحد را با توجه به علاقه خود تکمیل کنند. در غیر این صورت، دوره ها 3 واحد هستند. دانشجویان می توانند با تأیید مشاوران خود حداکثر 2 دوره کارشناسی را بگذرانند تا پایه ای برای دوره های تحصیلات تکمیلی ایجاد کنند و همچنین می توان از این دوره های کارشناسی برای تکمیل دوره و اعتبار مورد نیاز برنامه کارشناسی ارشد با پایان نامه استفاده کرد.

تحصیل دکترا رشته فیزیک در دانشگاه کوچ

برنامه فیزیک تحصیلات تکمیلی در دانشگاه Koç عمدتا توسط دانشکده مشهور این دانشگاه، متخصص در تئوری کوانتوم و اپتیک اجرا می شود. همه آزمایشگاه های تحقیقاتی فناوری هستند. این دانشگاه مقالاتی در مورد جاذبه کوانتوم و اخترفیزیک، فعل و انفعالات اتم-فوتون، میعانات بوز-انیشتین، لیزرها و فوتونیک را در مجلات برتر منتشر می کنند. این دانشگاه بیشتر دانشجویان دکتری را با بورسیه تحصیلی ترکیه می پذیرند. همه دانشجویان تحصیلات تکمیلی این فرصت را دارند که با پیشرفته ترین دانشکده برای انجام تحقیقات ارتباط برقرار کنند. دانشجویان تشویق می شوند که برای گسترش علاقمندی های خود از دوره های دیگر دوره بگیرند. به این ترتیب درخشان ترین دانشجویان دانشگاه به کلاس های فیزیک می آیند.

فارغ التحصیلان اغلب در دوره های پس از دکترا در بهترین دانشگاه های جهان شرکت می کنند و سپس زندگی علمی خود را ادامه می دهند. شما می توانید با مدرک لیسانس و فوق لیسانس در این برنامه شرکت کنید. یک دانشجوی دکترا که وارد مقطع دکتری فیزیک می شود و دارای مدرک کارشناسی است، انتظار می رود که حداقل 14 دوره و 42 واحد درسی را حداکثر تا پایان ترم 6 به پایان برساند و حداکثر در پایان ترم 7 در آزمون مقطع دکتری شرکت کند. از دانشجویان دکتری که با مدرک کارشناسی ارشد وارد برنامه می شوند انتظار می رود حداقل 7 دوره و 21 واحد درسی حداکثر تا پایان ترم 4 و حداکثر در پایان ترم 5 در آزمون مقطع دکتری شرکت کنند.

جهت تحصیل در ترکیه به زبان انگلیسی می توانید از مشاورین با تجربه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این خصوص راهنمایی لازم را دریافت کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *