مهاجرت تحصیلی اسکاتلند

رشته فیزیولوژی در اسکاتلند

رشته فیزیولوژی در اسکاتلند

تحصیل رشته فیزیولوژی در اسکاتلند به دلیل اینکه دانشگاه های این کشور در بین دانشگاه های برتر جهان شناخته شده یکی از بهترین انتخاب ها است. این کشور که زمانی یک کشور مستقل مستقل بوده است، سابقه ای طولانی و جذاب دارد. مرز جنوبی آن با انگلیس مشترک است. اما غیر از این است که توسط دریا احاطه شده است. تحصیلات عالیه از قرن پانزدهم در این کشور ارائه می شود و برخی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان در این کشور یافت می شوند. این کشور به داشتن سطح بالایی از دانشجویان بین المللی و دانشگاه های کلاس جهانی مشهور است. این امر، آن را به مکانی عالی برای انجام مدرک تبدیل می کند.

موسسات در این کشور از یک سیستم آموزش عالی 3 لایه سنتی که 3 نوع مدرک را در کنار سایر مدارک ارائه می دهد، پیروی می کنند. این مقاطع تحصیلی کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا می باشند. موسسات آموزش عالی این کشور دوره های مختلفی را در موضوعات مختلف ارائه می دهند. اما برخی از آن ها از قدرت ویژه ای در علوم برخوردار هستند. بسیاری از دانشگاه های این کشور دارای سطح بالایی از دانشجویان غیر اسکاتلندی هستند. به طور متوسط ​​21% از دانشجویان را تشکیل می دهند. 11% آن ها از سایر مناطق اتحادیه اروپا است و 10% باقی مانده دانشجویان بین المللی می باشند. این به دلیل استقبال موسسات در این کشور است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه رشته فیزیولوژی در اسکاتلند را معرفی خواهد کرد.

معرفی رشته فیزیولوژی در اسکاتلند

رشته فیزیولوژی در اسکاتلند، عملکرد اندام ها و سیستم های بدن را بررسی می کند. شما درک گسترده ای از عملکرد سالم و بیمار را بدست خواهید آورد. از سطح سلولی و مولکولی تا بررسی آنچه در صورت وجود مواردی مانند بیماری متابولیکی و تخریب عصبی رخ می دهد، اتفاق می افتد. شما جنبه های بالینی فیزیولوژی را بررسی خواهید کرد و بر نحوه تنظیم و بهینه سازی سیستم های بدن و همچنین چگونگی پیشگیری یا درمان بیماری متمرکز خواهید شد.

یادگیری نظریه های کلیدی زیست شناسی برای درک این رشته به عنوان یک کل مهم است. مفاهیم 2 سال اول عبارتند از:

مفاهیم فیزیولوژی در اسکاتلند

شما مهارت های عملی، از جمله مهارت های آزمایشگاهی، تجزیه و تحلیل داده ها و نحوه طراحی و اجرای آزمایش ها را کسب خواهید کرد. این کار شما را برای انجام پروژه های بعدی دوره آماده می کند.

تحصیل مقطع کارشناسی رشته فیزیولوژی در اسکاتلند

رشته فیزیولوژی در اسکاتلند مطالعه نحوه کار بدن است. بیشتر از سایر علوم بیولوژیکی، شامل استفاده از درک فرآیند بیولوژیکی در ابتدایی ترین سطح برای توضیح چگونگی عملکرد کل اندام یا کل بدن است. این جنبه یکپارچه است که فیزیولوژی را در مرکز علوم بیولوژیکی و پزشکی قرار می دهد.

مطالعات فیزیولوژیکی عملکرد بیولوژیکی طبیعی زمینه را برای درک عملکرد غیر طبیعی مشاهده شده در بیماری های انسانی و حیوانی و توسعه روش های درمانی جدید فراهم می کند. دامنه فیزیولوژی از بررسی اقدامات مولکولی در سلول های منفرد تا مطالعه نحوه کنترل سیستم های بدن بر توانایی تفکر، غذا خوردن، خوابیدن و انجام ورزش است. برای دستیابی به این هدف، فیزیولوژیست ها همچنین باید از رشته های مربوط به آناتومی، بیوشیمی، داروسازی، ژنتیک و ایمونولوژی استفاده کنند.

تحصیل مقطع کارشناسی رشته فیزیولوژی در این کشور 4 سال طول می کشد. دروسی که باید طی این 4 سال مطالعه کنید، در جدول زیر آمده است:

سال تحصیلیدروس
سال اولبه شما معرفی كلی از جنبه های زیست شناسی مدرن داده می شود و شما را ترغیب می كنند كه مهارت های عمومی علمی را کسب كنند.
سال دومشما دانش خود را از جنبه های اساسی زیست شناسی توسعه داده و با توجه به علایق خود به موضوعات موضوعی تخصصی معرفی خواهید کرد (به عنوان مثال زیست شناسی حیوانات، علوم بیومولکولی، زیست انسانی و زیست شناسی عفونت).
سال سومشما در مورد سیستم های اصلی ارگان بدن، از جمله قلب و عروق، تنفس، مواد غذایی و کلیه و سیستم عصبی مرکزی، و سایر موضوعات یاد خواهید گرفت.
سال چهارمشما چندین موضوع در فیزیولوژی را به طور عمیق پوشش داده و یک پروژه تحقیقاتی را انجام خواهید داد.

معرفی دانشگاه های رشته فیزیولژی در اسکاتلند

معرفی دانشگاه های رشته فیزیولژی در اسکاتلند

در زیر 7 دانشگاهی که رشته فیزیولوژی در اسکاتلند را ارائه می دهند، مشاهده خواهید کرد.

  • دانشگاه گلاسکو
  • دانشگاه داندی
  • دانشگاه ادینبورگ
  • دانشگاه آبرتای
  • دانشگاه سنت اندروز
  • دانشگاه ابردین
  • دانشگاه هریوت وات

جدول زیر رتبه دانشگاه های فیزیولوژی این کشور را نشان می دهد:

نام دانشگاهرتبه
دانشگاه گلاسکو92
دانشگاه داندی201
دانشگاه ادینبورگ30
دانشگاه آبرتای
دانشگاه سنت اندروز201
دانشگاه ابردین178
دانشگاه هریوت وات351

حقوق ماهیانه کار فیزیولوژیست ها در اسکاتلند

حقوق کار در اسکاتلند برای فیزیولوژیست ها در جدول زیر نشان داده شده است:

حقوق کار در اسکاتلند برای فیزیولوژیست هاهمان طور که در نمودار مشاهده می کنید، متوسط حقوق ماهیانه یک فیزیولوژیست 44458£ (پوند) است. فیزیولوژیست ها به طور متوسط 1360£ (پوند) پاداش دریافت می کنند. حقوق آن ها براساس سال های تجربه تعیین می شود که جدول زیر آمده است:

سال های تجربهحقوق به پوند
بین 1 تا 3 سال31298£
بالای 8 سال55133£

در جدول بالا مشاهده می کنید، که حداکثر حقوق و حداقل حقوق براساس چه فاکتوری تعیین می شود.

هزینه تحصیل در اسکاتلند

اگر اهل این کشور یا یکی از کشورهای اتحادیه اروپا هستید، مجبور به پرداخت شهریه نخواهید بود. دانشجویان این کشور یا اتحادیه اروپا واجد شرایط دریافت مدرک تحصیلی خود توسط آژانس جوایز دانشجویی اسکاتلند (SAAS) می باشند. اگر اهل انگلیس، ولز یا ایرلند شمالی (بقیه انگلستان) هستید، باید شهریه سالانه بپردازید. این هزینه توسط موسسات جداگانه تعیین می شود و هر سال تحصیلی قابل تغییر است. شما واجد شرایط وام شهریه و کمک هزینه زندگی خواهید بود. متقاضیان کشورهای دیگر، برای هر 2 مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد باید شهریه بین المللی پرداخت کنند.

هزینه تحصیل در اسکاتلندبرای دانشجویان بین المللی از 12000£ (پوند) در سال تا بیش از 20000 (پوند) برای MBA متغیر است. هزینه ها بسته به موسسه و حوزه درسی متفاوت است و هزینه های موضوعات آزمایشگاهی بیشتر از هزینه های مستقر در کلاس است. هزینه تحصیل توسط هر موسسه تعیین می شود. اگر به سراغ یک دانشگاهی می روید که بودجه عمومی آن را تأمین نکنید، حداکثر وام شهریه 6165£ (پوند) است اما ارائه دهندگان ممکن است هزینه بیشتری را پرداخت کنند. برای اطلاع از بورسیه می توانید به مقاله شرایط دریافت بورسیه تحصیلی در اسکاتلند مراجعه کنید.

اجازه و میزان مجاز به کار در حین تحصیل، بستگی به موارد زیر دارد:

  • اگر شهروند انگلیس یا اتحادیه اروپا هستید، معمولا محدودیت خاصی برای کار وجود ندارد.
  • اگر در این کشور به عنوان دانشجوی بین المللی با ویزای Tier 4 تحصیل می کنید، به طور معمول می توانید تا 20 ساعت در هفته کار کنید. البته به شرط اینکه از طریق توافق نامه کتبی به درستی اشتغال داشته باشید.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همیشه بهترین مشاوره ها را در اختیار متقاضیانی که قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارند گذاشته است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *